Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 28886
uansett hva du stemmer så har alle partier den holdning "KLAR DEG SELV".
Sitat av etse Vis innlegg
Ang. media: Det er da flere reportere i VG og Dagbladet som tydelig stemmer høyre - så å påstå at de ikke er uavhengige blir litt feil.
Vis hele sitatet...
57 prosent av de spurte norske journalistene ville stemt på et av regjeringspartiene eller Rødt dersom det var stortingsvalg i morgen.
Vis hele sitatet...
Frp er et marginalt parti blant norske journalister. Bare to prosent svarer at de vil stemme Fremskrittspartiet.
Vis hele sitatet...
http://www.tv2.no/nyheter/politisk/s...t-3777751.html

Med det resultatet er det vel ikke rart Frp er marginalisert i media?
57% er litt over halvparten. Hva med de neste 40%? En god del av disse stemmer nok høyre (som jeg sa i stad). FRP er kanskje ikke så populært blandt journalister, men FRP spiller jo kortene slik at det er lett å lage store overskrifter om dem. (De kommer ofte med ganske bastante utspill). I tillegg ser jeg ikke helt kritikken, leser da gjevnlig artikler som kritiserer den sittende regjeringen.

Jeg tror helt ærlig VG og Daglbadet er mye mer markedsstyrt enn politisk styrt. De ønsker flest mulig klikk på artikkelene, og flest mulig kommentarer så de får opp prisen på reklameplassen. Jeg tror artikkler med store overskrifter om enten AP eller FRP (der de bytter på hvilket parti de kritiserer) skaper veldig masse klikk. Det er noe som engasjerer folk.
Sist endret av etse; 1. september 2013 kl. 21:25.
FRP er partiet som står sterkest for høyrevinklede verdier, og da er det jo klart at alle som ikke er på høyresiden vil være veldig uenige med FRP
Sterke meninger og smått radikale = skaper naturligvis blest.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg er Frp-supporter, men kan jo si litt om hva jeg tror er grunnen til at folk misliker partiet såpass sterkt.

Den største grunnen er nok at Frp er et innvandringskritisk parti. Mange mener at de økonomiske, kulturelle og verdimessige argumentene partiet bruker er ugyldige, og at det egentlig er dårlig skjulte vikariende argumenter for en rasistisk politikk.

Man slipper unna med å framstille partiet som et rasistisk parti uten at dette kan begrunnes skikkelig av dem som kommer med påstanden. Det blir det samme som å f.eks. si at SV og AP ønsker å ødelegge Norge og begå folkemord på etniske nordmenn, men det er ingen seriøse aktører i samfunnsdebatten som kan slippe unna med å si noe sånt.

Desverre er Frp et fredløst parti i media, og når media mister sin uavhengighet er det desverre lite man får gjort. Stort sett stemmer journalistene rødgrønt, og mange jornalister er avhengig av pressetøtten for å beholde jobben. Frp ønsker å fjerne pressestøtten. LO eier også mange aviser gjennom A-pressen, og vi vet at samarbeidet mellom AP og LO er tett. AP er også tidligere eier i A-pressen.

Mange misliker også Frp pga den høyrevridde økonomiske politikken til partiet. Her kan jeg faktisk personlig være enig. En amerikansk økonomisk politikk kommer bare til å føre til at arbeidere blir stående med lua i hånda, og at de rike blir ufattelig mye rikere.
Vis hele sitatet...
Selv mener jeg at det mest problematiske med FRPs innvandringspolitikk er at det virker som om de totalt ignorerer de som faktisk "stjeler" jobber og dytter flere og flere unge og flyktinger ut av arbeidslivet - europeere. Særlig svensker. Hva vil FRP gjøre med EU? Bli en del av den? Havne i akkurat samme faenskap som resten av Europa kun fordi EU virker som en klubb for de kule kidsa? Helvete heller. Jeg vil gjerne se at Norge tar imot de i nød og strengt begrenser de som kommer hit fordi andre EU-land har havnet i grøfta. Jeg vil se norske penger forbli i Norge og hendene på de som trenger det, ikke en svensk student.

Uansett politikk så er det veldig deprimerende at folk stemmer fordi gresset alltid er grønnere på den andre siden. Jeg kommer til å gjøre noe lignende, nemlig å stemme Rødt, men i dette tilfellet gjør jeg det fordi jeg er kynisk og ikke tror på at mennesker kan ta ansvar for sine egne handlinger. FRP skal jeg vurdere dersom de slutter å handle på noe annet enn følelsene sine.
Sitat av bernadotte Vis innlegg
Selv mener jeg at det mest problematiske med FRPs innvandringspolitikk er at det virker som om de totalt ignorerer de som faktisk "stjeler" jobber og dytter flere og flere unge og flyktinger ut av arbeidslivet - europeere. Særlig svensker. Hva vil FRP gjøre med EU? Bli en del av den? Havne i akkurat samme faenskap som resten av Europa kun fordi EU virker som en klubb for de kule kidsa? Helvete heller. Jeg vil gjerne se at Norge tar imot de i nød og strengt begrenser de som kommer hit fordi andre EU-land har havnet i grøfta. Jeg vil se norske penger forbli i Norge og hendene på de som trenger det, ikke en svensk student.

Uansett politikk så er det veldig deprimerende at folk stemmer fordi gresset alltid er grønnere på den andre siden. Jeg kommer til å gjøre noe lignende, nemlig å stemme Rødt, men i dette tilfellet gjør jeg det fordi jeg er kynisk og ikke tror på at mennesker kan ta ansvar for sine egne handlinger. FRP skal jeg vurdere dersom de slutter å handle på noe annet enn følelsene sine.
Vis hele sitatet...
Flertallet i FrP er imot EU samarbeid og ønsker å forandre på EØS-avtalen.
Hva har fått deg til å tro at FrP er pro eu? De vil også investere penger i infrastrukturen i Norge, sykehus, politi, sykehjem, skoler og universiteter. FrP er mer for at pengene skal bli her i Norge, enn det nåværende regjering har hatt ønske om, flere milliarder av kroner er blitt investert i utlandet på dritt.
Sist endret av Mr. D; 2. september 2013 kl. 17:54.
Det er et parti som fokuserer masse på infrastruktur (vegarbeid, etc). Men har samtidig lyst å droppe bompenger. Samtidig som dei har lyst å bruke mindre olje-ressursar. Så med andre ord er dei et parti som kommer til å bruke opp oljepengane våras, og det lille dei får av vegavgift. Så kor skal dei hente pengane fra etter dette? Etter min meining synest eg dette er lite planlagt, derfor liker eg ikkje FRP.
Stemmer ikke frp fordi jeg ..
....vil ha en fungerende velferdsstat
...vil ha mulighet til å motta uførestønad som jeg kan leve av hvis jeg blir ufør og ...trygd hvis jeg er arbeidsledig.
... vil ha en regjering som bryr seg om miljø
... vil at det skal være gratis, offentlig helsevesen og bibliotek.
... vil ikke ha store klasseskiller i samfunnet
... er i mot lukkede asylmottak og integreringspolitikken til frp
.. vil ha en forsvarlig økonomisk politikk
Sist endret av h3kr0; 2. september 2013 kl. 18:58.
..og hva stemmer du da lurer jeg på, siden jeg vurderer FRP
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
..og hva stemmer du da lurer jeg på, siden jeg vurderer FRP
Vis hele sitatet...
Tror jeg kommer til å stemme venstre , har stått mellom dem og miljøpartiet de grønne for meg..
Venstre, lett! Venstre står for enormt masse bra, men det einaste dei mangler er politisk tyngd. At dei kan komme fram i det offentlige masse meir, slik som AP og høgre. Det einaste vi kan gjere med dette er å stemme dei fram Dei har blandt anna: Ja til nato, ja til eøs, nei til DLD (!!), nei til oljeboring i lofoten. Og dei tenker veldig på framtiden på både det intelektuelle og miljøvenlige. Dei tenker smarte løsninger (forbedring av elbiler, hente ut oljen samtidig som den ligger under bakken, IT, IT og IT). Derfor liker eg venstre
De som stemmer FRP er de som har fått øynene opp.

Arbeiderpartiet er iallefall ikke best på helse og omsorg. Vet om en alenemamma med to handicappede barn som måtte krangle i flere år for å få hjelp til å ta seg av dem. Dessverre har folk blitt hjernevasket, og spesielt den yngre generasjonen til å tro at AP er svaret. Privatisering er BRA. Bedre tilbud og mindre sykehus-kø. Folk dauer jo før dem får operasjonen sin her til lands.

Det er mye som ikke blir fremhevet i media siden de fleste avisene er venstrevridde, som f.eks. NRK og VG.
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Tror jeg kommer til å stemme venstre , har stått mellom dem og miljøpartiet de grønne for meg..
Vis hele sitatet...
Og då blir jo det bare endå lettare for deg å velge, for MDG vil jo "redde" verda med å senke tempoet på teknologisk utvikling. Og du sitter jo her å koser deg på freak, så har allerede et lite inntrykk over at du er generelt glad i teknologi? Derfor holder eg meg vekke fra sånne parti. Alle parti som går over i den banen at dei ikkje vil satse på framtida og teknologi, blir litt automatisk sett på som "tilbakestående" av meg
Sitat av Hoffen Vis innlegg
Og då blir jo det bare endå lettare for deg å velge, for MDG vil jo "redde" verda med å senke tempoet på teknologisk utvikling. Og du sitter jo her å koser deg på freak, så har allerede et lite inntrykk over at du er generelt glad i teknologi? Derfor holder eg meg vekke fra sånne parti. Alle parti som går over i den banen at dei ikkje vil satse på framtida og teknologi, blir litt automatisk sett på som "tilbakestående" av meg
Vis hele sitatet...
Jeg viste ikke at mdg ikke ville satse på teknologi ( man kan jo fint satse på både miljø og teknologi slik som venstre) . Vet at de vil prøve å få ned kjøp og kast mentalitet og høyt forbrukerkonsum osv. lavre forbruk tilsvarende hva det var på 80-tallet, men trenger vel ikke bety at de ikke satser på teknologi.eller? For meg satser mdg på framtida ved at de satser på miljø men enig i at det er egentlig rart at de ikke satser på fremtida i andre områder som teknologi også da ja.

Men hvis det er tilfelle at mdg ikke vil satse på teknologi så har du hjulpet meg å gjøre valget enkelt for meg ja , for jeg liker tenknologi.
Sist endret av h3kr0; 2. september 2013 kl. 21:08.
Sitat av Undiken Vis innlegg
Arbeiderpartiet er iallefall ikke best på helse og omsorg. Vet om en alenemamma med to handicappede barn som måtte krangle i flere år for å få hjelp til å ta seg av dem.
Vis hele sitatet...
Dette skyldes:

Krav til effektivitet og mindre byråkrati i NAV (høyresidepolitikk):
  • Flere klienter per saksbehandler.
  • Kortere tid til å fatte vedtak. Dette medfører blant annet at den legen som gjør den medisinske evalueringen (innebærer ofte evaluering av spesialist-erklæringer o.l som klienten fremlegger) aldri har sett eller tatt i pasienten/klienten.

Politisk press for "tiltak" som skal hindre at personer mottar urettmessige velferdsordninger (også kjent som trygdesnylting). Også her er det spesielt trykk fra høyresiden. Dette fører til at klientene blir:
  • Stigmatisert
  • Mistenkeliggjort
  • Marginalisert

Er det rart at mange må slåss med systemet for å få hjelp?

Det høyresiden ikke forstår er: Dersom man skal hindre trygdesnyltere uten at det går på bekostning av de som virkelig trenger det, så forutsetter det at vi bruker mer tid og ressurser på å faktisk gjøre systemet byråkratisk og ineffektivt.
Sist endret av Vargas; 2. september 2013 kl. 22:42.
http://tjomlid.com/2013/09/05/men-sa...orsk-han-ogsa/ Derfor stemmer man ikke FrP. Kom over den bloggen via Facebook igår og følte den passet her. Langt ifra alle i FrP er rasister, men man ser hvilke holdninger som skinner igjennom. Les blogginnlegget, klok fyr. Oh, og en ting til. Ble provosert av Carl I Hagen sitt facebookinnlegg, der han gav den rødgrønne regjeringa skylda for drapet på Anja. Ingen andre enn gjerningsmannen har ansvaret.

Hadde vært gøy å sett FrP sin løsning på å bekjempe kriminalitet satt ut i live tho. Som atferdsanalytiker så vet jeg at strengere straffer ikke vil fungere, men det tror jeg ikke FrP vet.
Sitat av trauMa Vis innlegg
http://tjomlid.com/2013/09/05/men-sa...orsk-han-ogsa/ Derfor stemmer man ikke FrP. Kom over den bloggen via Facebook igår og følte den passet her. Langt ifra alle i FrP er rasister, men man ser hvilke holdninger som skinner igjennom. Les blogginnlegget, klok fyr. Oh, og en ting til. Ble provosert av Carl I Hagen sitt facebookinnlegg, der han gav den rødgrønne regjeringa skylda for drapet på Anja. Ingen andre enn gjerningsmannen har ansvaret.

Hadde vært gøy å sett FrP sin løsning på å bekjempe kriminalitet satt ut i live tho. Som atferdsanalytiker så vet jeg at strengere straffer ikke vil fungere, men det tror jeg ikke FrP vet.
Vis hele sitatet...
Frp er ikke det eneste partiet med sære medlemmer. Hvor mange sexskandaler har AP-medlemmer vært involvert i i det siste? For ikke å snakke om alle de tvilsomme avgjørelsene og kameraderiet i toppledelsen, som jo egentlig er det viktigste.

Hva et partimedlem på lavt nivå i en eller annen kommune i gokk mener får stå for hans egen regning. Man bør ikke dømme et riksdekkende parti på grunnlag av hva denne personen mener.

Merker meg imidlertid at motstandere av Frp gjør det som står i deres makt for å diskreditere partiet, men dette blir å koke suppe på spiker.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Hadde vært gøy å sett FrP sin løsning på å bekjempe kriminalitet satt ut i live tho. Som atferdsanalytiker så vet jeg at strengere straffer ikke vil fungere, men det tror jeg ikke FrP vet.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg nok populistene egentlig vet, det er masse allment tilgjengelig empiri på området, men det er ikke faktabasert politikk velgerne deres vil ha.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Frp er ikke det eneste partiet med sære medlemmer. Hvor mange sexskandaler har AP-medlemmer vært involvert i i det siste? For ikke å snakke om alle de tvilsomme avgjørelsene og kameraderiet i toppledelsen, som jo egentlig er det viktigste.

Hva et partimedlem på lavt nivå i en eller annen kommune i gokk mener får stå for hans egen regning. Man bør ikke dømme et riksdekkende parti på grunnlag av hva denne personen mener.

Merker meg imidlertid at motstandere av Frp gjør det som står i deres makt for å diskreditere partiet, men dette blir å koke suppe på spiker.
Vis hele sitatet...
Du koker ikke veldig tykk suppe du heller da. Komraderi i toppledelsen og tvilsomme avgjørelser? Show me show me show me. Sex-skandaler tror jeg skjer overalt der folk har makt, uten at vi trenger å ramse opp alle sammen.
Søviknes f.eks er jo fortsatt ordfører selv etter skandalen, men jeg trur ikke han i Vågå får bli. Bordell Bård viser seg fortsatt på tv.

bare sånn for å ramse opp noen
Sist endret av Bothrops; 6. september 2013 kl. 09:41.
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Stemmer ikke frp fordi jeg ..
....vil ha en fungerende velferdsstat
...vil ha mulighet til å motta uførestønad som jeg kan leve av hvis jeg blir ufør og ...trygd hvis jeg er arbeidsledig.
... vil ha en regjering som bryr seg om miljø
... vil at det skal være gratis, offentlig helsevesen og bibliotek.
... vil ikke ha store klasseskiller i samfunnet
... er i mot lukkede asylmottak og integreringspolitikken til frp
.. vil ha en forsvarlig økonomisk politikk
Vis hele sitatet...
1: Norge vil fortsatt være en "velferdsstat" etter valget med høyre/frp. Om du kan det om 20-30 år med samme regjering (ap) i styret er derimot veldig usikkert.
2: se 1.
3: Dagens regjering bryr seg ihvertfall ikke, se på bilparken.
4: Frp er FOR gratis helsevesen, bare at du kan velge hvor du vil behandles.. Men dagen regjering har private legetilbud vokst!
5: Klasseskiller vil vi aldri unngå i samfunnet, uten å ta livet av kreativiteten og utviklingen.
6: Subjektiv syn på asylsøkere.
7: FRP sitt "budsjett" er på en 20 millarder mer. (og dette utenom dagens regjering sine budsjettsprekker utenom handlings reglen) Slik at det reeelet taller har vel AP i sine år brukt mer penger enn FRP foreslår.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Du koker ikke veldig tykk suppe du heller da. Komraderi i toppledelsen og tvilsomme avgjørelser? Show me show me show me. Sex-skandaler tror jeg skjer overalt der folk har makt, uten at vi trenger å ramse opp alle sammen.
Søviknes f.eks er jo fortsatt ordfører selv etter skandalen, men jeg trur ikke han i Vågå får bli. Bordell Bård viser seg fortsatt på tv.

bare sånn for å ramse opp noen
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er ikke at Frp er et mye bedre parti i forhold til skandaler enn andre partier. Poenget mitt er at skandaler og "tvilsomme" typer finnes i alle partier. Om et parti har over 20 000 medlemmer er det garantert at noen av dem er utskudd.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
dette er vel en grunn til å ikke stemme frp

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...skolen/129473/
Vis hele sitatet...
Den artikkelen er frå 2006. Eg tvilar på dei framleis tør å komme med slike utspel.

"Mennesker med nedsatt funksjonsevne

Fremskrittspartiet vil at personer med funksjonshemninger i størst mulig grad skal få like muligheter til å fungere i samfunnet, slik som alle andre. Det må legges til rette for at funksjonshemmede i størst mulig grad skal kunne ta utdanning og arbeide slik at den enkelte får realisert sine evner. Samfunnet må legge til rette for funksjonshemmede ved at offentlige bygg og det offentlige rom følger prinsippene for universell utforming."

Eg stemmer forøvrig venstre. "Folk flest" passar ikkje meg.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Poenget mitt er ikke at Frp er et mye bedre parti i forhold til skandaler enn andre partier. Poenget mitt er at skandaler og "tvilsomme" typer finnes i alle partier. Om et parti har over 20 000 medlemmer er det garantert at noen av dem er utskudd.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at FRP lar disse utskuddene fortsette i de samme stillingene uten å nødvendigvis fordømme det de har gjort eller ta avstand fra det. Terje Søviknes skjenka full og forgrep seg på en 16-17 år gammel jente fra ungdomspartiet, men han er fortsatt ordfører.
Sist endret av Bothrops; 6. september 2013 kl. 10:32.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Poenget mitt var at FRP lar disse utskuddene fortsette i de samme stillingene uten å nødvendigvis fordømme det de har gjort eller ta avstand fra det. Terje Søviknes skjenka full og forgrep seg på en 16-17 år gammel jente fra ungdomspartiet, men han er fortsatt ordfører.
Vis hele sitatet...
var ikke den jenta på en pub eller noe med 18 års grense ?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
var ikke den jenta på en pub eller noe med 18 års grense ?
Vis hele sitatet...
Det var på FPU landsmøtet, hun sier han viste at hun var mindreårig.

link
Sist endret av Bothrops; 6. september 2013 kl. 10:42.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Det var på FPU landsmøtet, hun sier han viste at hun var mindreårig.

link
Vis hele sitatet...
http://m.nrk.no/1.7803475
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Wow, det begynner å bli en del skandaler Burde vel være plenty grunner for "Hvorfor ikke FRP" i den artikkelen.
Tror ikke vi finner en slik liste på f.eks SP eller Venstre for å være helt ærlig.
Om det har med antall medlemmer å gjøre, folka som er med eller generell ukultur i partiet kan jeg ikke si noe om, men det ser ikke bra ut.

Beste som har kommet fra FRP
Sist endret av Bothrops; 6. september 2013 kl. 10:52.
Jeg tror dere har gått inn i feil tråd. Det er vel "Skitkastingstråden" dere leter etter?
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg tror dere har gått inn i feil tråd. Det er vel "Skitkastingstråden" dere leter etter?
Vis hele sitatet...
tull ... det er legetime grunner til ikke å stemme Frp
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tull ... det er legetime grunner til ikke å stemme Frp
Vis hele sitatet...
Hva med å holde seg til å diskutere politikken deres og ikke de personlige livsvalgene til politikerne? Det står jo også en del i media om skandalene til de andre partiene dersom dere går tom for sirkelrunkemateriale.
Sist endret av caperno; 6. september 2013 kl. 11:06.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva med å holde seg til å diskutere politikken deres og ikke de personlige livsvalgene til politikerne? Det står jo også en del i media om skandalene til de andre partiene dersom dere går tom for sirkelrunkemateriale.
Vis hele sitatet...
er vel pga livsvalgene sine at dem vil ha billigere sprit og å hive ut funksjonshemmede fra skolen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...skolen/129473
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er vel pga livsvalgene sine at dem vil ha billigere sprit og å hive ut funksjonshemmede fra skolen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...skolen/129473
Vis hele sitatet...
Jada, dra fram ett 7 år gammelt sitat som i tillegg var tatt litt ut av sammenheng.
Sist endret av Quakecry; 6. september 2013 kl. 11:25.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er vel pga livsvalgene sine at dem vil ha billigere sprit og å hive ut funksjonshemmede fra skolen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...skolen/129473
Vis hele sitatet...
Det er en 7 år gammel artikkel, så gratulerer med den. Selv om de drar den litt for langt ved å antyde at funksjonshemmede trekker ned undervisningen for de øvrige elevene, så er jeg helt enig i budskapet som er at klassene må tilpasses elevene. Det er ikke bra verken for elevene eller læringen om alle sammen, uansett bakgrunn, sykdommer og utfordringer, skal inn i en og samme klasse.

Billigere sprit? Ja, dette er en gjenganger fra kritikerne, men det er ikke særlig viktig for FRP at folk skal kunne kjøpe sprit på butikken. Kan det kanskje tenkes at de ikke ønsker billigere sprit slik at du kan drikke billigere? Kanskje de har arbeidsplasser og grensehandel i tankene?

Dere snakker om sexskandaler og at partiene ikke tar hensyn til dette og lar den involverte fortsette i stillingen sin. Dette er ikke spesielt for FRP - dere har vel ikke glemt ordføreren fra AP som var i media for en tid tilbake? Hva med AP-politikeren som i 2004 ble dømt for å ha sex med en 14-år gammel jente? Folk er flinke til å nevne Hoksrud i samme setning som ordet "sexskandale", og da har de tydeligvis ikke fått med seg at Hoksrud kun mottok en massasje. Ja, massøren sa at han hadde mottatt ekstra tjenester da hun ble intervjuet av en journalist som lå i buskene og spanet på FRP. Noe tid senere så går hun imidlertid tilbake på dette, og forteller en annen journalist at hun kun sa det hun trodde journalisten ønsket, hvis ikke så var hun redd for å ikke bli betalt for informasjonen.
Sist endret av caperno; 6. september 2013 kl. 11:26.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva med AP-politikeren som i 2004 ble dømt for å ha sex med en 14-år gammel jente?.
Vis hele sitatet...
Tror jeg har glemt det, hvem var det? Er personen fortsatt i samme stilling?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Tror jeg har glemt det, hvem var det? Er personen fortsatt i samme stilling?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke navnet, og jeg bryr meg ikke. Han mistet alle verv, og fikk imo en alt for lav straff.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er en 7 år gammel artikkel, så gratulerer med den. Selv om de drar den litt for langt ved å antyde at funksjonshemmede trekker ned undervisningen for de øvrige elevene, så er jeg helt enig i budskapet som er at klassene må tilpasses elevene. Det er ikke bra verken for elevene eller læringen om alle sammen, uansett bakgrunn, sykdommer og utfordringer, skal inn i en og samme klasse.

Billigere sprit? Ja, dette er en gjenganger fra kritikerne, men det er ikke særlig viktig for FRP at folk skal kunne kjøpe sprit på butikken. Kan det kanskje tenkes at de ikke ønsker billigere sprit slik at du kan drikke billigere? Kanskje de har arbeidsplasser og grensehandel i tankene?

Dere snakker om sexskandaler og at partiene ikke tar hensyn til dette og lar den involverte fortsette i stillingen sin. Dette er ikke spesielt for FRP - dere har vel ikke glemt ordføreren fra AP som var i media for en tid tilbake? Hva med AP-politikeren som i 2004 ble dømt for å ha sex med en 14-år gammel jente? Folk er flinke til å nevne Hoksrud i samme setning som ordet "sexskandale", og da har de tydeligvis ikke fått med seg at Hoksrud kun mottok en massasje. Ja, massøren sa at han hadde mottatt ekstra tjenester da hun ble intervjuet av en journalist som lå i buskene og spanet på FRP. Noe tid senere så går hun imidlertid tilbake på dette, og forteller en annen journalist at hun kun sa det hun trodde journalisten ønsket, hvis ikke så var hun redd for å ikke bli betalt for informasjonen.
Vis hele sitatet...
enda en grunn:

http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...cle2676944.ece
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Fordi en bank påstår det? Skulle gjerne sett at det var andre veien rundt, for da hadde kanskje du vært en av de første til å rope ut at det er tull og fanteri fra kapitalistene? Men nå er det min tur: Dette er bare tull. FRP ønsker ikke å bruke mer penger denne perioden enn hva handlingsregelen legger opp til i dag. De ønsker simpelthen å skille mellom investeringer og utgifter, ettersom de mener at det ikke vil skape inflasjon ved å bruke mer penger innenfor norges grenser. Allerede i dag bruker regjeringen flere oljekroner enn hva handlingsregelen tillater, så de som hyller dagens regjering, men samtidig kritiserer FRP sine forslag når det gjelder handlingsregel og budsjetter, burde egentlig gå litt stille i dørene.
Sist endret av caperno; 6. september 2013 kl. 12:57.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvorfor? Fordi en bank påstår det? Skulle gjerne sett at det var andre veien rundt, for da hadde kanskje du vært en av de første til å rope ut at det er tull og fanteri fra kapitalistene? Men nå er det min tur: Dette er bare tull. FRP ønsker ikke å bruke mer penger denne perioden enn hva handlingsregelen legger opp til i dag. De ønsker simpelthen å skille mellom investeringer og utgifter, ettersom de mener at det ikke vil skape inflasjon ved å bruke mer penger innenfor norges grenser. Allerede i dag bruker regjeringen flere oljekroner enn hva handlingsregelen tillater, så de som hyller dagens regjering, men samtidig kritiserer FRP sine forslag når det gjelder handlingsregel og budsjetter, burde egentlig gå litt stille i dørene.
Vis hele sitatet...
ja frp vil få penger ved å ta stønader fra de svakeste og fattigste i sammfunnet våres..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
ja frp vil få penger ved å ta stønader fra de svakeste og fattigste i sammfunnet våres..
Vis hele sitatet...
De er ikke det eneste partiet som ser at man trenger store endringer slik at de neste generasjonene også vil ha ett velferdstilbud. Det er imidlertid ikke snakk om å frata folk stønader:

Fremskrittspartiet kommer med de største kuttene. Men finanspolitisk talsperson Ketil Solvik-Olsen (Frp) sier det ikke vil merkes for syke eller arbeidsledige.

Frp vil behandle flere ved å ta i bruk private sykehus. Dermed vil flere komme raskere ut i arbeid og utgiftene til stønad og sykelønn gå ned, framholder Solvik-Olsen.

- Vi vil opprettholde dagens sykelønns- og trygdeordninger. Vi kutter ikke i satsene. Vi behandler flere, og vil dermed redusere trygdeutgiftene, sier han.
Vis hele sitatet...
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er vel pga livsvalgene sine at dem vil ha billigere sprit og å hive ut funksjonshemmede fra skolen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...skolen/129473
Vis hele sitatet...
Fra FrP's Facebook:
Vi registrerer at politiske motstandere sprer en gammel og misvisende artikkel fra VG i 2006 der det blir påstått at FrP vil ha funksjonshemmede ut av skolen. Dette stemmer selvsagt ikke. Hvis du ser den påstanden så ber vi deg svare følgende for oss:

FrP mener norsk skole i altfor stor grad er tilpasset en "gjennomsnittselev" som ikke finnes. Elever med ulike spesielle behov blir ofte for dårlig ivaretatt. Hver elev skal ha rett på tilpasset opplæring, og kontrollorgan må sørge for at denne retten blir ivaretatt av den enkelte skole.
Vis hele sitatet...
Notoneofthem: Siden du anklaget FRP for å ville kaste funksjonshemmede ut av skolen, så må jeg jo få spørre deg om du har skiftet mening når det gjelder funksjonshemmede lærere? Du har bl.a skrevet: " jeg tviler på at jeg hadde klart og konsentrert meg med en invalid som lærer! og hvertfall ikke en lærer som ligger og har pipestemme."
Sitat av caperno Vis innlegg
Notoneofthem: Siden du anklaget FRP for å ville kaste funksjonshemmede ut av skolen, så må jeg jo få spørre deg om du har skiftet mening når det gjelder funksjonshemmede lærere? Du har bl.a skrevet: " jeg tviler på at jeg hadde klart og konsentrert meg med en invalid som lærer! og hvertfall ikke en lærer som ligger og har pipestemme."
Vis hele sitatet...
nå er det elever det er snakk om og ikke lærere uansett har jeg forandret mening om mye og synes nå det bare er flott at læreren har fått seg arbeid .
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
nå er det elever det er snakk om og ikke lærere uansett har jeg forandret mening om mye og synes nå det bare er flott at læreren har fått seg arbeid .
Vis hele sitatet...
Øh, ok? Det er kun snakk om elever, fordi du sier det? Eller er det kanskje snakk om elever fordi den løgnaktige artikkelen du fant handlet om de? Du er en hykler.
Sitat av caperno Vis innlegg
Øh, ok? Det er kun snakk om elever, fordi du sier det? Eller er det kanskje snakk om elever fordi den løgnaktige artikkelen du fant handlet om de? Du er en hykler.
Vis hele sitatet...
nei fordi vi diskuterte elever.. og elevene har lovfestet rett til å gå på skole en lærer har ingen lovfestet rett til å få seg jobb kunn fordi han/hun har utdannet seg til lærer og under ansettelser skal jo dem beste bli plukket og ikke plukket fordi dem har ett handikapp.

men regner med at den læreren er en flink lærer siden han fikk jobben
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
under ansettelser skal jo dem beste bli plukket og ikke plukket fordi dem har ett handikapp.
Vis hele sitatet...
Man skal iallefall ikke la være å ansette noen kun pga. ett handikap, dersom vedkommende er i stand til å utføre jobben. De beste blir ikke nødvendigvis plukket ut i dag, forresten. Man har nemlig en ordning man kaller kvotering. Ellers; ro, ro ro.
Det er vanskelig å si hvordan man skal velge som ufør/førtidspensjonist.
Mange mener man da nå velge Venstre, da de er ganske tydelige på at de ønsker yte mer til de vanskeligstilte.
Andre som FrP og Høyre er ganske aggressive på å straffe uføre eller belønne de som jobber. Lage systemer som fungere bedre til å få folk tilbake i arbeid med metoder som kanskje synes noe hensynsløse.
Hadde det bare vært så enkelt som at dette punktet alene skulle bestemme hva jeg velger. Det styrer jo livet mitt veldig veldig mye.
Men nye veier, olje penger eller ikke osv osv vil jo selvsagt også påvirke livet.
Har stemt FrP lenge, men synes de roter en del i det siste og som ufør er jeg usikker på hvor bra det skulle bli om man selv som 100% ufør skal jevnlig kontrollere arbeidsevne.
Liker FrP sin evne til å være brutalt ærlige og si det de mener, men tror nok jeg bytter til venstre...
Noen som har innspill til uføre valg?

Sitat av etse Vis innlegg
Arbeiderpartiet er et parti som jobber for arbeiderene - som i "arbeiderklassen". Altså folk som ikke har veldig god økonomi - altså middels lønn og lavere. I tillegg ønsker de at det skal være mindre klasseskiller i samfunnet - forskjellen på en som sitter uføretrygdet, en busssjofør og en siviløkonom skal altså være mindre. Dette ved at man har en litt høyere skatt, slik at alle betaler inn til staten etter evne (dermed betaler de rike vesentlig mer) og bruker disse ressursene til å hjelpe de fattige og ressurssvake i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Etter min mening er egentlig ikke jeg økonomisk ansvarlig for fattige og ressurssvake i samfunnet.
Sitat av Veum Vis innlegg
Etter min mening er egentlig ikke jeg økonomisk ansvarlig for fattige og ressurssvake i samfunnet.
Vis hele sitatet...
det får være din mening, jeg mener det er de ressurssterke sitt ansvar å hjelpe de mindre heldige. Jeg ønsker å bo i et samfunn bygget på medmenneskelighet står i fokus, og det handler om oss - og ikke deg og meg.
Sitat av etse Vis innlegg
det får være din mening, jeg mener det er de ressurssterke sitt ansvar å hjelpe de mindre heldige. Jeg ønsker å bo i et samfunn bygget på medmenneskelighet står i fokus, og det handler om oss - og ikke deg og meg.
Vis hele sitatet...
Har egentlig ikke så mye sympati for folk som lever i en livsstil de har valgt selv! Aldri hørt om folk som ble tvunget til å gjøre det dårlig på skolen, drikke to six-packer med pokal pils hver dag, skyte heorin, eller rote med huet sitt! Et unntak er om du for eksempel er funskjonshemmet, de burde få all støtte de trenger!