Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4152
Hallo. Er en frisk (sånn noenlunde iallefall) sjel som vil ha mest ut av livet og noen syke opplevelser. Snakker ikke om narkotika her så det var sagt. Noen med erfaring fra fallskjerm hopping, paragliding el lignende her inne? Har kun prøvd rafting hittil, men ble hekta og vil prøve noe bedre nå Noen likesinnede her inne iallefall?
Den verste ekstremsporten er å poste om sport på et nerdeforum Neida...

Downhillsykling er jævlig artig. Prøv på en skogsti hvor det er bare nedoverbakker hvis du har en OK terrengsykkel. Trenger ikke å være noe proffgreier, bare pass på at du har hjelm og bremser. Får et rush av å klare å holde deg på sykkelen.
Prøv aking(er det en ekstremsport?) på skare i nedover en bakke, helt sykt. Du har ikke noe kontroll av noe slag. Jeg prøvde det og endte med at jeg måtte gå 3km til jeg kom til bakken igjen.
Dette er best om vinteren.
Trudde i noken aar at snowboard gave den deiligaste aa mest adrenalin fylde opplevelsen eg hadde vaert borti tilnaa. Men etter aa ha provd surfing i noken dager sist sommer saa maa eg paastaa at de antagligvis har storre potensial enn snowboard.

Og for de som paastaar at srufing er for pyser pga "dette i vatn gjer ikkje vondt":
Dag 3: Faceplant paa brettet etter aa bli kasta opp i lufta av ei bolge. Nesten brukket nase, laus tann aa kutt i leppa pluss diverse smerter rundtomkring.

Du kan legge til den overraskende ENORME krafta i ei bolge. Aa evt. stein paa bunnen.

Lykke til.
Liker best snowboard, jeg. Ubeskrivelig følelse og kjøre ned et klipper i masse pudder.

Har prøvd rafting jeg også. Og jeg har padlet litt elvekajak, noe som føles mye skumlere enn rafting(jeg prøvde "familierafting" siden broren min på 6 var med). Det som gjør kajaken så skummel er at man sitter fast i den og man går mye lettere rundt.

Vet ikke hva som jeg synes er den verste, jeg...
Paintball er veldig tøft, hver eneste gang du spiller får du et nytt adrenalin kick. Når man spiller og vet at man blir skutt etter får man hele tiden høyere puls pluss at man får bare mer og mer adrenalin. Å bare kjenne smerten når man blir råkt er jo også ganske godt, siden man hele tiden får adrenalin.. try it
prøv å kjør stiga snowracer ut kickers. en kamerat av meg tok superfart, hoppa 10 meter og landa som en sandsekk og brakk kragebeinet, men det litt mindre fart/mer kontroll kan du fortsatt få rimelig fete hopp! bare ikke prøv å lande på kjelken
Snowboard\kjelke ned bratte bakker er det beste kicket du kan få. Jeg må spesielt anbefale UFO-akebrettbrett (runde akebrett som var populært for noen år siden). De får en syk fart og man har absolutt ingen kontroll.
Er ikke vits i å leke jackass for å få seg et kick heller da... dumt og vondt.
Vil anbefale strikkhopping og fallskjerm. Det ser sinnsykt rått ut.. Har prøvd strikk og skal snart prøve fallskjerm! Det er jo også masse ekstreme sport det går an å "drive" med.. Downhill sykling er jo nevnt ++
Pendelhopping er også veldig gøy. Dette kan man vel egentlig gjøre på egenhånd. Bind et tau på midten av en bro, gå til tauet er stramt og hopp
Russisk rullett.. eller kan det kalles en sport?
"Det svenske landslaget i russisk-rullett, tok 4 gull og en bronse"
haehae..
Heeey bob. Jeg er med på noe. Falskjerm og paragliding kan fort bli dyrt. Tenke ut noe. Blades eller terreng sykling kan bli phett
Har sinnsykt lyst og gjøre noen stuts for tiden. Bare ikke si det til dama, hun dreper meg

tetra (ja er kompis med bob, hvis ikke er posten teit)
Har kun et ord; PAINTBALL!!!

Adrenalinet er på topp når du sitter bak en liten oppblåsbar dekning med kuler som smeller i den fra markører som skyter rundt 20 ball pr. sec :P

Er også kult å spille i skogen, høre kulene suse forbi blandt trærne og kaste seg ned i ei lita grop eller alt annet du kun bruke som dekning.
Kan skaffe deg bra pris på paragliderkurs om du holder til på vestlandet. Kjenner en ok instruktør. (Om du bare vil prøve følesen har han tandemvinge!) Og dersom du er på Hamar en gang kan du prøve skeleton, da får du i pose og sekk.
Sist endret av Magic; 26. mai 2004 kl. 00:27.
Jeg foretrekker freestyle skiing. Når du hopper på et stort hopp eller i ny-snø ned klipper og igjennom skog. Adrenalinet er på topp
Snowboarding er nok best, ellers liker jeg godt skating også. Men å surfe ned det største fjella i alpene på i ny-snøen er faen med bedere enn sex!

Edit: Ellers har jeg hørt at den farligste sporten må være å lime et kamfer sukker på tuppen av penisen og løpe naken igjennom gamlehjemmet..

Edit2: Eller var det nytelse?
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Fallskjermhopping anbefales på det sterkeste. Vil si det er det beste du kan gjøre med buksa på. Men det koster en god del penger. Med alle hopp og kurs som må til for å ta A-sertifikat kommer det nesten opp i 10 000 kr. Men det er absolut verd det.
Blue skyes
Det jeg har fått mest adrenalin utav noen gang er snowboard.
Jeg og Zodorix her hadde en konge tur ned til alpene i østerike :P

Det beste jeg har opplevd inne snowboard var der nede, da vi suste nedover fjellene i 60 cm nysnø eller no, opp til knerne iallefall.
Detter fikk jeg ikke akkurat adrenalin kick av, men det er noe av det beste jeg har opplevd.

Det du får adrenalin kick av tho, er å labbe opp til toppen av en høy klippe, ta på deg brettet, og sette utfor.
Eller gå på toppen av et helvettes Big Air, sette deg i hockey, og renne på og dra til på hoppkanten slik at du lander i bunnen av underrennet :P Det er kick.
Men den desidert verste er å gå på¨toppen av en stein isete bakke, og bare sette rett utfor i hockey stilling og satse på at du kommer helskinnet ned på bunnen av bakken, dette har jeg bare prøvd en gang, og da gikk det galt etter sirka 100 meter, etter det fant jeg ut at det ikke var serlig lurt.


Er du ute etter en deilig følelse? Test surfing. Det er det mest utrolig deilige jeg noen gang har prøvd i hele mitt liv.
Finnes ikke ord for følelsen. Etter de tingene jeg har prøvd innen "ekstrem" sport så er Surfing på topp, og Cruise i nysnø hakket under.
Når jeg sier nysnø mener jeg ikke 10 cm nysnø som just har falt oppå den gamle skaren, nei, da mener jeg 50cm++ slik at du kjenner snøen suser forbi knea dine. Utrolig følelse.. jeg trodde jeg hadde kjørt nysnø helt til jeg kom ned til østerike.. der kan du pøse nysnø der.
Deilig følelse av adrenalin? Prøv fallskjerm.. Det er noe av det sykeste jeg har prøvd, fytti grisen for et sug i magen!

Neste runde er strikkhopp *gledeseg*
Paragliding er så ekstremt som du gjør det. Akkurat der er faren min en idiot. Søsteren min skulle få seg en tandemtur med en han kjenner,men de hadde glemt feste man har til paraglideren,de hadde bare to. Så faren min ga henne den han hadde,og brukte binningen til miniskien hans. Idiot og ekstremt
serriøst. Prøv paintball. Det er noe av det feteste som finnes. Adrenalinet koker i kroppen, du ligger i dekning og bare hører kulene hegle rundt deg. Det er så fett det. Du vil ikke tro det. Og det er ikke så vont som alle skal ha det til heller. Bare rett etter at du bli skutt
Jackass-type stunts. Kanskje ikke så forbanna store faremoment, annet enn å bli tauet inn av politiet. Jeg syntes det er mye morsommere enn enhver "ekstremsport". Eller, skateboarding er kanskje enda bedre, men da er du veldig avhengig av masse fin asfalt, gode kanter, osv., så med mindre du bor i Oslo, eller andre byer er du somregel arsefucked.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Snowboard og skateboard, kanskje mere fart i snowboard, men minst like mye spenning i skating
voksing av kjønnshår må vel være den verste ekstremsporten..
Jeg har hoppet i fallskjerm, og jeg flyr seilfly aktivt. Fallskjerm vil jeg nok ikke prøve igjen, men seilfly(om det kan kategoriseres som ekstremsport da) er veldig kult. Noe jeg vil teste er paragliding, ser veldig morsomt ut.
Aner ikke hva som kan være verst.
Opprinnelig postet av ZODORiX
Men å surfe ned det største fjella i alpene på i ny-snøen er faen med bedere enn sex!
Vis hele sitatet...
Å kjøre offpist og nedover alpene i løssnø er det diggeste som finnes, føles som du flyr.
Får et sinnsykt kick når det går rett neddover (bokstavlig talt).

edit: skriveleif
Sist endret av turock; 26. mai 2004 kl. 13:38.
Og mens vi er inne på seiliflyging: er det ikke slik at det er 16 år på å kjøre det? Syns jeg har hørt noe om det? Correct me if im wrong
billig forslag: downhill skating
utrolig morrsomt, jeg fikk nylig tak i et god gammeldags skateboard, altså et langt og tungt et. kjøpte noen feite hjul til det.
nå bor jeg i bergen så bakker er det ikke no mangel på . utrolig kick å suse nedover assfalten i en helvetes fart. annbefales på det strekeste.

hvis det skulle være av innteresse sjekk:

www.longboard.no
www.longboard.se
www.longboard.nu
av det litt jeg har prøvd blir det bel strømdykk..
det går radig fort unna. og du er nert "bakken". det kommer "fjell" foran deg som du svever elegant over.. genialt.
Ser at mange anbefaler snøsporter, men de av oss som ikke kan fordra snø da?

Paragliding - bra kick, kjedelig med instruktør, men nødvendig, rangert til en femmer på adrenalin-skalaen

Strikk - fy faen, sier bare 10 på skalaen (grunnet fallskrekk)

Fallskjerm - awaiting vote(s) ... skal i sommer

Div. vannsporter - har hatt gode erfaringer med å bli taua etter en skikkelig rask båt, mener ikke vannski, men uten noe gjerne, hehe

Bakvendt strikk - tja. ikke så bra som strikk, men bedre enn vannski

Paintball - ganske kult, men er ikke så forbundet med punktadrenalin, mer med intens handling og konsentrasjon over tid. 4 av 10

Rafting - Voss har noen gode stryk, men har ikke fått prøvd noe verre enda. 6 av 10

Kjelke - sier bare 'ingen styring' og 'sikker død følelse', desverre snøsport...

Sykkel uten bremser - Har prøvd denne et to ganger ufrivillig nedover det som er karakterisert som Norges stygg-bratteste asfalterte sykkelbakke. Veldig stygt. 3 uker sykemeldt.


det som fikk meg egentlig i gang var den greia i Tusenfryd der de tauer deg opp og slipper deg ned igjen...
Den greia på tusenfryd kalles skycoaster. Har tatt den MANGE ganger selv... Like morro hver gang...
Er en slik en i København og Göteborg og. Var i begge nå i helga, og det var utrolig kult. Særlig i København var det kult, man ble heist sinnsykt høyt opp (tror det er høyere der enn i Sverige og Tusenfryd), så stoppa den på toppen, og der satt man i ca 10 sekund før man plutselig var i fritt fall. Det er seriøst noe av det kuleste jeg har prøvd (så har ikke jeg prøvd så veldig mye annet da.. ).
Anbefales!
Jeg har i allefall nettopp startet med paragliding, og det er DRITFETT! Er ikke akkurat helt den samme følelsen å fly som man får av snowboarding, men det er utrolig deilig likevel. Liksom, bare sette seg bak i selen, lene seg usannsynlig mye over til siden, trekke brems og entre en nedovervendt spiral med 4-7 G i kroppen...

Det er helt herlig.

Men så har jo alle mynter en bakside også da... Det koster flesk. Bare skjerm kan godt komme opp i en 20 tusen for en god skjerm (ny) og da har man ikke betalt pilotkurset, seletøyet. hjelmen, nødskjermen, gadgetsene osv.

Tror kanskje jeg må skaffe meg en jobb jeg...
Paintball - ganske kult, men er ikke så forbundet med punktadrenalin, mer med intens handling og konsentrasjon over tid. 4 av 10
Vis hele sitatet...
hhmm... ser ut som du kun har spillt i skog(?) På luft bane er ting helt annerledes, der er action hele tiden og adrenalinet pumper på 100%
Luftbane? Betyr det at man "flyr"?
Opprinnelig postet av Cybergasm
hhmm... ser ut som du kun har spillt i skog(?) På luft bane er ting helt annerledes, der er action hele tiden og adrenalinet pumper på 100%
Vis hele sitatet...
Hva vil luft bane si? Jeg skal spille på luftbane i morra, håper det blir fet.
Er ikke det en bane med svære oppblåsbare puter?? tror det. Er gigantiske flytemasdrasser som ligger rundt på en form for bane

tetra
snowboard!
sk8 or die
dykking uten tvil! både vanlig og strømdykking, jeg vil egentlig ikke kalle vanlig dykking for ekstremsport da.

Vanlig dykking er vanvittig avslappende og deilig, mens avarter som strømdykking, og teknisk dykking, samt tildels vrakdykking er mer mot ekstremsport.

man kan også ha mye morro på sykkel, samt at det er god trim.

er man mer i det slappe hjørnet er fallskjerm det mest optimale
En luft bane består av oppblåsbare gummi/plast hinder. banene pleier å være på 40-70 meter lange og består av x anntal hinder. http://www.draxxus.no/basket/products.asp?gid=221#

Luft bane eller super air som de kaller det er den mest brukte form for paintball baner, det er også slike baner turneringer blir spillt på.

Btw. For dere som bor på sørlandet; Gratis paintball på Moonligt allaktivitets klubb i dag(ligger i Vennesla ca. 2 mil nord for kr.sand)
Det blir gratis leie av utstyr, gratis luft og Co2 og gratis kuler/ball. Det er spilling på 3 manns luft bane, dvs. at det er 3mot3, men du/dere trenger ikke å være 3 for å spille. Bare kom så deler vi opp lag

Hvis noen er interisert og lurer på hvor det er så send meg en PM så fikser jeg et kart eller noe.
Trådstarter
75 0
Sier meg enig med Snowboard, er selv ivrig snowboard kjører. Men tenkte mer i baner av fallskjerm og strikkhopp Noen som har hoppet på Voss og kjenner noen folk som hopper der?

På forhånd takk
Når det er snakk om ekstrem sporter så må motocross være den aller aller beste
Ser at mange har foreslått Paintball... Jeg ser ikke på det som en ekstremsport i det hele tatt..

Det er ikke ekstremt da.. Det gir et lite kick, men ikke så sinnsykt at det gjør noe. Og det er ikke så vanvittig vondt heller.
tja, jeg vil anbefale paintball og dykking. Bor du i bergen så kjøper du utstyr, eller leier på ED paintball ( www.edpaintball.no ) koster rundt 1600 kr for den billigste pakken.

Skal du dykke i bergen stikk opp på Nemo dykkesenter på grimstadneset og snakk med Eivind (eieren) om å få starte på kurs.
Sist endret av pinnsvinet; 28. mai 2004 kl. 17:43.
bmx er best..
Opprinnelig postet av bygg_bob
Sier meg enig med Snowboard, er selv ivrig snowboard kjører. Men tenkte mer i baner av fallskjerm og strikkhopp Noen som har hoppet på Voss og kjenner noen folk som hopper der?

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Jeg hopper en del på Voss.. Du finner svar på det meste her: www.skydivevoss.no.

Om det er noe annet du lurer på så er det bare å ta kontakt på PM.

Edit:

Forøvrig er dette en møkkatråd

Hva som er den beste/dårligste ekstremsporten og hva som er/ikke er ekstremsport er like givende å diskutere som hvilken hånd det er best å runke med. Prøv og vurder selv, det er eneste måten å komme frem til et svar.
Sist endret av moyd; 28. mai 2004 kl. 19:23.
For dere som ikke har prøvd strikkhopping enda så kan det anbefales på det varmeste!!!

Har hoppa fra brua over til tungtvannsfabrikken på rjukan.
Sinnsykt kick!!

Er det forresten noen steder i trøndelag hvor de tilbyr strikkhopping?
Jeg for min del driver med twin-tip ski (freestyle om du vil) og rulleskøyter om sommeren. Ikke sånne skøyter som det er om og kjøre fortest på, men tar rails og gaps og slikt, andre ting som er litt kick er og hoppe fra noe høyt ned i bassenget/sjøen.
Utrolig at samtlige av dere (correct me if i'm wrong) ikke har klart å nevne KiTING når dere snakker om både snowboard og surfing. Kiting pwns på brett enten på flatt jorde eller i nedoverbakke. Anbefales på det sterkeste.

Det finnes en mer dragelignende KiTE som man har på ryggen når man kjører snowboard nedover. Fett å dra til på henga å sveve nedover da ja. Paragliding kan gå hjem å vogge