Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 3289
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei. i dag begynte jeg på strattera mot adhd og når jeg var på apoteket og skulle hente pakken sa de jeg kunne velge mellom kopien og ekte kopien var gratis så jeg tok den første pillen 60mg legen sa det ikke ville virke innen 2 uker men 30 min etter jeg tok en begynte jeg å føle meg speeda og da trodde jeg det var placebo til jeg merket jeg ble tørr i munnen å merket jeg hadde sppedkuk. så hva er grunnen til at jeg er ruset nå.
Strattera er ikke sentralstimulerende. Dette er nok bare placebo
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Strattera er ikke sentralstimulerende. Dette er nok bare placebo
Vis hele sitatet...
ja det trodde jeg og men føles 100 prosent ut som speed. har tørr munn og speedkuk tankesjør osv osv
Er du sikker på at det er strattera du har? Concerta, ritalin, elevanse for eksempel kan gi effekten du beskriver, men ikke strattera.

Og ikke undervurder effekten av placebo.
Sist endret av skrtskrt; 2. juli 2020 kl. 21:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Er du sikker på at det er strattera du har? Concerta, ritalin, elevanse for eksempel kan gi effekten du beskriver, men ikke strattera.

Og ikke undervurder effekten av placebo.
Vis hele sitatet...
står på pakken strattera...
hadde heller ikke hat hjertebank på placebo
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Strattera er jo sentralstimulerende, det er en noradrenalin reopptakshemmer. Den er ikke særlig rusgivende (i den forstand at den er lite euforisk), men speeda (stimulert) blir man - energi, manglende lyst til å sove, spise osv. Det at du fikk speed-kuk skyldes noradrenalins vasokonstriktiv virkning (trekker sammen blodårer). Ritalin er f.eks. dopamin-og noradrenalin reopptakshemmer. Fatter ikke hvorfor legen din sa at den vil begynne å fungere etter 2 uker.
Speeda av strattera? En jeg kjenner må legge seg å sove 1,5t etter han har tatt dem.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
noen som vet om det er nedtur på det.
og halveringstid?
Halveringstid: Gjennomsnittlig 3,6 timer hos extensive metabolisers (EM) og 21 timer hos poor metabolisers (PM). Lineær kinetikk ved terapeutiske doser.

Hentet fra felleskatalogen.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hvilken stoffer kan jeg ikke ta når jeg er på dette. røyker hasj går det fint har røykt 2g i dag
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvilken stoffer kan jeg ikke ta når jeg er på dette. røyker hasj går det fint har røykt 2g i dag
Vis hele sitatet...
Strattera regnes som trygt ved samtidig bruk/misbruk av rusmidler selv om det sikkert ikke er ideelt, derav tilbys dette til folk med ADHD og samtidig problematisk rusbruk i motsetning til ritalin/aduvanz/attentin som kan gi farlige interaksjoner med mange typer rusmidler.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hvordan får jeg til å sove då har merket angst nå redd for å gå i psykose osv hvordan sovner jeg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvordan får jeg til å sove då har merket angst nå redd for å gå i psykose osv hvordan sovner jeg
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal ta en prat med legen din imorgen?
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Kanskje du skal ta en prat med legen din imorgen?
Vis hele sitatet...
skal neste uke bare kutter ut medisnen for nå men vil ikke ha denne efekkten her lengre. er helt jævlig værre en amfetamin nedtur lisom...............
Sitat av spider_man Vis innlegg
skal neste uke bare kutter ut medisnen for nå men vil ikke ha denne efekkten her lengre. er helt jævlig værre en amfetamin nedtur lisom...............
Vis hele sitatet...
Kan faktisk ikke forstå at du føler deg sånn av strattera. Hvis du har det så forferdelig syns jeg kanskje du skal ta en telefon til legevakta? Og høre hva de har å si om saken. Det skal ikke være sånn, da er det nok noe som ikke stemmer.
Jeg tok 1 kl 14:30 då var det ganske digg når den kicket inn så etter et par timer ble det verre å verre. var i byen gikk rundt å loket i sånn 2 timer før jeg tok bussen hjem når jeg skulle gå av bussen ca 1 time senere hadde jeg sosial angst og var redd for at jeg hadde allergisk reaksjon. men så roen det seg. men nå er det på det verste har ikke sovet noe særlig i går maks 2 timer klarte å sove 1 time nå i sted.

føler meg kald om det har noe å si.
Sist endret av spider_man; 3. juli 2020 kl. 02:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av spider_man Vis innlegg
Jeg tok 1 kl 14:30 då var det ganske digg når den kicket inn så etter et par timer ble det verre å verre. var i byen gikk rundt å loket i sånn 2 timer før jeg tok bussen hjem når jeg skulle gå av bussen ca 1 time senere hadde jeg sosial angst og var redd for at jeg hadde allergisk reaksjon. men så roen det seg. men nå er det på det verste har ikke sovet noe særlig i går maks 2 timer klarte å sove 1 time nå i sted.

føler meg kald om det har noe å si.
Vis hele sitatet...
Mann bare ring legevakten og hør hva de sier. Høres jo ikke ut som du har det noe greit.
Kan ikke ringe mister jobben om jeg havner opp på rusakkutten. mest sannsynlig må jeg ta urinprøve om jeg havner opp på Haukeland.

hvor lenge er trygt å være våken?
Sist endret av spider_man; 3. juli 2020 kl. 04:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hvor lenge det er trygt å være våken kommer helt an på psyken, dog 24-48 timer går ganske greit
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
hvor lenge det er trygt å være våken kommer helt an på psyken, dog 24-48 timer går ganske greit
Vis hele sitatet...
har vert våken ca 38 timer nå skal prøve å legge meg i kveld. tror du det går fint å være våken så lenge om jeg har hatt 2 psykoser i min tid.
Om det går fint eller ikke vet man ikke med psykose, du har vel ikke noe seroquel eller noe sånt til søvn?, og ikke ta noe strattera idag, dog burde gå sånn halvveis greit, muligens litt syns og hørselshallusinasjoner hvis det går lang tid, men kommer helt ann på personen
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Om det går fint eller ikke vet man ikke med psykose, du har vel ikke noe seroquel eller noe sånt til søvn?, og ikke ta noe strattera idag, dog burde gå sånn halvveis greit, muligens litt syns og hørselshallusinasjoner hvis det går lang tid, men kommer helt ann på personen
Vis hele sitatet...
mann, er det en måte å unngå det unntatt søvn.. vil helst ikke ha noen hallusinasjoner. man kan ende opp ved og skade seg sjøl/andre..
ikke sånn egentlig, eneste er antipsykotika dog fjerner ikke alt ikke alltids det funker heller, kommer ann på hvilke du har pluss tar tid for å funke, evt benzo dog da sovner du nok uansett, beste er å sove ett par timer,

Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
ikke sånn egentlig, eneste er antipsykotika dog fjerner ikke alt ikke alltids det funker heller, kommer ann på hvilke du har pluss tar tid for å funke, evt benzo dog da sovner du nok uansett, beste er å sove ett par timer,
Vis hele sitatet...
dog tar du antipsykotika så sovner du nok etter en stund også mest sansynelig hvis du ikke har toleranse/vandt til det
Sist endret av mrracerhacker; 3. juli 2020 kl. 06:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
ikke sånn egentlig, eneste er antipsykotika dog fjerner ikke alt ikke alltids det funker heller, kommer ann på hvilke du har pluss tar tid for å funke, evt benzo dog da sovner du nok uansett, beste er å sove ett par timer,



dog tar du antipsykotika så sovner du nok etter en stund også mest sansynelig hvis du ikke har toleranse/vandt til det
Vis hele sitatet...
lite av benzo nå i corona tiden. kan prøve å skaffe meg noen valium.
kan like godt skaffe quentapin/seroquel da, 25-100mg holder i massevis, evt kan det hende du ender på binge av benzo, vet aldri med det,
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
kan like godt skaffe quentapin/seroquel da, 25-100mg holder i massevis, evt kan det hende du ender på binge av benzo, vet aldri med det,
Vis hele sitatet...
er det trygt å ta beroligende medisiner på strattera då legen nevnte et stoff som sank blodtrykket om man tok det med strattera

husker ikke navnet
Sist endret av spider_man; 3. juli 2020 kl. 06:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
går greit, bare pass på å få i deg mat og drikke, og ikke reis deg opp for fort, ei heller gjør noe som er alt for anstrengende

men anbefaler å få noe søvn og ikke ta mer strattera før du har snakket med legen din
Sist endret av mrracerhacker; 3. juli 2020 kl. 06:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
går greit, bare pass på å få i deg mat og drikke, og ikke reis deg opp for fort, ei heller gjør noe som er alt for anstrengende

men anbefaler å få noe søvn og ikke ta mer strattera før du har snakket med legen din
Vis hele sitatet...
skal ikke. tror jeg har gått i manisk episode av det shitte. jævla legen som ikke kan skrive ut medisinen jeg trenger skal bruke meg som en jævla testkanin på strattera..

hva betyr det om jeg er tungpusten...

pulsen er på normalen men når jeg reiser meg eller går øker den mye,.
Sist endret av spider_man; 3. juli 2020 kl. 07:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kan være mange grunner til det alt fra matmangel, søvnmangel og mangel på væske, evt angst også

vanlig at pulsen går opp ved bruk av strattera/amfetamin derivater
Sist endret av mrracerhacker; 3. juli 2020 kl. 07:02.
har spist en god del i dag. drukket 1 pepsi på boks et glass vann søvn: Sov 1 time i sted
Det med tungpusten kan fint også være nedtur sånn sett, litt usikker på halveringstiden på strattera
burde drikke mer å for den sags skyld litt lite med 0,5l på en dag
Sist endret av mrracerhacker; 3. juli 2020 kl. 07:07.
er heftig svimmel

vurderer å ringe amb er det lurt...

må også på do sånn vær time om det har noe å si...

drakk nettop en kopp vann for svimelheten
Sist endret av spider_man; 3. juli 2020 kl. 07:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
er jo vanndrivende, så ikke så alt for uvanelig, ei heller uvanelig å bli svimmel etter mange timer våken, hvis det blir for ille hadde jeg ringt amb

dog hjelper med væske for svimmelhet,
Sist endret av mrracerhacker; 3. juli 2020 kl. 07:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
vær gang jeg drikker 2 min senere må jeg pisse

hvordan roer jeg ned angsten er redd for å kollapse
Sist endret av spider_man; 3. juli 2020 kl. 07:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mye pisser du?, hvordan man roer ned ansten er ofte litt værre, dog kan hjelpe å distrahere deg selv med noe, evt legg deg i senga med lyset av, trenger ikke å sove bare å ha øynene lukket, evt pusteøvelser å
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Hvor mye pisser du?, hvordan man roer ned ansten er ofte litt værre, dog kan hjelpe å distrahere deg selv med noe, evt legg deg i senga med lyset av, trenger ikke å sove bare å ha øynene lukket, evt pusteøvelser å
Vis hele sitatet...
prøvde å legge meg i sengen men så kom de værste tankene jeg har hatt i mitt liv så det funket ikke pisser like mye som man pisser til normalt kanskje litt mindre
høres ut som nedtur, eneste du kan sånn sett er å gjøre er å ri det ut, evt benzo/sovepiller, utenom det er det lite man kan gjøre, hvor mye strattera har du tatt?
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
høres ut som nedtur, eneste du kan sånn sett er å gjøre er å ri det ut, evt benzo/sovepiller, utenom det er det lite man kan gjøre, hvor mye strattera har du tatt?
Vis hele sitatet...
1 tabbelet på 60 mg og røykte 2g hasj men det er jo flere timer siden det er jo ikke normalt at det skal vare så lenge...
strattera varer rundt 24t...
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
strattera varer rundt 24t...
Vis hele sitatet...
da er den jo faen ikke ferdig før rundt 14:30

får prøve å holde ut då
Sist endret av spider_man; 3. juli 2020 kl. 07:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
dog blir jo mindre av det i blodet, så blir nok bedre etter en stund, pluss enda raskere hvis du har rask metabolisering
får vell bare se hvordan det går. vet du hvorfor jeg ikke klarer å drite?
Mest sannsynelig forstoppelse, pga strattera, ca 1-10% får det
siste gang jeg rører pluss dop. dette er det værste jeg har opplevd
Hvordan gikk det TS?
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei. jeg skal bli kartlagt for angst å legen må finne ut om det er ADHD som er årsaken til angst eller andre grunner så hun mener jeg må fortsette å ta strattera er det lurt?
ingen som viste det eller. og hva skjer om jeg tar mdma om jeg bruker strattera har ikke strattera ssri/snri effekt?
Du må jo slutte med hasj....