Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 1674
Så netopp David Copperfield på nrk og ble litt nyskjerrig, hvordan gjør han egentlig alt
bushman: han hadde vært en dårlig illusjonist uten respekt for seg selv hvis han hadde sagt hvordan han gjorde det
Jeg har sett hvordan han har gjort masse triks
En der han flytter en tanks. Der flytter de bare kamerat og for publikum til å klappe. Huff.
HALLO, har sett masse dokumentarer på tv`n om hvordan de gjør det, bare ikke på internett og det må jo finnes.
Men hva med den stygge sofaen som svevde inne i en glassboks? Eller gåsa? Eller at folka plutselig forsvant? eller at han og en til plutselig forsvant over publikum? Forklar det! Vær så snill?!!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Bah, vetta faen hvordan han gjør det, men det er iallefall ikke noe overnaturlig på noe vis . Basta.

Skjønner ikke hvorfor yrket "tryllekunstner/trollmann/heks/ilusjonist" alltid skal få så mye oppmerksomhet? Er jo kjeeedelige show de kommer med jo.
Syntes det heller er ganske imponerende hvordan dem greier det!
jeg har en dårlig følse på at publikum er med på triksa

Det med tanksen er ikke et publikum show, men et tv show.. så ingen klappa
Det at han får folk til å fly, var det bare en truck som stod bak og løftet personen opp. Det var iallefall en tryllekunstner som gjorde det.
Hmm, det må jo finnes noen sidet på nettet som skriver litt om akkurat dette. Har søkt på google, men finner ingenting
Opprinnelig postet av Hofsoe
Det at han får folk til å fly, var det bare en truck som stod bak og løftet personen opp. Det var iallefall en tryllekunstner som gjorde det.
Vis hele sitatet...
tviler på det, siden han har flydd inni en boks og inni en brennende ring!

Er det noen som forresten vet om det går ann å laste ned "filmer" av han? altså show han har hatt?
Dweep, les det siste jeg skrev etter punktum. Det var iallefall en eller annen tryllekunstner som drev å viste hvordan man fikk folk til å fly.
Jeg så programmet selv ista og ble ganske imponert! Spes der han "tryllet" den ungen til hawai der han fikk møte faren sin.. wtf? hvordan?? han kastet først en ball til publikum, den første som tok imot, skulle lukke øynene å kaste den videre, så skulle neste mottager peke ut 2 tilfeldige personer som skulle være med opp på scenen.. de gikk opp, tegnet initialene sine på en stor blokk, og Copperfield tegnet initialene til en fyr på armen, "TS".
Han tar bilde av dem alle foran tavlen som di skrev på. Så var d en far som ikke hadde snakka me sønnen sin på 2 år, og han ville at sønnen skulle få dra til hawai, og bli fotografert der.. så står han og Copperfield utpå en slags greie som stakk ut fra scenen, med et lite forheng som akkurat dekket dem begge.. så.. POFF, så var di borte..? så ser man på tvn, hvor d var en fyr han snakka me før han forsvant, som var på hawai sammens med to andre karer som holdt nede et forheng, så tar di d opp, og ned igjen.. å gjett hvem som står der..? Copperfield og guttungen. Han bretter opp armen og der står d "TS" og han viser frem bildet han tok før han dro.. guttungen løper ut i sjøen for å vise at d ikke var fake.. og der møter han faren sin og Copperfield tryller seg tilbake.. hvordan i HELVETE (unskyld) gjør han d??
d skal jo være umulig!?! kan noen prøøve å forklare?
Det kan lett fakes da.. Hvem vet om den stranden på "Hawaii" virkelig var på hawaii eller om det var stranden rett vedsiden av studio.
Hadde en bok engang når jeg var mindre, der det stod om kjente tryllekunstnere og hvordan de gjorde triksene... synd jeg ikke har den enda
gikk et program på tvnorge når jeg var liten. Det var en kjent tryllekunstner som gikk rundt med maske og avslørte hvordan mesteparten av illusjonene ble utført. Ved dette håpet han på at det sku bli nye og bedre illusjoner. Han ble angivelig drapstruet, så det er ikke vits i å spørre en illusjonist hvordan han/hun gjør triksene (hvis du ikke vil ha en kule i rompa )

tetra
Jeg hiver meg også på denne request-threaden Hvordan gjør f.eks Copperfield triksa sine? Jeg trenger ingen spesifikk forklaring; bare en generell utgreiing om hvilke "triks" han benytter.

Husker jeg f.eks så på en sånn "Best of David Copperfield"-greie. Der setter han utfor Niagara-fossen i en tønne, bundet på hender og føtter, og 2 minutter etter at han blir droppet utfor dukker han opp nesten ved toppen av fossen - bare litt våt, men ellers helt fin.

Hvordan?? Bare det å låse opp alle håndjerna han hadde på seg ville tatt 2 minutter for vanlige folk
Satt og så på det selv, likte best Hawaii trikset hans
Opprinnelig postet av Geddi
Det kan lett fakes da.. Hvem vet om den stranden på "Hawaii" virkelig var på hawaii eller om det var stranden rett vedsiden av studio.
Vis hele sitatet...
Ja, men han dukket jo opp i taket på studio 5 sekunder etter han forsvant fra stranden, så selv om den var på vestsiden av studio kan han ikke ha kommet seg så fort tilbake
frekkmann har en løsning:
alt er filmet på forhånd. publikum er fake.

Husker en gang når jeg var mindre, var ett sånt David Copperfield show på TV. Det kom kanskje 12 bokser på skjermen med tall i tror jeg det var. Så skulle du sette fingeren på en av dem, også ba han deg om å flytte den så og så langt i hvilken retning du ville. Når du var ferdig å bevege fingeren din sto du på en rute, og han sa "Jeg gjetter på at du har fingeren på den ruta." og det hadde jeg. Jeg fatter det ikke, jeg satt hjemme i stua mi forran tv'en! hvordan kunne han vite hvilken rute jeg hadde fingeren min i?
hehehe, for alle får den samme ruten. selvfølgelig. den var da ikke vrien.
David Copperfield er kjip.
Han har ca. 30 tryllekunstnere ansatt bare for å utvikle triks til ham, som han får all cred'en for å utføre.
De fleste triksa er kjedelige, og det er alt for mye teater.

Har mer sansen for close-up og sånne ting.

Sjekk ut David Blaine's filmer Vertigo, Street Magic og Frozen in Time...jævlig lett å gjennomskue, hvis du har drevet litt med trylling, men jævlig morsomt.

Hvordan man gjør triks...vanskelig å si. Han der maskerte tullingen på tvn viste mange forskjellige triks, men det han ikke nevnte var at "dette er en måte å gjøre det på...".

Lee: den der er jo bare lam. Det er det samme som "tenk på et tall" og så plusser du med X, ganger med X, trekker fra X, ganger med X...osv...og til slutt trekker du fra det tallet du tenkte på, da er det jo ikke noe problem å vite det. Samme greia på en måte.

Jobba med Davido en uke for noen år siden...da ble jeg faen irritert på hvor lett alt var. Men men. Folk vet at trylling er bogus, og de vet at de blir lurt, men de vil bli lurt. Folk liker å bli lurt...

Rotete post...beklager
du har vel ikke noen av filmene til Blaine, ninja?
I've got'em all...du finner dem på kazaa også.
Ikke alt som er like bra, tho...men du slipper alt det jævla teater-dritet til Copperfield.
Live showene til Copperfield er som en konsert... Du kjøper bilett for å se. Hvis du er så sikker på at publikum er med, kan du jo dra på et show en gang. Om det kommer noe slikt i nærheten av deg. Forøvrig sier Copperfield selv at han ikke er noen tryllekunstner eller magiker, men illusjonist. Illusjonistene tryller ikke de skaper illusjoner, altså lurer oss. Han sier selv at alt er triks for å lure oss. Men hvordan han gjør det er beyond me...
Men ville det vært noe gøy å se på trylle triks viss du kunne alle da?
Copperfield har 500 forestillinger i året. Han jobber veldig mye. De fleste triksan han gjør kommer fra Andre Kole og Jim Steinmeyer. Det handler ikke om hvordan han gjør det, det handler om underholdning. Han prøver ikke å lure deg. Han vil ikke at du skal tro at han overnaturlige evner. Han vil at du skal tro at det er en teknologi bak det som du ikke forstår.

Sammenlingne Blaine og Copperfield er som å sammenlingne appelsiner og epler. Det Blaine gjør er bare noen simple triks men dem får gode reaksjoner. Når vi først snakker om kamera triks. Så kan jeg si at Blaine brukte det på street magic.

Publikumet er ikke fake. Kansje noen personer men det er bare for å skape en komisk øyeblikk. De personene som satt på sofaen når den svevde var betalt. Det er ikke pga hemmeligheten men som jeg sa skapen en komisk øyeblikk.

Det at han får folk til å fly, var det bare en truck som stod bak og løftet personen opp. Det var iallefall en tryllekunstner som gjorde det
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på the masked magician så har du rett. Det han gjorde på tv'en er ikke den virkelige hemmeligheten. Hadde han avslørt den virkelige hemmilgheten så hadde han vært lut fattig idag. Han var i retten for ikke så lenge siden pga av disse tv showene. Han måtte betale en viss sum til noen personer.

Det de fleste ikke vet er at det er flere metoder for å få noe til å sveve. En kran er bare helt upraktisk.
Sist endret av Tor; 11. august 2003 kl. 04:18.
hadde vært utrolig fett å få vite hvordan de klarer å lure såååå mange mennesker bare med et triks da.. tror ikke det er mange som klarer å finne ut hva de gjør.. Og er det "tryllekunstnerene" selv som finner opp triksa? Eller er det en gruppe vitenskapsmenn som står bak? (sikkert veldig domt spm) hehe.. ;D
Det er en god del tryllekunstnere som finner på triksa. Men det er også en del oppfinner som Jim Steinmayer, Andre Kole, Steve Fearson. Steve Fearson oppfant det trikse hvor Copperfield deler seg i to som var vist på nrk.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det meste david copperfield gjør er bare kamera triks.. Jeg er ganske 100% sikker på at det med når han tryllet seg selv og han fyren var et opptak. Han fikk bildet og underskriften med ved å bruke bluescreen når han viser det fram.

Noen illusjoner hvor han får ting til å forsvinne, bare se på skyene, hender de flytter seg litt fort.
Det meste david copperfield gjør er bare kamera triks
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. Hvis du tenker på hvor han fikk statuen til å forsvinne så kan jeg si at han brukte en prinsip som heter Balck Art.

Sist endret av Tor; 11. august 2003 kl. 06:44.
Hva med det programmet på Tvnorge for en stund tilbake ?
Et eget program der de avslørte triksene :/
Ja, det så jeg også. Det trikset med at en tanks skulle forsvinne, har ikke copperfield gjort det?
Copperfield fikk Frihetsgudinnen til å forsvinne, samme kjipe greia bare mye dyrere å gjennomføre
Se! Jeg kan også trylle! Nå kan du poste i tråden!
Nå kan du ikke!

Var ikke det rått?