Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Drikker du kaffe?
Ja 177 59,40%
Nei 121 40,60%
Stemmegivere: 298. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  73 3982
Jeg har drukket kaffe i noen år nå, men problemet mitt er ikke at jeg blir mer våken av dette, jeg blir faktisk mer trøtt, jeg tok tilogmed en lege time fordi jeg ikke helt skjønte dette, dette gjelder for meg alle drikker med mye koffein...
Men Kaffe drekker jeg uansett, er ett must i hverdagen
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Drikker en del kaffe for å komme meg gjennom lange dager på datalabene. Jeg tror faktisk det er e n av de største utgiftspostene for min del, for en kaffe på 7-Eleven eller Chaos koster lett 20-30kr :-(. Hovedsakelig latte, cappuchino eller mocca, men gjerne også svart hvis ikke bedre kaffemixer er tilgjengelig.

Drikker imidlertid ikke noe særlig ferier og helger, så jeg er i det minste ikke hektet på skvipet :-P.

PS: Burde ikke denne flyttes til rusmidler eller samfunn og politikk?
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Innimellom så smaker det veldig godt med kaffe, men det er ikke noe jeg må ha for å komme meg igjennom dagen. Plaier å ta meg en kopp når jeg er på jobb/skole, men ikke noe jeg sitter og nidrikker fordi jeg er avhengig.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Markus
Jeg drikker kaffe fordi det er godt. Koselig å gå på en kafé og ta en kopp kaffe og kose seg.
Vis hele sitatet...
Fy deg, når man er på café skal man bestille caffe latte
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Unify
Fy deg, når man er på café skal man bestille caffe latte
Vis hele sitatet...
Caffe latte er da virkelig kaffe det også... Kjenner forøvrig mange som ikke drikker latte eller annen kaffe med melk, bare ren, pure bread kaffe.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Kaffe må vi ha!
tar meg en kopp og 2 når jeg har tid om morgenen ellers er det til jobb og etter skolen visst jeg er maks sliten..
Går vell i 2-3 kopper kaffe som er litt sterk..
Blir mer og mer sensitiv på kaffe, begynner så fort å få skjelvinger..
Tar meg en kopp om dagen. Er en måte å få et lite pusterom i hverdagen. Jeg har et lite rituale rundt kaffedrikkingen, alltid ferskmalte bønner i presskanne, før jeg setter meg ned og ser på en anime/film/whatever og virkelig koser meg. En av livets små gleder ;-)

Er perioder hvor jeg har drukket mer, men nå for tiden prøver jeg å holde meg til en om dagen. Drikker man for mye kaffe så blir det litt mot sin virkning, dvs at jeg blir trøtt av mangel på kaffe, så det blir en liten ond sirkel. Dessuten så koffeinabstinenser er noe dritt.

Skulle ønske det fantes koffeinfri kaffe som var like godt som vanlig, fordi da kunne jeg nok drukket litervis.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lille gutten har vokst opp og begynt å drikke kaffe nå

Så deilig med morgenskaffe og når kveldenen blir lange
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg er en sånn te-person. Har aldri tatt meg bryet med å venne meg til kaffe, så jeg holder meg til te, cola og sjokolademelk av ulike merker. Åja, det blir en del av det... Tror kanskje jeg skal starte å ta med meg termos.
Melk! (Eller Fanta..)
Er heldig og har kaffitrakter i lastebilen, ein som satt på med meg på langtur nordover klagde siden han syntes trakteren sto og gurgla ut kaffe 24/7

Hørte et ordtak om kaffe:
"kaffen skal være svart som helvete, søt som kjærligheten og sterk som døden"
Jeg drikker kun kaffe når jeg får den.. Det vil si på jobben i familie selskaper hos kunder osv.. Lager aldri kaffe selv, da jeg føler at jeg ikke har noe behov for det..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Går ned eit par liter kaffi for dagen. Ligger på 4-6 halvliterskopper i skuletida, og en del mindre no i sommarferien. Kanskje 2-3 kopper for dag.
Sitat av Tmontana
Jeg drikker kun kaffe når jeg får den.. Det vil si på jobben i familie selskaper hos kunder osv.. Lager aldri kaffe selv, da jeg føler at jeg ikke har noe behov for det..
Vis hele sitatet...
Høres mer ut som du presser deg selv til og drikke det hvis du drikker det kun når du får det og lager det aldri selv. Altså, du tørr ikke innrømme at du ikke liker det, men drikker det motvillig når du får det servert. No offence.

Selv drikker jeg aldri kaffe, med mindre jeg er utrolig trøtt og vil våkne litt bedre. Bortsett fra det, aldri. Har ikke smakt alle typer kaffe, men drikker heller vann, saft eller brus som er mye bedre og slukker tørsten lett.
kaffe er kjekkt å ha når man er trøtt, spes på morran, skolen,mandagene..
Masse sukker+melk+ litt kaffe.. Det er godt! Ikke noe sterke saker! Drikker det før skole/jobb... får meg til å våkne.
Sitat av OracIe
Masse sukker+melk+ litt kaffe.. Det er godt! Ikke noe sterke saker! Drikker det før skole/jobb... får meg til å våkne.
Vis hele sitatet...
Kjerring
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg drikker kaffe sånn fra tid til annen, men ikke fast, egentlig. Får plutselig lyst på det ved ujevne mellomrom. Og drikker kaffe på jobben for å holde meg litt mer våken.
Ikke ofte en gang i måneden kanskje
Drikker kaffe mens jeg er på besøk, i selskap eller lignende. Pleier ikke å lage kaffe hjemme selv.
Drikker litt om morgen, men aldri om kvelden (får ikke sove).
Vet ingenting
Vanlig svart kaffe. Ikke sånn bögkaffe slik som latte, og alt det der skvipet. Kaffe holder meg våken, og det gikk jævlig mye kaffe på skolen i verkstedtimene.
Alltid minst en kopp med kaffe på jobben for å kvikne til litt
Drikker et sted mellom 10-20 kopper om dagen.
Det er ikke så rart, ettersom jeg har Nespressomaskin på jobb og hjemme.