Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  211 43039
Sitat av Cowkiller
her er en gåte:

En mann går inn på kjøkkenet og finner fram den største kniven han har, og kutter av seg armen. Han pakker armen inn i et papir, og tar den med seg bort til et hus, der legger han armen på trappa, ringer på, og går hjem til seg selv igjen.
Eieren av huset kommer ut og tar pakken med inn på kjøkkenet, der opner han den, ser på innholdet og nikker. Så pakker han den sammen igjen, tar den med seg til et annet hus, legger den på trappa, og går.
Eieren av huset tar pakken med seg inn, opner pakken, og ser på innholdet før han kaster den i søpla.

Hvorfor kutter førstemann av seg armen?

PS. Alle tre har vert utsatt for den sammen ulykken, og de to som mottok pakken manglet også en arm.
Vis hele sitatet...
hmm... er mannen som kappa av seg armen en lege?
og er ulykken et skipsbrudd?
Sist endret av Turbolego; 22. august 2007 kl. 14:17.
hmm... er mannen som kappa av seg armen en lege?
og er ulykken et skipsbrudd?
Vis hele sitatet...
mannen var ingen lege men ulykken var et skipsbrudd ja
Kan vel komme med en gåte, jeg og:

En mann går inn en en bar og spør om et glass vann, men da tar bartenderen opp et gevær fra under disken, og skyter over hode på mannen. Så tar mannen og tipser bartenderen godt, takker for seg, og går.

Hva var grunnen til bartenderens merkelige oppførsel?
Sitat av Diablo
Kan vel komme med en gåte, jeg og:

En mann går inn en en bar og spør om et glass vann, men da tar bartenderen opp et gevær fra under disken, og skyter over hode på mannen. Så tar mannen og tipser bartenderen godt, takker for seg, og går.

Hva var grunnen til bartenderens merkelige oppførsel?
Vis hele sitatet...
Han hadde hikke?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
det mener jeg skulle være riktig

All strøm var borte i byen og ingen av gatelysene eller lyssignalene virket. En mørk limousin kjørte ned den nyasfalterte veien uten å ha lysene på. En ung gutt kledd i mørke klær gikk ut i veien rett foran bilføreren, men sjåføren klarte å bremse opp i tide. Månen lyste ikke og gutten hadde ikke noen lommelykt eller annen form for lys med seg.
Hvordan kunne sjåføren se gutten?
Sitat av Brainiac
det mener jeg skulle være riktig

All strøm var borte i byen og ingen av gatelysene eller lyssignalene virket. En mørk limousin kjørte ned den nyasfalterte veien uten å ha lysene på. En ung gutt kledd i mørke klær gikk ut i veien rett foran bilføreren, men sjåføren klarte å bremse opp i tide. Månen lyste ikke og gutten hadde ikke noen lommelykt eller annen form for lys med seg.
Hvordan kunne sjåføren se gutten?
Vis hele sitatet...
Det var midt på dagen?
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Han rygget motsatt vei? :P
Sitat av luring
Han hadde hikke?
Vis hele sitatet...
Rett svar. Hørt den før?
Sitat av Diablo
Rett svar. Hørt den før?
Vis hele sitatet...
kan lyve å si at jeg aldri har hørt den før
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Loonie
Det var midt på dagen?
Vis hele sitatet...
Riktig .
Føler at mange er på samme nettside..hmmm
1. gutten brukte neonlys (Eller hva de lysene man kenkker kalles)?
2. Det var midt på lyse dagen.
3. Det var en UFO rett ovenfor gutten...
Sitat av Cowkiller
mannen var ingen lege men ulykken var et skipsbrudd ja
Vis hele sitatet...
oki, here goes:

3 menn er strandet på en flåte, de har ingenting å spise...
én av dem har medisinsk utdannelse, og kan kutte lemmer uten at "pasienten" forblør...
de spiser først én arm fra den ene mannen, og deretter den andre armen fra den andre mannen...
til slutt kommer reddningen, men, de inngår en avtale at "legen" må kappe av seg armen, putte den i en boks, og sende den som bevis til de andre to...
sånn for å få lemlestingen rettferdig.

hadde jeg rætt?

bumpebjørn
Sist endret av Turbolego; 22. august 2007 kl. 16:00.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av RampLest
1. gutten brukte neonlys (Eller hva de lysene man kenkker kalles)?
2. Det var midt på lyse dagen.
3. Det var en UFO rett ovenfor gutten...
Vis hele sitatet...
det er nr.2 som er riktig
Les denne teksten og tell antall F'er i den.

FINISHED FILES ARE THE RE-
SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
IC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS.

Hvor mange fant du du?
Sitat av RampLest
Les denne teksten og tell antall F'er i den.

FINISHED FILES ARE THE RE-
SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
IC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS.

Hvor mange fant du du?
Vis hele sitatet...
5? men må inrømme jeg leste gjennom to ganger, og så ikke F'ene i "OF" først.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
3 F'er? (Melding var for kort )

Edit: Oi, lol
Sist endret av SteInMetz; 22. august 2007 kl. 15:55.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg leste igjenom 2 ganger og fant 6stk

Her en gåte til:
Hva er rødt når det er helt, deler du det i to blir det grønt og dobler du den hele blir det blått. (jeg mener det skal være riktig ja)
Sist endret av Thoryllo; 22. august 2007 kl. 15:59.
Sitat av RampLest
Les denne teksten og tell antall F'er i den.

FINISHED FILES ARE THE RE-
SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
IC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS.

Hvor mange fant du du?
Vis hele sitatet...
6 F'er Hva er poenget?
Seks. *mangetegn*

Edit; Poenget er at folk leser "of" som "ov" og dermed ikke ser f'en.
Sist endret av xuzo; 22. august 2007 kl. 15:57.
Sitat av RampLest
Les denne teksten og tell antall F'er i den.

FINISHED FILES ARE THE RE-
SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
IC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS.

Hvor mange fant du du?
Vis hele sitatet...
6!

massetegn
Sitat av etse
han var en dverg og nådde ikke opp til knappen for 20 etasje.
Vis hele sitatet...
Ja og en som er basert på den:

En dverg bor i 20. etasje i en høy blokk.. Hver dag må han opp og ned til jobb, og som oftest når han skal hjem tar han kun heisen til 8. etasje og går resten, men dager det regner tar han heisen helt opp. Hva kommer det av?
Sist endret av simdal; 22. august 2007 kl. 16:06.
han har da paraply =) som han bruker for å trykke på knappen.
Sitat av etse
han har da paraply =) som han bruker for å trykke på knappen.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt
Hvorfor er alltid svenske kirurger barbente når de opererer da?
EDIT: google er juks (og det er jo ikke noe gøy å jukse på gåter...)
Sist endret av etse; 22. august 2007 kl. 16:11.
Du sitter på fastlandet med tre ting; En løve, en sau og en potte med gress.
Du skal føre alt over til en øy og det er kun plass til å ha èn ting i båten per tur. Det er uhyre viktig at alt blir med så du må tenke ut hvordan dette skal gjøres. Men du må passe på hvilke ting som blir stående alene, så ikke en ting spiser en annen..

Ikke ta med gresset først. For mens du kjører gresset bort står sauen og løven alene. Og sauen blir spist

Ikke ta med løven først, for da blir sauen og gresset stående alene og gresset blir spist.

Ikke ta med sauen, så løven for mens du kjører tilbake for å hente gresset står sauen og løven alene.


Hvordan skal du gjøre dette?
Sist endret av simdal; 22. august 2007 kl. 16:37.
Ta med sauen
Kjør tilbake
Ta med løven
Kjør tilbake med sauen
Ta med gresset, la sauen stå igjen.
Kjør tilbake
Ta med sauen

Finito
Sitat av Zepplin
Ta med sauen
Kjør tilbake
Ta med løven
Kjør tilbake med sauen
Ta med gresset, la sauen stå igjen.
Kjør tilbake
Ta med sauen

Finito
Vis hele sitatet...
Helt riktig!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av simdal
Du sitter på fastlandet med tre ting; En løve, en sau og en potte med gress.
Du skal føre alt over til en øy og det er kun plass til å ha èn ting i båten per tur. Det er uhyre viktig at alt blir med så du må tenke ut hvordan dette skal gjøres. Men du må passe på hvilke ting som blir stående alene, så ikke en ting spiser en annen..

Ikke ta med gresset først. For mens du kjører gresset bort står sauen og løven alene. Og sauen blir spist

Ikke ta med løven først, for da blir sauen og gresset stående alene og gresset blir spist.

Ikke ta med sauen, så løven for mens du kjører tilbake for å hente gresset står sauen og løven alene.


Hvordan skal du gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Den er uhyre gammel. Finnes som online spill, har vært premieoppgave på NRKs Newton osv.

Her er et par man egentlig skal ressonere seg fram til:

To menn går på bar. De bestiller begge en "whisky on rocks". Mann #1 drikker opp med én gang, mann #2 tar seg god tid før han har tømt hele glasset. Så går begge hjem. De er tvillinger, og ikke dødsdømte av noen form for sykdom. Likevel dør mann #2, og broren overlever. De har spist og drukket nøyaktig det samme, ingen drap eller mord eller dødelige ulykker skjedde med dem. HVORFOR DØDE #2?

En mann sitter på restaurant og får bestillingen sin. Han begynner på retten, men når han har tatt sin første bit går han ut og spyr. HVORFOR?



Vennligst ikke juks med dette eller bare si det rett ut om du har hørt den før. Dette er gåter der man skal stille spørsmål (ja/nei) til den som vet svaret.
Sitat av Jonta
To menn går på bar. De bestiller begge en "whisky on rocks". Mann #1 drikker opp med én gang, mann #2 tar seg god tid før han har tømt hele glasset. Så går begge hjem. De er tvillinger, og ikke dødsdømte av noen form for sykdom. Likevel dør mann #2, og broren overlever. De har spist og drukket nøyaktig det samme, ingen drap eller mord eller dødelige ulykker skjedde med dem. HVORFOR DØDE #2?
Vis hele sitatet...
var det gift i isbitene?
For at en person skal dø må det jo ha vært drap eller en dødelig ulykke, hvis ikke han var 90 år og døde av alder
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Turbolego
var det gift i isbitene?
Vis hele sitatet...
Ja, korrekt.

simdal: jo, man kan vel si det, da må man se bort ifra at jeg skrev det. Jeg ville unngå meninger som "Han ble knivstukket/drept av et fallende strykeorkester"
Sitat av Jonta
Ja, korrekt.

simdal: jo, man kan vel si det, da må man se bort ifra at jeg skrev det. Jeg ville unngå meninger som "Han ble knivstukket/drept av et fallende strykeorkester"
Vis hele sitatet...
ettersom mann #1 drakk drinken sin raskere, fikk ikke isbitene smeltet tilstrekkelig for at giften blandet seg med whiskyen, men siden mann #2 drakk sakte, smeltet isbiten, og han døde.

right?
Enda en gåte:

Du er i et bygg med 2 etasjer. Disse etasjene er koblet sammen via en trapp i enden av rommet. I den nederste etasjen er det 3 kraftige lamper på veggen, 2 lamper fungerer men på den 3. har pæra godt, problemet er at du vet ikke hvilken av de 3 pærene det er, og lampenes tre lysbrytere er i 2. etasje. Lampene står kun på i 10 sekunder etter at bryterene er trykket, så du rekker ikke løpe ned for å se hvem som lyser. Du har ikke tilgang til noe måleinstrument kamera osv

Hvordan finner du ut hvilken pære som har gått?
Sist endret av simdal; 22. august 2007 kl. 18:07.
Slår på alle, lar de stå på 10 sek, så går du opp og kjenner hvilken som ikke er varm?
Sitat av Onomatopoetikon
Slår på alle, lar de stå på 10 sek, så går du opp og kjenner hvilken som ikke er varm?
Vis hele sitatet...
jaaa.. Faen, folk på nFF er overintelligente tror jeg, eller så har de bare hørt alle før
Eller at de bare søker på google ;P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Turbolego
ettersom mann #1 drakk drinken sin raskere, fikk ikke isbitene smeltet tilstrekkelig for at giften blandet seg med whiskyen, men siden mann #2 drakk sakte, smeltet isbiten, og han døde.

right?
Vis hele sitatet...
Helt riktig. Hva med min andre?
Sitat av Jonta
Helt riktig. Hva med min andre?
Vis hele sitatet...
øøøh...

han var allergisk?
han var muslim, og noen hadde ved en feiltagelse byttet ut sauekjøtt med gris?
han spiste sennep og melk?
Sitat av Jonta
En mann sitter på restaurant og får bestillingen sin. Han begynner på retten, men når han har tatt sin første bit går han ut og spyr. HVORFOR?
Vis hele sitatet...
Fordi bestillinger ikke smaker godt? Altså han tok den første biten av _bestillingen_ sin, ellerno. Kanskje bestillingen var skrevet på et papir og så likte han ikke papir..
Sist endret av FrittTheBandit; 22. august 2007 kl. 20:03.
Sitat av Thoryllo
Jeg leste igjenom 2 ganger og fant 6stk

Her en gåte til:
Hva er rødt når det er helt, deler du det i to blir det grønt og dobler du den hele blir det blått. (jeg mener det skal være riktig ja)
Vis hele sitatet...

Hva er blått når den er helt men blir rødt når du deler den. deler du den igjen blir den grønn. Når du vet svaret gir du meg en lilla en


tror jeg ga deg svaret samtidig der
Penger.
200-lapp = Blå
100-lapp = Rød
50-lapp = Grønn

1000-lapp = Lilla
Les denne teksten og tell antall F'er i den.

FINISHED FILES ARE THE RE-
SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
IC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS.

Hvor mange fant du du?
Vis hele sitatet...
Första gången 8, andra gången 5 sista gången 6 :S




ok, nu kommer jag göra bort mig, men jag är bara tvungen..

BAGARE BENGTSSON
BAKAR BRÄNDA
BULLAR BAKOM DET
BLÅA BERGET

Hur många B:n är det i DETTA?
Sist endret av fruBakkus; 22. august 2007 kl. 21:03.
8?

Random tegn.
ProXhimo: feil..
Det er 11 B'er
LOL det er ingen b'er i DETTA!

simdal: 11? hva faen?
Sist endret av ProXhimo; 22. august 2007 kl. 21:09.
heh.. rätt, inte ett enda B
Sitat av ProXhimo
LOL det er ingen b'er i DETTA!

simdal: 11? hva faen?
Vis hele sitatet...
ja jeg telte alle B'ene i hele jævla posten
Haha, good job
Arnold Schwarzenegger har et stort et.
Michael J. Fox har et lite et.
Madonna har ikke et.
Paven har et, men bruker det ikke.
Artisten Tidligere Kjent som Prince vil ikke innrømme at han har et.
Bill Clinton har et og bruker det hele tiden.

Whaat is zis?