Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 20492
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Er det plutselig sunn fornuft å ikke være en "kald jævel" nå? Hvem har bestemt det, du?

Jeg sier det jeg mener, på et anonymt forum. Jeg har ingen grunn til å lyge. Du virker ganske kald selv, som ville slått ned en fyr i en jævla gudstjeneste.

Edit: Bare for at du tenker motsatt av det jeg og andre gjør, betyr ikke at det er du som sitter på fornuften, Dunning-Kruger.
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg mener at det er ganske kaldt å sitte her på pcn, å si at det han gjorde var feil. Bare pga at det var en rettsak. Ble ganske revet med i sta. Sa noen ting som egentlig ikke bidrar med noe som helst.

Det folk må ha i tankene er folk har akkuratt de samme følelsene, uansett om det er en rettsak, eller om man møter personen på gaten. Lover og normer vi mennesker har skapt, tror jeg blir ganske ubetydlige når sånne følelser kommer til live.

Jeg beklager den forrige posten min, den er kritikkverdig dårlig skrevet..
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Vargas Vis innlegg
Det var et alvorlig voldsforsøk, som kunne endt med alvorlig hode/nakke/syns-skader på Breivik eller en av de andre utilsiktede ofrene i rettssalen. Det er ikke greit at tilfeldige ofre risikerer å bli utsatt for svært alvorlige, permanente skader.

Hensikt: våpen. Sko som prosjektil har definitivt skadepotensiale, og dette var også hensikten.

Uvesentlig. Hvor mye veier prosjektilet i en patron som brukes i vanlige håndvåpen? Som nevnt har skoen uten tvil skadepotensiale.
Vis hele sitatet...
HAHAHAHA.... Voi voi... Du ga meg kveldens vits! Jeg kan ikke dy meg, jeg må bare si at du virker utrolig overbevist om at den skoen virkelig var svært farlig du ja.

Hvis man ser på det fra en fysikers side så kan man jo ta beregninger som tar inn hvor kraftig skokasteren kan kaste skoen, hvor aerodynamisk skoen er, hvor stor fart den kan få og hvor fin bane den kan få til Breiviks ansikt.

Når vi så har trukket frem alt dette og har regnet på dette (noe som jeg ikke har planer om) så kan vi se at vedkommende ikke kunne drept eller forsåvidt skadet Breivik.

Så må man jo også tenke på at vedkommende sikkert ikke var påvirket av rus, så han var i edru tilstand. Han har så 6meters avstand til Breivik, og han bommer.
//Det er svært dårlig, han skulle nesten meldt seg inn i Oslos skokasterklubb.
Han treffer en av forsvarerne, mens han roper "You killed my brother, go to hell". Dette tegner et bilde av at det var Breivik han ville treffe og ikke forsvarerne.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Barbar fra Irak? Forskjellige fra nordmenn? - ja temperament, det har jo alle sydlendinger i sånne saker, også italienere f.eks. Eller du dette ironisk her?
Sist endret av aeon_illuminate; 12. mai 2012 kl. 00:42.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Barbar fra Irak? Forskjellige fra nordmenn? - ja temperament, det har jo alle sydlendinger i sånne saker, også italienere f.eks. Eller du dette ironisk her?
Vis hele sitatet...
Nei, tror ikke det. Tror nesten det der var en svært forutinntatt nordmann i fra godeste selvopptatte norge.
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Nei, det jeg mener at det er ganske kaldt å sitte her på pcn, å si at det han gjorde var feil. Bare pga at det var en rettsak. Ble ganske revet med i sta. Sa noen ting som egentlig ikke bidrar med noe som helst.

Det folk må ha i tankene er folk har akkuratt de samme følelsene, uansett om det er en rettsak, eller om man møter personen på gaten. Lover og normer vi mennesker har skapt, tror jeg blir ganske ubetydlige når sånne følelser kommer til live.

Jeg beklager den forrige posten min, den er kritikkverdig dårlig skrevet..
Vis hele sitatet...
Neida, sannheten kommer frem når man fyrer seg, gjerne litt overdrevent, som passer bra når det står i tekstform. Jeg skjønner godt hvorfor han gjorde det, og syns ikke det var noe dårlig gjort. Det jeg reagerte på var de som har så lyst å torturere og drepe han, for at han drepte andre. Blir hyklerisk.

Men jeg er tydeligvis for kald til å skjønne hvorfor. /jk

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
når det først var noen som klikket på breivik måtte det være en barbar fra irak!, hele opptrinnet hans viste hvor forskjellig dem er fra
der norske folk!

tar mann saken i egne hender blir mann
som breivik selv, la rettsvesenet dømme han til å rotne i fengselet!
Vis hele sitatet...
Det var ikke en barbar fra Irak, det var et familiemedlem som hadde mistet en bror.
Sist endret av TheGloryHole; 12. mai 2012 kl. 00:45.
Sitat av uaexed Vis innlegg
HAHAHAHA.... Voi voi... Du ga meg kveldens vits! Jeg kan ikke dy meg, jeg må bare si at du virker utrolig overbevist om at den skoen virkelig var svært farlig du ja.

Hvis man ser på det fra en fysikers side så kan man jo ta beregninger som tar inn hvor kraftig skokasteren kan kaste skoen, hvor aerodynamisk skoen er, hvor stor fart den kan få og hvor fin bane den kan få til Breiviks ansikt.

Når vi så har trukket frem alt dette og har regnet på dette (noe som jeg ikke har planer om) så kan vi se at vedkommende ikke kunne drept eller forsåvidt skadet Breivik.

Så må man jo også tenke på at vedkommende sikkert ikke var påvirket av rus, så han var i edru tilstand. Han har så 6meters avstand til Breivik, og han bommer.
//Det er svært dårlig, han skulle nesten meldt seg inn i Oslos skokasterklubb.
Han treffer en av forsvarerne, mens han roper "You killed my brother, go to hell". Dette tegner et bilde av at det var Breivik han ville treffe og ikke forsvarerne.
Vis hele sitatet...

Selvfølgelig kunne han ha skadet han? Hadde han truffet riktig kunne han ha skadet øyet(eventuelt blindet han), brukket nese, truffet hals, osv. Fått snøball på i underkant av 100 gram i øyet noen gang? Ble du skadet da?
Om jeg slapper noen i trynet tar de ikke akkurat stor skade av det, men jeg kan bli anmeldt for vold. Og jeg burde i hvertfall bli det om jeg gjør det i en rettsal. Men sko er tydeligvis lov, selv om det har et skadepotensiale som det bare er tåpelig å fornekte.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Han er jo ikke en sko-skarpskytter. Forbaska kvervulanter...
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Fy faen det må være kjipt å være en av dere kalde folk som mener dette ikke hører hjemme i en rettsatt. Bank litt sunn fornuft inn i hodet da. Men joda hvis du absolutt vil fremmheve at du er annerledes, kanskje prøve å virke litt smartere enn andre, kjør på! Veit vertfall at hvis jeg hadde hatt muligheten. Så hadde jeg utøvd vold mot brevik, uansett om det er i en jævla gudstjeneste
Vis hele sitatet...
Det er bare helt idiotisk å kalle de som mener noe annet enn deg iskalde.

En ting er om det hører hjemme i en rettsak. Det gjør det ikke. I en rettsak skal man forholde seg til regler og lover, og de burde være like for alle, uavhengig av hvem som sitter i rettsalen og situasjonen.

En annen ting er om han fortjente det. Det gidder ikke jeg prate om, men jeg ble ikke spesielt lei meg når jeg hørte dette.

Saken er at man ikke kaster sko i rettsaler, og at de som gjør det må få straffen man skal få. De som ikke mener det synes jeg er litt schnåle!
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Selvfølgelig kunne han ha skadet han? Hadde han truffet riktig kunne han ha skadet øyet(eventuelt blindet han), brukket nese, truffet hals, osv. Fått snøball på i underkant av 100 gram i øyet noen gang? Ble du skadet da?
Om jeg slapper noen i trynet tar de ikke akkurat stor skade av det, men jeg kan bli anmeldt for vold. Og jeg burde i hvertfall bli det om jeg gjør det i en rettsal. Men sko er tydeligvis lov, selv om det har et skadepotensiale som det bare er tåpelig å fornekte.
Vis hele sitatet...
Og hva er sjansen for at han greier å få tuppen av skoen rett mellom kinnbeinet og panna? Jeg tipper han kunne kastet den skoen 10.000 ganger uten at Breivik ble blind, og det i et scenario hvor han verken kan røre på seg eller blunke. Men det kunne han. Jeg vil heller få en sko kasta mot meg enn å stå keeper i en straffekonkuranse, hvor meningen er å faktisk bli truffet.

En snøball er også helt usammenlignbart da den er mye tettere i forhold til en sko, og kan kastes mye hardere med bedre treffsikkerhet. (Ikke at jeg ville brydd meg om noen kastet en snøball mot en massemorder)
Sist endret av bloodshotEyes; 12. mai 2012 kl. 01:15.
Jeg lovte meg selv å ikke gå inn på denne tråden. Men siden jeg ikke skal ut og sløse hjerneceller på en klam pub, så brøt jeg det løftet.
Det eneste mennesket som har uttalt seg offentlig, som jeg fullstendig er enig med ang. saken, er Shabana Rehman Gaarder. Hun skriver for tiden "kommentarer" om 22/7-rettsaken for NRK, og er et av mine forbilder. Hun skal få min 300. post på nFF.

Kommentaren i sin helhet kan dere lese på NRK sin samleside med kommentarer.

Jeg ønsker å dra frem noen viktige utdrag/poeng fra teksten hennes som kan være aktuelle i denne diskusjonen. Den vil forhåpentligvis tilsette flere nyanser i diskusjonen, som til nå har vært enten "Mustafa/Krekar/AliBaba/whatever bør straffes, han er voldelig" eller "ABB er en jævel, skulle ønske det var en murstein".

Ingenting i teksten er endret, men det er klippet og limt slik at det skal bli pent for freakere. (Som sagt, er hele teksten linket til litt lenger opp)

Det er en liten vegg av tekst når du scroller nedover nå. Da er du advart om det.

" En sko fyker gjennom rommet i Breiviks retning. Sekunder senere hører vi lyden av gråt. (...) Lyden av bunnløs sorg og savn. Hadde det skjedd noe spesielt i forkant? Ja, dette er en meget spesiell dag. For i dag har vi tatt juridisk farvel med alle de avdøde. I dag kunne de forlate rettssal 250. Kroppene deres vitnet mot Anders Behring Breivik. (...) Det siste avdøde vitnet hadde sitt vitnesbyrd igjen, før de skulle forlate rettssalen.
Og det var da skoen ble kastet.
"

"Skoen kom fra folkedypet. Det norske folkedypet som ikke har oppsøkt sin skygge. De måtte låne dette uttrykket fra en person fra et land hvor de gråter høyt. De gråter til sin skaper, de gråter over sin avmektighet, hvor de kaster sko på dem som misbruker sin makt.
(...) Det varte i noen øyeblikk. Før fornuften, analysene og advarslene kom på plass. Et lite øyeblikk før tårene igjen ble fengslet."


"Unge jenter og gutter, skutt gjennom hånden de beskyttet hodet sitt med, i halsen mens de fortsatt lå skadet etter skudd. Det er sannheten. Det er det som skjuler seg i traumene. Det er dette folkedypet vårt skal bearbeide. Som et forvarsel om den sorgen som ikke kan uttrykkes gjennom rosetog og rosesang, som et forvarsel om den sorgen som det ikke finnes noen rettferdighet for, kom skoen fykende gjennom luften, og etterlot oss barbeinte, hudløse, gråtende uten kontroll."

"Jeg støtter ikke skokasting i rettssaler. Og det er veldig trist at skoen ble kastet på denne måten. (...) Men når vi først har fått skoen ut av sekken, så kan vi finne et bedre sted å hive skoen. Og forsvarer Lippestad har rett i at slike episoder kan trigge en farlig lynsjestemning"

"Hittil har de pårørende og vitner reagert med det jeg mener er det sterkeste tegn på raseri: latt som han ikke eksisterer i sal 250. De gir han ikke noen ting. Heller ikke sitt raseri. Han kontrollerer ikke dem. Skoen fra folkedypet varslet at vi heller ikke må la kontrollen kontrollere oss."

"La det kastes en sko hver dag. Sett opp en kastevegg, og la alle som vitner dette få kaste sine sko og gråte ut. En sørgevegg der alle sko er like."
Sist endret av Lily Bowen; 12. mai 2012 kl. 01:15.
^Syns ikke det bidro med så mye akkurat, utenom overdramatisk retorikk og søte adjektiv..
Stiller meg bak Bloodshot jeg altså. Det der minnet mer om FilmNoir en noe annet… Faktisk fikk jeg litt backflash til Max Payne 1s storytelling…

Anyway; Synes egentlig at det er unødvendig. Tviler på at ABB kunne gitt mer faen i om en eller annen fyr kastet en sko på ham. Sånn jeg ser det har du en av to muligheter hvis noen dreper familien din.

1) Move the fuck on.
2) Repay the favor.

Synes ikke egentlig at sko kasting kvalifiserer som nr. 2…

Får nesten litt lyst til å skrike; "PR STØNT" og eller "Mamma, jeg er på TV!" for helt ærlig, ingen hevner sine fallene med en sko…
Sist endret av TheFatNorseman; 12. mai 2012 kl. 02:23.
Det er helt greit at dere ikke klarer å sile ut poenget mellom all søpla.
Jeg antar da at dere ser på denne saken slik som dere nå indikerer, nemlig svart-hvitt?
At det ikke kan ligge en viktig symbolikk bak dette? At dette kun var et brudd på god "rett-skikk"?
At denne innvandreren bør holde seg til "norske skikker"? At "sånn gjør vi ikke i Norge lizm!"

Seriøst. Jeg synes dette var, uansett hvor galt i prinsippet, veldig viktig. Jeg har kjent savnet etter et rent, desperat, utløp for raseri mot ABB. Et jævla rosetog gir meg ingenting. Jeg er sint. Ikke kjærlig.

Dessuten, bloodshotEyes, når man skal få fram et poeng som sitter dypt inne, gjerne provosere, så bruker man gjerne adjektiver og dramatisk retorikk. Nettopp slik du gjør i din post.
Teller Penger
Å kaste sko på noen har jo en betydning for dem innvandrerene som fortsatt lever etter "steinalder" mentalitet, og dette drar noen av dem med seg til norge, respektløshet mot rettstaten norge er det! Så se å sperr han inn med breivik!
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Seriøst. Jeg synes dette var, uansett hvor galt i prinsippet, veldig viktig. Jeg har kjent savnet etter et rent, desperat, utløp for raseri mot ABB. Et jævla rosetog gir meg ingenting. Jeg er sint. Ikke kjærlig.
Vis hele sitatet...
Ekte sinne kan jeg respektere, hevn kan jeg respektere; men dette var ingen av delene. Dette var bare tåpelig.

Synes nå jeg.

Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Fy faen det må være kjipt å være en av dere kalde folk som mener dette ikke hører hjemme i en rettsatt. Bank litt sunn fornuft inn i hodet da. Men joda hvis du absolutt vil fremmheve at du er annerledes, kanskje prøve å virke litt smartere enn andre, kjør på! Veit vertfall at hvis jeg hadde hatt muligheten. Så hadde jeg utøvd vold mot brevik, uansett om det er i en jævla gudstjeneste
Vis hele sitatet...
Audi alteram partem.
Tror det er viktig å tenke på at dette er sånne reaksjoner Breivik vil ha fram. Og da spesielt fra en muslim, så mange ekstremister vil reagere, han vil jo få rettssystemet til å rakne, han vil at det norske folk skal skal legge fra seg sin moral og sine prinsipper, han vil at samfunnet vår skal forandre seg.

Og så lenge folk ikke holder seg et hode over Breivik, men "synker ned til hans nivå" så gir man jo han det han vil ha, og da lar man han "vinne". Jeg skjønner godt at folk reagerer, og har full respekt for det, men det er viktig og vise Breivik at vi opprettholder vårt samfunn, vår moral og våre prinsipper, da blandt annet med å forholde seg rolig i rettsaken og respektere rettssystemet. Det er viktigere at folk står sammen for et bedre samfunn, enn at mange enkelt individer står for hevn...
Sist endret av LP88; 12. mai 2012 kl. 04:01.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
når det først var noen som klikket på breivik måtte det være en barbar fra irak!, hele opptrinnet hans viste hvor forskjellig dem er fra
der norske folk!
Vis hele sitatet...
Stemmer, det norske folk dreper 77 ungdommer, mens barbarene fra Irak kaster en sko.

Du tar bare ikke hintet når de andre rasistiske innleggene dine blir slettet, du?
Jeg skjønner godt hans reaksjon, og har full forståelse for det. Sannsynligvis hadde jeg nok villet gjort noe av det samme i en lignende situasjon. Samtidig mener jeg at skokasteren bør få straff for det han gjorde. Fordi det undergraver vårt rettsystem og det hele rettstaten står for. Selv om det er ABB mener jeg alle har rett på en "fair" rettssak uten "voldelige" innblandinger.

Beklager dobbelpost, rakk ikke og redigere i tide

Sitat av Odonkor Vis innlegg
Veldig enkelt å sitte på freak og väre så jovial og lydig det bare går når man ikke har personer i när familie (/personer man elsker) innblandet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det enkelt å sitte å si det her. Ingen som har sagt noe annet. Det kan godt hende jeg hadde gjort det samme i den samme situasjonen, men det betyr ikke at det er riktig. F.eks. om noen dreper en av mine nærmeste, kan det godt hende jeg hadde drept dem. MEN det betyr POKKER meg ikke at det er greit og jeg ikke skal straffes for det.
Sitat av luni Vis innlegg
Stemmer, det norske folk dreper 77 ungdommer, mens barbarene fra Irak kaster en sko.

Du tar bare ikke hintet når de andre rasistiske innleggene dine blir slettet, du?
Vis hele sitatet...
nei det norske folk drepte ikke 77 personer, breivik gjorde det ! Og jeg er ikke rasistisk fordi man sier sin mening!

men noen mener det er rasistisk bare mann nevner ordet innvandrer!
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
nei det norske folk drepte ikke 77 personer, breivik gjorde det ! Og jeg er ikke rasistisk fordi man sier sin mening!

men noen mener det er rasistisk bare mann nevner ordet innvandrer!
Vis hele sitatet...
Nei, du er ikke rasistisk fordi du sier din mening, men fordi det du sier er rasistisk. Hvis du ikke ser at det du skriver er rasistisk kan du bare ta kontakt så skal jeg forklare det for deg.

Jeg er så lei av at dere rasister tar merkelappen deres så tungt. Kan dere ikke gro baller og stå for det dere mener i stedet for å løpe til mamma og sutre hver gang noen påpeker deres noe usjarmerende ståsted? Plis...
Sitat av murloc Vis innlegg
Er tilbøyelig til å være enig i den. Men jeg mener forsatt han kan unskyldes for å kaste en sko. Det er tross alt ikke akkurat drapsforsøk det er snakk om her.



Hva har sharia med dette å gjøre? Tror ikke det tillates å kaste sko i en shariarett heller, just saying. Eller mente du bare at disse fæle barbariske muslimene ikke må slippe inn i våre moderne rettsaler? Syke tilstander med sko flyvende over alt!
Vis hele sitatet...
Ved å nevne sharia, siktet jeg til steining. (Kasting av objekter som kan tillates av en domstol).
Har ikke noe med saken å gjøre at skokasteren er muslim.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Nei, du er ikke rasistisk fordi du sier din mening, men fordi det du sier er rasistisk. Hvis du ikke ser at det du skriver er rasistisk kan du bare ta kontakt så skal jeg forklare det for deg.

Jeg er så lei av at dere rasister tar merkelappen deres så tungt. Kan dere ikke gro baller og stå for det dere mener i stedet for å løpe til mamma og sutre hver gang noen påpeker deres noe usjarmerende ståsted? Plis...
Vis hele sitatet...
vel så si hva jeg har sagt som gir ordet rasistisk en mening?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
nei det norske folk drepte ikke 77 personer, breivik gjorde det ! Og jeg er ikke rasistisk fordi man sier sin mening!

men noen mener det er rasistisk bare mann nevner ordet innvandrer!
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du klarer å understreke poenget på en glimrende måte helt uten å forstå det selv. Det er faenmeg en prestasjon.
Vi kan prøve én gang til: Du dømmer et helt land og alle dets innbyggere, på bakgrunn av enkeltpersoners handlinger. Når jeg gjorde det samme med Breivik og det norske folk så reagerte du. Det var for å vise deg hvor forbanna hjernedødt det er. Eller rasistisk, som det også heter.
Sitat av luni Vis innlegg
Gratulerer, du klarer å understreke poenget på en glimrende måte helt uten å forstå det selv. Det er faenmeg en prestasjon.
Vi kan prøve én gang til: Du dømmer et helt land og alle dets innbyggere, på bakgrunn av enkeltpersoners handlinger. Når jeg gjorde det samme med Breivik og det norske folk så reagerte du. Det var for å vise deg hvor forbanna hjernedødt det er. Eller rasistisk, som det også heter.
Vis hele sitatet...
vel nå finnes det kunn en breivik og millioner med lik holdning som sko kasteren, så dårlig sammenligning, du for lese om ordet rasehater
Sitat av luni Vis innlegg
Gratulerer, du klarer å understreke poenget på en glimrende måte helt uten å forstå det selv. Det er faenmeg en prestasjon.
Vi kan prøve én gang til: Du dømmer et helt land og alle dets innbyggere, på bakgrunn av enkeltpersoners handlinger. Når jeg gjorde det samme med Breivik og det norske folk så reagerte du. Det var for å vise deg hvor forbanna hjernedødt det er. Eller rasistisk, som det også heter.
Vis hele sitatet...
Orker egentlig ikke å skrive i denne tråden, men det er plagsomt å se på at folk bruker enkel hersketeknikk for å vinne fram med sine argumenter.

Luni, du nedgraderer dine meningsmotstandere med viderekomne ord som "hjernedødt", "rasistisk" osv. Det eneste i det du skriver som ikke er personangrep og nedrakking, er din slutning om at det å generalisere fra en person til en større tilhørende gruppe er rasisme.

"Det er faenmeg en prestasjon"

Snakk om å kaste stein i glasshus.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvordan kan man sitte som nordmann å dra frem den standard settingen "Innvandrer+steinalderprinsipper". Det blir for forbannet selvgodt.

Jeg sier ikke det er rasisistisk, det er bare for subjektivt og er et alt for snevert syn på innvandrere.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvordan kan man sitte som nordmann å dra frem den standard settingen "Innvandrer+steinalderprinsipper". Det blir for forbannet selvgodt.

Jeg sier ikke det er rasisistisk, det er bare for subjektivt og er et alt for snevert syn på innvandrere.
Vis hele sitatet...
hvorfor ? såklart gjelder det ikke alle innvandrere men mange innvandrere fra utenfor europa, er i steinalderen i forhold til norge!
sånn er det bare...
Hadde han gått fram med at han hadde en bruker på nFF hadde han blitt rik på kp .
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Orker egentlig ikke å skrive i denne tråden, men det er plagsomt å se på at folk bruker enkel hersketeknikk for å vinne fram med sine argumenter.

Luni, du nedgraderer dine meningsmotstandere med viderekomne ord som "hjernedødt", "rasistisk" osv. Det eneste i det du skriver som ikke er personangrep og nedrakking, er din slutning om at det å generalisere fra en person til en større tilhørende gruppe er rasisme.

"Det er faenmeg en prestasjon"

Snakk om å kaste stein i glasshus.
Vis hele sitatet...
Heller personangrep enn å angripe et helt folk på syltynt grunnlag. Rasistiske utsagn bør ikke få stå uimotsagt i et sivilisert samfunn, og spesielt ikke når folk tror det motsetningsforhold mellom å "si sin mening" og rasisme.
å nei å nei, noe så upassende.
Selve skokastingen var nok ikke nødvendigvis hovedsakelig ment som et fysisk angrep. Skokastingen har nok mer et slags budskap om "du er en dritt, jeg kaster skoen min på deg", akkurat som at det å spytte på/mot noen ikke hovedsakelig er ment å ødelegge klærne eller overføre sykdommer...

At det akkurat var en sko som ble kastet i stedet for en spyttklyse har vel kanskje noe å gjøre med kulturelle holdninger hos "angriperen". skokasting har en helt annen kontekst for han enn for ola nordmann. Kanskje litt som at V-tegnet(med fingrene) betyr 2 helt forskjellige ting i forskjellige land.


Aaaaanyway: Om det var en spyttklyse, skokasting eller bare var en som ropte hvor mye han hatet Breivik, så er det uakseptabelt i rettsalen. Om man vet at man ikke kommer til å klare å kontrollere seg så får man holde seg hjemme.
Året er 2012 og vi er i Norge, gapestokk og tomatkasting sluttet vi med for rundt 200 år siden.

Det er jo forholdsvist åpenbart at Breivik er skyldig i drap, men det kan uansett ikke være slik at siktede i rettsaker skal være fritt vilt for hevnaksjoner fra de pårørte/internett-helter. Om det er noen som virkelig mener at det finnes en grense for lovbrudd, hvor de som har gått over den er fritt vilt, mens resten "fortjener" en ordentlig rettsak så er dere ærlig talt like gærn som breivik.
Sitat av uaexed Vis innlegg
HAHAHAHA.... Voi voi... Du ga meg kveldens vits! Jeg kan ikke dy meg, jeg må bare si at du virker utrolig overbevist om at den skoen virkelig var svært farlig du ja.

Hvis man ser på det fra en fysikers side så kan man jo ta beregninger som tar inn hvor kraftig skokasteren kan kaste skoen, hvor aerodynamisk skoen er, hvor stor fart den kan få og hvor fin bane den kan få til Breiviks ansikt.

Når vi så har trukket frem alt dette og har regnet på dette (noe som jeg ikke har planer om) så kan vi se at vedkommende ikke kunne drept eller forsåvidt skadet Breivik.
Vis hele sitatet...
Vis meg hvor jeg har sagt at det er sannsynlig at skoen kunne ha drept Breivik eller de andre som potensielt kunne blitt truffet. Når jeg nettopp har kommentert en annens bruk av stråmann, så burde du kunne klare å holde deg for god til slikt.

Jeg anser det som hevet over enhver tvil at skoen har skadepotensiale. Skadepotensiale betyr ikke at det er sannsynlig at den som blir truffet enten dør eller får alvorlig hjerneskade. Det betyr simpelthen at skoen på en eller flere måter, og i en eller annen grad kan påføre skade.

Det uansett krenkelse av andre personers rett til å bestemme over egen kropp. Det hadde ikke vært greit at jeg gikk rundt å dyttet skoen min i trynet på folk, selv om ofrene mine ikke døde.

Sitat av uaexed Vis innlegg

Så må man jo også tenke på at vedkommende sikkert ikke var påvirket av rus, så han var i edru tilstand. Han har så 6meters avstand til Breivik, og han bommer.
//Det er svært dårlig, han skulle nesten meldt seg inn i Oslos skokasterklubb.
Han treffer en av forsvarerne, mens han roper "You killed my brother, go to hell". Dette tegner et bilde av at det var Breivik han ville treffe og ikke forsvarerne.
Vis hele sitatet...
Ja han bommet. Det betyr ikke at det er greit.

Vis meg hvor jeg har argumentert mot at han prøvde å treffe Breivik.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Han er jo ikke en sko-skarpskytter. Forbaska kvervulanter...
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig argumentet ditt her? Er det greit at jeg dasker folk i ansiktet, så lenge jeg ikke har svart belte i ansikts-dasking?
Sist endret av Vargas; 12. mai 2012 kl. 20:52.
Med tanke på alle de andre stakkars pårørende synes jeg det var bra at det skjedde. Tror veldig mange av de har hatt veldig masse sinne og aggresjon som har bygget seg opp inni dem, som jeg tror de hadde godt av å få ut litt ved at noen kastet en sko.


Må være ganske forferdelig å ha en sønn/datter/slektning/venn/kjæreste som har blitt drept av ABB som bare sitter smilende i rettsalen gjennom hele rettsaken uten at noe skal skje med han.
Sitat av luni Vis innlegg
Gratulerer, du klarer å understreke poenget på en glimrende måte helt uten å forstå det selv. Det er faenmeg en prestasjon.
Vi kan prøve én gang til: Du dømmer et helt land og alle dets innbyggere, på bakgrunn av enkeltpersoners handlinger. Når jeg gjorde det samme med Breivik og det norske folk så reagerte du. Det var for å vise deg hvor forbanna hjernedødt det er. Eller rasistisk, som det også heter.
Vis hele sitatet...

Du er en besserwisser av dimensjoner, og det er svært irriterende å lese. Ikke konstruktivt av meg, men jeg klarte ikke å holde det igjen.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
http://www.vgtv.no/#!id=52797

Hvorfor er jeg ikke overrasket?
Vis hele sitatet...
Hva er overraskende?
Sitat av Vargas Vis innlegg
Jeg anser det som hevet over enhver tvil at skoen har skadepotensiale.
Vis hele sitatet...
Nei. ,
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Hva er overraskende?
Vis hele sitatet...
Hva slags kultur skokasteren tilhører. Det er altså ikke overraskende.
Sist endret av hemmeligegreier; 13. mai 2012 kl. 01:15.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva slags kultur skokasteren tilhører. Det er altså ikke overraskende.
Vis hele sitatet...
Hva er det du egentlig prater om?
Har vi sett samme link?

"I Midt-Østen symboliserer sko at man ofte er en dårlig person, han fortjente det, han er en dårlig person som er umenneskelig." Er det dette du sikter til?

I Norge er det vel å spytte noen i ansiktet som er det mest nedverdigende å gjøre mot noen (sett bort i fra vold). Dersom Ola Nordmann hadde spyttet ABB i trynet, hadde det vært bedre i dine øyne? Siden det er sånn kulturen er her?
Dersom Ola Nordmann hadde spyttet ABB i ansiktet hadde han vært en tulling. Men Ola Nordmann har som regel sittet rolig og grått sine stille tårer over ABBs handlinger.
Hadde ikke du ønsket å spytte (++) ABB i ansiktet dersom han hadde drept broren din?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Dersom Ola Nordmann hadde spyttet ABB i ansiktet hadde han vært en tulling. Men Ola Nordmann har som regel sittet rolig og grått sine stille tårer over ABBs handlinger.
Vis hele sitatet...
Dette er det dummeste jeg har hørt. Hvilken kultur personen som kastet skoen kommer fra har faen meg ingenting med noe som helst å gjøre. Hvorfor bryr du deg i det hele tatt hvor han er fra/kultur han tilhører?

Hadde jeg vært i salen og sjansen hadde tilbudt seg, hadde jeg kastet en sko på vegne av hele Norge i ansiktet på jævelen jeg også.
Sist endret av Thaos; 13. mai 2012 kl. 02:11.
Sitat av Thaos Vis innlegg
Dette er det dummeste jeg har hørt. Hvilken kultur personen som kastet skoen kommer fra har faen meg ingenting med noe som helst å gjøre. Hvorfor bryr du deg i det hele tatt hvor han er fra/kultur han tilhører?

Hadde jeg vært i salen og sjansen hadde tilbudt seg, hadde jeg kastet en sko på vegne av hele Norge i ansiktet på jævelen jeg også.
Vis hele sitatet...
det har jo en betydning hvilken kultur skokasteren kommer fra..., hvis en nordmann hiver skoen etter en fyr er det kunn pga at han er sinna

når irakeren hiver skoen er det pga at han er sinn og håner fyren han hiver skoen på, pga det betyr at offeret er en dritt- uren som bakken du går på!
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
det har jo en betydning hvilken kultur skokasteren kommer fra..., hvis en nordmann hiver skoen etter en fyr er det kunn pga at han er sinna

når irakeren hiver skoen er det pga at han er sinn og håner fyren han hiver skoen på, pga det betyr at offeret er en dritt- uren som bakken du går på!
Vis hele sitatet...
Ah okey, du vet hvordan alle mennesker tenker.


PS: Du er det mest soleklare eksemplet på en rasist, som jeg har sett på freak på en god stund.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
når irakeren hiver skoen er det pga at han er sinn og håner fyren han hiver skoen på, pga det betyr at offeret er en dritt- uren som bakken du går på!
Vis hele sitatet...
I ditt eksempel er jeg nok mer iraker enn nordmann, selvom slektsrekka sier noe annet.
Hadde han tatt livet av broren min så hadde jeg gledelig møtt opp i salen å kastet noe på han, synd det var advokaten som ble truffet bare. At folk ikke kan skjønne at han kastet skoen i motsettning til hva ABB gjorde, det kan jeg ikke skjønne...
Sitat av Widow Vis innlegg
Ah okey, du vet hvordan alle mennesker tenker.


PS: Du er det mest soleklare eksemplet på en rasist, som jeg har sett på freak på en god stund.
Vis hele sitatet...
vel for meg er vi alle like utad, er vel heller du som er en " rase hater " siden du ved å kalle meg rasehater stigmatiser og deler opp en folkemasse som er biologisk like som en avlet frem tamrase!

men du må ha det forferdelig siden du hater alt du er i mot!
Sitat av Thaos Vis innlegg
Hvilken kultur personen som kastet skoen kommer fra har faen meg ingenting med noe som helst å gjøre.
Vis hele sitatet...
Er det ikke pussig at skokasteren tilhører samme kultur/religion som Breivik mener at han kjemper mot?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hadde ikke du ønsket å spytte (++) ABB i ansiktet dersom han hadde drept broren din?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det hadde gitt meg noen som helst form for glede eller nytelse i det hele tatt. Hadde ikke viet ham mer enn ytterst nødvendig av min energi/oppmerksomhet.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er det ikke pussig at skokasteren tilhører samme kultur/religion som Breivik mener at han kjemper mot?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg virkelig spent på hva du mener er pussig...?