Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5788
Var nettopp ute å tok meg en blås,katten min stod i oppkjørselen plutslig begynner den å legge seg ned i kampstilling å begynner å mjaue å stirre som en gal,det var ingen mus eller fugl,han ga seg etterhvert å kom å satt seg på siden av meg å man så med en gang at den slappet av plutslig begynte den å nistirre ut i lufta igjen å bevegde hodet som han hadde sett noe av interesse,er ikke første gangen men har aldri tenkt over det før.Syns det hele var litt spesielt men samtidig veldig morsomt,Den har også ligget på sofaen på rommet mit å plutslig stirra ut i rommet å mjauet,satan det var noia.
Er det en forklaringen at katta rett å slett har blitt pasient i hode eller er det noe som vi vanlig døende ikke kan spore?
Sist endret av Enesheen; 28. mars 2010 kl. 05:07.
Min er også sånn. Begynner plutselig å stirre i taket mens den klatrer på forskjellige ting for å komme seg så høyt opp som mulig
Kan være skygger osv. Insekter for den del.
Sitat av nikita Vis innlegg
Kan være skygger osv. Insekter for den del.
Vis hele sitatet...
Nja, innsekter på denne årstia?
hunden til bestemora mi holder på sånn dær nesten hver dag
Katter og hunder har et sanseapparat som knuser vårt på de fleste områder. Katter har et ekstremt godt nattesyn, svært god hørsel og god luktesans. Hunder har en ufattelig luktesans, svært god hørsel og vesentlig bedre nattesyn enn mennesker. Med andre ord kan de sanse høyst reelle ting som vi ikke kan oppfatte fra samme sted, og det er nok det som var tilfelle også i denne saken. Selv om de merker noe du ikke gjør, så betyr ikke det at det er paranormalt.
Sist endret av Provo; 28. mars 2010 kl. 08:40.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Nja, innsekter på denne årstia?
Vis hele sitatet...
Ja? Det er da ikke noe problem. Så en flue senest i går, og en marihøne for noen dager siden.
Det var nok mest sansynlig noe naturlig og forklarlig som du ikke så men katten fikk øye på.
Katter kan jo også bli aggresive på alt de opplever som truende for dem som vi ikke vill sett på som truende i det hele tatt, feks speilbilde, lys eller skygger og mye annet som vi ikke en gang ville ha tenkt på.
Det er nok mest sansynlig at nikita har rett, side insektet kan være så små at du ikke oppfatter dem eller en skygge du ikke fikk med deg at bevegde seg.

Av og til virker det som katter trener på å opptre aggresivt slik at de kan virke tøffere ovenfor andre dyr når de først møter dem, men dette kan jeg ikke bekrefte at stemmer.

I mange grøssere (bøker og filmer) er det hunder og katter som ser overnaturlige ting som ikke mennesker ser/oppfatter, det må jo være fordi forfatterene går ut ifra at siden de har så mye bedre sanse organer, så kan de også oppfatte overnaturlige ting før oss og har lettere for å skille mellom hva som er overnaturlig eller ikke.
Sist endret av Boiten; 28. mars 2010 kl. 11:44.
Har noe familie som mente de hadde "ubudne gjester" - og ved en anledning sies det at sofaputen plutselig ble trykket ned, akkurat som om noen satt seg på den... Samtidig skal katten ha vært skikkelig skremt.... (!)

:S
Dette har jeg faktisk lest og sett en del om, på internett og på TV. Mange har lagt merke til katter som plutselig slutter med det de gjør, og stirrer på et eller annet midt i løse lufta. Noen blir krakilske uten grunn. Noen mener at katter kan se spøkelser, mens vitenskapsfolk selvfølgelig avkrefter det som tull og forklarer det på andre måter. Uansett kan jeg fortelle at det er et tema som har blitt tatt opp mange ganger.

Her er det første av over 6 millioner treff på Yahoo når jeg søker på "Cats ghost": http://www.angelsghosts.com/cats_see_ghosts.html
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Er det en forklaringen at katta rett å slett har blitt pasient i hode eller er det noe som vi vanlig døende ikke kan spore?
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskeligheter med å forstå hvor du egentlig vil med denne posten.
Er du ute etter at vi skal avgjøre om det fins spøkelser osv.?
For i bunn og grunn er det nettopp dette du spør oss om.


Sitat av Admiralj Vis innlegg
"Var nettopp ute å tok meg en blås"
Vis hele sitatet...
Stump røyken før røyken stumper deg!
Eventuelt handle varer andre steder neste gang.
Enesheen's Avatar
Trådstarter
Herregud,fortalte om en opplevelse,Er du ute etter en å trekke opp så har du valgt feil,God påske

http://www.youtube.com/watch?v=DDZwy...eature=related
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Skjedd en gang med katten min :/

Lå i senga og den sitter i stolen ved siden av og plutselig begynner den å fokusere på forskjellige steder på vegger og tak som om det er noe der (virket ut som den så på en flue eller noe men var absolutt ikke noe der).

Er litt rart men så forstår vi oss vel ikke så mye på katter heller da
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Herregud,fortalte om en opplevelse,Er du ute etter en å trekke opp så har du valgt feil,God påske

http://www.youtube.com/watch?v=DDZwy...eature=related
Vis hele sitatet...
Hehe, det siste der var ment som en dårlig spøk da!
Men det jeg skrev øverst i den posten var da vel ikke provoserende?

God påske. <3
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sikkert et spøkelse! Meld katta di på den Sjette Sans!
Skjer med alle kattene mine og og hunden av og til.

kan plutselig se helt skremt ut, og blir like mye skremt av å se på katta. plutselig bare skvetter den til og ser rett ut i luften mot ingenting for så etterhvert ser det ut som om den følger med på noe :P den freste en gang også, ja bare rett ut i luften :S

lå på sofaen en gang og det kjentes ut som om noe bare trykte ned på skuldra mi, men holdt på å sovne så kan jo være noe der. men 4-5 minutter etterpå satt katta og glodde i taket igjen,var litt rart det med katta :P men det er kattene som skremmer oss mer en de blir skremt trur nå eg :P
Sist endret av WhiteHat; 28. mars 2010 kl. 22:46.
katter er ganske aktive på natta.. Hva får deg til å tro at det var paranormal aktivitet!?
Har selv opplevd dette. Forstod ikke hvorfor katten så på veggen og freste. Gikk bort, så ingenting og stusset litt. Gikk bort igjen senere og så et ekstremt lite insekt jeg ikke så første gangen. Selv på en hvit vegg var det vanskelig å se.

Occam's razor strikes again.
som starra sa kan det være insekter som er mikroskopiske omtrent.

Men kan hende de reager på ventilasjons kanaler? kan hende de hører dem ganske godt, og det kan virke "fresende" for den så de freser tilbake?

Men har skjedd med hunden også, har prøvd å snakke til den når den glor i løse luften uten at den reagerer, men kanskje mops har litt dårlig syn og trur den er noe :P

dyr er noe av det merkeligste jeg kan komme på til tider :P
Sist endret av WhiteHat; 28. mars 2010 kl. 22:53.
Den eneste logiske forklaringen er at katten din er et medlem i ghostbuster crewet.
vi har to hunder.
de ligger på gulvet / sofaen og plutselig så renner de i en satans til fart mot gangdøren og der står du og av og til knurrer, der står de i 5min. og like etter de har "roet" seg og lagt seg ned så skjer det et eller annet.
igår smalt det noen dører i kjelleren og dunking fra et soverom. (ingen andre hjemme btw) kan også være knirking og fot trinn i trappen og gangen av og til og tv'n lever sitt eget liv og hver gang det skjer noe reagerer hundene ca 5-10 min før det skjer noe. så NOE merker de nokk
Ja, dyr værer ting mye bedre en mennesker. gjelder uvær, død og paranormale hendelser+++
De har veldig følsomme og sterke sanser
Sist endret av Wickeddark; 28. mars 2010 kl. 23:05.
Dyr er mer fokusert på omgivelsene rundt seg og legger merke til forandringer mye raskere enn mennesker og reagerer ofte med å gå i forsvar. Så enkelt, så greit!
- Har i mange år opplevd slike hendelser med forskjellige dyr og har ønsket at det skulle være noe mer enn det øyet ser, for spenningens skyld.
Prøv å virkelig fokuser (kan hjelpe å røyke en joint først, jeg legger hvertfall merke til MYE mer av det som er og skjer rundt meg når jeg er fjern), det er drit morsomt å være med dyr når man er fjern og forsøke å sette seg på dens nivå for så å utforske sine omgivelser med nye øyne.
- LSD kan også være et hjelpende stoff om du vil se ting med nye øyne, men ikke ha katta der da, det kan ende opp med at du ikke greier styre tankene dine og får noia fordi du ikke greier ha full kontroll over tankene dine. (evt ha kompiser med som støtte, man kan alltid snakkes ned fra noia eller en bad-trip)
Katta vår pleier å stirre ut i lufta bak mamma når hun ser på Hjemsøkt eller Sjette sans, eller hva det heter :P
Vi har jo også katten Oscar som visstnok tar seg en tur innom mennesker på aldershjemmet der han holder til for å kose med de som snart skal dø.
Du har jo blomsterfluer, som stort sett er i huset året rundt så lenge du har planter og varme i huset.
Katten min er sånn også, fikk også noia, men prøvde også å nistirre i lufta å lete etter hva den så.
Viste seg å være en blomsterflue, bitteliten jævel.
katten vår drepte et spøkelse en gang, spøkelset hang foran vinduet, og beveget seg litt frem og tilbake, blafret litt, så kom katta og reiv den ned og da ble den stille :S!!!
Hhahahaha Ondskap & Njord! :P


DfenZ:
Leste at luften dyr/mennesker puster ut inneholder stoffer som kan oppdages av dyr som blandt annet hund og katt, et eksempel er hunder som oppdager at eieren får hjerteinnfarkt samtidig som eieren faktisk får det. Og hunder som løper ut av et hus bare sekunder før et jordskjelv.
- Sansene til disse dyrene er tydeligvis kraftigere enn menneskets
Sist endret av thomasav; 29. mars 2010 kl. 14:44.
Det er veldig ofte at katter ser små fluer som bananfluer som kommer fra planter du har i huset.
Som du trolig nok ikke ser.
Katter i likhet med mange andre dyr, kan oppfatte ting vi mennesker ikke kan..
Er vel en grunn til at folk har opplevd at f.eks hunder ikke vil gå inn i spesielle rom i hus o.l

Eller det kan være at katten hørte noe du ikke hørte
Sitat av Nilossiell Vis innlegg
Er vel en grunn til at folk har opplevd at f.eks hunder ikke vil gå inn i spesielle rom i hus o.l
Vis hele sitatet...
Ja, det kan være svært mange grunner. Den kanskje merker at du selv er nervøs for å gå inn, den kanskje kjenner en lukt den ikke liker, lukter/ser/hører noe den tilknytter negative assosiasjoner, har blitt skremt der inne før, etc, men det har aldri blitt bevist at de ikke vil gå inn grunnet paranormale fenomener. Derfor er det kanskje heller ikke den naturlige slutningen å gå ut i fra.
Sist endret av Provo; 30. mars 2010 kl. 17:23.
Jeg vet at hunder iværtfall kan fange opp paranormale aktiviteter, jeg kan ikke si hvorfor siden det er en lang historie.
Sitat av Provo Vis innlegg
Ja, det kan være svært mange grunner. Den kanskje merker at du selv er nervøs for å gå inn, den kanskje kjenner en lukt den ikke liker, lukter/ser/hører noe den tilknytter negative assosiasjoner, har blitt skremt der inne før, etc, men det har aldri blitt bevist at de ikke vil gå inn grunnet paranormale fenomener. Derfor er det kanskje heller ikke den naturlige slutningen å gå ut i fra.
Vis hele sitatet...

Du har et poeng, men det har vært tilfeller der det faktisk har vært noe i det rommet som hunden har nektet å gå inn i...
Sitat av Kingsize Vis innlegg
Jeg vet at hunder iværtfall kan fange opp paranormale aktiviteter, jeg kan ikke si hvorfor siden det er en lang historie.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at gud iværtfall eksisterer, jeg kan ikke si hvorfor siden det er en lang historie.

Ser du hvor poengløst det blir å si noe slikt? Uansett hvordan man vrir og vender på det har hunder og katter enormt mye kraftigere sanser enn mennesker, noe som gjør at det er vanskelig å si hva de reagerer på til tider. Å skylde på paranormal aktivitet er ikke annet enn en litt for enkel måte å forklare noe "uforklarlig" på.
Sitat av Nilossiell Vis innlegg
Du har et poeng, men det har vært tilfeller der det faktisk har vært noe i det rommet som hunden har nektet å gå inn i...
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite det? Med "noe" regner jeg med at du sikter til noe paranormalt?
Stiller meg på kattens sanser.

Katter har svært god hørsel, og kan høre lyder som er for svake til at vi oppfatter dem. Den kan også høre høyfrekvente lyder opp til to oktaver høyere enn det vi kan. Dette forklarer det vi ofte kaller for kattens "overnaturlige" sans - det at katten vet at telefonen ringer før vi hører den, eller hører at det kommer noen før vi oppfatter det. Det kjegleformede ytre øret fanger opp lydvibrasjoner og leder dem nedover til trommehinnen. Øret kan også vendes 180 grader i lydens retning, og dette hjelper katten å lokalisere lydkilden.

Kattens værhår fungerer som antenner, og hjelper katten å unngå å støte bort i ting i svakt lys. Et nett av fine nerver rundt roten på værhårene reagerer på den minste bevegelse eller berøring. Til og med luftstrømninger fra gjenstander som beveger seg oppfattes via værhårene, og utfyller på denne måten kattens sanseoppfatning av omgivelsene. En katt er svært var for berøring, og hvert eneste hår på kroppen er følsom for selv den minste vibrasjon. De bløte tredeputene er også velforsynte med nerver, og fornemmer vibrasjoner i bakken som ikke kan oppfattes av mennesket.

http://www.dyrewebben.no/faktasidene...nser/index.htm

Så jeg tror vi mennesker ligger rimelig tynt ann vis vi skal prøve å finne ut av hva katten sanser.
hei, lurte på en snodig ting som hendte for et par dager siden, en fremmed katt kommer glad og lstig bort til meg da eg kaller på den. men i det hun kommer bort begynner hun og lage sinte lyder da ikke fresing, selv om hun snudde ryggen til, fortsatte hun, som om det var noe der hun ikke likte, klappe henne fikk eg ikke. selv om hun murret litt imellom tiden, snodig, eller bare litt ubesluttsom katt :P