Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 9520
Dette er den latterligste saken jeg har hørt om, og det dårligste korpset. Når jeg gikk i korps og gikk på feltet å øvde, så slapp vi fram alle biler som måtte forbi, uten at vi kom i utakt uansett om vi spilte en sang eller bare marsjerte.
Lol!

Jeg har selv blitt tatt i bl.a. fartskontroll. Saken; Jeg var alene i bilen, det var to politi på stedet, målt med laser i 60 sone. Kjørte iflg. politet i 76 km/t. Ble forespurt om å ville se på laser. Her er det viktig å svare NEI. Ved senere avhør vil nettopp dette komme opp, og da kan man nekte å ha blitt forespurt om nettopp dette.. ( 2 poeng til deg..)

Lang historie kort; Nekt forelegg, ikke bry deg om kontinuerlige brev ifra påtalemyndighetene, drener saken til siste slutt. Dvs helt frem til at du evt. må møte opp i tingretten på "avtalt", eller rettere sagt påtalt, tid. (Forsvarer er vel gratis?)

Om ikke din sak blir henlagt så må eneste grunnen være at du har innrømmet enkelte forhold i et evt. avhør. Og husk du kan ikke bli straffe-forfulgt for å ikke fortelle "den objektive sannhet" i et avhør.

Min sak ble henlagt og din blir det samme om du bare har is i magen.

PS Jurister / domstoler sitter med papirer / saker til opp til halsen. De både må og vil prioritere.

Lykke til
Sist endret av sugarcain; 20. mai 2010 kl. 22:34.
Litt utrolig at politiet går så langt når de bare har fått høre 1 side av saken...

Noen oppdateringer?