Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1229
God kveld! Jeg har endelig fått installert min nye kortleser.

Jeg skal brenne Debian images til to minnekort jeg også bestilte fra Dustin.
Minnekort 1, Minnekort 2.

Når jeg plugger de inn i minnekortleseren kommer et rødt indikatorlys på men ingen av minnekortene dukker opp i Explorer.

Må de formateres eller er det en spesiell knapp jeg må trykke på i Windows?

EDIT; Kan bekrefte at minnekortleseren fungerer, da USB porten på den er det intet problem med..
Sist endret av Fekillix; 1. august 2012 kl. 23:46.
Om du har win7 kan du høyreklikke på "Datamaskin" i start-menyen og velge "Behandle" eller "Manage" om du har Engelsk språk. Så trykker du på diskbehandling under "Lagringsplass".

Kommer de opp der? Om de gjør det kan du høyreklikke og velge Formater. Kan hende du blir nødt til å "initialize" minnekortene.
hmmm det stod ingenting om denne minnekortleseren støtter SDHC ...

1. Forsøk å sette i et SD kort på 2GB eller mindre
2. Funker minnekortet ?
3. Vist ja, forsøk et av di 2 andre minnekortene du har
4. Fungerer det ikke ? ... din nye minnekortleser støtter ikke minnekort som er større enn 4GB aka SDHC.

Vist dette er tilfelle og du har kjøpt minnekortleseren nylig, returner den, bruk angrefristen ASAP!
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Ingen av de kommer opp der, kun mine tre HDD'er og to Windows partisjoner

Nope, ingen suksess med et forhistorisk 128MB kort. Heller ikke et 4GB SDHC kort og et MicroSD kort på 4GB med og uten adapter.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
hmmm det stod ingenting om denne minnekortleseren støtter SDHC
Vis hele sitatet...
Den skal visstnok støtte dette : http://www.deltaco.no/products/items...%29/index.aspx

Til OP : Det ligger en nedlasting til driver der, kanskje driveren bare trenger å oppdateres ?
Sist endret av Astaroth; 2. august 2012 kl. 00:03.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Det trodde jeg også, men det var bare en Utility som lar deg endre den lagrede dataen på et SIM-Kort

Er litt usikker på om jeg skal sette mitt SIM kort inni der, tror det blir spist opp :S
Den har også plass til et bankkort!
Sist endret av Fekillix; 2. august 2012 kl. 00:07.
Fungerer minnekortene andre steder? Som f.eks. et kamera?
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Jepp, de fungerer helt fint i digitalkameraet mitt..

Glemte også å nevne at fjernkontrollen heller ikke fungerer, selv ikke i Windows Media Center som den er ment for :C

Får dette opp i enhetsbehandling;
http://upit.no/bilder/owREs.png
Det kom ingen drivere med, og jeg har ikke funnet noen på interwebzen.
USB porten fungerer fint, noe som bare gjør det rarere..

--------------------------------
Jeg fortjener medalje i googling! Fant ut at den er lik som en Akasa produserer, og at det fins en glimrende guide for å endre driveren til en som faktisk fungerer.

Takk for hjelpen uansett!

[quote=Fekillix;2656856]Jepp, de fungerer helt fint i digitalkameraet mitt..

Glemte også å nevne at fjernkontrollen heller ikke fungerer, selv ikke i Windows Media Center som den er ment for :C

Får dette opp i enhetsbehandling;
http://upit.no/bilder/owREs.png
Det kom ingen drivere med, og jeg har ikke funnet noen på interwebzen.
USB porten fungerer fint, noe som bare gjør det rarere..

--------------------------------
Jeg fortjener medalje i googling! Fant ut at den er lik som en Akasa produserer, og at det fins en glimrende guide for å endre driveren til en som faktisk fungerer.

Takk for hjelpen uansett! Da blir det Raspberry Pi morro på meg i dag da!