Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 3560
Jeg sto opp denne deilige fredagsmorgen med smil i munn, siden det var fri fra skolen og pent vær. Rs'n min var ikke helt klar enda, og kompisen min var på sykehus pga en stygg ulykke med bil (FOR Å KLARERE OPP DETTE: HAN FIKK BENET UNDER ET BILHJUL MENS HAN SATT INNI BILEN!), så jeg hadde litt lite å gjøre. Så jeg spurte broren min Andreas om ikke vi kunne finne på noe. Han skulle ut en tur å skaffe seg turbo-meter til bilen sin. Han har en Alfa 75 Turbo som man kan skrive lange stiler om hva som er blitt gjort med den... Den bånna speedo'n original! Nå har den ca. 50 hk mer. Den spinner når du gir full gass.. Dro fra masse biler på vålerbanen og sånt. Ferrari'r til og med! Nok om det...

Det endte opp med at jeg skulle sitte på med en Audi med 300hk, 400nM og turbo - og vi skulle kappkjøre. Andreas kjørte bak... Vi kjørte på en rettstrekke og dragga (gikk fælt!) og til slutt skulle vi kjøre til venstre i en 90 graders sving. Andreas lå vannvittig bredt over 15 meter, og det sykeste skjedde. Han lå FOR bredt slik at han var på veg mot autovernet, så han ratta alt han hadde til venstre - så fikk han en retur som sendte han rett ned i grøfta. Han rulla og greier... :cry: Det var to meter ned! Jeg så i speilet når det skjedde. Du kan tenke deg de tankene jeg satt med da! Det var rett og slett hjerteskjærende å se min brors drøm bli ødelagt. Tenker på det fortsatt... :-( Vi stoppet i løpet av notime og spurta bort til han, han var helt ok. Bilen sto på skeive. Hadde rullet rundt og snudd seg 180 grader. Han krabba ut av bilen. Bilen hadde riper, bulker, store bulker, lekasjer, framstillinga var bøyd, en stor bulk i taket ,effektanlegget til 30000 ble bulka...

Politiet kom, han ble anmeldt for uaktsom kjøring, han får bot på 3-5k, han hadde FULL KASKO! Så det var hell i uhell. Forsikringsselskapet må nok ut med rundt 70-80k...

Dette er helt sykt.... Den deilige bilen og vet... Den ble kåret til norges fineste, mest strøkne...

Dette er den andre ulykka jeg har opplevd i det siste, konklusjonen er at vi undervurderer faren i å kjøre fort! Vi overvurderer egne ferdigheter...!
Sist endret av Spartan 117; 7. mai 2005 kl. 00:44.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jah... Hva forventer dere når dere kjører som noen hestkuker?
Det har du rett i! Folk som kjører som idioter skulle faen meg ha blitt kvestet! Hvem er det som ikke tar hintet når kammeraten ligger hardt skadd på sykehuset etter ei bilulykke. Sorry at jeg er litt krass, men faen ass... Hvem bryr seg om en føkkings bil? Vær glad han lever!
Når man kappkjører og gjør de tingene som du beskriver går det ikke ann å helgardere seg mot ulykker. Godt at ingen blei skada. Når du sier at flere i din omgangskrets har vært utfor veien og på sykehus i løpet av kort tid er det vel en tankevekker om at dere kanskje bør roe dere ned litt og tenke litt mer på deres og andres liv og helse før dere setter ut på veien igjen. Dette virker kanskje som en moralpreik, men det er faktisk andre mennesker ute på veien som kan bli like mye skadet av slike aktiviteter som dere selv.

Jeg synes lite synd på deg/dere - dere legger opp til det selv.
Det Kakcoo sa. Og jeg legger elsk på |d13m0b.
Jeg vet ikke hvordan hestkukene oppi nordland kjører jeg... Han kjørte i fartsgrensa.
Det gleder meg litt at den bilen gikk til helvette. Uaktsom kjøring takler jeg ikke.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Spartan 117
Jeg vet ikke hvordan hestkukene oppi nordland kjører jeg... Han kjørte i fartsgrensa.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan man kappkjøre under fartsgrensa? Og hvordan har det seg da at han ble tatt for uaktsom kjøring?
Det var vel broren som kjørte under fartsgrensa og havna på sykehus tenker jeg...
Hvordan klarer man å ligge breit 15 meter i fartsgrensa? Herre!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Spartan 117
Jeg vet ikke hvordan hestkukene oppi nordland kjører jeg... Han kjørte i fartsgrensa.
Vis hele sitatet...
Dere snakker om å "bånne gassen" osv, blir direkte dårlig av dere. Dette er faen ikke noe the fast and the furious eller need for speed underground.
Og etter en kolisjon snakker du om at du ble lei deg fordi broren din sin bildrøm ble knust? SKal da for pokker være glad han overlevde, selv om oss andre som må kjøre på samme vei som trafikkfellen kanskje skulle ønske at han aldri satt seg bak et ratt igjen.
Håper ikke forsikringsselskapet gir noe penger igjen for vraket, siden dere åpenlyst kjørte uforsiktig.
Hvis man blir annmeldt og dømt for å kjøre uansvarlig vil vel ikke forsikringsselskapet betale ut noe vel ?
Det håper jeg ikke. Satser på at det er en fornuftig fyr i forsikringsselskapet som bare sier; "Fuck it. Dette betaler ikke vi for!" Så er i alle fall en idiot tatt av veien for ei stund.
Bånne gassen? Sa at han bånna speedometet originalt. 240.
Hallgeir: det er fullt mulig det... bare du har litt motor så...

fy søren så aggressive dere er... kjipe nerder... gå tilbake til data'n deres...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Spartan 117
Bånne gassen? Sa at han bånna speedometet originalt. 240.
Hallgeir: det er fullt mulig det... bare du har litt motor så...

fy søren så aggressive dere er... kjipe nerder... gå tilbake til data'n deres...
Vis hele sitatet...
Eh, vi sitter med dataen våres as we speak.
fortsett med det... skal ut med rs'n min med 33 hester...skal kjøre forsiktig da vel og merke
Om han får benyttet seg av kaskoforsikringen fullt ut er det et mirakel...
Jeg er langt i fra aggressiv! Faktisk rolig som en katt. I alle fall når jeg kjører bil der det er andre folk!
Sikker? jeg har ikke peiling på det... full kasko skal jo nettopp dekke skader på egen bil.. men du har vel rett
Trenger ikke bli fornærma når folk slår ned på råkjøringa deres. At man kjører i 240 kilometer i timen er rett og slett uforsvarlig med tanke på dere selv og andre.

Ærlig talt blir jeg ikke så imponert av det heller - biler som går fort ser man hele tiden på TV, så kids som skryter av å ha tredobla fartsgrensa ser jeg bare ned på.

Forresten: vi på freakforum blir ikke fornærma av "gå tilbake til data'n"-trashtalket ditt. Det er bare leit og kjedelig.


edit:

Sitat av Spartan 117
Sikker? jeg har ikke peiling på det... full kasko skal jo nettopp dekke skader på egen bil.. men du har vel rett
Vis hele sitatet...
Forsikringsselskapet kan nekte å betale ut en skitt hvis det er påvist uforsvarlig kjøring. Det er jo ikke akkurat sånn at det verker etter å betale ut premier...
Sist endret av Croyfer; 7. mai 2005 kl. 00:53.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Spartan 117
fortsett med det... skal ut med rs'n min med 33 hester...skal kjøre forsiktig da vel og merke
Vis hele sitatet...
Det håper jeg. Jeg har lite til overs for og meies ned av slike som deg en dag jeg setter foten utenfor huset.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Spartan 117
Sikker? jeg har ikke peiling på det... full kasko skal jo nettopp dekke skader på egen bil.. men du har vel rett
Vis hele sitatet...
Skader på egen bil så lenge man har kjørt innenfor regelverket vel og merke.
Det er i grunn veldig vanskelig å føle sympati for din bror og hans drøm... Kjør som en idiot og se hva som skjer. Det beste er når de tar ut seg selv, og ingen andre. Problemet er at de alt for ofte drar uskyldige med seg.

Men la oss nå håpe at du og bror din lærte noe av dette da, slik at vi nå har (minst) to mindre livsfarlige bilister på veiene...
Vet ingenting
Sitat av Spartan 117
Bånne gassen? Sa at han bånna speedometet originalt. 240.
Hallgeir: det er fullt mulig det... bare du har litt motor så...

fy søren så aggressive dere er... kjipe nerder... gå tilbake til data'n deres...
Vis hele sitatet...
Heh, du kan da ikke forvente noe annet når dere kjører som noen idioter. Mener du vi skal være sympatisk?
Sitat av tnt
Skader på egen bil så lenge man har kjørt innenfor regelverket vel og merke.
Vis hele sitatet...
Inkludert modifiseringer på bilen om de IKKE er godkjent.
Jeg hadde nå for å si det pent ”gitt faen” i om bilen ble ødelagt eller ikke, det er livet til de menneskene som var innblandet i denne ulykken som jeg hadde tenkt på, og det var bra at ingen ble alvorlig skadet!

MEN, nå er det jo en grunn til at vi har trafikkregler; kjøring som det der fører jo bare til ulykker. Så håper du, din bror og dine venner har lært noe fornuftig av dette!
det var ikke andreas som kjørte i 240. det var den forrige eieren på autobanen... det funker helt fett det. går ann å kjøre i 280 der uten problem.

Men helt ærlig og holdent, tror dere i dette tilfellet forsikringselskapet ikke betaler? Hvis de ikke dekker uforsvarlig kjøring, når skal vi ellers ha bruk for de når vi betaler full kasko
Sånne som dere skulle ha vært buret inne for lengs..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Eh, jeg håper du spøker. Man kan være uheldig å kolidere i 80 sonen når man faktisk holder 80. Da er full kasko fint å ha.
Hva faen? Får folk lappen uten å vite en drit?
Sitat av Spartan 117
det var ikke andreas som kjørte i 240. det var den forrige eieren på autobanen... det funker helt fett det. går ann å kjøre i 280 der uten problem.

Men helt ærlig og holdent, tror dere i dette tilfellet forsikringselskapet ikke betaler? Hvis de ikke dekker uforsvarlig kjøring, når skal vi ellers ha bruk for de når vi betaler full kasko
Vis hele sitatet...
Er du morsom nå?

Poenget med kasko er å være dekket dersom uhellet er ute. Man kan fint knuse bilen uten å ha kjørt som en idiot. Det er dette som er poenget med å ha full kasko...
Vi kjørte ikke så fort som dere skal ha det til... "Buret inne for lengst" sukk
Er litt forskjell på tyske autobahn og norske veier ja..

Hvis han blir dømt for ulovlig/uforsvarlig kjøring (noe som vel kan bekreftes av politi og eventuelle bremsespor o.l) vil nok forsikringsselskapet betrakte det som brudd på polisen, og nekte å betale ut noe.

Du ligger i over 80 hvis du får en bil til å gli sidelengs over en strekning på 15 meter.
Har man lov til å "modifisere" bilen så mye som han skulle ha gjort da?
Får man igjen på forsikringen da?
Sitat av Starra
Har man lov til å "modifisere" bilen så mye som han skulle ha gjort da?
Får man igjen på forsikringen da?
Vis hele sitatet...

Det spørs vel helt hva man modifiserer. Enkelte mods har påvirkning på kjøring og kontollen du har over bilen, mens andre rett og slett er til pynt.
når du tar en sving som er 90 grader, og gir gass gjennom svingen så kommer rumpa så det suser... trenger søren meg ikke å kjøre i 80 for det! hvis du hadde sett d hadde du skjønt d
Sitat av Starra
Har man lov til å "modifisere" bilen så mye som han skulle ha gjort da?
Får man igjen på forsikringen da?
Vis hele sitatet...
Kun om de er godkjent (edit; ikke ALLTID, men i noen tilfeller). For eksempel må bremser og karosseri gjøres kraftigere om motoren er gjort bedre.

Til det med kasko, er det for å dekke skader på egen bil når du virkelig har vært i en ulykke. Selv har jeg måttet bruke kaskoforsikringen da jeg kjørte inn i noen. Uten kasko hadde jeg kun fått betalt egenandel for å rette opp skadene på bilen jeg kom inn i (offeret), og sittet igjen med en bil hvor jeg har måttet betale alle skadene selv.

Er en ulykke f.eks. relatert til høy fart, og bilen har kraftigere motor enn tillatt/godkjent, kan du fort få regress på forsikringen.
Politiet anmeldte han for uaktsom kjøring. Han vil ikke miste lappen, men få en bot. Er dette nok til at forsikringsselskapet ikke vil betale?
Var inne og så på if sine sider og deres superdupermaxkasko dekker skader på ekstrautstyr hvis du har tegnet en spessiell forsikring på det. Har på følelsen at han får igjen på forsikringen så lenge ikke politiet gjør en sak av det og kun gir ut et forenklet forelegg, men hva vet vel jeg...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Spartan 117
Politiet anmeldte han for uaktsom kjøring. Han vil ikke miste lappen, men få en bot. Er dette nok til at forsikringsselskapet ikke vil betale?
Vis hele sitatet...
Det er garantert nok til at de vil slå seg ganske vrang hvertfall.
Sitat av Spartan 117
når du tar en sving som er 90 grader, og gir gass gjennom svingen så kommer rumpa så det suser... trenger søren meg ikke å kjøre i 80 for det! hvis du hadde sett d hadde du skjønt d
Vis hele sitatet...

Men det kan uansett være uansvarlig kjøring. I en 90 graders sving, så kan man umulig ha mye sikt. Dersom man ikke har noen sikt, men likevell holder på slik som det der, så har ikke nødvendigvis farten mye å si.

Moralen er vel egentlig at når man kjører som en idiot, så må man innfinne seg med at andre mennesker (og forsikringsselskaper) påpeker det. (noe som selvsagt er litt dumt om man satser på at det samme forsikringsselskapet skal gi deg penger for oppførselen din...)

Tradisjonelt sett så griper forsikringselskapene enhver sjangse til å holde igjen premieutbetalinger. Kommer litt an på hvilket selskap han har også da. Noen er verre enn andre.
De skulle gjøre en sak hvis han ikke ville betale boten. Han hadde ikke no rulleblad, så de sa at han slipper unna med boten da. Hva mener dere folkens? Hva mener dere er mest sannsynlig? Får han igjen på forsikringa eller ikke? Driter i om dere syntes vi er satan... Vi kjører mildt i forhold til dritmange andre...

HEI NSO! Vet jeg er på svartelista deres.. Hei og hå! Trenger ikke å blokke meg...
Sist endret av Spartan 117; 7. mai 2005 kl. 01:10.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Spartan 117
De skulle gjøre en sak hvis han ikke ville betale boten. Han hadde ikke no rulleblad, så de sa at han slipper unna med boten da. Hva mener dere folkens? Hva mener dere er mest sannsynlig? Får han igjen på forsikringa eller ikke? Driter i om dere syntes vi er satan... Vi kjører mildt i forhold til dritmange andre... Dere har vel en trimma 240 elns dere? Hehe...
Vis hele sitatet...
Ingen av oss vet noe som helst om saken, så tror ikke det er noe vits å spørre oss hva som vil skje. Men ikke forvent at det blir plankekjøring å få utbetalt forsikringspengene.
Kunne han ikke bare dødd så hadde vi hatt en mindre tulling på veien? Slike tullinger som det der er med på å høyne forsikringsprisen....
Sitat av Spartan 117
Politiet anmeldte han for uaktsom kjøring. Han vil ikke miste lappen, men få en bot. Er dette nok til at forsikringsselskapet ikke vil betale?
Vis hele sitatet...
Garrantert: JA!
Dere får vente og se. Tror det er et tvilstilfelle. Er dere heldige får han igjen og er dere uheldige får dere ikke igjen.
Jeg har ikke bil. Alt jeg trenger er 1 minutt unna med T-bane. Velsignet.
Var det noen vitner til ulykken?
Ingen bortsett fra oss... Jeg, andreas og han andre fyren som kjørte audi'n
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av Spartan 117
Politiet anmeldte han for uaktsom kjøring. Han vil ikke miste lappen, men få en bot. Er dette nok til at forsikringsselskapet ikke vil betale?
Vis hele sitatet...
Er "kompisen" din ung mister han lappen uansett ved uaktsom kjøring. De har vel allerede konfiskert lappen din.. err, "kompisen" din sin.
Sitat av Spartan 117
De skulle gjøre en sak hvis han ikke ville betale boten. Han hadde ikke no rulleblad, så de sa at han slipper unna med boten da. Hva mener dere folkens? Hva mener dere er mest sannsynlig? Får han igjen på forsikringa eller ikke? Driter i om dere syntes vi er satan... Vi kjører mildt i forhold til dritmange andre... Dere har vel en trimma 240 elns dere? Hehe...
Vis hele sitatet...
Det jeg i hvert fall vet er at forsikringsselskaper altid vil dekke skade på et annet kjøretøy. Men hvis du har kjørt uaktsomt kan forsikringsselskapet kreve at du tilbakebetaler summen (regress eller no). Hadde jeg vært deg/bror din hadde jeg prata med forsikringsselskapet og vurdert om det er vits i å bruke forsikringa i det hele tatt. Jeg har en følelse av at de ikke er interresert i å betale for reparasjon av en bil som (etter det du sier) ble kjørt grovt uaktsomt.

Forresten må jeg bare få sagt at jeg håper du, bror din og alle andre de "tøffe" vennene dine kræsjer i en murvegg og stryker med. Heller dere enn meg
Sist endret av Trond; 7. mai 2005 kl. 01:21.
purken sa at han ikke gjør det.. og du, det er broren min...