Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 21216
Sitat av elirdir Vis innlegg
er bare et fåtall av edderkopper som ikke er giftige btw håper det hjelper på natte søvnen
Vis hele sitatet...
Det er bare et ytterst fåtall av edderkoppartene som er dødelige for friske mennesker uten særskilte allergier eller lidelser også.
Norsk husedderkopp ja, møtt noen av de jævlene..

Våknet av en som krøp på et papir som hang på veggen oppforbi senga mi, svær jævel, datt i senga mi etterpå .. Sov i stua den natta
Araknofobi ftw ?
Sist endret av Zangetsu; 27. februar 2010 kl. 03:57.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Hvordan klarer du å sitte inne på et rom fullt av forvokste husedderkopper? Det hadde jeg aldri klart
Vis hele sitatet...
Det er bare å løfte på beina så beistene ikke tråkker deg på tærne.
Hadde en lignende kamp i forrige uke som trådstarter nevner, en husedderkopp kom løpende mot armen min med de 2 fremste beina hevet!
Så virkelig ut som om den var ute etter å drepe armen min eller noe lignende
Den møtte knyttneven min ganske fort.

Tok bilde av en gedigen jævel i fjor, kommer tilbake med bilde så fort jeg kommer hjem fra jobb.
Sist endret av Trollsauen; 27. februar 2010 kl. 10:22. Grunn: glemte no
Jeg var faktisk ikke redd for edderkopper før jeg leste gjennom tråden. Jeg har nok vært heldig, har ikke hatt så mange edderkopp-encounters i mitt liv.

Men FAEN, så ekle de er! Æææhæhæhsj. Glad for at jeg til dags dato ikke har sett edderkopper i leiligheten min.
Åh faen, kom på at sist sommer, så var jeg hos en kamerat som bare er her om sommeren, og da bor de i et båthus.

Så var vi da alene hjemme der en dag, og vi så 2 tjukke "pinner" som stakk opp bak soffan, dro den ut og det var det en jævla edderkopp som dekka hele treplanka den hang på! Var helt jævlig, jeg følte jeg skulle spy av avsky/frykt :P

Neste halvtimen gikk ut på å prøve å drepe jævlen med softgun.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Heisann, håper det er noen edderkoppfreaks der ute i dag.

Jeg hadde akkurat en kamp på liv og død med dette udyret for litt siden. Egentlig trodde jeg det var et stankelbein og tenkte ikke videre over den før den kom litt nærmere. Etter en kamp som varte i 0.5 sekunder måtte edderkoppen til slutt gi tapt mot death from above i form av en DVD-plate. Er det noen som har sett noe lignende? Jeg mistenker at det er en Tegenaria Atrica, men den lignet også på en smule på en Meta Menardi. Er det noen som har mer peil en meg?

Her er ihvertfall bildene av beistet:








Klikk for full størrelse.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk blitt bitt av en sånn mens jeg bretta klær. Var faktisk vondt. Manglet hud på lillefingeren etterpå :P Det er vel egentlig bare en vanlig edderkopp vel?
En sånn beit gjennom papiret broren min holdt det i. Dasspapir vel og merke, men ja, gikk gjennom dasspapiret, og huden-