Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 2694
Vet ikke med dere, men jeg blir alltid veldig klamm i hakket når jeg sitter lenge forran dataen. (spessielt på LAN)
Jeg har en stol av typen "kontorstol" med stoff som sitteunderlag.
Det blir fort varmt, og varmen sprer seg til skrittet.
Ikke er det særlig behagelig, og ikke kan det være særlig sundt for understellet heller!

Jeg lurer da på:

- Er dette også et problem for dere, eller er det bare meg det er noe galt med?

- Har dere noen "luftetips" om hvordan man kan få ned temperaturen på en slik stol?

PS: Legger med et bilde av stolen (så det ikke skal være noen tvil...)
Master debater
Dekilaz's Avatar
Hva med å reise seg opp, gå litt rundt, evt. gå ut en tur?

Du MÅ jo ikke sitte på baken 24/7 selv om du er på lan
vell når man røyker... pluss man er i crew'et på et public lanet blir det gjammen meg ikke mye tid til å sitte å spille så der har jeg ikke det problemet...
men det er verre når jeg er på et privat lan og det er lov til å røyke inne....

det eneste lufte tipset jeg har er å enten begynne å røyke eller vær med folk ut når de skal røyke... stolen så heller ikke så behagelig at det gjorde noe...
hmm...det er stress! Og det kommer etter ca 10 min eller no. Så det blir mye gåing. Vil helst ha noe "ikke fysiske" tips

edit: nah...stolen har nok misstet litt av "dempinga" med årene...men den er ellers OK. Men saken er den at mellom de røykepausene blir det really hot down here! tar ikke mer enn 10-15 min før det begynner å ulme...så trenger noen litt mer orginale tips en det der altså :/ selv om de igrunnen var gode begge to!
Sist endret av GeirBauer; 28. juni 2003 kl. 01:57.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Slapt...
ummmmm jahh.... vell du kan jo prøve å ikke sitte for behageligt i stolen og plassere en vifte slik at den blåser bak ryggen din
eventuelt prøve en annen stol. aldri hørt om problemet før, så det er enten deg, eller stolen
du kan jo modde stolen din, ved å lage hull under og sette in, 5 - 10 80mm vifter..
Det nekter jeg å tro! (Ps...fenomenet oppstår somregel bare med bukse på...)
dweep: Det må jeg nesten prøve på hadde vært sinnsykt konge på lan! Hvor mye vil det koste ca? har ikke peiling på sånne priser. Må jeg kanskje ha ekstra srømforsyning til PCen også da eller?
original reprint
xaff's Avatar
Eller bare bruke en vanlig adapter til vanlig stikkontakt.

Jeg har ALDRI hatt samme problemet.. Har faen ikke hørt om noen som har det en gang.. Men, du kan jo prøve å sitte som en mann? (Spre beina altså)
Han drikker ikke øl, forklarer saken

Prøv å ikke ha på deg for mye klær slik at du svetter osv. Da svetter du antageligvis i rævva også. Bruk ordtentlig undertøy, gjerne g-streng. Da vil sprekka få nok luft og vil ikke bli så fuktig.
Øy! drikker ikke øl, forklarer saken?
Spar deg for fordommene gutt! :P (prøver å like det liksom da...back meg opp heller)

Å skræve med beina er litt vanskelig siden jeg har et databord. Og bordet har bein som står litt tett sammen...og da blir det gjerne litt klamti hakket etterhvert
sag litt i bordet da!

og spesial bukse me 120 mm i splitten!
Vanlig sånn propell-lufte-vifte hadde da funka fint? bare sett den under pulten og rett den opp mot skrittet
Sist endret av Thyph; 28. juni 2003 kl. 03:39.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Vet ikke med dere, men jeg blir alltid veldig klamm i hakket når jeg sitter lenge forran dataen. (spessielt på LAN)
Jeg har en stol av typen "kontorstol" med stoff som sitteunderlag.
Det blir fort varmt, og varmen sprer seg til skrittet.
Ikke er det særlig behagelig, og ikke kan det være særlig sundt for understellet heller!

Jeg lurer da på:

- Er dette også et problem for dere, eller er det bare meg det er noe galt med?

- Har dere noen "luftetips" om hvordan man kan få ned temperaturen på en slik stol?

PS: Legger med et bilde av stolen (så det ikke skal være noen tvil...)
Vis hele sitatet...
Rompe svette er sikkert ikke no godt!


sån tenkte jeg (stol sett undenifra)


http://home.no.net/dweep87/images/stol%20med%20vifte.jpg


Vifter
Sist endret av Dweep; 28. juni 2003 kl. 04:53.
Hvis du går med en skjorts og har en vifte på bakken som du setter til å blåse litt oppover.. det er i mitt hode billigst, lettest og mest effektivt : )
kjøp en bordvifte og sett den på gulvet
GENIAL idè dweep! sinnsykt konge den stolen så ut!
Må nok prøve å bygge en sånn en når budsjettet strekker
det viker som en god idè
Hva med vannavkjøling? Kjøp deg en til pc'n og modde inn i stolsetet
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
http://lithium.merseine.nu/upload/uploads/Knu_agurk.jpg

...
http://www.ebaumsworld.com/forumfun/sucks3.jpg
en agurk...?
Istedenfor og bare modde stolen så kunne det vært litt digg med ei modda bukse med vifte i skrittet.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Det nekter jeg å tro! (Ps...fenomenet oppstår somregel bare med bukse på...)
Vis hele sitatet...
Sitt naken, problem solved!
intenzo: har prøvd det..Tro meg! Men stolen begynner å stikke og sånt etter ei stund...hvis du ser på bildet så er det stoff på stolen, og det stikker litt
legg et laken over stolen og sitt naken... vær litt kreativ for pokker!

edit: naken rimte på laken! tihihihihih
joa. Vil nok funke greit det. Men vil jo bare virke hvis jeg er hjemme alene. Kanke ha noen siklende gjester så å henge over meg. Og på LAN vil det være uaktuelt, med mindre du er crew medlem
haha! innebygd vannavkjøling i buksene ja..det hadde vel vært det beste. Siden det å sitte naken er ganske utelukket for deg på lan. For meg så hadde det vel vært konge
Vifter? Første strømdrevne kontorstolen?
Og jeg er jævlig glad jeg ikke skal sitte på LAN med deg i det du fyrer opp fire vifter som blåser eimen av pungsvette rundt i rommet... Lukter sikkert ikke roser og fioler på et slikt arrangement fra før av, men du trenger da ikke gjøre vondt verre!
hehe...driter i hva de andre syns, så lenge understellet mitt har det fint

Ingen kukost-lukt ingen LAN :P
Opprinnelig postet av Bjornix
Vifter? Første strømdrevne kontorstolen?
Og jeg er jævlig glad jeg ikke skal sitte på LAN med deg i det du fyrer opp fire vifter som blåser eimen av pungsvette rundt i rommet... Lukter sikkert ikke roser og fioler på et slikt arrangement fra før av, men du trenger da ikke gjøre vondt verre!
Vis hele sitatet...
Hvis man har vifter så vil han ikke svette og derfor ingen pung lukt.. problem solved
Pungsvette > Frostskader på ballene
ja...det jeg er redd for..langvarig frostskader på ballene...ikke mye godt
Opprinnelig postet av zeth
Pungsvette > Frostskader på ballene
Vis hele sitatet...
lol... da svetter han ihvertfall ikke.. er det ikke det han vil bli kvitt?
har du noengang hatt pungsvette?
Er som hvis du løper en lang tur, og ikke gidder å dusje...da blir du kald og pungsvette fører faktisk til kald pung..
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
skremmende hvor mye folk her vet om pung- og pungsvette

men ærlig talt... hvorfor ikke bare kjøpe en bordvifte som du setter på gulvet og stiller inn slik at den peker mot understellet?
joa. Kan jo gjøre det...men det kommer liksom ikke til under rompa. Da må jeg isåfall sitte på en litt rar måte, sånn at det kan komme luft til. Men er alltid artig å høre på andres oppfinnsome råd som f.eks Dweep med sin geniale tegning
Master debater
Dekilaz's Avatar
Du kunne skaffet deg sånne selegreier som du henger opp i taket og setter deg i med beina. Da er bakenden fri, og du slipper å svette.
Frostskader på ballene er den beste måten å bli steril på...
Jeg og en kompis har tenkt å lage dette her nå.. en moddet stol.. vi kan legge ut bilder av fremgangsmåten og alt underveis, og se hvordan det går.. trur den kommer til å bli bra..
http://skrekkugle.net/div/Funstuff/roomofcare.jpg
Har alltid hatt lyst til å poste en sånn threadsuck bilde dings..

MEN jeg syntes det er god ide med stol-kjøling. Sitter å viler flesket i en gammel stor skinnstol og jeg kan love deg at jeg er våt i rassen etter å ha sitti her noen timer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette er ett meget aktuelt tema (jeg drikker øl, jeg har baggy bokser, jeg har til og meg baggy undertøy).

Det beste vil være å formstøpe en stol i glassfiber. Det tror jeg er noe av det beste man kan sitte i ettersom den passer ryggen perfekt. Det dumme er at den ikke puster. Dette kan jo løses med å borre mange mellomstore hull i stolen og eventuelt lage en manifold/båndpanne (hvis jeg kan bruke de ordene?) som sitter under stolen og bidrar til å fordele luft jevnt rundt på kroppen.

Vifter til en pc kasse er svindyre. Derfor kan du gå på den lokale bil høggern og spør etter en kraftig bilvifte (slike som suger luft gjennom radiatoren) og bruke denne til å blåse luft inn i stolen, da trenger man i tillegg en batterilader fra clas ohlson (eller hva faen butikken heter). Dette tror jeg funker bra, selv om en fjøsvifte antakelig funker bedre.
Gutter, gutter.. (og eventuelle jenter eller de som ikke vil bli satt i noen bås)

Her er det ikke snakk om å måtte stresse med vifter, dremel og bekymringer over frostskader på pungen. Dette høres mer ut som en oppgave for Gillette Sensor Excel eller Mach 3. Her trengs det en skikkelig rumpehøvling.

Hvis ikke det faller i smak så må jeg si at jeg virkelig likte den sele-sitte-tingen som ble foreslått. Jeg ser det for meg nå, og det ser rett og slett helt fantastisk ut.
Hm, hvis du har problemet når du har på deg buksene. Så ta de av deg, gjør som alle andre, sitt naken! ;o)
Prøv å skaff deg et annet bor så du slepper å sitte som ei jente.
Har _ALDRI_ hørt om dette problemet før.heh
sett deg på en badering..
Hva med å arrangere naken lan