Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2596
Lanseres 28. Juli. Lanseringseventen kan ses fra kl 4:00 med deres Android app. Det vi vet:
  • Fingeravtrykksleser
  • USB Typ. C
  • Dual-SIM
  • Snapdragon 810 V2
Jeg kommer til å følge med på lanseringen. De har sagt gjennom Reddit-AMA at de vil gi invites til de som kjøpte One tidelig, aktive/gamle forumbrukere og gjennom konkurranser etc. Invite systemet skal de ha endret helt, og det skal være flere enheter tilgjengelig ved lansering.

Hva tror dere om One+ Two?
Sist endret av Fekillix; 26. juli 2015 kl. 18:17.
Håper bare at den fortsatt koster lite som eneren:P Har jo masse premium specs som x64 prosessor og 4(!) Gigs med lpddr4 ram. Men omtrent hvor fort vil den lade med usb C?
Vet også at den koster under 3700 (450 dollar) Har også sett at den scorer rundt 49000 på antutu benchmark, men det kan være falskt...
Kommer ikke til å bite på. Kjøpte one plus one i fjor. Elendig telefon med masse bugs. Fikk til sist hevet kjøpet men det kostet meg masse penger og masse tid å krangle med de. Grenser til useriøs kundeservice.

Mine problemer med 1+1:
  • Ustabil - reboot omtrent daglig og noen ganger flere ganger om dagen
  • Telefonen funket ikke særlig bra til å ringe med pga volum
  • Markant dårligere dekning inne i forhold til andre telefoner
  • Feil på skjerm - gul farge som ble verre og verre
  • Kamera som tidvis ikke fungerte inkl video opptak
  • Svært varm ved video avspilling eller spilling av spill
  • Gjentatte oppdateringer som kludret til mer enn de fikset
  • Sendte inn telefonen 1 gang og fikk den i retur - "skjermen skulle være gul"
  • Etter masse mas på support så fikk jeg hevet kjøpet og sendte inn telefonen - men da ble jeg trukket for porto på returen pluss at jeg hadde betalt 2 innsendinger allerede.

Det var sikkert mer som jeg slet med som jeg ikke husker i farta. Men det jeg husker var at mange på oneplus forumet spekulerte i om eierne av selskapet brukte 1+1 som beta test for den mer kostbare Oppo mobilen......samme eier.

Det jeg vet var at de fleste problemene ble løst etterhvert bortsett fra den gule skjermen. Det var rett og slett panel-feil selv om de aldri innrømmet det og det var også årsaken til at jeg fikk hevet kjøpet til sist. 1+ drev med massiv tåkelegging og bortforklaringer fremfor å ta ansvar når noe gikk galt. Ikke var den alvorlig godt specca heller, og mtp at det kom 25% mva på toppen så var sluttprisen ikke superbra likevel.

Ville ventet en måned eller to å sett på hva brukerne sier, står du først i køen så ender du fort opp med et kjøp du ikke blir fornøyd med. Dessuten så kommer jo SD 820 senere i år. Tipper den er verdt å vente på.
Sist endret av frtoretang; 26. juli 2015 kl. 19:57.
Sitat av tvi016 Vis innlegg
Håper bare at den fortsatt koster lite som eneren:P Har jo masse premium specs som x64 prosessor og 4(!) Gigs med lpddr4 ram. Men omtrent hvor fort vil den lade med usb C?
Vis hele sitatet...
Den kommer til å koste en del mer.
Har hatt få til ingen problemer med min OPO. Er også noe herk at de ikke shipper til Norge, så kommer ikke til å kjøpe toer'n med det første..
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Har hatt få til ingen problemer med min OPO. Er også noe herk at de ikke shipper til Norge, så kommer ikke til å kjøpe toer'n med det første..
Vis hele sitatet...

Er du sikker på at de ikke shipper til Norge nå? Norge var et av landene som skulle på lista over land de shipper til, og dette var rundt 10 måneder siden.

Men det med shipping er noe å tenke på, i tilfelle feil. Jeg endte opp med å betale hundrevis av kroner i shipping hver gang og på toppen av alt så når jeg fikk refund fra dem så hadde de trukket fra for returshipping på salgssummen.

1+1 ble ingen billig telefon for mitt vedkomne. Dyr og dårlig var den.

Til sammenligning så kjøpte jeg en LG G3 32Gb når oppgjøret kom. Dønn stabil og super rask og responsiv. Så var jeg uheldig å fikk den ødelagt, selvforskyldt så jeg måtte kjøpe en ny kort tid etterpå. Da hadde jeg kun råd til 16 Gb modellen. Ble svært skuffet fordi telefonen var treg, i løpet av et par uker så var det kommet OTA oppdateringer som løste alle problemene. Lg G3 var også relativt raskt ute med OTA upgrade til Lollipop.
Sist endret av frtoretang; 27. juli 2015 kl. 15:35.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Så, nå vet vi altså priser og har fått bekreftet ryktene angående spesifikasjoner.

For 64GB flash og 4GB RAM er prisen 3799 SEK
For 16GB flash og 3GB RAM er prisen 3199 SEK

Metallramme og forskjellige bakdeksler ved lansering (11. august)
Batteri på 3300mAh, 5.5" skjerm med 1080p oppløsning (400 ppi)
Kamera på 13 megapiskler med laserfokus og større sensor.
Sist endret av Fekillix; 28. juli 2015 kl. 06:47.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Så, nå vet vi altså priser og har fått bekreftet ryktene angående spesifikasjoner.

For 64GB flash og 4GB RAM er prisen 3799 SEK
For 16GB flash og 3GB RAM er prisen 3199 SEK

Metallramme og forskjellige bakdeksler ved lansering (11. august)
Batteri på 3300mAh, 5.5" skjerm med 1080p oppløsning (400 ppi)
Kamera på 13 megapiskler med laserfokus og større sensor.
Vis hele sitatet...

Litt skuffende batteritid på denne - under 5 timer screentime. 1+1 hadde over 6 timer når de fikk kontroll på firmware. Også denne har kun full HD så ville egentlig trodd den skulle klart lengre screentime.

For de som ikke har muligheten til å svinge over grensen til Sverige for å plukke opp denne blir prisen ganske drøy. Posten i Sverige kan videresende poste restante men da blir det 25% mva pluss shipping. Litt spesielt at de har valgt å underklokke SD 810 v2 - til tross for at SD sier det ikke er varmeproblemer.


Se MHBHD førsteinntrykk
https://youtu.be/91av8wCH7CI
Sist endret av frtoretang; 28. juli 2015 kl. 15:01.
Ble skuffa over oneplus two... Etter som prisen blir så høy for å få tak i den blir mange andre telefoner bedre.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Er du sikker på at de ikke shipper til Norge nå? Norge var et av landene som skulle på lista over land de shipper til, og dette var rundt 10 måneder siden.

Men det med shipping er noe å tenke på, i tilfelle feil. Jeg endte opp med å betale hundrevis av kroner i shipping hver gang og på toppen av alt så når jeg fikk refund fra dem så hadde de trukket fra for returshipping på salgssummen.

1+1 ble ingen billig telefon for mitt vedkomne. Dyr og dårlig var den.

Til sammenligning så kjøpte jeg en LG G3 32Gb når oppgjøret kom. Dønn stabil og super rask og responsiv. Så var jeg uheldig å fikk den ødelagt, selvforskyldt så jeg måtte kjøpe en ny kort tid etterpå. Da hadde jeg kun råd til 16 Gb modellen. Ble svært skuffet fordi telefonen var treg, i løpet av et par uker så var det kommet OTA oppdateringer som løste alle problemene. Lg G3 var også relativt raskt ute med OTA upgrade til Lollipop.
Vis hele sitatet...
Hm litt rask på knappene der. Jeg tok egentlig utgangspunkt i det at 1+1 ikke ble shippa til Norge. Har egentlig ikke undersøkt om toer'n blir det. Jeg sendte min til noen bekjente i Sverige, så slapp en del ekstrautgifter.
Du får komme med review når du har brukt den en stund. Forhåpentligvis så har 1+ lært fra forrige gang og har nå et produkt som er ferdig beta testet slik at brukeropplevelsen bli bra fra dag 1.

Om en smyger inn 1+2 over grensa så er prisen fair i forhold til speccs.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du får komme med review når du har brukt den en stund. Forhåpentligvis så har 1+ lært fra forrige gang og har nå et produkt som er ferdig beta testet slik at brukeropplevelsen bli bra fra dag 1.

Om en smyger inn 1+2 over grensa så er prisen fair i forhold til speccs.
Vis hele sitatet...
Formulerte meg dårlig, igjen. Mente at jeg shippa 1+1 til Sverige. Har ikke fått inv til 1+2 enda.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg fik en otp via danmark for en uke sia, knall telefon og kosta knapt 4k. latterlig bra. har ikke hatt noen problemer med den enda, annet enn at den ikke har noen integrert musikkavspiller (samsung music ftw).


Ooooog at den bruker en eller annen snodig form for simkort?
jeg har hatt sånn mini eller nanosimkort i galaxy s4en jeg bytta fra, og tenkte jeg skulle være lur og klippa det til selv så det skulle passe til 1+2en, men det gjorde den jo for faen ikke, den bruker enda mindre simkort så nå har jeg to dyre mp3spillere. noen som veit hva slags simkort den bruker og om man får tak i det i norge?
Sist endret av HellToPay; 27. oktober 2015 kl. 08:46.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Jeg fik en otp via danmark for en uke sia, knall telefon og kosta knapt 4k. latterlig bra. har ikke hatt noen problemer med den enda, annet enn at den ikke har noen integrert musikkavspiller (samsung music ftw).


Ooooog at den bruker en eller annen snodig form for simkort?
jeg har hatt sånn mini eller nanosimkort i galaxy s4en jeg bytta fra, og tenkte jeg skulle være lur og klippa det til selv så det skulle passe til 1+2en, men det gjorde den jo for faen ikke, den bruker enda mindre simkort så nå har jeg to dyre mp3spillere. noen som veit hva slags simkort den bruker og om man får tak i det i norge?
Vis hele sitatet...
S4 bruker microsim, mens one + two bruker nanosim.
Sist endret av bronsky; 27. oktober 2015 kl. 13:39.