Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 747
Hei! I disse tider hvor personvernet står svakere enn før og alle apper(så og si) krever tilgang på gps, kamera, meldinger,telefonkatalog og en rekke andre usaklige ting så lurer jeg på om det fins gode mot tiltak mot dette. Som for.eks. En app som beskytter/blokkerer disse funksjonene. Alle tips ønskes
Hvis du er opptatt av personvern bør du ikke ha en smarttelefon. Hvis du er virkelig opptatt av personvern bør du ikke ha mobiltelefon overhode. Uansett om du så jailbreaker telefonen din og skriver de appene du trenger selv, så vil du fortsatt være underlagt produsentens nykker (og de er i lomma på NSA) og teletilbyder (som har fått DLD trædd over hodet). Uansett hvordan du vrir og vender på det er mobiltelefon fullstendig inkompatibelt med personvern.
Hvis du ikke liker at en app skal ha tilgang til GPSen din så installerer du ikke den appen enkelt og greit.
Trådstarter
Takk for svar. Hmm, jeg får lete videre etter en løsning. Nekter å gi meg på det. Fuck nsa,dld og informasjonshoringa. Slave no more
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Takk for svar. Hmm, jeg får lete videre etter en løsning. Nekter å gi meg på det. Fuck nsa,dld og informasjonshoringa. Slave no more
Vis hele sitatet...
Hvis du er så imot alt du nevner der, har jo allerede den eneste løsninga for deg blitt foreslått.

Kvitte seg med mobilen.
Trådstarter
Vel, en ting som hjelper på anonymiteten er vpn. Men det hjelper ikke mot det disse appell krever.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Du får prøve å slå kloa i en sånn en