Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 501
Jeg har et par ting jeg trenger, og det ville bli rotete med mange tråder :3

RAM;
Jeg ser etter to nye RAM pinner
  • Kompatibel med min Phenom II x4 og M4A89GTD PRO/USB3 HK
  • Helst ha en klokkehastighet rundt 1600Mhz
  • Være to 4 gig moduler, (Det funker med Phenom, right?)
  • Ikke se helt forjævelig ut og være fremtidskompatibelt og passe med 1333Mhz BallistiX 4gig minne jeg har nå.

Headsett, propper;
Jeg drar til Hellas om 5 dager, headsettet skal brukes på stranda sammen med mobiltlf'en min.
  • Fyldig bass, god byggekvalitet
  • Burde helst komme med bæreveske

Tastatur!;
Jeg har lenge slitt med mitt bedritne Eclipse II tastatur, på tide med ett nytt!
Jeg har hittil sett på CM Storm Trigger (Black), men jeg syns 6 key rollover er litt lite, med tanke på at når jeg flyr jet i BF3 så holder jeg inne W-S-Shit-Space-PilOPP-PilHØYRE.
  • Robust, helst med bakbelysning.
  • Det må komme med håndleddsstøtte
  • Helst ha en form for USB Hub, men det er ikke et must.
  • Mekanisk!! (Hvilken brytertype?)

Alle forslag settes pris på, særlig angående headsett da det haster :3
Sist endret av Fekillix; 25. juni 2012 kl. 21:58.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Skal du kjøpe 2x4GB og bruke disse i tillegg til de 4GB 1333MHz-brikkene du har nå? Isåfall er det intet poeng i å gå for 1600MHz-brikker da disse uansett vil klokkes ned til frekvensen brikkene du allerede har kjører på/1333MHz. Jeg ville lagt bort de gamle brikkene og heller kjøpt et 2x4GB Corsair Venegance LP. Miksing av merker, frekvens og størrelse kan ofte ende med gråt. Hvis du må ha mer enn 8GB så koster ikke 16GB allverden heller. Hva legger du egentlig i fremtidskompatibilitet?

Headset: Aner ikke.

Tastatur: Cherry MX-red er en type mekaniske taster som mange spillere sverger til. Hva som passer deg kan jeg ikke svare på så du må nesten undersøke litt. Hovedsaklig så har man MX-red, brown, black og blue å velge mellom der de to sistnevnte gir en taktil tilbakemelding ca. halvveis ned i tastetrykket.

Qpad MK-85 er et prakteksempel på et mekanisk spill-tastatur med full n-key rollover, bakgrunnsbelysning og MX-red switches. Prisen på ca. 1100kr er kanskje litt stiv, men det er det så absolutt verdt. Lillebror MK-50 har også full n-key, men ikke bakgrunnsbelysning pluss noe annet småtteri.
Sist endret av 83leo; 26. juni 2012 kl. 00:24.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Disse XMS3 brikkene fra Corsair så fine ut, særlig da det står at de er Phenom kompatible. Og er de like med disse?

Angående tastatur så er det et vanskelig valg, særlig da Trigger tastaturet har macrotaster, men så koster jo MK85 bare 999 på Dustin.

Angående headsett så har jeg ingen aning hvilket jeg velger, men hvordan er frakten fra Dustin? Må ha det innen lørdag da jeg drar på kvelden..
for tastatur burde du virkelig sjekke ut Das Keyboard. bedre tastatur finnes ikke.