Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1911
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har i nesten en måned nå tatt ghb hver dag, 2 gode doser hver kveld. Hørt hvor jævlig ghb abstinenser kan være, så prøver å unngå det. Og ja, jeg er klar over at jeg burde ta meg en pause nå.

Hvor lang tid tar det før man kjenner abstinenser fra siste dose?
Ettersom effekten er relativt kortvarig skulle jeg tro abstinensene skulle kicke inn ganske raskt, hvertfall innen 24 timer fra siste dose. Har ikke hatt noen tegn til abstinenser enda.

Noen som har personlig erfaring fra hvor raskt abstinensene kicker inn fra siste dose og om det er "safe" å ta det noen kvelder i uka fremover også?

Opiater og benzo er jo i kroppen konstant for de som er avhengige på grunn av lang halveringstid, mens jeg kun er påvirket av ghb si 1/5 av døgnet, noe som kanskje er årsaken til at jeg ikke har kjent noe på abstinenser?. Av de jeg lest om som har fått abstinenser er det folk som har tatt det fra morgen til kveld.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var litt laber respons så prøver meg med et annet spørsmål.

Er ghb krysstolerant med opiater, benzo eller alkohol? Vet alcohol og benzo er det.
Når jeg tar meg en pause fra ghb har jeg benzo tilgjengelig som jeg kunne tenke å bruke isteden 2 ukers tid, ønsker bare å forsikre meg om at de ikke påvirker samme reseptorer som ghb og at jeg faktisk får meg en liten pause i håp om å slippe abstinenser ved videre bruk.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ghb abstinenser er ikke til å spøke med, ville tatt det max 2 ganger i uka
Du! Trapp ned GHB-bruken du. Abstinensene er som sagt ikke kødd, de kan være farlige og de er uten tvil meget, meget ubehagelige.

Lag deg et nedtrappingsregime, kjøp inn ml-pumper og gå ned litt i dose enten annenhver eller hver tredje dag.

Jeg regner med at det blir tøft psykisk når du har kommet langt ned i doser, og da ville jeg vurdert Valium eller et annet benzo med lang halveringstid for å fjerne det uunngåelige ubehaget. Det kan bli forskjellen på om du greier det eller sprekker og ender opp tilbake på startstreken igjen.

Nei, det er ikke krysstolerant.
Men det potensierer hverandre uten tvil. Har selv overdoset på GHB dagen etter jeg hadde tatt Rivotril (hang igjen i kroppen) og det endte med pustestans og bæbu-bil.
Sist endret av krystallkongen; 8. mai 2020 kl. 08:42.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var litt laber respons så prøver meg med et annet spørsmål.
Vis hele sitatet...
Ok. Respons: Du høres ut som en gigantisk tulling!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
krysstolerant, reseptorer
Vis hele sitatet...
Bla Bla

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...i håp om å slippe abstinenser ved videre bruk.
Vis hele sitatet...
Buhu stakars deg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har jeg benzo tilgjengelig som jeg kunne tenke å bruke isteden 2 ukers tid, .
Vis hele sitatet...
En helt fantastisk plan.

Lykke til!
Denne tråden synes jeg er fin - forøvrig er søkefunksjonen finere =)

https://freak.no/forum/showthread.php?t=311147

Personlig har jeg aldri følt fnugg av et hint av "abstinenser" på ghb - annet enn psykiske med nedsatt stemningsleie og økt sosial angst i dagene etter. Merk at jeg har en komplisert avhengighetsproblematikk og har diverse legemidler i systemet fra før av - og ghb er vel det mildeste jeg kunne pakka i meg.
Hadde nettopp 3 uker med ghb hele tiden hver dag, jeg kunne glatt la være to-tre dager bare for å pause uten å merke noe som helst, og jeg følte/føler ikke noe savn nå what so ever på 2. uka uten ghb nå.

Andre har det helt forferdelig, og sliter med å gå av - om det skyldes fysiske abstinenser eller de psykiske abstinensene, gudene vet. Uansett er det både subjektivt og relativt hvor hardt evt. abstinenser slår, for noen er det sitt livs vanskeligste oppgjør å gå av ghb - for meg er det mer "meh" å gå av.

(Spør meg derimot om å gå av subutex cold turkey og jeg kan virkelig fortelle om Abstinenser)

Nok en gang, relativt. Forvent uro, søvnløshet og en smule økt angst - og ikke vær redd for at det blir ekstremt ille, høres ut som bruket ditt har vært moderat og mest på kveldene. Hvis du virkelig bekymrer deg - halver dosen i noen dager og sett inn en lav dose quetiapin (Seroquel) for evt. søvn-issues.

Siden jeg påberoper meg doktorgrad i Idioti og substitusjonsbehandling - så vil jeg på det sterkeste fraråde å bytte ut gabb med alko/benz/whatever. Om det så er ment for en kort periode så blir det ofte bare en erstatning for det opprinnelige rusmiddelet. Og dét er min mening - jeg vet folk som med hell har gått av ghb med et par pils de første kveldene bare. Som en jevn regel er det bare greit å ikke bytte ut så sabla mye - og jeg kan bli like hekta på gambling, relasjoner/forelskelse som jeg kan bli på rusmidler og gaming, så jeg er maks uberforsiktig av natur etter alle mine fuck-ups

En av de vendorene som solgte meg ghb anbefalte phenibut til de dagene etter ghb - og personlig er det ikke det dummeste forslaget, selv om det definitivt er terror-historier om avhengighet på phenibut også, som nok en gang får oss tilbake til ; prøv å minske dosen noen dager og sett inn et c-preparat for søvnen i worst case. Forvent savn/russug 12 timer-ish fra siste dose, og eventuelle abstinenser (psykiske og/eller fysiske 1-2 uker fremover). Tanker om rusen, savn - og annet som forågår i hodet kan du ha hele livet i varierende grad om du slutter-slutter, men det aller verste er over etter 1-2 uker.

Og hey ; masse lykke til =)
Leste forresten nå at du har brukt i en måned. 1 fuckings måned. Det er ingenting. Du kan slutte på dagen uten å være redd for annet enn å svette litt ekstra + dårlig søvn.

Og Vindaloo, hva faen? Så bitter og kjip var ikke bikkja mi etter at jeg hadde fått han kastrert en gang.
Sist endret av krystallkongen; 8. mai 2020 kl. 09:02.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Og Vindaloo, hva faen? Så bitter og kjip var ikke bikkja mi etter at jeg hadde fått han kastrert en gang.
Vis hele sitatet...
jeg har vel abstinenser da..
Sitat av vindaloo Vis innlegg
jeg har vel abstinenser da..
Vis hele sitatet...
Buhu
Tehe - dakar Vindaloo =) (gav deg forøvrig kp utelukkende pga. tough love-vibbene )

Der andre ser trolling ser jeg meg selv på en shitty dag, og jeg var basically bare koselig med ts fordi jeg liker å cuddle med fremmede.
(Oy, dét kunne tolkes både hit og dit)
Men ja ts - dette er ikke verdens undergang og du overlever dette fint og most likely blir det mer "abstinenser" enn abstinenser.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@Vidanloo:
Fint at du fikk ut litt sinne grunnet egne abstinenser, men det finnes vel bedre måter å cope med abstinenser enn å kun lire av seg usakligheter mot folk som spør legitime spørsmål i et RUSforum.

@krystallkongen
Jeg som som sagt ingen abstinenser overhode, så jeg tenkte vel heller å gå cold turkey fremfor nedtrapping, Kjenner jeg på noen kraftige abstinenser går jeg for nedtrapping.

@attica83
Kjenner meg igjen på sub abstinenser, det er de verste og mest langvarige abstinensene jeg noen gang har hatt, blir aldri avhengig av det igjen.

Er klar over at dette ikke er lurte å bytte rundt på rusmidler, men nå tar jeg det mest for å ha ett lyspunkt i dagen, da jeg er i en elendig situasjon når det kommer til jobb og dame. Viktigste for meg nå er å ikke få noen sterke fysiske abstinenser i den tiden jeg er nede, når jeg har ting på stell foretrekker jeg en rusfri hverdag med noen jointer i helgene. Eneste som har plaget meg med ghb er at jeg våkner så jævlig tidlig av det. Elsker rusen, men hovedårsaken til at jeg gikk over var fordi jeg ikke kunne røyke lenger grunnet urinprøver pga. jobb.

Takker for gode svar.
Hvis du kun har brukt det en gang om dagen så burde faktisk ikke abstinensene være så store. GHB har en half life på opptil 60 minutter. Hvis du begynner å blande med alkohol eller benzo så vil du derimot gå et helvete i møte pga av krysstoleranse.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Nei, det er ikke krysstolerant.
Men det potensierer hverandre uten tvil. Har selv overdoset på GHB dagen etter jeg hadde tatt Rivotril (hang igjen i kroppen) og det endte med pustestans og bæbu-bil.
Vis hele sitatet...
Jo, det er krysstolleranse. Selv om GHB virker hovedsaklig på GABA-A resptorer, er det også aktivitet på GABA-B reseptorer.

Kilde: https://www.sciencedirect.com/topics...e/ghb-receptor
Sist endret av Picard; 8. mai 2020 kl. 15:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.