Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1635
Merker at den stasjonære spillmaskinen ikke er det den en gang var, har satt av 5000 til oppgradering, her er nåværende specs:
  • Fractal Define XL (Uten 3.0 oppgradering)
  • AMD Phenom x4 965 Black-Edition (220mhz)
  • -Med corsair H60
  • XFX Radeon HD 5830 1GB GDDR5
  • Cooler Master GX 550W PSU (Ikke modulær)
  • Crucial DDR3 BallistiX 1337MHz 4GB CL7
  • ASUS M4A89TD PRO USB3.0
  • 1TB HDD
  • 120GB SSD

Jeg spiller for det meste BF3, Minecraft og Saints Row

Hva burde jeg bruke de 5000 på?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ny PSU, Skjermkort og CPU ville jeg iallefall valgt.
Oppdatering av skjermkort?!
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Som? Har sett litt på 7970 kort, så vente til Intels nye PCI 3.0 støttende prosessorer. Er det en god plan?
Hadde kjøpt et GTX 570, evt nyeste serien til AMD (HD 7970/7950) eller ventet til nye generasjon nVidia.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Hva er egentlig forskjellen på alle de forskjellige 7970'iene? og ville CPU'en bli en flaskehals?
Hovedforskjellen er vel kjølerene og noen små overclockinger fra de forskjellig produsentene...
Jeg venter selv på mitt ASUS Radeon HD 7970 DIrect CUII. (jeg er gleder meg som en unge)
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Så, hvis dere hadde valget ville dere gått for et 7970? Og hvilket?
7970 er ett knall bra skjermkort (ut ifra det jeg har lest hvertfall) det nyeste med DCUII kjøler regner jeg med at også er ett knall bra kort, selv om det ikke er kommet ut enda. derfor står det ikke stort mye om dette kortet på nett enda.
Jeg ville hvertfall gått for ett 7970 kort, (som jeg faktisk har gjort og)
Gå for Asus sitt 7970. asus er en sikkert når det gjelder kjøling.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Det vil passe, ikkesant?
http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/IMAG0025.jpg
Hva er den platen du har mellom skjermkort og strømforsyning? kortet med DCUII kjøleren tar 3 plasser, då kan det bli litt trangt der....
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Kabinettet er sånn :S
http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/IMAG0026-1.jpg
Det skal nok være plass til det der, men blir litt tett med kjøleren og den platen der, ikke mulig å skru den ut eller noe slikt?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du har jo en port til par hakk over, hvorfor kan du ikke bruke den?
ja, det har Enchuz helt rett i...

men da er det ingen problem med plass, du bare plasserer 7970 DCUII i øverste hakket.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Manualen sier at den porten skal brukes for skjermkort nummer to, og kortet som sitter i er et inkludert switchkort for "noe?" leser HK manualen jeg :3
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Manualen sier at den porten skal brukes for skjermkort nummer to, og kortet som sitter i er et inkludert switchkort for "noe?" leser HK manualen jeg :3
Vis hele sitatet...
har jeg ikke hørt om før, men dette her er ikke jeg ekspert på.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
"In single VGA card mode, use the first PCIe 2.0 x16_2 slot (blue)for a PCIe Express x16 graphics card to get better performance" Interessant!

og det ser ut som at kabinettet er bygd runt det skillet mellom bunn og topp 3:
I tillegg til det andre har nevnt så kan du jo eventuelt oppgradere RAM litt? 8GB koster ikke mange kronene.
8gb ram + 7970. Da burde du klare deg en stund. Synes litt synd på den stakkars 550w strømforsyninga. Kjøp en ny når Komplett eller noen andre har tilbud kanskje?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
550W er mer enn nok for PHII965 og HD7970. Kvaliteten på Cooler Master GX er dog en annen sak så en ny PSU ville absolutt ikke vært en dårlig investering
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Kjøper mere RAM, nytt skjermkort og venter med PSU jeg :3