Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 28761
ok, i dag ble jeg utsatt for noe veldig rart noe, jeg stod med en medelev i et klasserom da plutselig en lærer kom og dro ned buksen på meg(kvinnlig lærer jeg er en gutt) forran hele klassen, så når jeg snudde meg og spurte hvorfor hun gjorde det så stod hun å lo av meg, jeg spurte 3 ganger hvorfor hun gjorde det og hun lo fremdeles, så jeg spurte om hun kunne være med ut på gangen å forklare seg så vi slapp å stå forran hele klassen men det ville hun ikke og hun fortsatte og le.
Har nå tatt det opp med rektor og avdelingsleder og skal i møte i morgen med læreren, sjefen til hun, rektor og min klasseforstander.

Det jeg lurer på er hvilkne lover hun har brutt og hva slags følger det burde bli?
Går ikke det under sextrakkaserings paragrafen eller noe?
Den gjelder jo begge veier, det er som at vist en 50 år gammel lærer hadde dratt ned buksen på en 17 år gammel jente hadde han blitt buret inne, så sånn sett burde det få samme konsekvensene samme hvilket kjønn det er.
Jeg vil høre deres meninger om saken og hvilkne regler hun har brutt?
Har du prøvd å tenke litt over dette? Med mindre du har hatt problemer med henne før eller at du faktisk har en grunn til å ta deg ekstra nært av dette, så synes jeg det er å gå litt langt å kanskje ødelegge hele karrieren hennes, bare fordi hun dro ned buksa på deg.

Jeg hadde ikke hatt noe imot det. Ikke fordi hun er en dame eller noe sånt, men det skader ikke å ha litt artige lærere
Sitat av noobpower Vis innlegg
så hvor mye er det snak om her? dro hun den ned 2 cm eller?

Hehe , vel, jeg sier ikke at du er , men jeg antar at du er en ulydig elev/bråkemakker/pøbel. lærern ville sikker bare dra en spøk^^
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke snakket med henne før det skjedde engang, ikke 2 cm jeg snakker om at jeg stod med buksen under knærene.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Men jeg kan love deg følgende: Hadde det vært en mannlig lærer som trakk ned buksa på ei jente, ville læreren blitt anmeldt for seksuell trakkasering og mistet jobben på flekken. Nå må vi for faen gi oss med mannsdiskrimineringen her.
Sist endret av ticks; 10. november 2009 kl. 21:15.
Hvis hun ikke dro ned boxeren, så synes jeg at du tar det litt for alvorlig...
På Norway Cup tok en jeg kjenner å dro ned bukse og boxer foran hele laget+et tysk jentelag+ et norsk forbigående jentelag og et guttelag. De sto spredt rundt, men hørte latteren fra alle kanter.

Skal jeg da banke denne medspilleren? Hva annet enn å le med, kan man gjøre? Tviler meget sterkt på at det handler om sex-trakassering...

Lærern trodde du tok spøken, og dreit seg ut. No big deal, unless you want it to be.
Jeg stemmer mer for å gi henne tilbake med samme mynt, å gå etter norges lover og whine for EN sånn spøk blir litt skækkt

Få med noen på å le av henne når du gjør det, så føler hun seg kanskje flauere

Og le skikkelig! "du må gi dem et audio-visuelt SJOKK!" - Alex Rosen
Sitat av ticks Vis innlegg
Det var kanskje morsomt, men læreren er jo ikke noe særlig godt forbilde for elevene.
Vis hele sitatet...
Forstår dette, men jeg iallefall liker lærere som har slik humor. Selvfølgelig, jeg liker ikke lærere som bokstavligtalt mobber elever. Men en lærer som føler hun har så godt bånd med en elev at hun kan gjøre noe slikt liker jeg.

Men selvfølgelig, om trådstarter er mobbeoffer og har grå bein forstår jeg han. Men om du er en litt snesen gutt så var det nok bare ment på en fin tullemåte.
Sitat av Apu Vis innlegg
Forstår dette, men jeg iallefall liker lærere som har slik humor. Selvfølgelig, jeg liker ikke lærere som bokstavligtalt mobber elever. Men en lærer som føler hun har så godt bånd med en elev at hun kan gjøre noe slikt liker jeg.

Men selvfølgelig, om trådstarter er mobbeoffer og har grå bein forstår jeg han. Men om du er en litt snesen gutt så var det nok bare ment på en fin tullemåte.
Vis hele sitatet...
dette er snakk om en dame i 40 årene jeg har ikke noe veldig forhold til henne har hatt henne 2 timer til sammen..
Litt morsom problem stilling. Om du drar ned buksene på henne så tegner jeg med du vil få høre dette i mange år. En god måte å sette ut rykter på om du skjønner.

Om du føler deg personlig krenket så klag og be læreren si unnskyld til deg foran klassen. På den måten fåre dere skværet opp og hun får satt ett eksempel.

Om du er litt småsint fordi hu gjorde deg et pek som du ikke var klar over så finn på noe annet og ta igjen. Er jo morsomt med practical jokes så lenge ingen blir skadet eller krenket.

Edit: Når deg gjelder mannlig lærer og kvinnelig elev så ligger det i kvinnens natur (iallefall idag) og tro at han ønsker noe mer enn å bare være morsom.. mitt syn vel og merke
Sist endret av Vandringsmann; 10. november 2009 kl. 21:20.
Sitat av therer2 Vis innlegg
Det hadde nok ført til utvisning vil jeg tro
Vis hele sitatet...
Øye for øye, tann for tann. Jeg personlig hadde ikke gjort ett stort nummer ut av det. Se på det som et frikort til å gjøre noe faenskap tilbake. Men når man drar rektor/ledelse inn i bildet kan du ikke bruke den unskyldningen uansett utfall.
Jeg kan ikke helt se humoren med at en lærer røsker ned buksa på en elev helt ut av det grønne, jeg da.
Jeg tipper det ikke var vondt ment, men det er jo uansett rimelig uprofesjonelt gjort. Greit at man har en god tone med elevene sine, men det går faktisk grenser for hvor morsom man skal tillate seg å være på en slik arbeidsplass.

Jeg synes ikke du skal lage for mye ut av det, men det går jo ihvertfall an å sørge for at hun våkner opp litt. Som lærer så bør hun jo mer enn de fleste ha forståelse for at practical jokes lett kan oppfattes mer som mobbing enn som spøk. Det er jo virkelig en av de problemstillingene man til stadighet må hanskes med når man jobber på en skole.
Sist endret av mentalmelt; 10. november 2009 kl. 21:23.
Jeg hadde ikke tvilt, jeg hadde gått til rektor (slik du har gjort, og ordnet et møte) og i det minste få henne til å forklare hvorfor hun gjorde dette, og en beklagelse foran hele klassen hadde vært på sin plass.

Liker du henne ikke, kan du lage en større sak om dette, om du vil det, men det tror jeg ikke er unødvendig.

Men ikke bare la det gå videre uten å gjøre noe.
Sitat av Cyan Vis innlegg
Det er faktisk noen som kan ta større skade av slike hendelser enn du tror, twisted shroom.
Vis hele sitatet...
Joda, ser den. Har selv opplevd at jeg nesten har klikket på en kompis fordi han kødda med meg. Eller, jeg slo ham faktisk ganske hardt i magen... Lenge siden, men ikke akkurat stolt av det.

Det gjelder å finne en måte å ikke ta alt så jævlig personlig. Jeg er for eksempel kynisk til alle de jeg ikke kjenner/bryr meg om. Men funker jo ikke hvis man ikke har en omgangskrets da.
Works for me.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg tipper det ikke var vondt ment, men det er jo uansett rimelig uprofesjonelt gjort. Greit at man har en god tone med elevene sine, men det går faktisk grenser for hvor morsom man skal tillate seg å være på en arbeidsplass.

Jeg synes ikke du skal lage for mye ut av det, men det går jo ihvertfall an å sørge for at hun våkner opp litt. Som lærer så bør hun jo mer enn de fleste ha forståelse for at practical jokes lett kan oppfattes mer som mobbing enn som spøk. Det er jo virkelig en av de problemstillingene man til stadighet må hanskes med når man jobber på en skole.
Vis hele sitatet...
Hadde hun bare hatt en god tone med klassen hadde det vært noe annet, men som sagt jeg kjenner omtrent ikke dama hun har nesten ikke hatt oss i det hele tatt
Sitat av therer2 Vis innlegg
Hadde hun bare hatt en god tone med klassen hadde det vært noe annet, men som sagt jeg kjenner omtrent ikke dama hun har nesten ikke hatt oss i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Det var nok uansett et forsøk på å skape en god tone, og fremstå som hip og cool overfor klassen din, tror du ikke?
Poenget er ihvertfall at hun antageligvis ikke mente å være slem, men bare opptrådte utrolig klønete uten å forstå det selv.
Jeg tror ikke dere helt ser problemstillingen her. Dette har ingenting med hvor vidt dette kan oppfattes som morsomt eller ei, men snarere en lærerinne som helt klart beveger seg utenfor akseptert atferd. Jeg vet ikke om du bør spille for mye på seksuell trakassering, men dette er i aller høyeste grad ansvarsvikt fra hennes side.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har psykiske skader så det holder selv så jeg skjønner hva du mener, men å drite seg ut er noe som skjer før eller siden uansett, just face it!
Vis hele sitatet...
Drite meg ut gjør jeg nok av ganger, men synes ikke det er oppførselen en offentlig ansatt burde ha..
Humor eller ikke, så forstår jeg faktisk problemet og poenget til trådstarter!

Hvorfor kan ikke slike ting gå begge veier? hva hadde skjedd om han hadde gjort det på henne fremfor hele klassen? selv om dette kan være svært arti (jeg hadde sikkert ledd godt), så ser jeg absolutt at enkelte mennesker ikke liker denne typen oppmerksomhet - og helst vil at andre ikke skal dra av dem buksa.

Da må vedkommende ha respekt for dette, sant?

Uansett, du kan jo bare gjøre det samme henne en dag? Ta litt godt tak slik at du kanskje drar av henne trusa også, og se hvordan hun reagerer på det
NÅr du hun deretter konfronterer deg, så bare le - så får vi se om hun synes det er like gøy. Forstår GODT, at du følte deg provosert når hun ikke en gang kunne gi deg ett ordentlig svar eller en god unnskyldning, men feiget heller ut ved å prøve å le seg unna det.
Sist endret av Bassalf; 10. november 2009 kl. 21:31.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Dra av buksen, så stiller du deg rett opp i trynet på hun og ler godt. Når hun prøver å snakke så ler du enda høyere. Tilslutt så spør du: "Hvordan føles det?"
Vis hele sitatet...
Nå er jo handlingen gjort på den måten at han skal ha ett møte med vedkommende, og da gjør man ikke samme peket tilbake. Det er uaktsom handling. Hadde han gjort det med henne rett etter han selv hadde buksene på knærna, da hadde det blitt anderledes.
Håper du ikke gjør alvor av en anmelding. Ta det som en spøk, for det var sikkert det det var ment som. Hvis jeg hadde vært i din situasjon, tror jeg at jeg hadde syntes det var ganske morsomt, dog ganske flaut for henne.

Edit: Haha, det ble skrevet 13 innlegg på den tiden jeg skrev mitt.
Sist endret av exocytose; 10. november 2009 kl. 21:36.
Vet du hva jeg hadde gjort? Utnyttet det, hvis du ikke gjør noe tilbake mot hun / stor sak, bare ler av det + får ett godt forhold med lærer såpass tidlig kan det godt hende at du får bedre karakterer i dette faget?
Sitat av therer2 Vis innlegg
Drite meg ut gjør jeg nok av ganger, men synes ikke det er oppførselen en offentlig ansatt burde ha..
Vis hele sitatet...
Spørsmålet jeg sitter inne med er: Tok du deg nær av det, eller ikke? Var dette ubehagelig?

Noe sier meg at du ikke er typen til å skamme deg over noe slikt, men at du derimot er typen som gjerne opposisjonerer seg ovenfor lærere, og vet å kunne utnytte noe slikt.

Jeg sier ikke at dette ikke kan ha vært alvorlig nok, men måten du tok det på, avspeiler lærerinnens og andre rundt deg sin tolkning av hvordan du som person setter dine grenser. Om det var en liten feilberegning fra lærerinnens side av din reaksjon, så synes jeg det er en bagatell hun helt sikkert ikke vil gjenta, men om det var en stor bommert og du virkelig føler deg ille etter dette, så synes jeg du skal presse saken så langt du kan.
For å feie over diverse avarter av idiotisk respons med en letthendt kost:

Nei, du kan ikke sutre over at hun kanskje får "karriæren ødelagt" av dette.
Nei, du kan ikke appellere til "manglende humoristisk sans" hos offeret.
Nei, du kan ikke se gjennom fingrene med det som et forsøk fra hennes side på å være hip.
Og nei til pretensiøse forsøk på å ha et balansert og diplomatisk syn på saken.

Å dra ned buksen på noen er en av disse tingene alle med en selv undersnittlig mengde vett i behold skjønner at man faktisk ikke burde gjøre. Vi kler på oss av andre grunner enn å bare holde varmen, og kler av oss primært bak lukkede dører av samme grunn. Er du ikke mentalt tilstedeværende nok til å evnes den forståelsen er jeg redd du ikke egnes som fokus for en læreprosess og generelt ikke duger som instruktør for et større antall mennesker. Er det et forsøk på å være kul er jeg redd hun i en alder av 40 år har for mye å lære både om hva som er kult og hvordan man bør te seg for å vinne respekt til at det er en læreprosess hun kan avslutte før hun pensjonerer seg.

Trådstarter: Forhåpentligvis lar du deg ikke overbevises om fx. kollegaene hennes stiller seg i ryggen og andre repeterer vranglæren om at dette er "noe du burde tåle", eller mindre sympatiske forslag om å ta det med mer humor enn du selv føler folk. Slik man reagerer umiddelbart på noe er i slike tilfeller også det som er riktigst å holde fokus på videre i prosessen, så oppfattes det som ubehagelig der og da er det slik man skal ta saken videre.

Ja, dette er både lovstridig og går på tvers av reglementert oppførsel for en lærer, åpenbart nok. Du bør kunne skape en lik mengde misnøye tilbake på grunnlag av begge.
Sist endret av dingbat; 10. november 2009 kl. 21:53.
Hadde jeg blitt utsatt for en slik sjikane, hadde ikke jeg bare latt det skje, slik som andre folk i denne tråden sier dem ville. Å bare latt det skje, uten at det får noen som helst konsekvenser for læreren er jo helt idiotisk for å si det mildt.
Lykke til, lag et lite faenskap for læreren.
jamen yolo da.
barstuck's Avatar
Sitat av noobpower Vis innlegg
Hehe , vel, jeg sier ikke at du er , men jeg antar at du er en ulydig elev/bråkemakker/pøbel.
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig det norske skolevesenet har bedre måter å hanskes bråkmakere og pøbler på i dag enn dette.


Flere her snakker om at trådstarter ikke bør ødelegge karrieren til denne læreren. Om karrieren hennes blir ødelagt av dette, er det da vitterlig hun selv som har forårsaket det, ettersom det var hun som dro ned buksen på sin elev foran hele klassen og nektet å snakke med ham om det etterpå, og dermed må ta konsekvensene av det.

Som flere har påpekt er det godt mulig at det ikke var vondt ment fra hennes side, men jeg synes at en oppegående lærer bør kunne tenke seg fram til at noe slikt ikke nødvendigvis kun skaper god stemning, spesielt hos en elev hun ikke kjenner godt. Uavhengig av hennes intensjon mener jeg det er bra at du har tatt det videre i systemet til skolen din. En bør ikke blåse en sak ut av proporsjoner, men ubehagelige opplevelser trenger heller ikke bagatelliseres kun fordi du er hankjønn (selv om en del her tydeligvis later til å mene det, machomannemenn som de gjerne vil være).
hva skjede videre i den timen? Og i og med at hun ikke ville vere med ut på gangen vil jeg anta at det ikke var ment humoristisk. Hvis det var ment humoristisk antar jeg at hun hadde blitt med ut på gangen og beklaget seg da hun forsto at han ikke synes det var morsomt. Men det er bare min mening da.
Sitat av elirdir Vis innlegg
hva skjede videre i den timen? Og i og med at hun ikke ville vere med ut på gangen vil jeg anta at det ikke var ment humoristisk. Hvis det var ment humoristisk antar jeg at hun hadde blitt med ut på gangen og beklaget seg da hun forsto at han ikke synes det var morsomt. Men det er bare min mening da.
Vis hele sitatet...
Jeg fant etterhvert min klasseforstander og snakket med han så snakket jeg med avdelingslederen, snakket og med en lærer som mente jeg bare måtte glemme det og det var ikke noe big deal.
Gjennomsnittsbrukeren her på forumet må jo være totalt fraværende!? Selvfølgelig er ikke dette akseptabelt. Selvfølgelig skal du ikke tenke på hvilke sanksjoner denne læreren vil få.

Snakk med rektor, snakk med rådgiver, snakk med foreldre og snakk med det som er. Sørg for å få opplyst resten av skolens administrasjon om hva som har skjedd så de kan ta tak i dette. Hvis skolen fnyser av det kan du eventuelt henvende deg til en av landets aviser, spesielt din lokalavis til å begynne med hvis du ikke får napp andre steder.

Om du sagget, gikk med joggebukser, skjørt eller velcro har svært lite å si. Regner med du har en god sak med tanke på antall vitner som så hendelsen. Synes du skal ha cred for å ikke ha kommet med en mot-reaksjon (fysisk eller verbalt) da læreren bare fortsatte å le.

Ta saken videre og se til at dette kvinnemennesket får den irettesettelsen hun fortjener!
Sist endret av wkL; 10. november 2009 kl. 22:06.
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Et passende spørsmål: sagga du med buksa?
Vis hele sitatet...
Ser ikke hvordan det forandrer noe. Bare fordi man kler seg annerledes enn det læreren synes er "riktig", betyr ikke det at man må godta og få klærne revet av seg.

Jeg synes trådstarter burde gjøre alt i sin makt for å gjøre livet surt for denne læreren. Hadde kjønnene vært omvendt ville læreren helt sikkert blitt skjelt ut av skolestyret og kanskje media. Tror heller ikke de fleste her inne hadde godtatt gamle, mannlige lærere som kler av de kvinnelige tenåringselevene sine i full offentlighet (sikkert ikke privat heller for den saks skyld).
Sist endret av zenzen0; 10. november 2009 kl. 22:09.
Sitat av therer2 Vis innlegg
Jeg fant etterhvert min klasseforstander og snakket med han så snakket jeg med avdelingslederen, snakket og med en lærer som mente jeg bare måtte glemme det og det var ikke noe big deal.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig prøver de å dempe saken. Lærerne er slu, men du må faen meg ikke gi deg. Gi alt for saken, du har rett til det. Som noen sier, hadde det vært en mann som gjorde det på en jente ville det vært en stor sak i media. Snakk med rektor.
Da en annen lærer til og med sier at ikke det er noen big deal. Det er jo helt feil av en lærer og si det det er jo opp til personen som det har hendt med som må besteme det.

SemiColon kom meg i forkjøpet
Sist endret av elirdir; 10. november 2009 kl. 22:09.
Sitat av elirdir Vis innlegg
Da en annen lærer til og med sier at ikke det er noen big deal. Det er jo helt feil av en lærer og si det det er jo opp til personen som det har hendt med som må besteme det.
Vis hele sitatet...
Jeg er så enig, men disse lærerene vil ikke kaste skitt på hverandre. De prøver å koke ned saken, og det gjør de alle. Jeg føler skolesysteme skal ta handlingen for hva den er, og tenke med seg selv at hvis den hendte seg selv. Hva da? Jo, de ville gått samme veien som trådstarter å få en klarhet i handlingen som ble begått.

Lei meg for eventuelle skrivefeil!
Den læreren som sa det har driti på draget hardt i forhold til loven!

§ 9a-3. Det psykososiale miljøet
Skolen skal aktivt og systematisk arbeide for å fremje eit godt psykososialt miljø, der den enkelte eleven kan oppleve tryggleik og sosialt tilhør.
Dersom nokon som er tilsett ved skolen, får kunnskap eller mistanke om at ein elev blir utsett for krenkjande ord eller handlingar som mobbing, diskriminering, vald eller rasisme, skal vedkommande snarast undersøkje saka og varsle skoleleiinga, og dersom det er nødvendig og mogleg, sjølv gripe direkte inn.
Dersom ein elev eller forelder ber om tiltak som vedkjem det psykososiale miljøet, deriblant tiltak mot krenkjande åtferd som mobbing, diskriminering, vald eller rasisme, skal skolen snarast mogleg behandle saka etter reglane om enkeltvedtak i forvaltningslova. Om skolen ikkje innan rimeleg tid har teke stilling til saka, vil det likevel kunne klagast etter føresegnene i forvaltningslova som om det var gjort enkeltvedtak.

DENNE LOVEN ER SUBJEKTIV
Dette er jo en prinsippsak. Å dra av buksa på elever er noe man rett og slett ikke gjør, humoristisk eller ikke. Hvis ikke læreren får konsekvenser av det nå, hvordan vet vi at hun vil stoppe med det? En gang så drar hun faktisk av buksa på en elev som kan ta det veldig tung og bli mobbet og lei seg.

Hun fortjener en skikkelig omgang med ord
Her har læreren din tråkket grovt i salaten. Er sikkert mange som tenker som så at dette bare var skøyerstreker og morsomt, men en godt voksen dame som attpåtil skal opptre som en autoritetsperson og en god pedagog gjennom sitt arbeid burde være såpass reflektert at hun skjønner at dette kan, og vil oppleves som både støtende og sjenerende for offeret. Det at hun knapt kjenner deg eller klassemiljøet gjør bare saken enda verre. Hadde noe slik skjedd med meg den tiden jeg gikk på skolen (Slet en del med sosial angst) hadde jeg gjort alt i min makt for at vedkommende fikk en oppstramming, og ble nødt til å komme med en offentlig beklagelse ovenfor sine handlinger. Slikt er ikke akseptabelt i en institusjon slik som den norske skolen.

Ta dette så langt så du klarer du.
Sist endret av grudgE; 10. november 2009 kl. 22:28.
La henne få svi skikkelig. Hadde det vært meg hun dro ned buksene på, hadde jeg gått i møte med mine foreldre og rektor og fått frem noen tårer og fortalt at jeg var depressiv og at dette gjorde livssituasjonen min enda verre.

BRING THAT BITCH DOWN. Hadde en mannlig lærer som gjentatte ganger tok på jentene i klassen. (Dvs. holdt rundt dem, tok på lår, tok på hår og skuldrer) Jentene gikk til rektor og klagde på at han var for fysisk når han skulle prate med dem og at noen oppfattet han som flørtende, og det eneste som skjedde var at rektor kom inn og fortalte oss hvor vanskelig læreren vår hadde det etter det. Han beholdt jobben og ble ikke utvist èn dag engang.

Faen ikke gi deg i denne saken. Kjerringa skal få seg en lærepenge. Lærerjobber søkes det nok av i Norge, så gjør ikke noe om hun får sparken. Kjør på du! Men gjør du det, skal du sitte igjen med en GOD følelse etterpå.
Skal han sitte igjen med en god følelse for å ha sørget for at en klønete lærer får sparken? Jeg er enig i at han absolutt bør ta opp saken på en skikkelig måte med skolens ledelse, men herregud, det får da være måte på. Flytt til USA..
Sist endret av mentalmelt; 10. november 2009 kl. 22:35.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skal han sitte igjen med en god følelse for å ha sørget for at en klønete lærer får sparken? Jeg er enig i at han absolutt bør ta opp saken på en skikkelig måte med skolens ledelse, men herregud, det får da være måte på. Flytt til USA..
Vis hele sitatet...
Jeg sier at OM han gjennomfører det så bør han sitte igjen med en GOD følelse, ellers er det vel ikke nødvendig. Og om han skal ha en god følelse, så må han ha tatt seg nær av å bli dratt ned buksa på.

Dessuten; Hvem faen drar ned buksa på en elev og deretter står å ler eleven opp i trynet?
Pøh. La henne få smake sin egen medisin.
Sist endret av Kenshi; 10. november 2009 kl. 22:38.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skal han sitte igjen med en god følelse for å ha sørget for at en klønete lærer får sparken? Jeg er enig i at han absolutt bør ta opp saken på en skikkelig måte med skolens ledelse, men herregud, det får da være måte på. Flytt til USA..
Vis hele sitatet...
Om hun får sparken har ingenting med han å gjøre. En person som er såpass lite reflektert at hun finner på noe slikt i klasserommet beviser bare at hun ikke har noe å gjøre i en slik posisjon til å begynne med.
Kan ikke fatte at flesteparten mener at dette ikke er en big deal.. hva faen?! lærern river buksene av en elev så er ikke det en big deal?
Om dette var meg kunne jeg fort funnet på å reagert med vold. Kunne også forsvart dette med å si det var selvforsvar mot noe jeg trodde var en voldtekt(ikke at jeg kommer så langt med den da).

Men herregud! Dra ned buksene på en elev er noe man rett og slett ikke gjør.
Vet ikke hva det er, men har sagt det før og sier det igjen.

Selv om dette kan ha blitt ment som en liten humoristisk sirkus-show fra lærerens side - så er faktisk noe av det som plager meg mest tanken på hvor umoden hun var.

Ikke nok med at hun dro av deg boksa, men når du konfronterte henne med "hvorfor" i all verden hun ville gjøre noe slikt - og hun til dette bare flirer deg midt opp i trynet som om det skulle være helt ok å slippe å forklare seg, siden det bare var ment som en spør fra hennes side..
Jeg synes personlig at dette blir svært feigt fra læreren sin side, at hun ikke tør å innrømme at det han nettopp hadde gjort - var feil og at hun beklager dette?

Nei fanden, slik som det høres ut så er dette en av de typiske eksemplene på en hyklersk lærer! Går rundt der og skal være ett godt eksempel for elevene siden, men driter seg ut for å deretter igjen bare "le" bort hele greia. Dette er jo slikt som barn i 10 års alderen gjør.

ikke tenk på om du ødelegger karrieren hennes eller what ever, for min del så synes jeg ikke slike lærere som eier selvinnsikt og sympati for andre - i det hele tatt burde være lærere!
Sitat av grudgE Vis innlegg
Om hun får sparken har ingenting med han å gjøre. En person som er såpass lite reflektert at hun finner på noe slikt i klasserommet beviser bare at hun ikke har noe å gjøre i en slik posisjon til å begynne med.
Vis hele sitatet...
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Klønete?
Mange her som ikke ser alvoret i situasjonen ser jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg ser alvoret i situasjonen, og jeg har gitt uttrykk for det flere ganger. Men jeg ser også at vi bare er mennesker alle sammen, og at alle bør kunne drite seg ut uten at man skal bli helt rabiate av den grunn. Det er snakk om at dama skal få en oppvekker og lære noe av det som har skjedd, ikke at man skal hevne seg på henne.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Jeg sier at OM han gjennomfører det så bør han sitte igjen med en GOD følelse, ellers er det vel ikke nødvendig. Og om han skal ha en god følelse, så må han ha tatt seg nær av å bli dratt ned buksa på.
Vis hele sitatet...
Ok.
Sist endret av mentalmelt; 10. november 2009 kl. 22:45.
Det er greit alle gjør en feil nå og da men han ga hun til og med sjangsen til og innrøme at hun hadde gjort noe feil og beklage seg. Da hun ikke utnytter den sjangsen og blir med han ut på gangen men bare ler av det ser det ikke ut som hun engang fårstår at hun har gjort en feil. Og hvis ikke hun fårstår at det er feil og dra ned buksen til en elev foran hele klassen er ikke det en person som einer seg som lærer mener jeg vertfal.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg ser alvoret i situasjonen, og jeg har gitt uttrykk for det flere ganger. Men jeg ser også at vi bare er mennesker alle sammen, og at alle bør kunne drite seg ut uten at man skal bli helt rabiate av den grunn. Det er snakk om at dama skal få en oppvekker og lære noe av det som har skjedd, ikke at man skal hevne seg på henne.
Vis hele sitatet...
Konsekvenser!
Konsekvenser Ser ut til å være et fremmed ord, Gjør en lærer noe galt så skal dette få kosekvenser! Læreren skal få det som er værst mulig i denne situasjonen, læreren kan godt få sparken, og ikke få en sjanse til, hun har bare godt av det!
Dette gir jo henne muligheten til å lære at visse handlinger får konsekvenser.
Men hva godt får vi ut av det? Læreren tenker seg kanskje litt om før hun utfører en idiotisk handling å sparer at elever og folk rundt henne slipper å havne i flaue situasjoner som faktisk kan ødelegge veldig mye for denne personen pyskisk.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Klønete?
Mange her som ikke ser alvoret i situasjonen ser jeg.
Vis hele sitatet...
Mange som ikke skjønner at en sak har alltid fler sider også.
Imo, helt latterlig å dømme lærerinna bare etter informasjonen som trådstarter har kommet med. Siden den informasjonen er veldig partisk.

Jeg kaster meg på hva Mentalmelt sier. Dumt av henne å gjøre noe slikt når hun har den posisjonen hun har, men det beste er å ta det opp med ledelsen på en skikkelig måte og ikke lage noe mer fuzz ut av det.

Man blir lettere tatt på alvor når man framstår på en seriøs måte. Rart med det.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Konsekvenser!
Konsekvenser Ser ut til å være et fremmed ord, Gjør en lærer noe galt så skal dette få kosekvenser! Læreren skal få det som er værst mulig i denne situasjonen, læreren kan godt få sparken, og ikke få en sjanse til, hun har bare godt av det!
Dette gir jo henne muligheten til å lære at visse handlinger får konsekvenser.
Men hva godt får vi ut av det? Læreren tenker seg kanskje litt om før hun utfører en idiotisk handling å sparer at elever og folk rundt henne slipper å havne i flaue situasjoner som faktisk kan ødelegge veldig mye for denne personen pyskisk.
Vis hele sitatet...
En alvorlig prat med rektor samt en skriftlig advarsel er konsekvens nok IMHO, så lenge dette er og blir et engangstilfelle. Det er et sterkt signal om at læreren må ta kritikk, og sørge for å endre sin adferd.

Det hadde vært noe annet hvis hun til stadighet mobbet elever, eller klådde på dem. At hun lo av episoden viser at hun ikke forsto alvoret der og da, men det betyr ikke at hun ikke kan forstå det i etterkant.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
En alvorlig prat med rektor samt en skriftlig advarsel er konsekvens nok IMHO, så lenge dette er og blir et engangstilfelle. Det er et sterkt signal om at læreren må ta kritikk, og sørge for å endre sin adferd.

Det hadde vært noe annet hvis hun til stadighet mobbet elever, eller klådde på dem. At hun lo av episoden viser at hun ikke forsto alvoret der og da, men det betyr ikke at hun ikke kan forstå det i etterkant.
Vis hele sitatet...
hvordan tror du forholdet mellom lærer og elev ville blitt etterpå?
Hadde det vært meg ville det ødelagt forholdet mellom meg og lærer fullstendig, noe som ville ha endt i at jeg ikke har hatt noe respekt for læreren i det hele tatt, noe som igjen ville ført til at jeg ville gjort meget lite lekser som ble utlevert av lærer og undervisninger av denne lærer hadde vært bortkastet tid.
men muligheten for ny lærer er jo der, men vis metoden din ble brukt så synes jeg faktisk at lærer kom for lett unna!

Ja, når han spurte om hvorfor hun gjorde det så fortsatte hun å le?
hun burde så absolutt ikke være en lærer, mener jeg!
jeg ser for meg vis han fortsetter å ha denne læreren kommer denne lærerinen til å oppføre seg som en drittsekk å terge opp.

Mulig min holdninger er feil, men ut i fra lærerere jeg har hatt opp i gjennom tiden så er dette min konkulsjon om hva som kommer til å skje vis din metode blir brukt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Da var over 60 innlegg fjerna fra denne tråden.

Om det er fleire som har usaklegheiter eller morsomheiter å komme med så kan dei henvende seg til næraste /dev/null.
Ser det er mange som ikke er så altfor glade i lærere her ja.

Personlig, så ser ikke jeg på dette som noe veldig alvorlig. Greit, hun gikk litt over streken men det får da finnes grenser. Jeg har hatt min del med elendige lærere, men hvilken som helst av dem kunne gjort noe slikt mot meg uten at jeg hadde reagert på noen spesiell måte. Bortsett fra å gjøre noe i samme gate tilbake, selvsagt.

Hva pokker skal det bli av verden når folk ikke tåler en liten spøk lenger? Plutselig virker det latterlig åpenbart hvorfor det finnes krig.


Angående hva du burde gjøre, sier jeg meg enig med Mentalmelt. Fiks et møte, få henne til å forstå at hun gikk over streken. Det å prøve å få henne sparket er virkelig å dra den for langt.