Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 1812
Hmm

Har telenor blitt snill mot jul?

Jeg er så heldig å har det Telenor abonemanget meg 1 GB
(hater jeg dem?? tja... mnjaa... JA)

Men hvertfall. Jeg brukte opp min 1 GB den 4. desember.

Så idag hadde jeg sikkert kommet til ca. 3 GB (bruker DUmeter men målingene klikker hvis jeg sitter over 12 om natten så derfor ikke helt sikker for den klikket for et par dager siden igjen)


Så idag opplevde jeg dette da, se bildet:

Så nå lurer jeg på om jeg bare har fått en GB til med en feil eller om jeg har fått Ubegrenset frem til julaften eller ut måneden???
Skal jeg bare laste ned som en gal eller skal jeg spare på 704kbit hastigheten?

Noen som har samme abo som meg opplevd det samme.
Sist endret av BakkiZ; 22. desember 2003 kl. 03:03.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Last ned for full pupp.

Og bytt internettleverandør.
bare last ned, hvis det skjer en feil, så er det deres feil, de kan ikke ta betalit hvis de fucker opp.
Har hørt noe om at telenor abonnenter har fått 5GB ekstra å laste for i julegave...
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Typisk telenor, å gi deg "julegave" det alle andre leverandører med respekt for seg selv gir deg hele året.

h
SharQ: Word.
Hater de som har grense på ADSL. Det er ikke xDSL, det er diktatur!
Åja. julegave ja.

Å så lamme salgstriks.

Vet Vi ble jo lovet Ubegrenset. Men det var det ikke og nå gidder ikke pappa bytte pga. Innmeldingsgebyr osv. AKKURAT som telenor vil. GRR GRR

Tror dere det er 5 GB ekstra eller 5 GB i tilleg til de 3 GB jeg har lastet ned allerede? 1 med 704 og 2 med 56?
Noen som har link som bekrefter at 1 gb kvoten ikke gjelder denne måneden? leter rundt på online.no uten å finne no'

//edit// tok meg bryet å gå inn på kundeservice chatten og fikk bekreftet at den 19.12 hadde telenor økt kvoten fra 1 gb til 5 gb //edit//
Sist endret av cule; 22. desember 2003 kl. 13:25.
Opprinnelig postet av SharQ
Typisk telenor, å gi deg "julegave" det alle andre leverandører med respekt for seg selv gir deg hele året.

h
Vis hele sitatet...
NGT gir deg masse fordeler til jul, telenor bare letter midlertidig på ulempene.
very impotent freak
Delusional's Avatar
lol, ngt har gitt et lignende tilbud, fri nedlasting hele julen og resten av året, fy fader så snille telenor er!
NGT: Hakket høyere hastighet gratis i 3 måneder, fri nedlasting, 4mbit for en helg gratis,- dobbel og 3dobbel uthastighet, halve prisen, router.
Telenor: 5GB ekstra på 1 mnd, halve uthastigheten og dobble prisen, ikke router.
Hva velger vi ?
er det mange andre som har adsl kvote som har blitt større i julen? min har hvertfall ikke endra seg..

Hater Telenor meg å bare driter i å gi meg det liksom?
online adsl?
jeg fikk plutselig 10 gb ekstra.. mnjaa..
det tok jo heilt aaav, altså.. logg deg inn på kontoen din å se hvor mye du har?
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
min har også blitt større tror jeg... er ikke sikker men det virler slik
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg skjønner meg ikke på Telenor, og at noen vil kaste bort sine penger på de er for meg ubegripelig. Telenors 1024/256 linje koster hele 749kr/månenden mens NextGenTel tar 498,- for en 1000/384* linje.

* Bravo - Forutsetter at de har eget utstyr i sentralen. Hvis de må leie utstyr av annen leverandør så koster deres billigeste linje, Alpha 704/128, 429,-.
Skjønner det godt når kunder kommer fra Nextgentel til Telenor på grunn av rævva kundeservice. Men jeg bryr meg ikke, jeg betaler 187 mnd for 1024/256 30GB, og har ingen problemer med den begrensningen
Opprinnelig postet av eagle
Skjønner det godt når kunder kommer fra Nextgentel til Telenor på grunn av rævva kundeservice. Men jeg bryr meg ikke, jeg betaler 187 mnd for 1024/256 30GB, og har ingen problemer med den begrensningen
Vis hele sitatet...
må bare få sagt at 30gb går fort

og den avartaren din er stygg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha, 30GB er jo sånn, 6 DVD-R filmer eller noe? 1GB grensen er helt på tryne iallefall, jeg laster mer per måned med modem!
jada, men poenget er at forskjelige brukere ikke nødvendigvis trenger de mega hastighetene, og ubegrenset bruk.... nå er jo endel av oss her inne ganske hardcore når det gjelder nedlasting, og har og hatt kunder som har lastet ned 150-200 GB måneden med 704/128 linjer, så det finnes jo såklart enkelte som ikke faller inn under det da
Tias
Haha, 30GB er jo sånn, 6 DVD-R filmer eller noe?
Vis hele sitatet...
30GB / 6 = 5GB
Det må da være noen enorme filmer?
Det holder lenge med 30GB i måneden, hva skal du med alt du laster ned? Se på og høre på? Du greier alldri å høre og se på alt samtidig, så ender det med at det ligger å tar plass på hardisken.
En ren kopi av en DVD er 4.7GB.
Dette er jo en ren kopi, som sagt, da får du jo med Surround, Menyer og hele suppa.
bare litt offtopic
det som jeg syns er enda morsommere er at Telenor nå tillbyr en egen film tjeneste sånn at folk kan bruke opp sin lille 1gb limit internett linje
den film tjenesten bruker ikke av båndbredda vist det var icanal du tenkte på..
Hvorfor har ikke jeg fått mere gb og laste ned da? Telenor syg !
Kundeservicen på telenor betyr ingenting. De leverer tjenester som ikke trenger forklaring mener nå jeg. Dessuten er det bare n00b duster som sitter på kunderservice. I Microsoft må du ha MCSE for å sitte på support og kanskje MCT. I Telenor må du i værste fall ha attest på at du har fullført gymnaset. De burde ha omfattende kurs i Cisco, DSL PPPoE og i minste grad en svak Microsoft sertifisering så folka vet hva de babler om.

Jeg laster ned +2GB enkelte ganger med 64k ISDN og 1GB hos telenor er årets bløff ! Du kan se hele 30.000 nettsider, med Online ADSL..
Slutt å klag på taket.
Jeg har 704/128 Telenor ADSL uten tak,jeg betaler litt mere for det men kan laste ned så mye jeg vil.
Hvis du ikke vil ha taket,skaff et annet abonnement,du får mindre enn du betaler for hos Telenor,men det vet da alle.
(litt offtopic)

En ting jeg har lagt merke til den siste tiden er at jeg har fått bedre rate på nedlastning..

Mulig det bare er her eller er det andre som også har opplevd det samme?
Opprinnelig postet av Mantus
Slutt å klag på taket.
Jeg har 704/128 Telenor ADSL uten tak,jeg betaler litt mere for det men kan laste ned så mye jeg vil.
Hvis du ikke vil ha taket,skaff et annet abonnement,du får mindre enn du betaler for hos Telenor,men det vet da alle.
Vis hele sitatet...
er du med i Telenor's Fanclub? her på forumet skal vi bare snakke stygt om Telenor.
[Teori]
Folk tar juleferie,da er det ikke mange maskiner på bedrifter som pløyer igjennom nettet.[/Teori]
enig med mantus...telenor dekker tydeligvis et behov i markedet. Mange folk driter i 1 gb kvote, og er kanskje "n00bs2k^2" som trenger litt tilgjengelig og hjelpsom kundeservice(hvertfall mitt inntrykk)...

og mange kan ikke velge f.eks. NGT da telenor er eneste tilgjengelige adsl-leverandør i området
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis du leser posten min på side 1 så viser jeg til priser og abbonomang hos NextGenTel som en kan velge hvis de ikke har eget utstyr i sentralen.
Opprinnelig postet av eagle
Skjønner det godt når kunder kommer fra Nextgentel til Telenor på grunn av rævva kundeservice. Men jeg bryr meg ikke, jeg betaler 187 mnd for 1024/256 30GB, og har ingen problemer med den begrensningen
Vis hele sitatet...
Dom i hodet eller? Skaff meg 1024/256 for 187 spenn da så er det FAEN MEG GREIT DET.

Hvis du ikke vil ha taket,skaff et annet abonnement,du får mindre enn du betaler for hos Telenor,men det vet da alle.
Vis hele sitatet...
plz. De lurer folk til å kjøpe abo. vi skulle ikke ha begrensing men så fikk vi det likevel. Samme gjorde en kompis av meg. Sa klart og tydelig "dette er ikke det abo. med begrensing da??" "-neinei"
Men hva faen får vi? : Begrensing til helvette. Så koster det bare 1000 spen og melde seg ut hvis ikke "fristen" er gått ut. Så er det jo naturlig at vi ikke vil bytte.
I tilleg kommer innmeldingsavgift til andre ISP.

Smarte er de. Svindler til seg n00bs som pappa osv. Men de er faen meg så sleipe at det renner av dem. Telenor fotjener all den dritten de kan få.

sjekk foresten www.telehor.no
Jeg hadde ikke fått de 5gb ekstra i "juelpresang", så jeg ringte inn og hørte med de. Da sa de at jeg bare skulle bestille 5gb for 100 kr, så skulle de trekke det av fakturaen.. Tviler litt på de kommer til å gjøre det egentlig.. Må nok ta noen telefoner til
Opprinnelig postet av Carl Ottho
Jeg hadde ikke fått de 5gb ekstra i "juelpresang", så jeg ringte inn og hørte med de. Da sa de at jeg bare skulle bestille 5gb for 100 kr, så skulle de trekke det av fakturaen.. Tviler litt på de kommer til å gjøre det egentlig.. Må nok ta noen telefoner til
Vis hele sitatet...
Har ikke fått den julepresangen enda jeg heller,


Carl Otthe
Da sa de at jeg bare skulle bestille 5gb for 100 kr, så skulle de trekke det av fakturaen.. Tviler litt på de kommer til å gjøre det egentlig.. Må nok ta noen telefoner til
Vis hele sitatet...
Veit om flerer som har fått sine 5GB, uten å gjøre noe
Telenor er noe dritt, dei er dyre og de har begrensning! jeg har tiscali 704/128. det er billigere og uten begrensning!
Jeg er enig med deg der.
Jeg sitter selv med telenor, og snille er dem ikke.
Det er dyrt, det er begrensing på linja, og farten er laber!
Jeg husker at ca. 6-12mnd etter telenor hadde lansert adsl i norge så lastet jeg ned linux-distroer fra ftp.uio.no i 1.6mb/s (konstant), selv om jeg satt på en 704-linje. Fenomenet varte faktisk en stund; over en periode på noen dager. Jeg koblet meg av et par ganger, og pc'en var av om natten. Allikevel lastet jeg ned i samme hastighet dagen etter.

Noen andre som har opplevd dette?