Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 15989
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av NyHer Vis innlegg
Nei, huff. Du kan da ikke være alene på julaften. Dra til noen venner kanskje?
Vis hele sitatet...
Har tenkt tanken, men føler jeg trenger meg litt på da jeg forbinder julen med familie.

Velkommen til FreakForum!

Sitat av Tokis Vis innlegg
Dra til Amsterdam, puffe med andre likesinnede og kanskje noe pulings på deg? Det ville jeg gjort hvis jeg skulle feire jul alene
Vis hele sitatet...
Billetter er bestilt fra 26 Desember til 2 Januar

Sitat av mr_james Vis innlegg
liker du friluft kan du jo pakke sekken og ta en tur i skogen en natt

Synes vertfall det er deilig å bare høre lyden fra bålet og drømme seg bort
Vis hele sitatet...
Ja, huff! Slettes ikke dårlig idé! Har både stormkjøkken, lavvo og tykk sovepose!

Noen som vet om eventuelle fine steder å campe da? Alt fra Oslo og en radius på 3-4 timer rundt. (Bil)
Du får ha lykke til :-)! Håper alt ordner seg.
Var aleine på julaften sist jul, fordi uansett hvem jeg velger å være hos, så blir det galt for den andre parten. Det var helt greit, for det er jo sammenkomster hos dem rundt julen uansett.

Var litt små-ensom, men sender jo litt meldinger og lager svær julemiddag, så blir det så fint så. Pakker har man jo også!
Tror ikke eg har fått en pakke på 10-11 år
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Pakker har man jo også!
Vis hele sitatet...


Jeg har dog en litt annen situasjon å forholde meg til. Jeg ser meg nødt til å takke nei til evt. pakker jeg skulle få fra øvrig familie.
Sist endret av Oneblo; 20. november 2011 kl. 22:32.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av nomore Vis innlegg
Tror ikke eg har fått en pakke på 10-11 år
Vis hele sitatet...
Hvis det får deg til å føle deg bedre kan jeg sende en julegave til deg i år. <3


Ingen Freak skal ha det dårlig i jula!
Sitat av Oneblo Vis innlegg


Jeg har dog en litt annen situasjon å forholde meg til. Jeg ser meg nødt til å takke nei til evt. pakker jeg skulle få fra øvrig familie.
Vis hele sitatet...
Du får meg til å få klump i halsen, jeg vil råde deg å snakke med familien din. Av hele mitt hjerte vil jeg at du, min bror her i verden skal ha det bra. Julaften er gleden av å dele, ikke presanger.. Men dele gleden.
Jeg vil råde deg, om du ikke vil kontakte familien din å vurdere å kanskje gjøre frivillig arbeid på julaften? Kirkens bymisjon er veldig flinke ved dette, og de har alltid en jobb til deg. For noen år tilbake siden var jeg og noen venner og jobbet frivillig julaften morning, det var enkelt men veldig fint arbeid. Alt vi gjorde da var å stå i døren, å gi ut gaver som var markert etter kjønn og alder. Men vi gjorde det med et smil, og delte gleden.
Dette var i Bergen, men regner med de har lignende program hvor enn du bor?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Dette var i Bergen, men regner med de har lignende program hvor enn du bor?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg anta. Oslo er vel nærmeste største by i nærheten, og de har vel det meste.

Hittil har jeg vurdert følgende;
Lavvo tur med kompis til Espedalen
Frivillig arbeid
Sitte hjemme og slække hele dagen
Røyke en feit jay og ture hele dagen
Lavvo med kompis, samtidig som dere tar dere en fet jay. Julemiddagen tar dere å forbereder før dere stikker til skogs. Sølvfolie er en sikker vinner da det kommer til oppvarming av mat på bål med en dæsj smør. Ta med noen pils og et par flasker brennevin.

Btw, så er hjelpearbeid noe det er behov for i hele jula, ikke bare juleaften.

God Jul
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hvis det får deg til å føle deg bedre kan jeg sende en julegave til deg i år. <3


Ingen Freak skal ha det dårlig i jula!
Vis hele sitatet...
Takk! Men eg har det ikke dårlig, selv uten pakker og alene

Julegaver er for barn og trengende. Eg er ingen av delene. Eg koser meg når eg kjøper inn gaver til dattera mi, nevøer og nieser. Legger omtanke og tid i det å gi i stede for å få. Vi som er voksne kan kjøpe oss det meste vi trenger og ønsker oss uansett, så de pengene er bortkastet. Bruker heller penger på god mat og selskap når det passer seg

Ikke for å trekke ned tråden eller spore den av, men eg synes pakkehysteriet blir værre jul for jul. Eg prater med kollegaer og kamerater som ikke vet hva de skal kjøpe til samboer, ektefelle eller familie. Når eg ser folk kjøper hverandre flatskjermer, DVD-spillere, dyre grytesett, stygge lamper, unødvendige smykker osv så lurer eg på hva som går av folk.
Var alene i jula for noen år siden, brukte da tiden på å game. Selv om alle serverne ble tomme i fem tiden på julaften..
Har planer om å være alene i år, samt skru av telefonen. Jeg finner vel på noe å gjøre uansett.
Jeg var alene julaften for et par år siden. Det var ikke planlagt, men bare ble sånn. Så på TV, sov og spiste - rimelig trist. I mange store byer pleier de å arrangere julemiddag/julekveld for alle som er alene julaften. F.eks. http://www.aktivioslo.no/artikkel/alene-julaften/. Vet ikke hvor aktuelt dette er for deg, men kan jo være verdt å ta en titt på den type alternativ.
Var alene for et par år siden selv og synes det var ganske digg egentlig. Jul med familie er koselig og alt det - men å være alene en gang er ikke å forakte det heller
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kjøp deg en 5er god weed, en god sigar, whiskey også mekker du fin blunt også lager du fjorland!
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg har faktisk tenkt på noe lignende. Ikke akkurat juleaften, men muligens en dag i romjula eller noe før. Typ: freakforum-julebord, eller noe lignende. Men, det har vært med tanken. Det er vannskelig nok å arrangere treff 1 gang i året og få folk til å komme, tror nok oppmøtet ville blitt veldig begrenset om man hadde satt det til høytiden. Dog, jeg er åpen for innvendinger her.
Vis hele sitatet...
Lett at jeg kunne ditcha en dag i romjula med familien for å prøve julemat kokkelert av deg!
les noen gode dikt og røyk deg noen feite. lag deg egen middag,og bruk store deler av dagen på dette. dra ut i skogen og fyr deg svært bål og ta med maten ut på kvelden å stek det ferdig=) bål+ribbe+hasj+alene= du får det ikke bedre!
jeg feiret julaften alene i 2008.

Har særdeles dårlig erfaring med jul og syns all denne påtatte familiekosen er av det slitsomme laget så jeg sa ifra til mor og far at jeg kom til å feire julaften alene og at dette var en beslutning som ikke kom til å endre seg.

På julaften gikk jeg på senteret i byen, kjøpte syv filmer jeg hadde lyst til å se og handlet litt mat og holdt meg inne hele kvelden. Satt i joggingsen mens jeg kylte i meg brus,øl og godterier. På kvelden lagde jeg meg litt god mat og bare slappa av, pakka opp gavene og brukte resten av kvelden på å spille OoT.

Ganske digg julaften, hadde slett ikke noe problem med å "feire" alene, selv om resten av familien syns det var forferdelig trist at jeg valgte å være alene, Men dette var liksom min måte å si at jeg ikke syns familiesituasjonen er så fryktelig kul (lang historie kort= alkoholisert mor, far med ny kone som er psycho).

så julaften alene kan anbefales.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Det vil jeg anta. Oslo er vel nærmeste største by i nærheten, og de har vel det meste.

Hittil har jeg vurdert følgende;
Lavvo tur med kompis til Espedalen
Frivillig arbeid
Sitte hjemme og slække hele dagen
Røyke en feit jay og ture hele dagen
Vis hele sitatet...
Skogstur med en feit joint er jo helt perfekt! Ka mer trenger du? )
Menneh, føles det blir litt feil å gjøre det på en julaften,.. men men, smaken e som baken.
Hvis jeg var i din situasjon, ville jeg ha bestilt en billett til et varmt sted of feiret juleaften der med løsslupne jenter.
Tatt en kjmpefest og bare glemt alt om julen hjemme. Kast bort litt penger! Det er bare for et par dager.

De i familien din som gjør at du ikke ønsker å komme, må da få en fryktelig dårlig samvittighet?
Er det helt umulig for deg og nærmeste familie å feire alene?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
skal fordype litt, svaret blitt mitt ble litt stumpt:
kjøp deg en 5er god weed, og evt bluntwraps eller hva du nå skulle like å røyke på så får du med en kompis, kjøper masse snop og digg, lett mat ta rød duk på bordet, fyll bordet med mat og julebrus og sett deg ned med tjommyen din og se tv og røyk hele kvelden ^^

camping høres og ut som en god ide!

weed og snop kombinert med litt juledekorasjon og tv høres definitivt ut som en fet jul for meg
Sitte alene og game med en grandis på julaften, høres veldig trist ut i mine ører.
Mener jeg las en artikkel på VG en gang om at det faktisk spises mye grandiosa på julaften, så det er vel ikke helt uvanlig heller.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du er ikke kristen? Jeg tror heller ikke på gud og jeg ikke den eneste, jeg feirer jul uansett.
Vis hele sitatet...
helt enig! Trenger ikke å være kristen for å feire jul.

Og om du ikke skal feire jul uansett er det jo egentlig bare en vanlig dag, så da trenger du egentlig ikke å gjøre noe ut av den.

Resten av jula vil gå med til drikking, er iaf tradisjon der jeg kommer fra.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 21. november 2011 kl. 23:08.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Sitte alene og game med en grandis på julaften, høres veldig trist ut i mine ører.
Mener jeg las en artikkel på VG en gang om at det faktisk spises mye grandiosa på julaften, så det er vel ikke helt uvanlig heller.
Vis hele sitatet...

Grandiosa er veldig vanlig på julaften ja, men det gjelder vel heller for de som har en dårligere levestand. Kan forsåvidt si at du kan sende SMS Glede til 2490 for å gi 80 kroner til kirkens bymisjon. Dette blir brukt for å gi de fattigere en fin julemiddag på et varmt sted.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Grandiosa er veldig vanlig på julaften ja, men det gjelder vel heller for de som har en dårligere levestand. Kan forsåvidt si at du kan sende SMS Glede til 2490 for å gi 80 kroner til kirkens bymisjon. Dette blir brukt for å gi de fattigere en fin julemiddag på et varmt sted.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg på!

Ah, det var en fin ting å gjøre. Jeg håper VG og DB skriver mye om slikt i julen. Fokus på de som kanskje ikke har det så bra, fremfor denne ABB og Frp-nytt kampanjen de driver.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jeg er ikke kristen jeg, så jeg velger å gjøre det samme
Vis hele sitatet...
Når begynte jula å ha noe med kristendommen å gjøre?
Sitat av SD-Guy Vis innlegg
Når begynte jula å ha noe med kristendommen å gjøre?
Vis hele sitatet...
Historien peker vel på at det var rundt 1700 år siden.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Det jeg nå er spent på er om noen av dere Freakere her inne har vært i samme situasjon før,
Vis hele sitatet...
Å jada, hver eneste jul.
I år blir det 6 året på rad alene,frivillig selvfølgelig.Gleder meg.

Jeg står opp akkurat når det passer meg selv,ikke no pes fra andre folk.Lager meg akkurat det jeg har lyst på av mat.

Kjøper inn godvarer av ymse slag.Ser på tv eller spiller litt på PC. Rusler muligens en tur på Puben,se an formen .Passer på å se inn i stuene til folk når/hvis jeg rusler til byen.

Halvfulle mannfolk,grinete kvinnfolk og døds-slitne unger som skriker i kor!

Nei,takk for at jeg feirer i mitt eget selskap og tempo.
typisk julaften er nær familie spise middag drikke og kose seg så ut og møte venner og dra ut og ha det mer morro
Trist å høre at du kommer til å sitte alene på julaften..

Snakk med venner, eller andre som sitter alene, spør om du kan være hos dem?

Men noe du burde gjøre, er å ringe til de du kjenner som sitter alene. Bestemora di, onkelen din, en annen du er glad i. Tro meg, folk som sitter alene uten at dem vil det innerst inne har det ikke bra, og alt du trenger er å ta opp telefonen din å ringe, samma faen hva du skal si, om det så er god jul, eller bare vil prate, men bare den lille telefonsamtalen kan gjøre så mye!

Og du burde ringe den "øvrige familien" din en gang på julaften og, bare for å snakke med dem.. Om du ikke vil, greit nok, men om det noen gang skjer noe uventet, så lover jeg deg at du skulle ønske du gjorde det..
Sist endret av Bruskork1; 21. november 2011 kl. 23:53.
For det første vil jeg gjerne si at dette er trist, ser det er mange av dere som melder at julefeiring alene er ingen stress.
Jeg har alltid likt stort julefeiring og bursdagsfeiring. Da dette er en anledning hvor familie og venner kommer sammen, snakker bare om hyggelige ting.

Hvis noen av dere ikke har samme inntrykket som meg, vil jeg jeg si at jeg har forståelse for det. Mye kan ha skjedd i disse anledningene, mange har problemer som gjerne velger å vise seg nettopp i disse sammensetningene. Det er nesten sånn at jeg vil lage en julefeiring for dere får å vise hvor awesome det kan være.
Nå er jeg ikke noen gladkristen idiot, men akkurat disse tradisjonene liker jeg veldig godt, spesielt julen.
Maten er den beste, gavene man får er jo fantastisk, og ansiktet til de man er glad i når de åpner opp en gave fra deg de kanskje ikke trodde de fikk, eller en gave de ikke engang visste de ville ha. Det er glede.
Fantastisk måte å vise at du faktisk har brydd deg nok til å høre etter på hva de ønsker seg, og hvis de ikke har sagt hva det er, er det jo enda bedre, da kan man vise at man kjenner de såppas at man vet.

Å tilbringe juleaften alene må for meg være horribelt, helt jævlig.
Det virker som en del av dere syns dette er helt ok, men tenk hvor bra det kan være. Hvis familien deres ikke er intressant å være sammens med, er det helt sikkert en kompis eller venninne som dere kan henge dere på. Jeg hadde sagt ja lett hvis en kamerat spurte meg. Ikke noe problem.

Tenk også på om du skal ordne deg familie selv engang. Barna dine kommer til å ville feire jul. Da hadde det vært fint å snakke om hvordan jul var for deg, videreføre dine gode tradisjoner.

Så noen hadde sagt at julen er til for å tilgi, det er den absolutt. Hvis du er villig, og noen andre i familien din ikke er det, da kan heller de sitte alene på juleaften.

For et par år siden var jeg med på å lage julemiddag for en mindre priviligert gruppe her jeg bor. Var nesten 200 stk der. Det var god julestemning det!
Holdt på jeg å en kokk til hele dagen, men det var absolutt verdt det når det kom mennesker som aldri hadde smakt norsk julemat (vi serverte ikke svin) og sa det var noe av de bedre de hadde smakt. Dette var ikke juleaften, men et par dager før. Men det er sikkert en haug av andre ting som foregår denne dagen.
Hvis du heller får sjangsen til å gjøre noe lignende på juleaften istedenfor å sitte alene ville jeg heller gjort det.
Gjør hva du vil, men ikke vær alene på juleaften. Det er bare trist.
Det må da vitterlig være de 364 dagene ellers i året som teller, og ikke noe spesielt med julaften. Synes det er helt greit å feire med familien og har ikke gjort annet i livet mitt. Men det er jo bare masse krangling blant familien, synes ikke maten er særlig god, fylla på familien, alle juleprogrammene har jeg sett for mange ganger, og ikke får jeg noen fine gaver heller. Har ikke fått gave av foreldrene mine på en god del år siden da jeg fikk akebrett.

Forrige julaften brukte jeg bak skjermen for det meste, og det blir vel det samme i år og.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Har tenkt tanken, men føler jeg trenger meg litt på da jeg forbinder julen med familie.

Velkommen til FreakForum!



Billetter er bestilt fra 26 Desember til 2 Januar



Ja, huff! Slettes ikke dårlig idé! Har både stormkjøkken, lavvo og tykk sovepose!

Noen som vet om eventuelle fine steder å campe da? Alt fra Oslo og en radius på 3-4 timer rundt. (Bil)
Vis hele sitatet...
Aurskog Høland? hahha hemnes er et fint sted :P
Sist endret av mr-martinss; 22. november 2011 kl. 07:54.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Mange gode og nyttige forslag å hente her!

Skal finne igjen tråden den 24 Des. for å faktisk gjennomføre en del ting som står her.
Som nevnt av andre i tråden kan jeg jo alltids finne frem mel og hatt og sette igang å bake de underligste ting!
Vis hele sitatet...
No hard feelings, men det finnes også pepperkaker ferdige i butikken for de som mener fjordland er komplisert middag
Alene på julaften tror jeg ikke er noe problem hvis man har et relativt godt liv til vanlig. Det er verre for de som ikke har noe valg og som er ensomme hver dag. Likte ideen med og kjøpe et par nye spill(Saints Row) og masse godis, hadde gjerne feiret en julaften på den måten og jeg har alltid hatt helt ok julaftener.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jeg er ikke kristen jeg, så jeg velger å gjøre det samme
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3lablot
Jeg er 18 år, skal tilbringe juleaften alene, skal jobbe 24. -25. Familien skal bort så jeg sitter i samme situasjon. Jeg hadde tenkt jeg skulle kjøpe Grandis å game... SWTOR!

Kommer ikke hjem før kl 10 på kvelden, så det er ikke så mye utenom det vanlige jeg får gjort før jeg legger meg :/

likte forslaget om å invitere en narkoman med seg hjem, bor på bygda så det blir litt vanskelig.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
nytt forslag:
* stå opp kl 11, og gå en times tur med en god venn og snakk og nyt stemningen, og
gi rikelig med småmynt til div veldedighetsinnsamlere og tiggere om du bor i by
* kl 12 gjør du frivillig arbeid, gjene ved å servere julemiddag til de mindre heldige
gå hjem kl 17 og ta ett langt bad med sølvguttene eller noe i bakgrunnen
* lag middag kl 18, spis også tar du frem masse snop, pils, weed og nyinnkjøpte spill/filmer
og koser deg resten av kvelden NB: husk rød duk og lys!

det er sikkert noen flere snille/ensomme sjeler som vil ta middag og joints med deg
det hadde ihvertfall jeg om jeg var alene i jula

håper du får en fin julaften! husk at du sikkert har det mer gøy jo mere du gjør, så fyll ut dagen og ikke bare sløv hjemme HELE tiden
Jobber i helsesektoren, der er det alltid fine muligheter på julaften, har nesten jobba hver eneste julaften siste åra, slår to fluer i et smekk, ta vare på de som ikke har det så bra, samtidig som å tjene 133% ekstra
Er det bare jeg som synes Jula er et j.... mas?

Greit, en kveld med familien samlet for god mat og drikke. Men man skal spise mest mulig sukker og feit mat 7 dager i strekk, så magen tyter ut i alle retninger. Samtidig som de voksne ofte skal drikke seg god og full. Enkelte opplever jula som en negativ feiring da konflikter oppstår da voksne mennesker absolutt skal fremheve seg selv under alkoholens nydelige rus. Jula er for barna, ikke for oss voksne.

Har full forståelse for at enkelte vil feire Jul alene, er ikke alle som føler det som en negativ opplevelse. Selv så er jeg med familien 24 desember og en til to dager i mellomjula.
Sist endret av stagg; 22. november 2011 kl. 18:28. Grunn: Glemte alfabetet
Til alle dere som har planlagt i spise grandis til julemat, så er dete http://www.matprat.no/tradisjon/trad...-kalrotstappe/ en enkel oppskrift på å lage pinnekjøt, - beste julematen man kan tenke seg. Det er lett å lage, og shhmmmaaker goodt
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Til alle dere som har planlagt i spise grandis til julemat, så er dete http://www.matprat.no/tradisjon/trad...-kalrotstappe/ en enkel oppskrift på å lage pinnekjøt, - beste julematen man kan tenke seg. Det er lett å lage, og shhmmmaaker goodt
Vis hele sitatet...
Tenk å spise noe annet enn pinnekjøtt på julaften...
Sitat av stagg Vis innlegg
Er det bare jeg som synes Jula er et j.... mas?
Vis hele sitatet...
Nei.

Først skal man spare penger til alle julegavene man må kjøpe.

Så må man planlegge hva man skal kjøpe som de ikke trenger, til noen man ikke kjenner, for en pengesum man ikke unner de.

Deretter skal pakkesending planlegges og sørges for at ikke blir gjort for sent, men tidsnok til at de kommer frem til jul. Gud forby om brødristeren kommer frem i romjula. De har sikkert bare to fra før.

Så må man sørge for å få ut julekort til de nærmeste, med bilder av en lykkelig familie med et påtatt smil, fotografert av en overbetalt sleip fotograf. Julekortene må naturligvis inneholde noen velvalgte ord om året som gikk. Tenk om mottaker ikke føler at det blir lagt arbeid i kortet?

Nå nærmer det seg jul, snøen har lavet ned i dagesvis. Over isen, naturligvis. Og i gatene kjører Mesta og strør salt som aldri før, som til slutt havner på bilvinduet ditt.

Kjøleskapet skal fylles helt opp, helst slik at døra ikke går igjen. Dette krever timesvis med handling i butikker du ikke liker, blant folk uten oppdragelse og til slutt i en kassekø som aldri vil ta slutt.

For ikke snakke om parkeringsplassene på kjøpesentrene. Halvparten er borte fordi senterledelsen ikke vil bruke for mye penger på brøyting, og resten av parkeringsplassene er okkupert av dobbeltparkerte storfamiliebiler kjørt av nærsynte 90 åringer som ser doble striper. Selv om stripene er under snøen. Heldigvis er det ingen som ser handikappskiltene heller.

Rett før jul når du har siste innspurten på jobben oppdager du selvfølgelig at du har glemt den viktigste presangen av de alle: til din samboer. I villfarelse og uten peiling på hva hun ønsker seg(selv om hun har hintet(#"€%"#%) om det de siste 8 månedene, dvs siden hun sluttet å furte over fjordårets "slager") går du inn på den dyreste gullsmeden på det nærmeste senteret. Selgeren i kassen gnir seg i hendene og vet akkurat hva som venter, vet akkurat hvorfor du er der og vet akkurat hvordan han skal gi deg den dårligste samvittigheten så du bruker ALT for mye penger på et smykke hun egentlig ikke trenger og ikke kommer til å bruke(fordi det er så fint og dyrt). Og så lurer man seg selv til å tro at det blir bedre i år selv om gaven i fjor kom fra samme butikk(men kostet litt mindre).

Så blir det endelig julaften. Man drar med seg sure unger som maser om pakker rundt til nære venner og familie og later som om alt er bra og lykkelig. Selv om man er sliten, lei, sulten og egentlig ikke interessert i å være andre steder enn hjemme. Allikevel må man ikle seg finstasen(som er blitt hakket mindre rundt livet fra i fjor), smile til alle og komme med fraser som "nå var det endelig jul" og "godt det bare er jul en gang i året", uten å legge for mye trykk på ordene så folk tror du faktisk mener det.

Endelig skal man hjem til seg selv(eller svigers). Der er det endelig satt på julemusikk, juletreet er pyntet og lukten av pinnekjøtt sitter i hele huset. Ungene maser mer og mer om pakker, samboer er sur fordi svigermor kontrollerer for mye på hennes kjøkken. Svigerfar drar noen spydige ekle vitser som lyser av alkohol og mannsjåvenisme lang vei. Du ler med, for å ikke lage dårlig stemning.

Etter noen timer er alt over. Middagen er fordøyd. Klærne er igjen blitt litt strammere, ungene er fortsatt sure, men nå fordi de er overtrøtte og sultne. Over alt er det søppel, rot, papp, papir, konvolutter, gavekort, pakketråd, klær, leker, kjøkkenredskaper, brødristere og ullsokker.

Og endelig kan man med god samvittighet si "det er godt det bare er jul en gang i året" og legge så mye følelser i setningen som man bare vil.

J**la god jul, medfreaks!
Sitat av nomore Vis innlegg
"deprimerende tekst"
Vis hele sitatet...
Faen, nå fikk jeg lyst å ta livet mitt, ble sykt deppa av å lese det der.
Har feiret jula i utlandet de siste tre årene, men i år må jeg feire jul med familien for ingen gadd å dra vekk med meg.
Litt off-topic.

Skal du ha knallgod ribbe til jul, så anbefaler jeg faktisk Hellstrøm sin metode. Har lite til overs for fyren, men denne oppskriften har jeg hatt stor suksess med de siste 2 årene. Saftig god ribbe, samt en knallgod saus. Sleng med noen pølser fra din lokale slakter, så har du et måltid som familien garantert ikke vil glemme med det første.

http://www.youtube.com/watch?v=UpDrcnGzRok

Nesten så jeg gleder meg litt til jul selv nå.
Det var ikke meningen å gjøre noen deprimert, men eg synes det er på tide at vi tar jule tilbake fra kommersielle krefter.
Noe så enkelt som gaver kun til barn og de som trenger noe spesifikt, men ikke har råd(nyetablerte eksempelvis trenger mye). Tenk så mye penger vi hadde spart? Og så kunne vi kjøpt de tingene vi har lyst på/trenger selv?
Sitat av drittsekken Vis innlegg
nytt forslag:

gå hjem kl 17 og ta ett langt bad med sølvguttene
Vis hele sitatet...
Klarte ikke lese resten av den setningen før jeg lo meg skakk!

Now that's Christmas!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av smudman Vis innlegg
Klarte ikke lese resten av den setningen før jeg lo meg skakk!

Now that's Christmas!
Vis hele sitatet...
satt på skolen trøtt og skev x) merket ikke feilen i settningen før nå
kl 17 tar du ett langt bad med sølvguttene i bakgrunnen*
▼ ... noen uker senere ... ▼
har selv meldt meg ut av hele jula, blir for mye stress, samtidig med at jeg ikke føler noe behov for å feire en så lame tradisjon, og høre på at folk leser fra bibelen, som jeg ikke har noe til overs for, da jeg er ateist.
noen som har tenkt å spille BF3 på julaften? serverene på de fleste spill pleier å bli tomme på julaften, hadde vert greit å hatt noen å spille med da.
Jeg blir nok til å spille SWtor eller BF3 på julaften. Bacterius_no