Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1643
Så da har det gått litt for langt med amfetamin og alkohol.. dog kun sporadisk bruk men har begynt bli allt for ofte .

Så har bestemt meg for å kutte ut all rus og leve livet som nykterist.. noen som har noen tips om hva man kan gjøre når russuget kommer ?

Evnt å få bort russuget
Hold deg opptatt med noe når russuget kommer, prøv å skift fokuset til noe annet..
Trening og rutiner er også gull verdt..

Amfetamin er et drug som gir ekstremt mye dopamin. Prøv å ta en dopamin detox å 're-wire' hjernen til å få dopamin av feks ting som gir deg noe i lengden, noe som faktisk er verdt å gjøre.

Ta deg tiden til å se denne videoen; https://www.youtube.com/watch?v=eBPsWni-3Fs&t=1s

OG denne; https://www.youtube.com/watch?v=9QiE-M1LrZk
Sist endret av esselte12; 7. april 2020 kl. 23:43.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynn på antabus. Snakk med legen din, du får det på dagen. Beste er hvis du lager en avtale om å møte i resepsjonen to ganger i uka så helsesøster kan gi deg, om du har lett for å ikke være selvdisiplinert og ta den fast selv hjemme. Da har du ikke noe valg å motstå russuget fordi du blir altfor dårlig av en slurk alkohol. En god sikkerhet. Det er også noen artikler om at det hjelper mange kokain/amf brukere, usikker på om det er antabusen i seg selv som gjør det, eller det at mange bare sniffer når de drikker og ikke får drukket.

Bra beslutning av deg å slutte, ditt fremtidige deg kommer til å takke deg for alltid for dette, og det skal du også minne deg på når du får russuget, hvor skuffa du blir over deg selv etter å ha gitt etter og hvor mye det fucker opp for ditt fremtidige liv å gi etter. Husk at Long term benefit er bedre enn short term pleasure og det skal du si til deg selv hver gang du får lyst.
Jeg selv har rust meg store deler av livet i yngre dager på alt mulig rare ting. Det første jeg gjorde når jeg bestemte meg for å slute var og kutte ut kontakten med nære venner som ruste seg. Det var for min del ikke så enkelt, så jeg flyttet til en annen by. Er det rett type venner så kansje det funker og forklare situasjonen...Si du er der for de, men orker ikke livstilen mer og må ha en lengre pause eller lignende. Ellers vil de minne reseptorene i hjernen på store mengder dopamin ekspandering av Kunstige belønninger.

Så må du lage deg en milepælplan...Selv om du har bestemt deg for å slutte, ikke plag deg selv med tanker med "at aldrig skal jeg få kose meg igjenn" osv. Men bestem deg gjerne for at du i 4 mnd skal holde deg edru. I de 4 mnd så må du jobbe med og se deg selv som et nytt menneske.

Skriv ned en liste med alle tingene i livet du er missfornøyd med.
Skriv så ned en liste med handlinger du skal gjøre litt av hver dag for og forandre hver ting du er missfornøyd med. Bytt etterhvert ut ordene med de tingene du er fornøyd med når du klarer og endre vanene osv.

Nøkkelen er og omprogramere hjernen. Selv kan jeg ikke anbefale meditasjon sterkt nok som et vertkøy som har hjulpet meg med mange andre.Du må likevel finne din metode, det som passer deg..Enten det er trening, ta en ny utdannelse, finne deg verdens vakreste dame eller hvat ever du vil. Men først er en av de viktigste nøklene det og våge å møte seg selv i døren i stedenfor og flykte.

Jeg selv isolerte meg et år hvor jeg mediterte morgen middag og kveld, det medførte og at jeg automatisk og sluttet å røyke sigaretter. Jeg ble gradvis mer og mer bevist for å gjøre gode ting for kroppen i stedenfor og ødelegge den.

Dette ble langt men likevel ikke konkret i forhold til spørsmålet ditt. Men du må lure triggerne dine, men samtidig erkjænne at de er der.

Det finnes hundevis av lignende meditasjoner/hypnoser på nettet som denne..Denne er kansje litt i lengste laget for en nybegynner, men prøv deg frem dersom dette skulle være noe du følte for å teste ut. Alle har til felles at de går inn og omprogramerer triggerne.


https://www.youtube.com/watch?v=a8_ENeZ2x28
Godt at du innser at du har et problem før det virkelig går skeis - det skjer for mange! Mitt tips for russug, er å holde seg unna miljøer som stimulerer det. Altså at du ev. ikke drikker på en stund, og holder deg borte fra slike miljøer. Ja - det er kjipt en stund, men jeg tenker at det er verdt det når man faktisk har et problem. Antabus ser jeg er nevnt, og det kan være en god idé.

Når russuget kommer, må man stimulere seg på andre måter og skifte fokus. Her er trening gull verdt siden amfetamin øker dopamin-nivået i hjernen, og trening øker det: Da slipper du å bli deppa, og suget blir da sterkere. Ta også og prøv å skifte fokus når suget kommer. Det er ikke alltid like lett, men det er helt klart mulig. Gjør noe du liker som skifter fokus: Om det er gaming, en god bok, tur, serier så kjør på med det. Lykke til!