Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2572
http://stig-online.net/filer/video/triks.wmv

Jeg har kunnet det lenge men aldri brydd meg hva det er for noe.
Men så ble jeg nyskjerrig.
Jeg synes det ser ut som en salto med halvskru. (Kan det selv )Men heter det noe annet enn det, da kan jeg ikke navnet.
Kan noen lagre som noe annet enn wmv? Er ikke akkurat godt støttet i Ubuntu.

Edit: har ikke sett filmen, men det kan være en variant av salto med skru, f.eks rodeo eller misty. Misty er en slags "innover" skru, istedenfor å skru oppned i luften.
Sist endret av Ozma; 26. juni 2006 kl. 21:11.
Ville ikke kalt det en salto.. siden du kaster deg rundt på siden.
tSig's Avatar
Trådstarter
Tror jammen dette var en misty ja.
http://www.youtube.com/watch?v=amqur...h=misty%20flip lignet fælt :P

Thanks, nå har jeg enda mindre å lure på her i verden.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Fra da jeg trente en del spesialteknikk med TaeKwon-Do så kan dette minne om en "double leg sideflip". Kan også være kalt for en "double leg barrel roll". Men i og med at du gjør dette på en trampoline vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle det.

http://www.club540.com/tricktionary/sideflip.mpg

Plass jeg brukte en del for å få tak i triks og shit var www.trickstutorials.com. De hadde veldig mye, men virker som de har tatt vekk mye av det som var der.
Sist endret av m0b; 26. juni 2006 kl. 21:42.
Det er en misty ja, hvertfall den på YouTube.
synns det ligner på en dårlig barrel roll jeg da (hvis det hadde vært på snowboard)...
tSig's Avatar
Trådstarter
Heller en normal Misty enn en dårlig barrel roll 8-)
Nei, cork er 360 grader eller mer. (Ikke helt sikker :P)
Når jeg gikk på turn og tok den på trampolinen så kallet vi den araber
tSig's Avatar
Trådstarter
Araber er da en twist, bare man vrir seg når beina står rett opp?
Nå får heller ikke jeg sett filmen på grunn av dette grusome WMV-formatet, men det kan vel også være en McTwist fra snowboard/skateboard-miljøet.
Sitat av tSig
http://stig-online.net/filer/video/triks.wmv

Jeg har kunnet det lenge men aldri brydd meg hva det er for noe.
Men så ble jeg nyskjerrig.
Vis hele sitatet...
det er da for guds skyld en mctwist (nei ikke no mc'ern mat)
tSig's Avatar
Trådstarter
Sitat av d!wx
det er da for guds skyld en mctwist (nei ikke no mc'ern mat)
Vis hele sitatet...
Men når jeg skjekker youtube og slikt etter misty, så kommer det opp det samme som jeg gjør.
Mistyflip ja. Ikke mctwist ihvertfall!
Det er:
misty 540!

ikke noe mer å diskutere så

steng tråd : p

Sitat av The Freak
Nei, cork er 360 grader eller mer. (Ikke helt sikker :P)
Vis hele sitatet...
Du kan ta cork 180, men det er VELDIG vanskelig. cork er at du snurrer med beina fremst.

Sitat av TipeX
Nå får heller ikke jeg sett filmen på grunn av dette grusome WMV-formatet, men det kan vel også være en McTwist fra snowboard/skateboard-miljøet.
Vis hele sitatet...
McTwist er helt likt, men McTwist er et pipe tricks. gjør man det på hopp/trampoline så er det misty
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Deres akrobatikk-kunnskap imponerer og forbauser meg. Er dette treningsforum.no?
Ser mer ut som bio 540 til meg, men jeg vet ikke helt. Uansett, et par tips: Hopp høyere! Det ser mye bedre ut hvis du klarer å komme et par meter over duken. Løsne opp litt, du ser veldig anspent ut. Hvis du klarer å slappe helt av, får du mye lettere oversikt og kontroll over hele kroppen.

Sitat av gillebo
Du kan ta cork 180, men det er VELDIG vanskelig. cork er at du snurrer med beina fremst.
Vis hele sitatet...
Corkscrew er vel strengt tatt ikke bare at du snurrer med beina fremst, men at du tar spinnen off-axis eller hva man skal kalle det.
Sist endret av mongeland; 29. juni 2006 kl. 14:59.
Sitat av mongeland
Ser mer ut som bio 540 til meg, men jeg vet ikke helt. Uansett, et par tips: Hopp høyere! Det ser mye bedre ut hvis du klarer å komme et par meter over duken. Løsne opp litt, du ser veldig anspent ut. Hvis du klarer å slappe helt av, får du mye lettere oversikt og kontroll over hele kroppen.



Corkscrew er vel strengt tatt ikke bare at du snurrer med beina fremst, men at du tar spinnen off-axis eller hva man skal kalle det.
Vis hele sitatet...
fant dette på freeride.nu om cork:
Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken. Corkar man framåt kallas det Bio, bakåt kallas det helt enkelt för "cork".

tar man off-axis blir det dspin, misty, rodeo osv. spørs hvordan man gjør den
bio er hvis man spinner og ligger 20-70 grader lent forover i spinnen,
cork er det samma bare man lener seg bakover.

syns trickset så ut som en blanding av zalto med halv skru og en misty flip

jeg ville gått for misty flip 180 grader
Jeg ville kalt det frontflip 180 på trampoline jeg da, men..
tSig's Avatar
Trådstarter
Denna tråden ble mer populær enn jeg trodde, visste ikke at så mange her hadde akrobatiske kunnskaper:P

*Skal ut å lære meg cork *
Sitat av Pope
Jeg ville kalt det frontflip 180 på trampoline jeg da, men..
Vis hele sitatet...
men når man tar framlengs med 180 heter det misty 5
Cork, Nabo'n min tok det på trampolina mi i dag..
hum, syntes det så utrolig klønete og amatøraktig ut.
Cork er bare off-axis, bakover. Misty er forlengs. Har ikke sett filmen ennå da...

Cork kan ligne på en flip, men det er det ikke.
Hum, syntes trikset var ganske dårlig utført og utrolig amatørmessig.
180º /m skru
that's it
tSig's Avatar
Trådstarter
webster, spar deg. Jeg vil ikke ha stilkarakter her.
Det eneste jeg lurer på er hva trikset heter.
Det virker ikke som noen har en fasit her, eller flere har en ulik fasit blir det vel.
tSig's Avatar
Trådstarter
bare gløm det jeg sa...
CORK heter trikset, det er ingen halv skru McTwist Misty off-axis 180 grader! Det er Cork!!
Sitat av tSig
webster, spar deg. Jeg vil ikke ha stilkarakter her.
Det eneste jeg lurer på er hva trikset heter.
Det virker ikke som noen har en fasit her, eller flere har en ulik fasit blir det vel.
Vis hele sitatet...
Det er en Misty. Ikke noe cork elns

Sitat av gitarhenrik
Cork, Nabo'n min tok det på trampolina mi i dag..
Vis hele sitatet...
Jeg tar dobbelcork, eller wilson flip som det heter da

video--> http://media.putfile.com/dobbel-cork
ØøuHmm.. Bare lurer.. Det der e en trampoline sant? Koffår blande inn snowboard da? :P

Ser ut som en Butterfly-Twist med samla bein i frasparket.. Evt. da en cork på brett.

I Matrial Arts e det nåkka som heter CorkScrew.. Det e som en gainer med strak 360, men man flipper ikke over.. Vanskelig å forklare..

Correct me if i'm wrong, but there's no such thing as a cork when you're not got a board under your feet..
Sitat av gillebo
Det er en Misty. Ikke noe cork elns



Jeg tar dobbelcork, eller wilson flip som det heter da

video--> http://media.putfile.com/dobbel-cork
Vis hele sitatet...
Dobbel cork høres fett ut

Sitat av bobdane
ØøuHmm.. Bare lurer.. Det der e en trampoline sant? Koffår blande inn snowboard da? :P

Ser ut som en Butterfly-Twist med samla bein i frasparket.. Evt. da en cork på brett.

I Matrial Arts e det nåkka som heter CorkScrew.. Det e som en gainer med strak 360, men man flipper ikke over.. Vanskelig å forklare..

Correct me if i'm wrong, but there's no such thing as a cork when you're not got a board under your feet..
Vis hele sitatet...
Hvorfor vi blaner snowboard inn i dette er fordi, cork og slikt er snowboard triks!
Er nok double leg som |d13m0b sa. Skulle det være cork eller misty skulle du vel hatt et brett under bena ?
http://www.trickstutorials.com/index...nt/t_doubleleg

Trodde ihvertfall det ?
det er corc 540..(med 20 tegn og greier)