Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  478 47712
Opprinnelig postet av Sigar
Pent. Samme her. Tropp 2 attpåtil
Vis hele sitatet...
Næmmen så koselig. Kanskje vi tilogmed er på samme rom
▼ ... over en måned senere ... ▼
2 alternativer. Enten skal jeg gå luftkrigsskolen og prøve å bli pilot (drømmen), ellers skal jeg bli skarpskytter. er kjent for å være rimelig treffsikker, så det kan bli moro!
Skal prøve å unngå militæret, men om jeg må, vil jeg helst havne på Madla...
KNM Harald Haarfagre eller hva søren det heter:P
Pappa var der, farfar var der, brødrene til farfar var der:P
Hva gjør man i luftforsvaret når man er i transporten? Kjører folk hit å dit eller ?
Opprinnelig postet av Backflipp
Hva gjør man i luftforsvaret når man er i transporten? Kjører folk hit å dit eller ?
Vis hele sitatet...
Folk, forsyninger. Det som er.

Forresten, noen fra 3. kompani (Luft) på Madla her?
Jeg skal søke meg til sjøforsvaret. Noen som har vært der, og kan fortelle litt? Hva jeg bør søke på og slikt?
Opprinnelig postet av ibanez
Jeg skal søke meg til sjøforsvaret. Noen som har vært der, og kan fortelle litt? Hva jeg bør søke på og slikt?
Vis hele sitatet...
jeg skal hvertfall prøve på minedykker hvis jeg kommer meg inn i marinen. er visst et helvetes slit i 6 uker før du eventuelt blir det, men det skal være verdt det.
har dere fått svar allerde?
stef: Jeg tenkte å prøve dykking jeg og, har aldri prøvd det før, men alltid interessert meg for det. Kun drevet med fridykking før. Får lese litt om hvor man kan søke osv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen som vet hva oppklaringstjenesten er? Jeg valgte det på første, men ekke sikker på hva det innebærer.
Oppklarinstjeneste er rekonisering m.m inne på dypet (hos fienden). Innebærer sinnsykt mye gåing, som forøvrigt er helt ok. Også masse annet kult, vel å merke hvis det er OPK ved Setermoen du mener?
Mener det var Setermoen, men han offisern snakka om at man kan bli sendt til Kirkenes i rekrutten.
Nå har ikke jeg noe med Oppklaring å gjøre lenger, men det er det "offisielle" oppklaring som er på Setermoen. Med sitt gamle gode Fjern-oppklaring. Aldir blitt sendt noen til Kirkenes på rekrutt derfra. Se frem til en utrolig spennende og krevende tjeneste. For all del minneverdig, en av de harde førstegangstjenestene.
Folk, forsyninger. Det som er.

Forresten, noen fra 3. kompani (Luft) på Madla her?
Vis hele sitatet...
Jess Men det visste du kanskje?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nett blitt rekrutt på madlamoen. Noen bra forslag på hva jeg bør søke på etter rekrutten? Kunne godt tenkt meg å vere på Håkonsvern som ikke er så langt hjemme ifra.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ingen som vet hvor man kan finne den lista man får på sesjon over hvor man kan søke seg? Har ombestemt meg siden jeg var på sesjon og vil prøve å søke om å bli flyttet til en annen plass..
jeg tror jeg skipper hele militæret
Tror du må ta kontakt med vernepliktsverket hvis du vil bytte hvor du søker maglarL.

Forøvring skal jeg til madla den 26 juli, noen andre her som skal samme plass\tid?
Jau, men jeg vil gjerne vite hva jeg kan skifte til før jeg søker om det..så sender jeg det sammen med innkallelsen jeg fikk for en stund siden..
vil helst ikke inn i militæret, hva faen skal jeg der å gjøre ? kaste bort tid og arbeidskraft ( som jeg kan bruke på å tjene fete penger andre plasser ) på ett land jeg ikke liker litt engang og gir en god F i hva som skjer om det ble krig i norge...

skal gjøre alt for å slippe unna, møte dritings på sesjon, oppføre meg som en skyteglad psykopat hos psykolog, og hvis jeg fremdeles kommer inn kommer jeg til å vise lite respekt til mine "overordnede" i håp om å bli kastet ut så fort som mulig.
hadde kanskje vært noe å møte dritings på oppstilling eller noe og ved ett "uhell" spy på en med høyere rang :P

men hvis jeg absolutt MÅ så håper jeg på luftforsvaret eller noe sånn, bryr meg egentlig ikke siden jeg er fast bestemt på å IKKE komme inn i militæret.. synes at verneplikt er helt latterlig, jeg har nå faen ikke valgt å bli født i dette landet, er ikke mye jeg kan gjøre med det enda, men de kan ikke bare tvinge meg inn i militæret for å vaske en dass og skrelle poteter osv. som ikke har en dritt med krig å gjøre, vil jeg lære å skrelle poteter ( som jeg kan ) kan jeg ta meg en utdannelse innen mat eller noe.
vil jeg vaske dasser resten av livet kommer jeg til å dra på Aetat og se om de har noe for meg der.

beklager om jeg støter noen patrioter her inne med mitt drittpreik, men jeg har ingen respekt for dette landet og dem som styrer det.
Du har ingen respekt for et land som har gitt deg en trygg barndom, barnehageplass, en lang og god skolegang slik at du kan gjøre så mye som mulig ut av livet ditt?

Hvis du ikke gidder å bruke et år på militæret så får du heller bare la være og nekte, men å si at du ikke liker landet og gir f i om det blir krig her blir for idiotisk etter min mening.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Gratulerer, du kan skrelle poteter og det er du tyedelig stolt av. Bra at noen her vet å holde slike personlige verdier og egenskaper ved like.

Du er klar over at du kan ta siviltjeneste? Sannsynligvis ingen som stopper deg i det. Hvorfor bor du i et land du ikke i det hele tatt liker, og ikke engang vil bo i? Jeg kan i såfall anbefale deg å få samlet pikk pakket ditt i en bag å flytte ut av landet som du absolutt ikke liker.

Personlig synes jeg veslevoksne fjortisser som er så kule og tøffe som hater militæret og ikke viser respekt for det - er noe av det mest patetiske som er å oppdrive.
Var jeger under førstegangstjenesten, har planer om å søke meg inn i HV-I neste år, og prøve meg på HV-016 om fire år.

Jegertjeneste er den eneste tjeneste!
Sitat av Almighty
Du har ingen respekt for et land som har gitt deg en trygg barndom, barnehageplass, en lang og god skolegang slik at du kan gjøre så mye som mulig ut av livet ditt?

Hvis du ikke gidder å bruke et år på militæret så får du heller bare la være og nekte, men å si at du ikke liker landet og gir f i om det blir krig her blir for idiotisk etter min mening.
Vis hele sitatet...
det finnes mange andre land som kunne ha gitt meg en trygg barndom, mange andre barnehager i andre land, en lang og god skolegang i mange andre land.

ett land som stjeler pengene dine med høy skatt og inn i helvete høye avgifter, ett land som prøver å styre hver minste del av hverdagen din med idiotiske lover ( dette er det mange land som gjør også da... ).

tenk på det da.. det sitter ett hundretalls personer i stortinget, drikker kaffe halve dagen mens de sitter i en stor sal på ræven sin og tenker opp nye lover som sikkert er helt topp for noen, men som suger for andre, f.eks røykeloven, ikke minst at de vil at ALT skal styres av staten, de sier vel ikke det selv, ikke vet jeg, men er noen tegn rundt omkring som sier akkurat dette, se på norsk tipping, staten ville at de skulle ha kontroll over spilleautomater.
vinmonopolet ( som har blodhøye priser ) etc.
ikke minst den nye pensjons ordningen.. så uansett hvor mye jeg tjener kan jeg bare få igjen ett visst beløp ? hva med alle de andre pengene jeg har betalt til pensjons kassen eller hva f den heter ? du ser jo at sakte men sikkert så blir norge gjort om til en sosialistisk stat.. hva er det neste ? en diktator ? skal vi bli kommunister ? hva faen ?
XTC, jeg håper de sender deg til GSV eller GP i Finnmark, der holder du ikke ut lenge. Vi hadde noen få som deg der oppe, de var de første som ble dimmitert og reiste gråtende hjem til mamma
Sitat av |d13m0b
Gratulerer, du kan skrelle poteter og det er du tyedelig stolt av. Bra at noen her vet å holde slike personlige verdier og egenskaper ved like.

Du er klar over at du kan ta siviltjeneste? Sannsynligvis ingen som stopper deg i det. Hvorfor bor du i et land du ikke i det hele tatt liker, og ikke engang vil bo i? Jeg kan i såfall anbefale deg å få samlet pikk pakket ditt i en bag å flytte ut av landet som du absolutt ikke liker.

Personlig synes jeg veslevoksne fjortisser som er så kule og tøffe som hater militæret og ikke viser respekt for det - er noe av det mest patetiske som er å oppdrive.
Vis hele sitatet...
hva er så kult med å hate militæret ? jeg kunne gjerne tjent ett annet land, hva land det skulle være vet jeg ikke, men det som er poenget er at det hadde vært frivillig.

er norge redd for at for få folk skal verve seg til militæret fordi det er ett lite land ? hva er poenget med militæret i det hele tatt ? det er de som sitter på stortinget som er årsaken til krig i det hele tatt, maktsyke mennesker ( påstår ikke at alle politikere er det, men du skjønner pointet mitt ).

jeg vet jeg kan ta siviltjeneste ja.

og ja, jeg har planer om å flytte fra norge når tiden er inne.

hva gjør meg til en veslevoksen fjortiss ? er det fordi jeg har egne meninger ? kanskje fordi jeg har sterke meninger som jeg har ? at jeg tør å uttale meg om hva jeg mener ?
er det 18 års aldersgrense på å ha egne meninger ? det virker sånn..

EDIT: vet du hva jeg synes er patetisk ? voksne mennesker som tror de er så mye smartere enn oss under 18, voksne mennesker som tror at alle under 18 er fjortisser.

når broren min fylte 18 merket jeg med engang at han forandret seg helt, trodde han var herre over alle under 18, han ble rett og slett en hykler. dette har tatt av etterhvert da fordi han har kanskje forstått at selvom du er over 18 så kan du ikke gjør hva faen du vil og du har vært under 18 du også, hyklere er noe av det verste jeg vet.
Sist endret av XTC; 14. mai 2005 kl. 20:15.
Sitat av drwho
Jeg har søk meg inn på Pioner/ingeniør og artilleri, men av de to håper jeg mest at jeg havner i Pioner/ingeniør siden det virker moro å sprenge broer og slikt HIHIHIHIHI

Helt seriøst, det Norske millitæret burde ikke behøve å ha meg der, siden jeg personlig ser på meg selv som en litt syk person.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ser du på deg selv som en syk person? Tøft å være bad liksom? Høh.

Hadde egentlig tenkt å foreslå eod for deg for de er de som sprenger mest. Det kan jeg skrive under på. Men dropp søket du. De trenger ikke folk som ikke ser på seg selv som normale.
Dere som disser de som må lage mat og stelle i stand ting bør kanskje tenke dere om en gang til. Linjen dere sikter til er nemlig steinhard! Det er ikke alle som kan bli Velferdsjeger. Har hørt at det er syke opptakskrav. Man må sette sammen en kaffetrakter bit for bit og koke 10 liter kaffe på en liten trakt, så adskilelse, og koke yttligere 10 liter mens de svarer på dumme spøssmål som "jeg tråkket i bæsj på X plass......er det lov??"
Et krav er også å måtte steke 180 vaffler på en time, dvs 3 vaffler i minuttet! Umennesklig spør du meg. Så man skal ikke undervurdere Velferdsjegerene!
Sitat av GeirBauer
Dere som disser de som må lage mat og stelle i stand ting bør kanskje tenke dere om en gang til. Linjen dere sikter til er nemlig steinhard! Det er ikke alle som kan bli Velferdsjeger. Har hørt at det er syke opptakskrav. Man må sette sammen en kaffetrakter bit for bit og koke 10 liter kaffe på en liten trakt, så adskilelse, og koke yttligere 10 liter mens de svarer på dumme spøssmål som "jeg tråkket i bæsj på X plass......er det lov??"
Et krav er også å måtte steke 180 vaffler på en time, dvs 3 vaffler i minuttet! Umennesklig spør du meg. Så man skal ikke undervurdere Velferdsjegerene!
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre om hvorfor du stjeler andres innlegg?

http://spesialjeger.net/forum/viewtopic.php?t=449
Sitat av sierra-zulu
Kan jeg spørre om hvorfor du stjeler andres innlegg?

http://spesialjeger.net/forum/viewtopic.php?t=449
Vis hele sitatet...
Har overhode ikke stjelt. Refererte fra ett av innleggene. Er selv bruker på det forumet og har deltat i den tråden selv. Så det så
Kan jo ikke være så fælt i millitæret, disse ser ut til åha de gøy

http://www.big-boys.com/articles/kosovo.html
MINST 12år
tore-'s Avatar
Man kan ikke hate noe man ikke har prøvd, sånn cirka. fra mitt ståsted, armyen rocker. du lærer utrolig mye.
Sitat av tore-
Man kan ikke hate noe man ikke har prøvd, sånn cirka. fra mitt ståsted, armyen rocker. du lærer utrolig mye.
Vis hele sitatet...
Kommer jo litt ann på hvor du tjenestegjør og hva slags stilling du har. Var selv så heldig at jeg fikk jegertjeneste, men om du er kjøkkenassistent, vaktsoldat eller noe slikt, så tror jeg ikke "armyen rocker" noe særlig.
Er man motivert til militæret tror jeg man kan få et supergøy år. Har selv søkt på fallskjermjeger og det tror jeg kommer til å bli knallgøy. Hardt, men gøy
Tror også at mange som gruer seg og ikke vil i militæret får en liten "wow-opplevelse" om at det kanskje var litt gøy alikavel :P
Sitat av XTC
hva med alle de andre pengene jeg har betalt til pensjons kassen eller hva f den heter ? du ser jo at sakte men sikkert så blir norge gjort om til en sosialistisk stat.. hva er det neste ? en diktator ? skal vi bli kommunister ? hva faen ?
Vis hele sitatet...
Etter krigen var vel Norge strengt tatt en rein sosialistisk stat som meldte seg inn i verdenssamfunnet. F. eks NATO. AP styrte altså landet i mange år i etterkrigstida da vi "gjenoppbygde landet". Men at vi er på vei til å bli kommunister er vel kanskje det dummeste man kan si. Norge gjør noe upopulært og det er den særnorske greia å spare på oljepengene, men du skal ikke se bort i fra at det vil lønne seg til slutt. Og de som sitter og koser seg med kanapéer på høyresida tror jeg har vist sin inkompetens. Men for all del. Stem FrP og la alle leve som baroner med urimelig høy inntekt i forhold til pris. Jeg tror faktisk noen ville bomba og drept oss på lengre sikt.
mrsomt
jeg hr fått innkalling til knm harald hårfagre..og jeg har faen ikke troen på det.
er det noe her som hadde vært i UB Vernes? er det noe spesielt strengt krav til synet i UB Vernes?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av sierra-zulu
Kommer jo litt ann på hvor du tjenestegjør og hva slags stilling du har. Var selv så heldig at jeg fikk jegertjeneste, men om du er kjøkkenassistent, vaktsoldat eller noe slikt, så tror jeg ikke "armyen rocker" noe særlig.
Vis hele sitatet...
Jeg var selv primært vaktsoldat i HMKG og jeg vil si jeg lærte mye mens jeg var i tjeneste. Ikke bare militært, men også om meg selv og hvor mine begrensninger fysisk og psykisk ligger. Var dog ikke kun vaktsoldat, men også infanterist utstyrt med kanon og AG - samt instruktør i nærkamp og tillitsvalgt. Jeg storkoste meg mens jeg var i militæret og angrer ikke et sekund på at jeg var inne, og jeg savner ofte tilværelsen som soldat.
Sitat av drwho
Jeg har søk meg inn på Pioner/ingeniør og artilleri, men av de to håper jeg mest at jeg havner i Pioner/ingeniør siden det virker moro å sprenge broer og slikt HIHIHIHIHI

Helt seriøst, det Norske millitæret burde ikke behøve å ha meg der, siden jeg personlig ser på meg selv som en litt syk person.
Vis hele sitatet...
Jeg har tjenestegjort som ingeniør soldat. 6mnd opplæring på Hvalsmoen i 1997(kom fra nordnorsk sommer(+10°C) til Fornebu den gang(+25°C), derfra til Hønefoss(+35°C), 5mnd tjeneste på Holmen Leir, Skjold Garnison(vinteren 1998. Snøen var ikke forsvunnet i Juni da jeg dimma). Tro meg, det er IKKE mye sprenging i ingeniørvåpnet. Er du heldig får du delta på tvunget sprengningskurs og får en dag hvor du får prøve det i praksis(les: fyre på svartkruttlunte). Selv var jeg maskinfører i forcen, og kjørte stort sett maskin på øvelsene. Grei tjeneste. Ikke for mye pes. Men blir du sendt til stedet Gud glemte og fanden forlot, Skjold, sier jeg bare en ting. Kom deg vekk når og hvis du kan. Midt inne i skogen i Innerste Troms.
Jeg er så gammel at jeg også har vært på Rep. Øvelse. DET var moro det. Fy og fy. Var på Rygge Hovedflystasjon i ca 10 dager. Tilgang til offisers baren, billig øl. Slapp å ligge i telt, lå på kaserne. Kjørte den minste lastebilen. Temmelig sløvt, og mye fyll.
Fikk en del gode kompiser, og har fortsatt kontakt med en av dem. Fin tid når man mimrer. Forbanna hat når det står på. Var heldig og hadde en del greie befal.

Lykke til. Dere blir en erfaring og flere opplevelser rikere
Bare for å ha sagt det, så går det BÅDE an å ha det moro i millitæret og få en tjeneste der man får tenke litt selv, OG det går å ta siviltjeneste uten å tørke gamle folk i rumpa e.l. Alt er hva du gjør det til selv.

Hilsen en som både har vært hundefører og hatt det moro som det, og etterhvert hoppa over til siviltjeneste og hatt en veldig ålreit tjeneste der! (jobba med "gi rasisme rødt kort", og var på massevis av skolebesøk med spillere fra vålerenga og lyn, samt "dropp rasisme" som er en hockeyvariant av samme opplegget)

Stå for det du mener, det er det viktigste!
Sist endret av atomet; 17. mai 2005 kl. 18:51.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Sitat av sierra-zulu
Kommer jo litt ann på hvor du tjenestegjør og hva slags stilling du har. Var selv så heldig at jeg fikk jegertjeneste, men om du er kjøkkenassistent, vaktsoldat eller noe slikt, så tror jeg ikke "armyen rocker" noe særlig.
Vis hele sitatet...
En kompis er i vakttjenesten nå, ifl. har de det faktisk ganske artig. Tror de får bedre samhold enn andre tropper pga. stillingen dems. Han var jo med å trente meg MJK, ikke på proft. nivå men de var FI som skulle bli tatt ut. Høres fett ut nok det.

Ang. kjøkkenet er det mange som er sivilt ansatt, og blir du satt til kjøkkenass. så klager du bare. Det er satt i lovverket at man skal ha en meningsfull og givende tjeneste.
fikk innkalling for et par dager siden til Luftforsvaret på Ørland. Avdeling: 138 Luftving.
noen erfaringer? ville gjerne likt å høre mer om hvordan det er der men så er det jo ikke det tråden handler om.
Ringte til VPV og fikk høre at jeg skal inn i panserbataljonen den 11. januar. Driver for øyeblikket å forsøker å få fremskyndet innkallingen til etter sommeren en gang.
Sessvollmoen 31. august her.

Ingeniør Bataljonen.
Sitat av rcW
(...)
Selv skal jeg i Luftforsvaret på Madlamoen, Stavanger
(...)
Vis hele sitatet...
Samme her.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Sitat av FotSopp
Ringte til VPV og fikk høre at jeg skal inn i panserbataljonen den 11. januar. Driver for øyeblikket å forsøker å få fremskyndet innkallingen til etter sommeren en gang.
Vis hele sitatet...
Haha, kos deg. Du finner ikke mer rot enn i PBN Esk 5 kommer du hvertfall ikke inn i, de skal ut til sommeren. Esk 4 står på beredskap, vet ikke om de får flere inn til høsten. Så det er mindre sjanser til å få fremskyndet. Skyld på skole.
Sitat av Raymond
Jeg søkte HV, *håper jeg ikke kommer inn* har nemlig liten lyst.!
Vis hele sitatet...

så hvorfor i helvete søkte du da?
Hvor ligger Madlamoen i forhold til Stavanger sentrum? Hvordan er det med "perm", og forlate basen, etc.?
Sitat av jimKing
fikk innkalling for et par dager siden til Luftforsvaret på Ørland. Avdeling: 138 Luftving.
noen erfaringer? ville gjerne likt å høre mer om hvordan det er der men så er det jo ikke det tråden handler om.
Vis hele sitatet...
jeg og! men skal prøve å få flyttet meg nordover til setermoen da det er nærmere harstad
grandis: Søk deg til Harstad da vel, må være nærme nok det? KJK er jo forlagt der, greit å komme inn hvis du absolutt vil.