Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3673
Hei! Jeg går og bærer på en idé for en app jeg har troa på.
Det skal være enkelt å bruke og det skal være som et marked.
En lovlig omvei rundt kvoteringssystemet for reisende på fly kan jeg strekke meg til å si.

Ønsker tips og hjelp til å komme igang og lage denne appen. Blir forøvrig første app jeg lager.

Takk på forhånd.
Husker å ha lest om en veldig enkel of guidet måte å lage apps til IOS, men fant den ikke igjen med mobilen, kan lete litt mere når jeg kommer hjem til dataen om jeg husker det. Frem til da kan kanskje 'denne' siden være behjelpelig
Hva slags "app"? Webapp, native app, windows app, hybrid app ..........

En "webapp" er egentlig bare en nettside som fungerer litt som en app, bygges i HTML, CSS, JS osv.

En native app kjører i operativsystemet på den enheten den er bygget for, så er spørsmålet hvilken enhet, iOS, Android, Windows Phone eller andre ?

iOS bruker Objective-C og XCode mens Android apps skrives i Java i en eller annen IDE, gjerne Eclipse med SDK eller Android Studio.

Windows Phone bruker selvfølgelig VS med SDK for telefoner osv. og C/C#/C++

VS brukes også for Windows apps ikke spesielt tilpasset mobil, eller man kan bruke Python eller Qt (C++).
Qt støtter forøvrig de fleste platformer, og er et såkalt "utvikle én gang, virker overalt" program.

Så finnes det også slike programmer for mobile apper. Programmer som lar deg lage native apps ved å bruke HTLM, CSS, JS og så få det "oversatt" til det språket som brukes av telefonen, enten det er Java, Objective-C eller noe annet.

De vanlige er PhoneGap, Ionic, Sencha, Kendo, Enyo, Steroids, Xamarin, appcelerator, Topcoat

Det tar generelt sett litt mer en et par uker å lære seg disse språkene godt nok til å få til noe fornuftig, men det er bare å stå på så ordner det seg nok.
Sist endret av adeneo; 6. april 2015 kl. 14:19.
Takk for pekepinner begge to. Får se om jeg klarer å realisere idéen min på sikt. Det var meningen at det skulle være app for Android og ios.