Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1787
Ved lavere verdier ville jeg bare betalt og selv funnet ut om det var scam, men her er det snakk om å betale 1600€.
Ja, 1600€ inkl. frakt fra Litauen er ganske rimelig for en stamp og jeg lurer på om det er noe som skurrer litt med denne selgeren.

http://www.badestampvedfyrt.no.com/ - Bare domenet virker litt useriøst.

Ikke nok med det, hele siden ser ut til å være oversatt til norsk gjennom google translate e.l. Dette i seg selv er ikke så veldig rart, men det blir ikke akkurat mer seriøst.

Siden i seg selv er ganske informativ og det virker som at dette hadde vært veldig mye arbeid kun for å lure folk, men man vet jo aldri. Det finnes mange bilder på nettsiden, hvilket kan tyde på at selger er seriøs.

På forsiden kan man lese tilbakemeldinger fra angivelige norske kunder.
Jeg har googlet den ene kunden, "Roger Godtlibsen" fra "Finnses" og finner ingen i Finnsnes ved det navnet. Det finner derimot en som heter Roger Godtliebsen fra Finnsnes. Dette kan være en skrivefeil fra selger.

Jeg sendte selger en mail hvor jeg påpekte en del skrivefeil for å få klarhet i hva han forsøkte å formidle. Han var veldig interessert i mine synspunkter og det fører til at jeg stoler litt mer på han.

Er det noen som greier å finne ut om dette bare er juks? Jeg håper det motsatte, men er ikke helt villig til å kjøpe for å finne det ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kontakt Roger Godtliebsen frå Finnsnes og sjekk. Litauen er eit lågkostland med relativt stor arbeidsløyse, og det er ikkje utenkjeleg at ein arbeidsledig snekker der starter for seg sjøl - med dårlege norskkunnskaper og dårlege webdesignskills.

Så det havner i kategorien 'tjeh'. Be om bilete av dagens avis foran ein av stampane han bygger t.d.
At en yrkesmann ikke er så god på verken rettskrivning eller webdesign er jo ikke så overraskende. Mange dyktige enkeltmanns firmaer som bare vil ha en tilgjengelig nettside, uten å bry seg så mye om utseende. Spørsmålet mitt er vel heller om du må betale alt på forskudd? Kan forstå at du må betale for utstyr og materiell, kunne eventuelt spurt om du kunne hentet/blitt med å hente materiell.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av SlimSanta Vis innlegg
At en yrkesmann ikke er så god på verken rettskrivning eller webdesign er jo ikke så overraskende. Mange dyktige enkeltmanns firmaer som bare vil ha en tilgjengelig nettside, uten å bry seg så mye om utseende. Spørsmålet mitt er vel heller om du må betale alt på forskudd? Kan forstå at du må betale for utstyr og materiell, kunne eventuelt spurt om du kunne hentet/blitt med å hente materiell.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du leste posten min eller klikket inn på nettsiden, men selger holder altså til i Litauen, så det kan bli litt vanskelig