Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4040
Hallo. Mener å huske at mine kolleger fra forrige jobb hadde laptop med sim kort. Dette er det ingen som kan svare på diverse forretninger, da ingen har hørt om det. Er det bare noe jeg har drømt, eller har det eksistert en gang i tiden? I så tilfelle, hvorfor er det tilbake til sim kort via usb pinne? Den er klumpete og jeg har brukket 2 stykker i jobb sammenheng allerede.

Hvis det fremdeles finnes noen med sim kort mulighet, så mottar jeg lenker med glede. Anbefalinger er også ønsket velkommen.

Takker for svar.
Mener å huske å ha sett sim kort port på noen pcer her jeg er utplassert, bak med batteriet; tror også han som jeg jobber med sa at grunn til at ikke er i bruk er at de ikke er kompatible med telenor og de her. Bare noe jeg har hørt har ikke peiling egentlig ;P
Vet ikke om dette er tilfellet på alle PC-er men der jeg jobber bruker vi bare Dell produkter. Og alle Laptoper har et godt gjemt sim kort hull bak der hvor batteriet står. Altså du må ta ut batteriet for og få tilbang til det.
Har ikke noen laptoper innebygget mobilt bredbånd? Da må man vel ha simkort?
Det er nok mobilt bredbånd ts tenker på ja.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Fattern sin har SIM-slot, så det eksisterer. Dette er en dyr arbeids-dell, så vet ikke helt om det er standarden.
Kan bekrefte at noen Dell modeller har dette. Da det kalles "innebygd mobilt brebånd"
Simkort slott'en er under bateriet.

hvis du ringer Dell, kan de sikkert peke ut riktig modell for deg
Sitat av Patrick Vis innlegg
Hallo. Mener å huske at mine kolleger fra forrige jobb hadde laptop med sim kort. Dette er det ingen som kan svare på diverse forretninger, da ingen har hørt om det. Er det bare noe jeg har drømt, eller har det eksistert en gang i tiden? I så tilfelle, hvorfor er det tilbake til sim kort via usb pinne? Den er klumpete og jeg har brukket 2 stykker i jobb sammenheng allerede.

Hvis det fremdeles finnes noen med sim kort mulighet, så mottar jeg lenker med glede. Anbefalinger er også ønsket velkommen.

Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Det er helt normalt på businessmodeller. Både jeg og alle mine kolleger har dette på våre Lenovo-maskiner (X og T-serie). Har også vært borti HP og Dell-maskiner med dette, samt ymse netbooks
Sist endret av liasis; 26. april 2012 kl. 13:38.
<?=getUserTitle()?>
Min Asus EEE-1005HA har en uåpnet åpning der man kan plassere sim-kort.
Men for å bruke den så måtte jeg kjøpe ett 3G adapter og koble det til HK, så åpne hullet til simkort.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er relativt vanlig idag på de fleste laptops som ikke er lolgayming, men hjelper lite med for sim uten riktig modul i maskinen (wwan)
Hvorfor er det ikke riktig modul i maskinen? innebygd mobilt bredbånd i slanke laptoper er da langt bedre enn disse nettbrettene?
Patrick's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg snakker om mobilt bredbånd integrert. Kollega #1 hadde en acer aspire one med integrert slot til simkort. Han måtte da naturligvis laste ned en annen versjon og gjøre oppsett manuelt for å komme seg opp på nett via telenor.

Selv så har jeg telenor, og jeg har en acer timeline 3830 tg x. Denne skal visstnok ifølge myten ha mulighet for integrert mobilt bredbånd. Spørsmålet da er bare hvordan en går frem? Må da dette loddes fast? Sender dataen gjerne ut på service for installasjon av slikt, da jeg har ødelagt/rota bort 2 brikker på en 4 måneders periode.
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Hvorfor er det ikke riktig modul i maskinen? innebygd mobilt bredbånd i slanke laptoper er da langt bedre enn disse nettbrettene?
Vis hele sitatet...
Mange laptoper kommer i flere forskjellige modeller hvor produsenten benytter samme chassis (for å spare kostnader ved produksjon). Derfor kan det godt være du har en laptop hvor du finner et spor for SIM-kort, men det ikke finnes noen WWAN-modul installert. Det er nok det Atxbyea mener

For noen modeller kan det være lagt opp slik at det er grei skuring å etterinstallere dette, mens det for andre igjen er et helvete
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Så på maskina til moren min (liten ræva 2k emachine), denne hadde ihvertfall en slot til det. Men usikker på om modulen er installert.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kan enkelt se om modulen er installert ved å sjekke enhetsbehandlingen, og dersom eventuell software for WWAN er installert vil det normalt sett poppe opp en setupdialog når man setter inn SIM-kortet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Atx; Det er sikkert den ukjente modulen til muttern da. Det er ingen driver innstalert, og enheten ga heller ikke fra seg noe navn. Det sto bare "ukjent enhet" eller noe sånt. Skal sjekke senere om jeg kan finne drivere (om det er noen).
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Gå til detaljer -> velg hardware ID og post ID'en her eller google, så finner du det fort ut.