Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 744
Heisann.

Ser etter en løsning på jobben som hadde gjort livet enklere. Legger med lenke som illustrerer tankegangen min.

https://www.dropbox.com/s/bezc7adp9r...ess%20copy.png

Ingen av maskinene er av typen windows, linux eller lignende operativsystem. De aksepterer alle slags tastatur, men jeg ønsker en trådløs løsning der ett tastatur kan veksle mellom å styre forskjellige maskiner med en bryter.

Slik:
Trådløst tastatur har en bryter for parring av forskjellige usb dongler. Alle disse donglene skal være koblet til maskinen hele tiden.

Trykker man på 1, så vil man styre usb dongel 1 som er koblet til maskin 1 (som illustrert ovenfor)

Trykker man på 2, så styrer man usb dongel 2, og så videre...

Jeg har lett over ås og mark på nettet for en løsning, men ser ikke ut som at det eksisterer. Igjen så må jeg bemerke at dette er IKKE et operativsystem som windows eller linux, og INGEN softwarebaserte løsninger vil fungere.

Trådløst er å foretrekke.. Håper noen kan komme med noen idèer. Hjertelig takk!
Sist endret av Patrick; 28. august 2013 kl. 11:22.
En KVM switch vil vel være noe for deg, hvis du kun har en skjerm.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ville også sagt en KVM med USB-støtte og kun koble tastatur \ mus via KVM hvis du må se alle skjermene samtidig.

Men...

Hva gjør denne løsningen egentlig ?
Dette er maskinene som skal ha den løsningen:
https://www.dropbox.com/s/povtxy4bp4...%2044%2004.jpg

De er ikke av typen windows, linux eller lignende.

Alle maskinene har egen skjerm man kan se på, så en kvm switch ville gjort det unødvendig vanskelig. En KM switch på selve tastaturet derimot, er det jeg er ute etter.

Så istedet for å ha eksempelvis 20 tastaturer med 20 tilhørende usb plugger til hvert enkelt tastatur, så hadde ett enkelt tastatur med muligheten for å velge mellom de 20 tilhørende usb pluggene vært perfekt. Men jeg er nok den eneste i hele verden som er ute etter en slik løsning, slik det pleier å være. :P
Sist endret av Patrick; 28. august 2013 kl. 13:16.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hm...

Disse maskinene har jeg sett lignende av før, og de booter iallefall lunix sist jeg så de..

Men nok om det, jeg ville tro den enkleste løsningen er en KVM som støtter USB, koble på et trådløst tastatur og evt en skjerm på utgangen (så du ser hvilken port som er aktiv) og koble kun USB til hostene så kan du scrolle gjennom.
Her er en mcgyver-metode for morro skyld:

kjøp 5 trådløse tastaturer som har hver sin usb-dongle...
Du kan nå kontrollere hver maskin med hvert sitt tastatur...
Skru opp alle 5 tastaturene, klipp av ledningen som går fra selve tastaturet til kontroll-kortet til tastaturet...
Kast alt bortsett fra kontrollkortet for 4 av de 5 maskinene...
Lodd på en switch som bestemmer hvilket kontroll-kort tastaturet du har igjen skal bruke...

Du har nå et tastatur med 5 kontroll-kort og en switch som bestemmer hvilket kontroll-kort du vil bruke.
Logitech K810 er lite og lett, men like funksjonelt som et vanlig tastatur da det er romslig og god størrelse på knappene samt godt mellomrom imellom dem. Bakgrunnbelyst og 3 knapper til hver sin Blutuuth tilkobling. Fungerer raskt og enkelt for bytte mellom maskiner.

Edit: Jeg er dum som ikke leser(absorberer det jeg leser) før jeg poster. Beklager dette.
Sist endret av random42099; 28. august 2013 kl. 14:31.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Her er en mcgyver-metode for morro skyld:

kjøp 5 trådløse tastaturer som har hver sin usb-dongle...
Du kan nå kontrollere hver maskin med hvert sitt tastatur...
Skru opp alle 5 tastaturene, klipp av ledningen som går fra selve tastaturet til kontroll-kortet til tastaturet...
Kast alt bortsett fra kontrollkortet for 4 av de 5 maskinene...
Lodd på en switch som bestemmer hvilket kontroll-kort tastaturet du har igjen skal bruke...

Du har nå et tastatur med 5 kontroll-kort og en switch som bestemmer hvilket kontroll-kort du vil bruke.
Vis hele sitatet...
Noen som er hypp på vikarjobb? Trenger en person til å lage 20 slike tastatur til hvert av lokalene dem skal brukes i.

20 tastatur
94 lokaler
20 * 94 = 1880 tastatur totalt.

Søker BØR være av asiatisk opprinnelse.