Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 295657
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av sagem Vis innlegg
Noe annet som funker er hvis du kjøper noen varer til fks 200,- så går du ut av butikken og legger det i bilen. Så går du inn i butikken igjen, finner de samme varene du nettopp kjøpte så går du i kassa og sier du kjøpte feil og om du kan få pengene tilbake (lurt og gå til samme ekspeditør) det funker i 90% av tilfellene.
Vis hele sitatet...
The White house scam! Nevnt omtrent 70 ganger tidligere i tråden. Ikke vondt ment, men du oppfordres til å lese hele denne vidunderlige tråden!
Sitat av wanna-b Vis innlegg
...
Parkeringstriks
Fungerer bare på parkeringsplasser hvor du kan dra kredittkort når du ankommer, og drar kortet igjen når du drar. Det fungerer ikke seteder hvor du drar kortet for at en bom skal åpnes.
Du kjører inn og parkerer, drar kortet for å registrere at du har kommet, får lapp som du legger i ruta. 2 min senere drar du kortet en gang til, kvittering kommer ut. Du bare står der så lenge du vil
Vis hele sitatet...
Ikke veldig lurt. Parkeringsvakten har også et triks på lur: Tast inn nummeret på parkeringslappen via den bærbare terminalen. Få beskjed om at parkeringen er stanset. Skriv gebyr. Profitt.
Sitat av VegBerg Vis innlegg
IKEA Brus:
I de fleste IKEAer er det jo en liten kiosk med gratis påfyll av brus... Vel etter du er ferdig med å utnytte de første gang med 100 påfyll... Ta med deg pappbegeret hjem, Kom tilbake på en travel Lørdag og få litt ekstra

Det er ikke noe som sier mellomrommet mellom gratis påfyll så du kan vel komme tilbake 10 år senere
Vis hele sitatet...
Hmm. Jeg har merket at de pappkrusene har en lei tendens til å gå i stykker etter det 6-7 påfyllet
hadde sikkert vært tøfft å kjøpt et pakke seigmenn, tømt litt vann i posen og forme de som en ball. så tar du bilde og sender inn hehe :P tror jeg må prøve dette! fant en gang en krydderklump i en kjekspakke elns. men gadd ikke klage..
Sitat av maxphone Vis innlegg
Ja, tror du meg ikke så prøv selv da vell...
Vis hele sitatet...
Tror deg jeg, det virker bare for utrolig til å være sant
Sist endret av Kimer28; 18. august 2010 kl. 21:59.
Sitat av lufen Vis innlegg
Inne på Tbane/buss så har de muligheten. De bruker en telefonlignende ting som skjekker kortet.
Mens på kontroll på vei ut av stasjonen så sjekker de ikke om kortet er gyldig, bare vinker deg videre.
Vis hele sitatet...
Har i det siste vært i to kontroller på buss. Den ene gangen tok vekteren kortet og tok det frem til "stemple"greia og sjekka der. Den andre gangen bare konstaterte vekteren at "åja du har sånn ja".
Sitat av capidog Vis innlegg
Ikke veldig lurt. Parkeringsvakten har også et triks på lur: Tast inn nummeret på parkeringslappen via den bærbare terminalen. Få beskjed om at parkeringen er stanset. Skriv gebyr. Profitt.
Vis hele sitatet...
Kompis som fant ut det her om dagen. Kanselerer herved tipset mitt.
vet ikke om det har blitt sagt. Men har en fin ide

Scanne en bussbillett, for å så endre datoene i photoshop, å vips, så har man gratis buss frem til skole/jobb og hjem fra skole/jobb

det er 60kr hver dag det, så si at du skal ta buss hver dag, så sparer du faktisk 21900kr :P

Tror det må funke, vet vertfall at bussjoførene i krsand er UTROLIG late til å sjekke billettene. Eneste som kan oppstå er om det er kontroll.

Jeg har opplevd 1 kontroll på kanskje 10 år
Sitat av Ffojt Vis innlegg
The Real Hustle
Et fantastisk program. Det er Paul ja, og Alex og Jesse. Der demonstreres forresten The White House Scam...
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=ScO46z6vRn4
Parkering:
Fant ut av dette når jeg var i sverige, egentlig veldig logisk. Kjørte inn på et parkeringshus type bom og uten billett i ruta.
Parkerte der under hele oppholdet og greide å miste billetten gikk på automaten og trykket på mistet billett og betalte 200kr isteden for de 450 jeg egentlig skulle betale for å ha stått i 5 dager.
Burde funke de fleste slike steder og enkelt å sjekke. Når du ankommer så kan du gå på betalings automaten og trykke mistet billett så ser du hvor mye det koster deg i forholdt til det du egentlig skal betale for x antall døygn. Vet ikke om nyere p-hus har video overvåking og telling osv men enkelt og forsvare med mistet billett.
Sitat av lufen Vis innlegg
Inne på Tbane/buss så har de muligheten. De bruker en telefonlignende ting som skjekker kortet.
Mens på kontroll på vei ut av stasjonen så sjekker de ikke om kortet er gyldig, bare vinker deg videre.
Vis hele sitatet...
Hva hvis man sitter med en jammer i lomma? Noen som vet om dette vil funke?
Snike på buss Oslo/Akersus med det nye SL-kortet:

For det første trenger du et gammelt ukeskort eller månedskort. Når du da skal gå på bussen, smiler du pent til sjåføren og viser fram det utgåtte (ikke nødvendigvis) månedskortet/ukeskortet. Jeg vil si at bussjåføren ikke vil sjekke datoen på stemplingen av kortet ved 19/20 ganger.

Når det oppstår kontroll, tar du bare fram et SL-kort som ikke trenger å ha vært ladet på en god stund, og vekteren gir deg thumbs up uten å foreta noen sjekk om kortet faktisk er gyldig.

Vet ikke helt hvordan dette vil fungere med busser i Oslo, om man må registrere turen med SL-kortet når man går på... men funker hvert fall på busser i Akershus, samt til og fra Oslo.
Gikk inn på butikken en gang kjøpte popcorn sjokolade etc. på vei inn i bilen mista jeg sjokoladen å merka ikke dette..! Gikk inn med kvitering fikk nå, kom ut i bilen.. BAM! Sjokoladen min på bakken..! :P

2 sjokolader for 1!
Sist endret av winkeesalami; 19. august 2010 kl. 16:03.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av LekeFly Vis innlegg
Hva hvis man sitter med en jammer i lomma? Noen som vet om dette vil funke?
Vis hele sitatet...
Om dingsen kobler seg opp mot et nettverk (som jeg tipper den gjør) vil den muligens ikke få koblet seg opp. Da kan det være at "det får gå for denne gang", men når alle andre i nærheten plutselig mister mobildekning kan det være de synes du er mistenkelig for dette. Billett er billigere enn å bli tatt med jammer.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Å fy **** Takk! Den brusautomaten som var på videoen er den samme vi har på skolen

Free soda!
Vis hele sitatet...
Om det var da han trykte på 3 knapper, 3 ganger så er det bare bs.. Han la inn penger før de filma, så trykte han på de 3 knappene som var utsolgt, så trykte han på en som ikke var utsolgt å fikk ut brus (:

Sitat av Fleff Vis innlegg
De fleste bedrifter og firmaer whatsoever vil jo det beste for kunden(Hmm?) Så selvfølgelig slenger de med noen produkter som en trøst, de taper akkurat ikke på det, er bedre å gi fra seg produkter for noen kroner, enn oppstyr i media.

"Skrekkslagen guttunge på 9 fant seigemann uten hode!"
Vis hele sitatet...
Ja, hvilke traumer gir ikke det en 9 åring haha
▼ ... noen uker senere ... ▼
Legger ved link til noen tilbudskuponger jeg fikk fra Meny
http://freak.no/forum/showthread.php?t=165351
Ta på deg en sportsdress og gå rundt med hjemmelagde lodd og selg dem på dørene til folk, si at det er til inntekt for et idrettslag i nærheten og at de er med i trekningen om å vinne f.eks Vin, fruktkurv etc
Utrolig å folk elsker å støtte opp nærmiljøet.

Vi alle har da gått med lodd i ungdommen vår? og er en del penger å tjene

En annen metode som er ganske enkel og genial(vet ikke om den er nevnt før). I matbutikken skjærer du opp det billigste first price brødet til 7 kroner på brødskjærermaskinen, så skjærer du opp det dyreste og beste brødet du finner og legger det i first price posen, og det billige brødet i den dyre posen. Blir fort noen kroner å spare på dette i lengden
Ingen vits i å skjære opp det billige brødet da, bare legg det i den dyre posen så noen andre kjøper det i god tro og butikken slipper å tape penger. Ingen kjøper brød som noen andre har skjært opp, eeeeeesj. Vet forøvrig nå at jeg ikke skal krype og bukke og nikke og neie når noen unggutter kommer til kassa og sier at vensafe-kortet ikke virket, men heller bli smal i øynene og spørre om de er heeeelt sikre på at det var den lappen de betalte for. Hva gjør dere da a gutter?
Sitat av Ezzi Vis innlegg
Parkering:
Fant ut av dette når jeg var i sverige, egentlig veldig logisk. Kjørte inn på et parkeringshus type bom og uten billett i ruta.
Parkerte der under hele oppholdet og greide å miste billetten gikk på automaten og trykket på mistet billett og betalte 200kr isteden for de 450 jeg egentlig skulle betale for å ha stått i 5 dager.
Burde funke de fleste slike steder og enkelt å sjekke. Når du ankommer så kan du gå på betalings automaten og trykke mistet billett så ser du hvor mye det koster deg i forholdt til det du egentlig skal betale for x antall døygn. Vet ikke om nyere p-hus har video overvåking og telling osv men enkelt og forsvare med mistet billett.
Vis hele sitatet...
I Sverige trenger jo ikke vi nordmenn å betale. Parkeringsbøter får vi, men det skjer jo ikke noen verdens ting om vi ikke betaler de. Ikke har de muligheter til å følge opp saken heller Har selv to parkeringsbøter fra Gøteborg for to år siden. Selvfølgelig har jeg ikke betalt de.
BILLIGERE ØL!

Ta en tur på rema 1000. Finn en sixpack med bryggeriet Grans sine "BARE ØL" koster ca 16 kr halvliteren.
Bytt så ut de 2 ølene i midten med foreksemper Guinnes øl til godt over 30 spenn.
Gå så til kassen og du betaler for 6 BARE ØL til ca 16 kr stk.... Smart hva?
Sitat av Guruen Vis innlegg
Snike på buss Oslo/Akersus med det nye SL-kortet:

For det første trenger du et gammelt ukeskort eller månedskort. Når du da skal gå på bussen, smiler du pent til sjåføren og viser fram det utgåtte (ikke nødvendigvis) månedskortet/ukeskortet. Jeg vil si at bussjåføren ikke vil sjekke datoen på stemplingen av kortet ved 19/20 ganger.

Når det oppstår kontroll, tar du bare fram et SL-kort som ikke trenger å ha vært ladet på en god stund, og vekteren gir deg thumbs up uten å foreta noen sjekk om kortet faktisk er gyldig.

Vet ikke helt hvordan dette vil fungere med busser i Oslo, om man må registrere turen med SL-kortet når man går på... men funker hvert fall på busser i Akershus, samt til og fra Oslo.
Vis hele sitatet...
Vekterne har sjekket gyldigheten på kortet mitt (elektronisk) hver gang jeg har vært i billettkontroll, så dette går nok ikke.
Noen da som vet en genial måte å få RedBull til å sende et par/tre bokser til deg ?
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Noen da som vet en genial måte å få RedBull til å sende et par/tre bokser til deg ?
Vis hele sitatet...
Prøv å bli "sponsa" av de, si at dere skal ha russebil/russebuss, og tilbyr dere og ha logoen dere på siden. Broren til en kompis av meg gjorde dette, bare med battery, han fikk vel tilsendt 3 brett ellernoe Men dette var på ekte da, ikke scam. Fikk også tilsendt vinyl-sticker til bilen, liksom Men skal være lett å scamme dem

Er bare å sende mail å høre
jeg tror de fleste "forbruker-firmaer" går med på helt enkle utleveringer av varene sine om kunder orienterer dem om (dikt opp grunn her) og at de tar det til media om en ikke får kompensasjon.

dette blir bare simple tyverier i mine øyne, og det eneste som "hindrer" personer i dette må evt være moral. (dette er ikke ment som moral preken.)

jeg for min del lurer på om det er noen der ute som har vært litt mere "heavy" i sine tyverier \ scams og som har fått utbytter i tusenkroners-klassen?

er interessant og lese det andre her også, er ikke det jeg mener, men etterlyser svindel i større skala \ valuta.
Rart ingen har nevnt "det gamle vekslingstrikset"
Fungerer dessverre ikke på butikker med cashguard o.l :P
Heller ikke på veldig observante kassadamer :lol:

Jeg og en tredjepart klarte og lure en pirat-taxi engang, han ble så lurt at han nektet og tro på at vi hadde lurt han. :lol:
Tok oss lang tid og forklare at vi hadde gid ham 100kr ikke 400...

Det gjelder og holde tungen rett i munnen, viss ikke risikere og ende opp med mindre\like mye som da du startet. (eller en tur i kasjotten)
Sist endret av jarl; 10. september 2010 kl. 16:26.
Sitat av jarl Vis innlegg
Rart ingen har nevnt "det gamle vekslingstrikset"
Fungerer dessverre ikke på butikker med cashguard o.l :P
Heller ikke på veldig observante kassadamer :lol:

Jeg og en tredjepart klarte og lure en pirat-taxi engang, han ble så lurt at han nektet og tro på at vi hadde lurt han. :lol:
Tok oss lang tid og forklare at vi hadde gid ham 100kr ikke 400...

Det gjelder og holde tungen rett i munnen, viss ikke risikere og ende opp med mindre\like mye som da du startet. (eller en tur i kasjotten)
Vis hele sitatet...
Ja, vil du være så vennlig å plumpe ut hvordan dere gjorde dette, din luremus!
Sitat av jarl Vis innlegg
Rart ingen har nevnt "det gamle vekslingstrikset"
Fungerer dessverre ikke på butikker med cashguard o.l :P
Heller ikke på veldig observante kassadamer :lol:

Jeg og en tredjepart klarte og lure en pirat-taxi engang, han ble så lurt at han nektet og tro på at vi hadde lurt han. :lol:
Tok oss lang tid og forklare at vi hadde gid ham 100kr ikke 400...

Det gjelder og holde tungen rett i munnen, viss ikke risikere og ende opp med mindre\like mye som da du startet. (eller en tur i kasjotten)
Vis hele sitatet...
Lyst å dele fremgangsmåten?

/litt sen
Sist endret av Kugie; 10. september 2010 kl. 16:33.
Aah, glemte å skrive det
Si du beginner med og ville veksle en 1000-Lapp til en 500, to 200 og en hundrelapp. Så ber du om 100 lappen I mynter.
Hvis hun fortsatt holder hundrelappen, kan du gji henne 400kr og si du vill ha 500 lappen istedet.

Veldig enkel versjon(har ofte flere ledd enn dette)men det fungere overaskende ofte

Skrevet på iPhone så beklager skrivefeil/ om det ble kaos.
Sist endret av jarl; 10. september 2010 kl. 17:33.
Sitat av jarl Vis innlegg
Aah, glemte å skrive det
Si du beginner med og ville veksle en 1000-Lapp til en 500, to 200 og en hundrelapp. Så ber du om 100 lappen I mynter.
Hvis hun fortsatt holder hundrelappen, kan du gji henne 400kr og si du vill ha 500 lappen istedet.

Veldig enkel versjon(har ofte flere ledd enn dette)men det fungere overaskende ofte

Skrevet på iPhone så beklager skrivefeil/ om det ble kaos.
Vis hele sitatet...
Dette vekslertrikset er ikke nytt. Alle butikkene på alle stedene jeg jobber vet om dette. Løsningen er at man ikke veksler. Punktum.
Dermed startet svina å kjøpe en tyggis til 8 kr og betale med 1000-lapp. Og når de fikk igjen masse seddeler så skulle de heller ha igjen i 200-lapper osv.
Løsningen ble da at når slikt skjedde gir man tilbake EN gang, og gir beskjed om at de kan veksle i banken. Skal ikke påstå at alle butikker har slike regler, men fler og fler gjør slikt nettopp fordi at man ikke vil bli lurt.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Mitt bidrag til tråden:
Et knep som folk bruker alt for lite er å spørre om rabatt.
Særlig om du handler en hel del dyre ting i samme slengen.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber i en Malia butikk og det er mange som spør om rabatt når de handler for over 1000. Og de får som regel det. Så det lønner seg å spørre om rabatt ja, penger spart er penger tjent Folk må bli tøffere sånn!
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Dette vekslertrikset er ikke nytt. Alle butikkene på alle stedene jeg jobber vet om dette. Løsningen er at man ikke veksler. Punktum.
Dermed startet svina å kjøpe en tyggis til 8 kr og betale med 1000-lapp. Og når de fikk igjen masse seddeler så skulle de heller ha igjen i 200-lapper osv.
Løsningen ble da at når slikt skjedde gir man tilbake EN gang, og gir beskjed om at de kan veksle i banken. Skal ikke påstå at alle butikker har slike regler, men fler og fler gjør slikt nettopp fordi at man ikke vil bli lurt.
Vis hele sitatet...
At det ikke er nytt er jeg klar over, var derfor jeg skrev " det gamle veksletrikset" Og det er utrolig mange 16-20 åringer som har deltids jobber
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Tror deg jeg, det virker bare for utrolig til å være sant
Vis hele sitatet...
Hahahahahah, digger du seigmenn eller?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av fjellape Vis innlegg
Slike grønne sammenleggbare kasser som dem bruker til frukt osv tror jeg er 70kr per stk i pantepenger..
Vis hele sitatet...
Hvor får du panta disse da?
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Hvor får du panta disse da?
Vis hele sitatet...
I butikker de har sånne grønne fruktkasser
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Hvor får du panta disse da?
Vis hele sitatet...
Bama Logistikk
Er noen kompiser som har brukt å feste en snor på en storflaske brus når de skal pante, så når flasken går inn og registreres som 2.50,- så drar de den ut igjen og fortsetter med samme flaska. Lettjente penger. Vet ikke om det fungerer overalt?
Sitat av 100% Vis innlegg
Er noen kompiser som har brukt å feste en snor på en storflaske brus når de skal pante, så når flasken går inn og registreres som 2.50,- så drar de den ut igjen og fortsetter med samme flaska. Lettjente penger. Vet ikke om det fungerer overalt?
Vis hele sitatet...
Så og si alle panteautomater i disse dager vil ikke la seg lure av slikt.
Sitat av kvarburg Vis innlegg
gå inn på rema, kjøp en pakke sjokolade, spørr snarkassedama om du kan legge igjen sjokoladen her fordi du skal inn i butikken igjen. Få en kompis til å rappe den andre sjokoladen mens kassedama er borte. Når du skal hente sjokoladen, er det stjålet og du sier ifra til kassedama. Du får kanskje en ny, gratis

en kompis av meg ble faktisk frastjålet en pakke stjernemiks på denne måten av noen drittunger.

Han fikk en stjernemiks av kassedama + etterpå sykla vi og fant drittungene som rappa stjernemiksen :P 2 stk. stjernemiks for prisen av 1
Vis hele sitatet...
Så dere stjeler en sjokolade fra kassen, istedenfor inni butikken? Jeg bøyer meg, dere har funnet en måte å lure systemet.
Dette er en litt mere avansert svindel:

Man er 3 persjoner, kaller dem 1.2. og 3.

Man steller seg i kø. nr 1 handler varer for la oss si 500kr, og har markert denne 500lappen med f.eks litt rosa tusj.

Lenger bak i køen står nummer 2 og kjøper noe til kansje 20 kr og betaler med en 200lapp. han vill da få igjen 180kr. så stusser han litt og sier jeg skal jo ha igjen 480kr. ikke 180 og sier han betalte med en 500lapp. mannen i kassen vill mest sansynerlig være litt skeptisk på dette pungtet og stusser litt selv. nr 2 sier da at det var noe rosa eller rød farge på 500lappen. Også kommer nummer 3 inn i bilde som da står bak nummer 2 i køen. han sier at han trur han er enig i at han faktisk la merke til noe rødt på denne 500 lappen også at det var en 500 lapp. Og ikke en 200 lapp. Dette vil som regel virke ganske overbevisende når han da tar opp kassen og finner en 500lapp med noe rosa på.

Dette avhenger av at man ikke går inn i butikken samtidig. later som man ikke kjenner hverandre. kansje persjoner i litt forskjellige aldere og kansje ei litt fin jente som ser uskyldig ut som hevder det var hennes 500 lapp.

Fungerte ivertfall for meg, og jeg og noen venner har hatt en del planlagte og vellykkede svindler. Og dette fungerer mest sansynerlig bare på steder hvor man da ikke har automatisert/moderne kassa aparater.

som f.eks kebab sjapper hvor folk snakker dorlig norsk ogsåvidre Lykke til^^
Sitat av Hobby_narkis Vis innlegg
Dette er en litt mere avansert svindel:

Man er 3 persjoner, kaller dem 1.2. og 3.

Man steller seg i kø. nr 1 handler varer for la oss si 500kr, og har markert denne 500lappen med f.eks litt rosa tusj.

Lenger bak i køen står nummer 2 og kjøper noe til kansje 20 kr og betaler med en 200lapp. han vill da få igjen 180kr. så stusser han litt og sier jeg skal jo ha igjen 480kr. ikke 180 og sier han betalte med en 500lapp. mannen i kassen vill mest sansynerlig være litt skeptisk på dette pungtet og stusser litt selv. nr 2 sier da at det var noe rosa eller rød farge på 500lappen. Også kommer nummer 3 inn i bilde som da står bak nummer 2 i køen. han sier at han trur han er enig i at han faktisk la merke til noe rødt på denne 500 lappen også at det var en 500 lapp. Og ikke en 200 lapp. Dette vil som regel virke ganske overbevisende når han da tar opp kassen og finner en 500lapp med noe rosa på.

Dette avhenger av at man ikke går inn i butikken samtidig. later som man ikke kjenner hverandre. kansje persjoner i litt forskjellige aldere og kansje ei litt fin jente som ser uskyldig ut som hevder det var hennes 500 lapp.

Fungerte ivertfall for meg, og jeg og noen venner har hatt en del planlagte og vellykkede svindler. Og dette fungerer mest sansynerlig bare på steder hvor man da ikke har automatisert/moderne kassa aparater.

som f.eks kebab sjapper hvor folk snakker dorlig norsk ogsåvidre Lykke til^^
Vis hele sitatet...
Hva om h*n i kassa faktisk legger merke til det rosa på seddelen i utgangspunktet?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av The-kid Vis innlegg
Hva om h*n i kassa faktisk legger merke til det rosa på seddelen i utgangspunktet?
Vis hele sitatet...
Hvis man er det minste seriøs med svindlingen sin signaliserer man da til de bak at svindelen avbrytes...

Sitat av Hobby_narkis Vis innlegg
og kansje ei litt fin jente som ser uskyldig ut som hevder det var hennes 500 lapp
Vis hele sitatet...
Jeg må bare spørre: Var det en pen og uskyldig jente som hevdet at 500-lappen var hennes? Altfor mange svindler involverer jenter med blå øyne og svære pupper nå for tiden, og jeg kler virkelig ikke push-up...
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Sitat av Olje14 Vis innlegg
BILLIGERE ØL!

Ta en tur på rema 1000. Finn en sixpack med bryggeriet Grans sine "BARE ØL" koster ca 16 kr halvliteren.
Bytt så ut de 2 ølene i midten med foreksemper Guinnes øl til godt over 30 spenn.
Gå så til kassen og du betaler for 6 BARE ØL til ca 16 kr stk.... Smart hva?
Vis hele sitatet...
Da vil du jo sitte igjen med 4 stk. jævlige Bare øl... Holder meg til å kjøpe Guinnessen min i originalemballasje, jeg
ja vi hadde et tegn for å avbryte som vi alltid bruker. når man svindler står man aldri med hendene i lommen å ser slaskete ut. så om man må avbryte så putter vi hånden i lommen. Du lager bare et veldig lite merke på den. de fleste i kassen ser sjeldent etter kjenne tegn. Grunnen til at vi har gjordt mange godt gjennomførte svindler er fordi jeg jobber i butikk. og leiter etter småtingene i hverdagen for en vanerlig butikkarbeider. observerer og tenker bevist på smutthull hvor jeg kan klare å lure folk. Kall meg gjærne en slu jævel men so be it.

Og jeg så det var en lenger opp her et sted som lurte på litt større skæms.

Her er en litt stor en hvor det kan ligge MYE penger. men den er litt risky fordi det er en større form for tyveri enn svindel.

1. Du må kjenne folk som liker å mekke på biler. Og som ofte kjøper selger bildeler osv.
2. Du finner en sportsbil i sverige, som har mye bra deler i seg. som er til salgs.
3. Du kontaker persjonen som selger bilen og sier du hente noe et sted som er 1-2 timer unna der han bor(f.eks på hytta di som ikke finnes). Og lurer derfor på om du kan prøvekjøre bilen han har til salgs, fra der han bor og opp til hytta di. og levere den på tilbakeveien. ( da har du kjøpt deg en 4 timers luke , hvor du kan gjøre hva du vill med bilen)
4. Du kjører bilen direkte tilbake til norge. så fort du er over grensen og kommet et lite stykke, så fjerner du utvendig kjennetegn som f.eks spoiler.
5. Kjør bilen hjem til kompisen din som liker å sku å mekke. fjern alle dyre deler fra bilen som kompisen din får solgt eller kjøper selv.
6. brenn bilen et sted langt unna folk. skrap vekk alle merkenummer du finner og øderlegg bilen mest mulig.
7. Du burde ikke gjøre dette stuntet dersom du ikke rekker hjem innen tidsfristen. ( Du kan selvsagt si du skal noe annet enn å hente noe på hytta. du skal besøke broren din som du ikke har sett på en stund. han vet derfor ikke hvorlang tid du bruker.

Jeg har aldri gjordt dette selv. men jeg har noen kamerater som driver med dette å di har fortalt meg hvordan dem gjør det. Men det er som regel jeg som må kjøre dem ned der hvor dem skal hente disse bilene.

Innen politiet finner ut hvor du befinner deg så eller hvem du i det heletatt er så er du over alle hauger alt du trenger er guts til å faktisk fullføre dette.

Det ironiske er at jeg er den på jobben som har tatt flest persjoner i å stjele og også såkalte småsvindler med frukt & grønt garantien.

ja vi brukte ei jente også :P Dama mi^^

En metode jeg/vi i butikken hvor jeg jobber bruker er:

1. Vi setter alltid opp produktene på en ryddig å fin måte.
2. Når vi ser produkter som ligger åpenlyst (slik at alle ser dem) så legger vi dem bare tilbake. Da dette mest sansynerlig er kunder som har funnet ut at de ikke skal ha denne varen alikevell å bare lagt det ifra seg.
3. Dersom vi finner f.eks 3-4 ostepopp pakker på feil sted, bak f.eks hundematen eller boksmaten, eller bare bak en annen type potetgull. Så lar vi det ligge. og sjekker regelmessig om det er borte.
4. En annen dag som tilfeldigvis er akkuratt den dagen ostepoppen(som lå på feil sted) går ut på dato. kommer det en kunde å sier han har funnet disse 3pakkene med ostepopp som har gått ut på dato og han vil ha pengene for disse. så ber vi om legitimasjon. Og etter at kunden har gått så sjekker vi kamerane fra dagene vi i butikken fant ostepoppen og sjekker hvem som la det der. og om dette er samme persjon. så blir man tatt for å stjele. Og vi har en lapp i kassa på hvilke ting vi har funnet og hvilken dato dem går ut på dato.

Anbefaler andre butikker å gjøre det samme:P Dette var en metode jeg oppfant, fordi jeg viste at folk gjør dette. nettop fordi jeg gjorde det når jeg var 10-12 år selv. Også fortale jeg sjefen min at jeg hadde en teori på hvordan vi kunne ta folk for garanti svindel! Husk det er småsvindler man blir tatt for. ikke de store. for alle veit hvordan man gjør de små. men få persjoner kan de store!

Og nei vi har ikke krav på å se legitimasjon fra kundene våre om dem ikke skal kjøpe øl eller tobakk/legemidler. Men vi kan nekte dem å handle i butikken vår. Og selvom de har funnet noe de skal få gratis, så går det under å handle. veldig enkelt fortalt. viser du ikke legitimasjon når vi spørr så får du ikke ostepoppen. og viser du oss legetimasjon så har vi navn og fødselsdatoen din.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Prøv å bli "sponsa" av de, si at dere skal ha russebil/russebuss, og tilbyr dere og ha logoen dere på siden. Broren til en kompis av meg gjorde dette, bare med battery, han fikk vel tilsendt 3 brett ellernoe Men dette var på ekte da, ikke scam. Fikk også tilsendt vinyl-sticker til bilen, liksom Men skal være lett å scamme dem

Er bare å sende mail å høre
Vis hele sitatet...
kan du sjekke med kompisene dine om dette funker uten å oppgi noen som helst registrering? er mindreårig
cola-automat-service scammen: må man oppgi adresse, eller sjekker cola det via 1881 ellerno slikt? noen som har nummeret til en slik automat her og nå?
Lefdal ønsker alltid å være billigst. Gå inn og si at du så varen du ønsker billigere hos elkjøp elns og du vil dermed få et tilbud hos Lefdal som er enda billigere enn prisen du sa var på elkjøp. Dette sjekker de sjeldent opp, men om de sjekker opp så sir du bare at du har sett feil/missforstått
Sitat av Blackspot Vis innlegg
Lefdal ønsker alltid å være billigst. Gå inn og si at du så varen du ønsker billigere hos elkjøp elns og du vil dermed få et tilbud hos Lefdal som er enda billigere enn prisen du sa var på elkjøp. Dette sjekker de sjeldent opp, men om de sjekker opp så sir du bare at du har sett feil/missforstått
Vis hele sitatet...
Lefdal og Elkjøp har vel samme eier, så det er jo litt rart om de ønsker å konkurrere med seg selv på denne måten?

http://www.proff.no/proff/search/com...&org=892593302
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Hmm. Jeg har merket at de pappkrusene har en lei tendens til å gå i stykker etter det 6-7 påfyllet
Vis hele sitatet...
Kanskje du må oppbevare den på en trygg plass xD
Neida... Men du får vel en del for prisen anyway da.
Sitat av capidog Vis innlegg
Lefdal og Elkjøp har vel samme eier, så det er jo litt rart om de ønsker å konkurrere med seg selv på denne måten?

http://www.proff.no/proff/search/com...&org=892593302
Vis hele sitatet...
Si en annen butikk da
gratis varer på butikker.

jeg har prøvd dette noen ganger før jeg ble 18, jeg tok 3 snus bokser, gikk bort til smågodt hyllen låg 2 snus bokser oppi posen og fylte litt med snop, så gikk jeg tilbake og låg tilbake 1 boks. .

de så jeg tok noe, og de så jeg låg noe tilbake

dette funker egentlig på hva du vil :P fikk masse gratis som en den lille dritt ungen jeg var
Sitat av Blackspot Vis innlegg
Si en annen butikk da
Vis hele sitatet...
Samme eier eller ikke, dette har ingenting å si for deg som kunde.