Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 28866
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
AUF er en sekt, og AP er mafia som har vannstyrt landet i 8 år, godt disse menneskene er borte nå
Vis hele sitatet...
[COLOR="RoyalBlue"]Høyre[/COLOR] er i så fall ikke noe mindre mafia i det hele tatt -- og hvertfall ikke [COLOR="Blue"]Unge Høyre[/COLOR]. Når de har NHO, mange storbedrifter, mange småbedrifter, mange kapitaleiere, generelt den øvre urbane middelklassen samt overklassen i Norge bak ryggen sin, så er Høyre egentlig ikke særlig mindre mektig enn AP.
Litt mindre selvsagt, men i det store og hele ikke særlig mye mindre sett under étt.

Se også, Erna klarte jo å vippe selveste Jens Stoltenberg, den andre landsfaderen, av pinnen. Hun hadde ikke klart det om ikke Høyre stod fjellstøtt i Norges hhv to største byer.


Og sist men ikke minst la meg nevne Civita - høyresiden viktigste tenketank, den liberale tankesmien, som har klekket ut mange liberale/liberalistiske idéer som har fått gjennomslag under Bondevik 2 -og Solberg-regjeringen, samt delvis også i AP da "direktør-fløyen i partiet" satte den rødgrønne agendaen under Stoltenbergs åtte år.
Siterer nyeste Natt og Dag-utgave;
[... "Hjernevaskeriet":
Civita-fabrikken;

Bak står høyresidens edderkopp, Kristin Clemet, og spinner et nett som samler en hær konservative og / eller liberale unge menn med tredagerskjegg og hornbriller ....]
Vis hele sitatet...
> Hjernevaskeriet; Natt og Dags guide til Norges (viktigste) ideologer scroll ned til hhv Post-ideologene (Erna) og Civitafabrikken.

( Vel, la meg tilføye at dette du anklager AP for - kan du like gjerne anklage Høyre for. Jeg mener ikke her at Høyre er en mafiaorganisasjon, overhodet ikke. Men er organisasjon med stor makt ja absolutt. )
Sist endret av aeon_illuminate; 19. oktober 2014 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Se også, Erna klarte jo å vippe selveste Jens Stoltenberg, den andre landsfaderen, av pinnen. Hun hadde ikke klart det om ikke Høyre stod fjellstøtt i Norges hhv to største byer.
Vis hele sitatet...
Landsfader? Ja, enkelte medier har vel mer eller mindre gått av skaftet i forsøket på å prøve å manifestere en slik illusjon, herunder også en merkelig dyrkelse av Stoltenberg-"dynastiet". Er jeg den eneste som har fått inntrykk av at eksempelvis NRK har søkt å skape en norsk utgave av den myteomspunnede og mektige Kennedy-klanen? Jf. de mange "hjemme hos"- og "de snakker ut"-intervjuene som har vært opp gjennom årene.
Sitat av hybris Vis innlegg
Landsfader? Ja, enkelte medier har vel mer eller mindre gått av skaftet i forsøket på å prøve å manifestere en slik illusjon, herunder også en merkelig dyrkelse av Stoltenberg-"dynastiet". Er jeg den eneste som har fått inntrykk av at eksempelvis NRK har søkt å skape en norsk utgave av den myteomspunnede og mektige Kennedy-klanen? Jf. de mange "hjemme hos"- og "de snakker ut"-intervjuene som har vært opp gjennom årene.
Vis hele sitatet...
Han har vært statsminister i litt over to perioder, han loset landet gjennom hhv finanskrisen og det verste terrorangrepet i Norgeshistorien, og trass mange upopulære lovforslag og overbyråkratisering i offentlig sektor [COLOR="SlateGray"](pluss også spenningene i samfunnet - derav 22.juli, men 22.juli er ikke Stoltenbergs skyld)[/COLOR] var Norge godt og kompetent styrt under Stoltenberg-2-regjeringen.

Han er mer kvalifisert enn veldig mange andre ( enten man liker det, eller absolutt ikke). Bare se jobben han har nå, en statsminister som har vært regjeringssjef i typ én periode hadde neppe fått Natosjef-jobben. Så får vi se om Erna topper Jens' status om 3 eller 7 år....

(..) Det er ikke nødvendigvis sånn at NRK selv prøver å dyrke fram en norsk Kennedy-utgave, men heller at de beundrer/glorifiserer ham og faren. Om det er for mye eller for lite, er opp til hver enkelt og hvilken politisk farge du har.

*[COLOR="SlateGray"]opp til hver enkelt å bedømme[/COLOR]
Sist endret av aeon_illuminate; 19. oktober 2014 kl. 19:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mange grunner til at jeg ikke liker/ hater/forakter FRP.

Jeg liker ikke FRP fordi de er partiet som rundlurer folk flest. Jeg liker ikke FRP fordi de appellerer til de enkle rotte- og bikkjeaspektene ved mennesker som grådighet, fremmedfrykt, lettvinte løsninger. De setter ofte grupper opp mot hverandre. "Oss mot dem".
-De har ingen prinsipper foruten det å prinsipielt ikke ha noen prinsipper. De sier at de er et kristent parti, men er for bordeller og sånt.
-De sier at de tar side med folk flest, men går umiddelbart til angrep på sosiale ordninger, felleskapsløsningene i samfunnet og gir skatteletter til de rikeste.
-FRP politikere virker som noen komplette tullinger jamt over. Jeg kan ikke stemme på folk som er teitere enn meg selv, som for eksempel han feite Ludvig kopien som ble hekta for å kjøpe ei hore i Estland.
-Jeg synes FRP er et ekkelt parti fordi de er simple. Det er grilldress, koteletter på papptallerken og sånne folk som diskuterer/gir løsning på ting de ikke har peiling på.
Sitat av lyspære Vis innlegg
-Jeg synes FRP er et ekkelt parti fordi de er simple. Det er grilldress, koteletter på papptallerken og sånne folk som diskuterer/gir løsning på ting de ikke har peiling på.
Vis hele sitatet...
For et teit utsagn. Det var ingen som klagde da campingfolk i grilldress reddet AUFere i vannet da deres egen ledelse hadde stukket av gårde med den eneste båten (som attpåtil var pansret). Og vi vet jo alle hvilket parti campingfolket stemmer... I alle fall om vi skal ha hørt på venstresiden og dere forsøk på humor i alle år.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/19/498203.html
Sist endret av Prblmvksn; 19. oktober 2014 kl. 21:36.
Sitat av lyspære Vis innlegg
Mange grunner til at jeg ikke liker/ hater/forakter FRP.

Jeg liker ikke FRP fordi de er partiet som rundlurer folk flest. Jeg liker ikke FRP fordi de appellerer til de enkle rotte- og bikkjeaspektene ved mennesker som grådighet, fremmedfrykt, lettvinte løsninger. De setter ofte grupper opp mot hverandre. "Oss mot dem".
-De har ingen prinsipper foruten det å prinsipielt ikke ha noen prinsipper. De sier at de er et kristent parti, men er for bordeller og sånt.
-De sier at de tar side med folk flest, men går umiddelbart til angrep på sosiale ordninger, felleskapsløsningene i samfunnet og gir skatteletter til de rikeste.
-FRP politikere virker som noen komplette tullinger jamt over. Jeg kan ikke stemme på folk som er teitere enn meg selv, som for eksempel han feite Ludvig kopien som ble hekta for å kjøpe ei hore i Estland.
-Jeg synes FRP er et ekkelt parti fordi de er simple. Det er grilldress, koteletter på papptallerken og sånne folk som diskuterer/gir løsning på ting de ikke har peiling på.
Vis hele sitatet...
Ah, deilig å se noen som ordlegger seg på akkurat måte som man ville gjort selv!

Siv Jensen er glad i å kalle partiet sitt for "en hyllest til demokratiet". Nå er det slik at de fleste jeg kjenner som stemmer FrP, ikke har peiling overhode på politikk, men lar seg forføre av lovnad på lovnad fra partiet som høres SØKT ut for en realpolitiker.

Vil heller kalle partiet en legemliggjørelse av ulempene ved demokratiet, et parti å stemme på for folk som tror alt de leser på nettet, og for folk som ikke har peiling på politikk.
nyeste i lista av liknende; FrP-politiker er provosert av TV-aksjonen.

samt ikke minst: Politiker vil at Hedmark skal bli muslimfritt

Jeg tror jeg er rasist. Her jeg bor er det to asylmottak..Det går buss derfra (color line hehe!) inn til butikkene her. Hvis man skal inn på Kiwi og kjøpe mat og det er 25 somalier inn der samtidig da er det nok ikke fritt enn at rasisten sitter bak øret og mumler noe. Det rare er at alle ser ut til å være ca 20 år. Er det denne aldersgruppa som er reelle flyktninger?
Vis hele sitatet...
– Jeg står for det jeg har skrevet, men vil ikke svare på spørsmål, sier Peistorpet.
Vis hele sitatet...
Jan Peistorpet er kasserer og medlemsansvarlig i Åsnes Fremskrittspartis lokallag og en aktiv debattant i Facebook-gruppa «Stopp islamiseringen av Norge (SIAN)». Der skriver han blant annet at han grøsser når han ser muslimer og går for et muslimfritt Hedmark.
Vis hele sitatet...
(..) Der har dere mye av grasrot-FrP i et nøtteskall, og der har dere i et nøtteskall hvorfor jeg ikke velger FrP. Grasrotnivået er langt mer radikalt enn nivåene over i partiet (som er mer striglet), eller har langt mer populistisk tankesett (i mangelen av ideologi). Partiet er egentlig hverken konservativt, liberalistisk, liberalt, neokonservativt. Partiet er heller nyliberalistisk med en dæsj høyreraddis-populisme over det hele - man kan også heller kalle dem oljepopulist-partiet. De hadde neppe eksistert om Norge ikke hadde petroleumsindustri, og hadde samme levestandard som et Island f.eks (da hadde det ikke vært lett å love verdens billigste øl, lav skatt for alle, _pluss_ mer velferdsgoder enn det AP kan varte opp med, ..satt på spissen). Og med rette er de et parti for "folk flest" - den samler alle de med minst utdanning, de sinteste, de lavtlønte (ikke minst), de vulgære og harry, de verdiløse (les avhengige av populærmedia), de kristne i sør og vest-Norge med mest magesyre (for vanlige kristne er SP og Krf tilstrekkelig), osv osv.

Partiet er ofte blitt en parodi av seg selv, og jeg tipper denne regjeringsdeltakelsen kommer hverken til å være positivt eller negativt for dem. For å ikke bli dømt nord og ned må FrP i regjering være i overkant 'moderat' sammen med Høyre, men med dette forsvinner populist-stemmene. Kort sagt er partiet en ansamling av alt det overfladiske, overforbrukende, vulgære, korttenkte og populistiske i det oljerike Norge. Likeledes er det også et godt hjem for folk med sunt folkevett/bondevett, og lever stort på at (i spesielt stor grad) venstresiden er blitt kvalmt elitistiske de siste 15-20 år, spesielt utmerket med SV og deres besteborgelige miljø. For --> FrP er partiet med de enkle løsningene på de kompliserte problemene.

Hvis ikke AP (og partiene rundt AP) finner tilbake til politikken (som Aksel Braanen Sterri sa det så godt) så tror jeg at FrP fremdeles vil leve godt på å være det nye arbeiderpartiet, protest/lavtlønns-partiet, partiet for folk flest. For det er det jo ikke -- deres nyliberalistiske økonomiske politikk ville om få år gi betraktelig større klasseskiller enn det som vanlig er i Norge, om politikken hadde blitt iverksatt. ( Forøvrig, mange sammenlikner Sverigedemokratene i Sverige med FrP og Jimmie Åkesson sier Siv Jensen er et forbilde for ham. Vel, SD er langt ifra så populistiske og står ca rundt sentrum i mange saker i tillegg til å ha en nasjonalistisk politikk (..som er fair, vi lever i et demokrati tross alt, enkelte svensker har valgt dem akkurat som enkelte nordmenn har valgt FrP)).


Til sist vil jeg bare si at jeg ikke aner hvordan FrP har mage til å kalle seg konservativt. Partiet er hverken nasjonalistisk som svenske SD, kristent som KrF eller Kristent Samlingsparti, eller tradisjonelt som Senterpartiet (ift f.eks norsk kultur og verdier, dere sikkert husker debatten - der Tybring Gjedde bjeffet mot Hadia Tajik og (sammen med Jon Hustad)og ikke ville ha henne som sin kulturminister).
FpU er forsåvidt og kort sagt en karikert utgave moderpartiet, mer er det ikke å si..

* [COLOR="SlateGray"]konservativt, da de kaller seg det i tillegg til å være liberalistiske. Selvmotsigelse much?[/COLOR]

[quote=lyspære;3175667][.... som for eksempel han feite Ludvig kopien som ble hekta for å kjøpe ei hore i Estland. ]
/QUOTE]

Bård Hoksrud
Sist endret av aeon_illuminate; 20. oktober 2014 kl. 01:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...av-innvandring

Når det går dårlig for FRP så faller de rett ned på Hitler-nivå. Oss mot dem. Funker ikke med jødene lenger, så de går heller etter afrikanere.
Sitat av lyspære Vis innlegg
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...av-innvandring

Når det går dårlig for FRP så faller de rett ned på Hitler-nivå. Oss mot dem. Funker ikke med jødene lenger, så de går heller etter afrikanere.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke nye meninger fra FRP, og det er jo klart at de har ett poeng. FRP er i den norske regjeringen, og den norske regjeringen skal sette nordmenn og norske interesser først. Hvis ikke, så kunne vi jo like greit ha åpnet grensene for alle, og lagt ned velferdsordningene. Det hadde både etniske nordmenn og innvandrere tapt på. Du får finne noen andre å rette hitlingen din mot.
Sitat av lyspære Vis innlegg
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...av-innvandring

Når det går dårlig for FRP så faller de rett ned på Hitler-nivå. Oss mot dem. Funker ikke med jødene lenger, så de går heller etter afrikanere.
Vis hele sitatet...
Dette bør man holde seg for god for. Jeg ville ikke stemt Frp om himmelen hadde falt ned, men å beskylde noen for å være jevngode med nazister fordi de tar opp en utfordring med innvandring – (påstått) tendens til arbeidsledighet kombinert med en endelig sum penger tilgjengelig til velferdsordninger – er både latterlig og svært uredelig. Dersom du mener at det de sier er urimelig og galt, så fremlegger du gode motargumenter. Klarer du ikke det, så bør du heller bare være stille til du har lest deg opp nok til å ha en velbegrunnet mening om saken. Slike forsøk på brennmerking hører ingensteds hjemme uansett hvor på det politiske spekteret man føler seg hjemme.
http://www.aftenposten.no/nyheter/Fr...r-6967258.html

Hvis du vil gi ytterligere grobunn for slike holdninger og slik trangsynhet - stem FRP.
GOP
snikfreak siden 2008
Sitat av fisk23 Vis innlegg
http://www.aftenposten.no/nyheter/Fr...r-6967258.html

Hvis du vil gi ytterligere grobunn for slike holdninger og slik trangsynhet - stem FRP.
Vis hele sitatet...
Tror dette er en enkeltpersons holdninger og representerer ikke det "sentrale" FRP, det som er på stortinget.
Jeg tror at noe av problemet til FRP når det kommer slike uttalelser fra medlemmer er at vi ikke har noen virkelige høyre polariserte partier i Norge (og det er en god ting). Derfor vill de som ikke passer inn p.g.a deres meninger automatisk trekkes til det partiet som ligger nærmest, derfor får vi servert slikt i mediene. Skal dog nevnes at FRP har vært flinke på å distansere seg fra slike ytringer.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
http://www.aftenposten.no/nyheter/Fr...r-6967258.html

Hvis du vil gi ytterligere grobunn for slike holdninger og slik trangsynhet - stem FRP.
Vis hele sitatet...
Er bedre med AP sine representanter kanskje? Er vel ikke helt bra at representanter med fremmedkulturell bakgrunn tilsynelatende støtter antisemittiske uttalelser?

Flere AUF-politikere og en bystyrerepersentant fra Arbeiderpartiet er i hardt vær etter grov rasisme på nettet. [1]
Vis hele sitatet...
Samme representant løy på sin asylsøknad og fikk utvisningsordre. Er det slike representanter AP ønsker i sine rekker?

Khaled Ahmed Taleb (37) løy seg inn i Norge som en forfulgt flyktning og ble en profilert lokalpolitiker for Arbeiderpartiet. Nå sendes han ut av Norge.[2]
Vis hele sitatet...
Samme mann har sitt liv og virke i Norge den dag i dag som representant for fylkestinget i Hedmark [3] (han har skiftet navn til Benjamin Ahmed [4]). Er det kanskje forskjell på folk? Kan nesten virke som om enkelte har privilegier i kraft av at de har "partiboka" i orden.

Hvis du skal kaste skitt på Frps representanter er det et spill flere flere kan delta i. Er flere AP-representanter som har fått dommer mot seg bla for seksuelt overgrep [5][6][7]. Selv Jens Stoltenberg har urent mel i posen [8].

Skal ikke gå inn på hva islam betyr for Norge. Lar den debatten ligge til en annen gang [9].

[1] http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...ok/a/10071120/
[2] http://www.vg.no/nyheter/innenriks/u...ff/a/10144020/
[3] http://www.hedmark.org/Hedmark-fylke...Benjamin-Ahmed
[4] http://lindhagen.no/intervjuer/khalid-ahmed/
[5] http://www.dagbladet.no/2013/09/26/n...grep/29464371/
[6] http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...t-3921189.html (siktet for voldtekt men saken henlagt etter bevisets stilling)
[7] http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...oemt/a/254280/
[8] http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html
[9] http://www.vg.no/nyheter/innenriks/p...et/a/23329389/
Om du skal kritisere noen så vil det kanskje være lurt med andre kilder enn Dagbladet og VG.
Ingen mener at noen av partiene kun har rent mel i posen, men det er ett faktum at FRP har den lavest utdannede stemmemassen og at deres politikk er trangsynt og innvandrerfiendtlig.
FRP har sitt utspring i et populist-parti og fortsetter å være det.
Sitat av EmpireOfTheCats Vis innlegg
Om du skal kritisere noen så vil det kanskje være lurt med andre kilder enn Dagbladet og VG.
Ingen mener at noen av partiene kun har rent mel i posen, men det er ett faktum at FRP har den lavest utdannede stemmemassen og at deres politikk er trangsynt og innvandrerfiendtlig.
FRP har sitt utspring i et populist-parti og fortsetter å være det.
Vis hele sitatet...
Kildene er norske domsstoler og PST, men det er kanskje ikke bra nok?

Når jeg ser hva norske akademikere kan få seg til å tro er det ikke akkurat et kvalitetstegn med universitetsutdannelse.

Takke meg til snekkeren eller langtransportsjåføren som vet hva som foregår på "bakkenivå", og som ikke er fullstendig forgiftet av venstreorientert ideologi.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av belisarius Vis innlegg
Kildene er norske domsstoler og PST, men det er kanskje ikke bra nok?
Vis hele sitatet...
Men det er fortsatt enkeltpersoner. Ein kan ikkje ta partiet - hverken FRP eller AP - for det enkeltpersoner gjer eller ikkje gjer. Det ein kan kritisere partia for er eventuelt måten dei handterer det på i etterkant, og både FRP og AP er rimelig profesjonelle på å handtere det på ein god måte.

Alle organisasjoner med eit tusentals aktive har personer som gjer dumme ting.