Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1388
Jeg vet det er laget flere tråder om det her inne, men det er deilig med motivasjon. Hvor mange her inne er x-snusere, dvs har sluttet helt med nikotin?

Valgte dere cold turkey, eller nedtrapningsmetoden?


Selv sluttet jeg flere ganger og røyke sigaretter i den tid jeg brukte det, fremtil jeg en gang erstattet nikotintyggis med snus. Og slutte med sigaretter er av erfaring svært mye lettere en snus. På det meste holdt jeg meg 4 mnd og følte jeg hadde store konsentrasjonsproblemer av og slutte så jeg begynte igjenn. Hovedmotivasjonen for og nå slutte er av økonomiske åråsaker.

Jeg vil gjerne høre refleksjoner og erfaringer.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snuste i ca 20 mnd sammenhengede. Cold turkey. Sluttet av meg selv. Faila å slutte et par ganger, pga jeg egentlig ikke ville slutte selv innerst inne. Har du virkelig lyst å slutte, så slutt med en gang. Ikke snus opp boksen, ikke vent til nyttår, ikke finn på unnskyldninger. Begynn nå. Ha resten av snusen din oppbevart ute av syn, ikke kast det men oppbevar det en uoverkommelig plass. Da trenger du ikke stresse med å sprekke på butikken med å kjøpe mer, tanken på at du har snus liggende kan være beroligende. En dag om gangen. Alt blir mye lettere etter 21 dager.
Snuste ganske kraftig i flere år, 2,6% nikotin. Jeg sluttet på dagen da jeg hadde prøvd å trappe ned tidligere uten hell.
Det tok 6mnd før suget forsvant. Det hjalp med tyggis.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Jeg snuste i 15år +-.
De siste årene hadde jeg et latterlig høyt forbruk. Kunne fint bruke 1.5 bokser hver dag av Skruf Porsjonssnus.

Plutselig en dag var det en på jobb som sa han prøvde på slutte. Tenkte noe ala "kan han, kan jeg".
Uten å planlegge noe mer lastet jeg ned Slutta-appen og bestemte meg for at dette var siste boks.

Skal ikke påstå at det gikk helt smertefritt, men var utrolig mye enklere enn jeg hadde trodd å slutte. Etter to uker var jeg over det værste.
Etter to/tre måneder tenkte jeg så å si aldri på snus.

Slutta-appen sier i dag at jeg har vært uten snus i 444 dager og spart over 45000kr.
Tanken på å snuse er nå helt fjern.

Utrolig deilig å ikke:
* huske å ta med snus
* huske å kjøpe snus
* passe på å ha nok penger til snus

Bare å slutte, man kommer aldri til å angre på at man ikke snuste mer i livet
Jeg har slutta et par ganger i kortere perioder, typ +/- 4-5-6 mnd. Men da har jeg alltid gått over på Onico nikotinfri snus, det har funka bra for meg. Det er veldig mye bare det psykiske ved å ha noe under leppa. Jeg våkner faktisk om natta pga jeg blir hypp på snus
Cold turkey.
Brukte en del tyggis og drops i begynnelsen. Gikk helt fint. Synes den slutta appen var motiverende. Lykke til.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enda en stemme for cold turkey. Jeg blir mindre fristet når jeg er syk. Hjelper om du er forkjølet og har tilgang på Cosylan i starten.
Cold turkey. Over 1 år siden. Digg å ikke være avhengig av den brune sjitn under leppa som så mange rundt oss koser seg med.

Men samtidig glemmer jeg ikke nytelsen av kaffe og snus.
Hjelper å ikke sitte i ro å kjenne på sug. Aktivitet og opptatthet generelt hjelper.