Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 28229
Hei.
Har en 2 mnd gammel mb pro som mens jeg brukte den ble veldig treg og lagget, så jeg tok en restart på maskinen. Under restarten vil den ikke starte, den står bare med eple logoen og et spinnende hjul. Kan stå slik i mange timer uten at det skjer noe.

Har også prøvd og holde inne shift under oppstart og ene gangen kom det en "loading bar". Den sto bare tom før den gikk inn i vanlig boot modus. Har ikke programvare cd elns.
Så lurer på om dere har noen tips til hva jeg kan gjøre eller hva som kan være gale.

Er i utlandet nå så skal gå innom eplehuset når jeg kommer hjem.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://support.apple.com/kb/HT3964

Kanskje hjelper på, har sett mange snåle feil som er fikset av denne.
Trådstarter
Som jeg skjønte det på den instruksen så skal jeg holde inne, shift, ctrl og cmd og power knappen. Gjorde dette og ser ikke ut til og virke. Samme bootskjerm som kommer ...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du har mao en modell du ikke kan ta ut batteriet på ?

Hvis du kan ta ut batteriet :

Shut down the computer.
Disconnect the MagSafe power adapter from the computer, if it's connected.
Remove the battery.
Press and hold the power button for 5 seconds.
Release the power button.
Reconnect the battery and MagSafe power adapter.
Press the power button to turn on the computer.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke kan ta ut batteriet


Note: Portable computers that have a battery you should not remove on your own include MacBook Pro (Early 2009) and later, all models of MacBook Air, and MacBook (Late 2009).

Shut down the computer.
Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
Release all the keys and the power button at the same time.
Press the power button to turn on the computer.
Note: The LED on the MagSafe power adapter may change states or temporarily turn off when you reset the SMC.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Prøvde dette nå uten hell, samme boot skjerm. Kan harddisk være gåen ? Dette er vell en reklamasjonssak tener jeg med

Kom meg inn i diskverktøy ved og holde option ved oppstart, fikk tatt diagnose og fikk melding om at den må formateres og reinstalleres.
Prøv dette: ta ut batteriet, hold inne på/av knapp i 30 sek. Sett i Magsafe adapter og slå på. Håper det funker
Sitat av ios77 Vis innlegg
Prøv dette: ta ut batteriet, hold inne på/av knapp i 30 sek. Sett i Magsafe adapter og slå på. Håper det funker
Vis hele sitatet...
Leser du ikke posten? Det er allerede nevnt og forsøkt uten at det hjalp. Jesus.

OT:
Jeg ville satt inn dvd-en og sett om jeg hadde kommet noen vei der. Det finnes også en recovery-partisjon du kanskje kan komme deg inn på i menyen ved å holde option inne ved oppstart. Du kan også reinstallere gjennom samme verktøy. I mitt hode er en død hdd det mest sannsynlige.
Trådstarter
Sitat av hkr0016 Vis innlegg
Kom meg inn i diskverktøy ved og holde option ved oppstart, fikk tatt diagnose og fikk melding om at den må formateres og reinstalleres.
Vis hele sitatet...
Har nå fått reinstallert og lagt inn OSX Lion på nytt, men pcen er fortsatt veldig treg, får den spinnende badeballen omtrent hele tiden. Skal se om det er en programmvareoppdatering tilgjengelig.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Leser du ikke posten? Det er allerede nevnt og forsøkt uten at det hjalp. Jesus.

OT:
Jeg ville satt inn dvd-en og sett om jeg hadde kommet noen vei der. Det finnes også en recovery-partisjon du kanskje kan komme deg inn på i menyen ved å holde option inne ved oppstart. Du kan også reinstallere gjennom samme verktøy. I mitt hode er en død hdd det mest sannsynlige.
Vis hele sitatet...
Haha... flaut jeg leste det ikke. Sorry
Merkelige greier. Har den blitt skadet av noe slag? Om du har en annen 2.5 disk kan du jo prøve å sette den i og instalere osx, og se om det er det som er problemet. Å levere den inn tar jo evigheter.

Og som jeg alltid forteller ALLE: TA BACKUP!

http://linnjones.com/?p=3302
Trådstarter
Pcen virker den nå så tror ikke jeg trenger og legge inn ny OSX - men at den skal bruke 20-30 min på oppstart er litt merkelig. Skal prøve litt videre og se om jeg finner ut hva det kan være.

Men det rare er at når jeg er inne i en applikasjon har den ingen problemer, kan se HD filmer, ++++
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hadde samme driten på min 13", viste seg at disken var gåen.
Trådstarter
Sitat av afen Vis innlegg
Hadde samme driten på min 13", viste seg at disken var gåen.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel var maskinen din ?

Var dette en reklamasjonssak eller ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare for å ha det sagt: har opplevd problemer med at MBP 13" (snow leopard, 2010(?)) ikke vil slå seg på med 3,5mm høyttalerkabel kobla på, også opplevd dette på MBA late 2009 noen ganger