Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 560
Hei. Jeg har en 27" med 2k oppløsning. jeg har til tider skjermen ganske langt vekk fra sitteposisjon, noe som gjør at med en slik oppløsning så blir det nesten helt umulig å lese tekst og generelt sett operere med os.

Jeg synes egentlig at alt blir litt for smått uansett. Jeg liker tanken på mer plass, men tanken om apple sin nye MacBook retina hd markedsføring fikk meg på tankene om en lignende løsning til windows.

Er det slik å forstå at hvis man skalerer opp pixeltettheten på brukergrensesnittet, så en skjerm kan faktisk være 1920x1080 ut i fra det øyet ser, men i realiteten så ligger det 2560x1440 pixler der, så vil man oppnå et klarere bilde?

Å kun sette ned oppløsningen ser ut til å gjøre det veldig uklart. Jeg har forsøkt å stille litt på dpi innstillinger i windows, men det virker som om den da beregner i hovedsak da bare tekst.

Finnes det andre løsninger for å skalere opp HELE os på globalt basis?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Windows sin feil att det ser rart ut ja.

Du kan skru opp fonter, sette på litt zoom på websider og bruke "store ikoner" så går det nok greit.

Har samme oppløsning selv på 27". Klarer meg egentlig fint selv da jeg ikke sitter så langt unna.

Vilken windows har du ? Windows 7 og 8 er mest brukervennlig mtp denne oppløsningen.
*edit*

Til "pro" spilling bruker jeg "centered timings" altså bare 65% av skjermen har bilde. Hehe.
Sist endret av Alphanio; 28. juni 2013 kl. 10:03.