Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  208 27204
Vil bare ha ut min frustrasjon her.
Er det kunn jeg som reagerer på at dette 1: kommer i vg, og 2: de faktisk får skryt for dette?

En haug med Asker ungdommer har "gått sammen" med penger de selv har tjent (o rly?) og lagd en russebuss til en verdi av 1,7 millioner kroner. De leier anlegg og frakt for anlegget for over 600,000 kroner tilsammen. Også har de mot nok til å gå i vg og skryte av Norges beste russebuss, når det i tillegg var en annen buss som vant? (russebussen Insame)

Kan jeg få noen fornuftige svar på noe av dette?
Ville noen av dere gått ut med dette?

Jeg mener, jeg hadde ikke turt med tanke på frykt ihvertfall angående selve bussen, når de går frem sånn så kan det jo ikke være mulig at den bilen forholder seg like inntakt?

Jeg bare skjønner det ikke.

Edit:
Link til vg siden
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...p?artid=520075
Sist endret av Ulvengunnar; 14. mai 2008 kl. 10:34.
Vet ingenting
Det JEG ikke skjønner er: "Bussen er allerede solgt til neste generasjon russ, for samme sum som den ble kjøpt for, 350.000 kr. Dermed har de spart inn litt av pengene, men ikke alt."

Brukt 1,7mill på bussen for så å selge den for 350k? Det rimer jo ikke.
Russebusser er til for og få oppmerksomhet. En vanlig kar fra Bærum liker å skryte over ting han har. Å hvilke andre plasser er vel bedre for å skryte enn nettopp avisen.
Sist endret av ^ProXo^; 14. mai 2008 kl. 10:43.
Når de har betalt 600000kr for leie av anlegg så rimer det mer og mer gitt! De har nok hatt mye andre utgifter også
Jeg satt og leste dette i går og så filmen på vg-nett. Jeg syns det er nesten kvalmt å se!
Ikke fordi de har valgt å gjøre _SÅ_ mye at av russe tiden (eller kanskje litt?), men fordi de har en så arrogant oppførsel!
Jeg kan ha feiltolka litt men syns de oppførte seg fryktelig barnslig...

Sitat av margido
Det JEG ikke skjønner er: "Bussen er allerede solgt til neste generasjon russ, for samme sum som den ble kjøpt for, 350.000 kr. Dermed har de spart inn litt av pengene, men ikke alt."

Brukt 1,7mill på bussen for så å selge den for 350k? Det rimer jo ikke.
Vis hele sitatet...
brukte ikke 1,7 mill på bussen alene...
Men ingen kan kommer her og si at det er penger de har tjent inn selv.
Å rydde rommet for 2500kr i uka holder ikke for meg.
Om dere skjønte hva jeg mente.
Sitat av margido
Det JEG ikke skjønner er: "Bussen er allerede solgt til neste generasjon russ, for samme sum som den ble kjøpt for, 350.000 kr. Dermed har de spart inn litt av pengene, men ikke alt."

Brukt 1,7mill på bussen for så å selge den for 350k? Det rimer jo ikke.
Vis hele sitatet...
Bussen var sikkert ribba for utstyr av de som hadde den først når de nå solgte den.
Sitat av Ulvengunnar
Men ingen kan kommer her og si at det er penger de har tjent inn selv.
Å rydde rommet for 2500kr i uka holder ikke for meg.
Om dere skjønte hva jeg mente.
Vis hele sitatet...
Det er jo selvfølgelig skikkelig pappa-gutter det er snakk om...
Ja men de sier i artikkelen at det er penger de selv har tjent inn.
Sitat av Ulvengunnar
En haug med Asker ungdommer har "gått sammen" med penger de selv har tjent (o rly?) og lagd en russebuss til en verdi av 1,7 millioner kroner. De leier anlegg og frakt for anlegget for over 600,000 kroner tilsammen. Også har de mot nok til å gå i vg og skryte av Norges beste russebuss, når det i tillegg var en annen buss som vant? (russebussen Insame)
Vis hele sitatet...
Etter det jeg husker ble "Insame" kåret til årets buss på TRYVANN, mens "Alive" ble kåret til åretsbuss i STAVANGER. Det er forskjellige kåringer ergo flere priser.
Ja sorry for den, mente Tryvann, alt jeg har er det som står i artikkelen.
Sitat av Ulvengunnar
Ja men de sier i artikkelen at det er penger de selv har tjent inn.
Vis hele sitatet...
Selvom det var over to år, så syns jeg det høres veldig mye ut!
Jeg har jobba livet av meg i 2-3 år nå, men hadde ikke klart å ha Asker livsstil OG tjene opp over ett par hundre tusen uansett.
Er det kunn jeg som reagerer på at dette 1: kommer i vg, og 2: de faktisk får skryt for dette?
Vis hele sitatet...
De største bussene kommer i norske medier hvert år, om du ser nøye så har de en egen side der de "følger russen".

En haug med Asker ungdommer har "gått sammen" med penger de selv har tjent (o rly?)
Vis hele sitatet...
Vet det er veldig enkelt for utenforstående å tro at all bussruss i Asker og Bærum får penger av pappa. De som har vært på buss her selv derimot vet at dette er sjeldent, og at alle jobber ekstremt mye i året/ene før russetiden for å finansiere dette.

Også har de mot nok til å gå i vg og skryte av Norges beste russebuss, når det i tillegg var en annen buss som vant? (russebussen Insame)
Vis hele sitatet...
Alive vant i Kongeparken, Insame vant på Tryvann.

Jeg mener, jeg hadde ikke turt med tanke på frykt ihvertfall angående selve bussen, når de går frem sånn så kan det jo ikke være mulig at den bilen forholder seg like inntakt?
Vis hele sitatet...
Ganske utydelig hva du mener her, men om du tror at de gutta kommer til å få bank i russetiden fordi de bruker penger så er du litt på jordet. Hvem skal "ta" dem? Vanland-gjengen? De store bussene holder som regel sammen, tror de kommer til å greie seg veldig bra.

Forøvring synes jeg det er ekstremt å bruke 1,7 millioner kroner når man fint kunne laget en bra satsebuss til 1 million. Å bruke 70 000-90 000,- hver på russetiden (med klær, drikke og alt annet) _ER_ ekstremt selv i Asker og Bærum. Synes også det morer meg hvordan van-russ mener buss er harry, hvordan hadde treffene vært uten ekte anlegg og lys? La dem bruke pengene på noe de synes er viktig hvis de vil.
Sikkerhetsklarert
1,7mill delt på ~30 stk er jo ikke mer en snaue 56.000 pr pers, og det klarer da en normal 18 åring å spare seg opp i løpet av et par år.

MEN, å regelrett kaste de penga ut av vinduet, det er sykt.
Selvfølgelig hvis de er flere enn 20 pers er det jo bedre, men fortsatt mye.
Men som jeg sa, alt jeg har er hva artikkelen forteller meg og der nevnes det kunn 2 russebuss deltakere.
Det er vell mer 1,4 mill delt på ~30. De har jo kjøpt og solgt bussen alt. Så det blir rundt 43.00 pr pers. Og man kan lett tjene inn det på 2 år

Sitat av Ulvengunnar
Selvfølgelig hvis de er flere enn 20 pers er det jo bedre, men fortsatt mye.
Men som jeg sa, alt jeg har er hva artikkelen forteller meg og der nevnes det kunn 2 russebuss deltakere.
Vis hele sitatet...
Bruk hodet litt da, ingen betaler 700.000 får russetiden...
Sitat av Marcen
Bruk hodet litt da, ingen betaler 700.000 får russetiden...
Vis hele sitatet...

Nei når du er så sikker så.
Sitat av Marcen
Det er vell mer 1,4 mill delt på ~30. De har jo kjøpt og solgt bussen alt. Så det blir rundt 43.00 pr pers. Og man kan lett tjene inn det på 2 år
Vis hele sitatet...
Seier ikkje eine fyren i intervjuet at dei hadde brukt 30.000 kr kvar då?
Sist endret av TrakTord; 14. mai 2008 kl. 11:50.
Sitat av ^ProXo^
Bussen var sikkert ribba for utstyr av de som hadde den først når de nå solgte den.
Vis hele sitatet...
Ja, alt var jo leid inn, lys og lydanlegg, etc... Så 350K for et skråg av en buss? Dem ble lurt selv...
Sitat av fxxked
Ja, alt var jo leid inn, lys og lydanlegg, etc... Så 350K for et skråg av en buss? Dem ble lurt selv...
Vis hele sitatet...
Det er jo mulig at bussen var i ganske god stand motor/chassi...
en ting som forundrer meg med desse russebussene.. hva gjør de etter skolen osv ?
her jeg bor bruker alle van og lignende.. kjører med de i friminuttene og bruker bilene hele russetiden.. rekner med viss at du bruker buss må du ringe rundt til 30 stykk og organisere + leige sjåfør og planlegge reiserute osv...

nei off..
Lurer på hvor mye penger folka i bussen bruker på brunkrem og hårevoks i løpet av russetiden.. Huff..
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk legger seg så jævlig opp i dette. La nå disse Blærumsgutta vise seg litt frem. Oppmerksomhet er jo det de vil ha, og det er jo akkurat det de får når folk reagerer så mye som de gjør.
Slottsnarr
Allure's Avatar
Er selv på en av disse store bussene i år, og vi har nesten samme budsjett. Det dere må huske på, er at ikke alt er penger ut av egen lomme. Det er masse dugnader og sponsorer i tillegg. Og jeg jobbet selv opp absolutt alle pengene jeg har brukt på bussen uten problem.
Sitat av trulsH
Er selv på en av disse store bussene i år, og vi har nesten samme budsjett. Det dere må huske på, er at ikke alt er penger ut av egen lomme. Det er masse dugnader og sponsorer i tillegg. Og jeg jobbet selv opp absolutt alle pengene jeg har brukt på bussen uten problem.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det jeg reagerer på først og fremst, men jeg følte liksom at de så ned på alle andre, som toten folka på VG-tv med van'en!
Latterlig å bruke 30.000 på 17 dager.
Heller spare de og kjøpe sin egen bil? Ta bil lappen, whatever...

Det som jeg også synest er helt forkastelig, er hvordan sosse gutta viser flott med hånda hvor langt nede de "harry" folkene som har litt vett i skallen er. Idioti.

Nei, russetiden er blitt noe helt annet de siste årene spørr du meg. Nå er det jo bare
snakk om å ha den kuleste bussen og bruke mest penger.
Hva har skjedd med pilsing og grilling i sola med god annlegg til en 4000,-?
Er et par ting jeg føler må komme frem her;
1. Husk at aviser er aviser og spesielt.. VG ER VG. Mye av det som er blitt sagt både av skrift og på film er kuttet ut av større sammenhenger for å lage en "interessant" artikkel for allmennheten.

2. Av de 1,7 millionene som har gått til bussen er det bla. kr. 200 000 som er opptjent ved dugnader. Resten av pengene har de fleste (med noen unntak) tjent/spart opp selv. Uvettig pengebruk? Javell, men hva gjør det dere, er ikke dette vårt eget valg og bør ikke vi selv råde over penger vi har tjent uten at andre skal kommentere det?

3. Alive vant tittelen Norges beste russebuss i Stavanger
Insame vant tittelen Årets buss på Tryvann
Polheim vant tittelen Årets buss i Lillehammer

4. En jobb på Rimi/Kiwi (som ca. 10 av gutta jobber på) gir deg omtrent 110 kr timen. Dette gir da ca. 900 kr på en arbeidsdag + diverse tillegg.. Hvis du gjør matten din kan du lett tjene opp penger, hvis du står på og brenner for noe du virkelig vil.. Vi ønsket en bra buss, andre ønsker seg en hytte på fjellet.. So what, vårt valg!

5. Filmen på VG og kommentarer der er også mye for å være morsom. Han som blir intervjuet er en moromann, og ønsket ikke å tråkke på noen - men etter det vi ser har VG fremstilt dette på en langt mer seriøs og negativ måte enn vi ble fortalt, noe som i sin sak er trist.. Legg bort alle fordommer, se på filmen igjen og prøv å le litt av det - for det er faktisk utrolig mye som er morsomt bare!
Sist endret av alive08; 14. mai 2008 kl. 13:11.
Sitat av alive08
Er et par ting jeg føler må komme frem her;
1. Husk at aviser er aviser og spesielt.. VG ER VG. Mye av det som er blitt sagt både av skrift og på film er kuttet ut av større sammenhenger for å lage en "interessant" artikkel for allmennheten.

2. Av de 1,7 millionene som har gått til bussen er det bla. kr. 200 000 som er opptjent ved dugnader. Resten av pengene har de fleste (med noen unntak) tjent/spart opp selv. Uvettig pengebruk? Javell, men hva gjør det dere, er ikke dette vårt eget valg og bør ikke vi selv råde over penger vi har tjent uten at andre skal kommentere det?

3. Alive vant tittelen Norges beste russebuss i Stavanger
Insame vant tittelen Årets buss på Tryvann
Polheim vant tittelen Årets buss i Lillehammer

4. En jobb på Rimi/Kiwi (som ca. 10 av gutta jobber på) gir deg omtrent 110 kr timen. Dette gir da ca. 900 kr på en arbeidsdag + diverse tillegg.. Hvis du gjør matten din kan du lett tjene opp penger, hvis du står på og brenner for noe du virkelig vil.. Vi ønsket en bra buss, andre ønsker seg en hytte på fjellet.. So what, vårt valg!
Vis hele sitatet...
Og det du sier her har jeg ingen ting imot, men det eneste JEG reagerer på, er den arrogante oppførselen jeg syns kompisene dine hadde på vg-tv'en...
les oppdateringen min nederst på det jeg skrev ovenfor..
Sist endret av alive08; 14. mai 2008 kl. 13:12.
Sitat av alive08
les oppdateringen min nederst på det jeg skrev ovenfor..
Vis hele sitatet...
Hvis det er så, så er det trist...media har en tendens til å gjøre slike ting!
Sist endret av Butchern; 14. mai 2008 kl. 13:29.
Er et par ting jeg føler må komme frem her;
1. Husk at aviser er aviser og spesielt.. VG ER VG. Mye av det som er blitt sagt både av skrift og på film er kuttet ut av større sammenhenger for å lage en "interessant" artikkel for allmennheten.
Vis hele sitatet...
Vel, selfølgelig skal folk få bruke penger på akuratt det de vil. Vi tok bare opp det vi synest var uvettig pengebruk. Noe jeg fortsatt står fast på. Det å bruke 1.7 millioner på 17 dager, der dere for den del var 50 mennesker, er for meg forkastelig.

2. Av de 1,7 millionene som har gått til bussen er det bla. kr. 200 000 som er opptjent ved dugnader. Resten av pengene har de fleste (med noen unntak) tjent/spart opp selv. Uvettig pengebruk? Javell, men hva gjør det dere, er ikke dette vårt eget valg og bør ikke vi selv råde over penger vi har tjent uten at andre skal kommentere det?
Vis hele sitatet...
Nei.

3. Alive vant tittelen Norges beste russebuss i Stavanger
Insame vant tittelen Årets buss på Tryvann
Polheim vant tittelen Årets buss i Lillehammer
Vis hele sitatet...
Ok.

4. En jobb på Rimi/Kiwi (som ca. 10 av gutta jobber på) gir deg omtrent 110 kr timen. Dette gir da ca. 900 kr på en arbeidsdag + diverse tillegg.. Hvis du gjør matten din kan du lett tjene opp penger, hvis du står på og brenner for noe du virkelig vil.. Vi ønsket en bra buss, andre ønsker seg en hytte på fjellet.. So what, vårt valg!
Vis hele sitatet...
Flott! Dere gjorde faktisk noe for å tjene deres egne penger. Hvor mye fikk dere av pappa? Eller firmaet hans?

5. Filmen på VG og kommentarer der er også mye for å være morsom. Han som blir intervjuet er en moromann, og ønsket ikke å tråkke på noen - men etter det vi ser har VG fremstilt dette på en langt mer seriøs og negativ måte enn vi ble fortalt, noe som i sin sak er trist.. Legg bort alle fordommer, se på filmen igjen og prøv å le litt av det - for det er faktisk utrolig mye som er morsomt bare!
Vis hele sitatet...
For meg virket ikke dette akuratt særlig "morsomt". Det så mest ut som en
ape som var ute etter altformye oppmerksomhet.
Det å rakke ned på andre, pga de ikke har 1,7 mill å bruke på en buss synest jeg forkastelig.
Pappa betalte dessverre ikke en dritt.. Hvis du virkelig tror at foreldrene våre er bankautomater viser dette kun for lite intellektuell du er, som tror medier som VG etc. er rene faktasider. Håper du en dag blir blåst opp på VG, så skal du se hvor lite av det du faktisk mener/synes/sier som kommer frem.

Vi er ikke oppmerksomhetssyke og har hatt en policy om å ikke snakke om pengene vi har brukt hele russetiden. Dessverre glapp dette ut under intervjuet - hvor tidspress og usikkerhet stod i sentrum - og vinklet artikkelen på en helt annen måte enn det som var avtalt.
Jeg tror ikke pappan din er en bankautomat jeg. Utsagnet mitt var satt litt på spissen.
Og det å anklage meg for å ta VG for en faktaside? Hvor i alle dager har du det ifra?
Håper du kan svare på det.

Jeg veit hvordan VG blåser opp ting ja. Vinkler de litt vel negativt i blant ja. Helt enig.
Men, det morroklumpen din gjorde var fortsatt ikke morsomt. Det var forkastelig.
Om det var ment morsomt eller ikke, han burde kanskje tenke litt mindre på å være morsom, og heller tenke litt mer på konsekvensene av det han gjør.

Det er jo fakta at dere brukte 1.7 millioner på en buss. Du har hørt min mening anngående dette, og nei, jeg skifter ikke mening uansett om dere hadde hjulpet gamle damer over veien for disse pengene. Det er fortsatt 1.7 millioner på en buss.
og det er fortsatt vårt eget valg, ikke ditt, ikke "pappas", ikke hun på andre siden av veien, men VÅRT=) . Du har gjort deg opp din mening, greit nok - da får vi la det stå ved det.
Sitat av alive08
og det er fortsatt vårt eget valg, ikke ditt, ikke "pappas", ikke hun på andre siden av veien, men VÅRT=) . Du har gjort deg opp din mening, greit nok - da får vi la det stå ved det.
Vis hele sitatet...
Sa han at det IKKE var deres valg?
Hehe.. Poenget er, jeg kommenterer ikke andres økonomiske valg. Hva andre bruker penger på gidder jeg ikke en gang tenke på..
Sitat av alive08
Hehe.. Poenget er, jeg kommenterer ikke andres økonomiske valg. Hva andre bruker penger på gidder jeg ikke en gang tenke på..
Vis hele sitatet...
nFF er et diskusjons forum der man diskuterer hva man syns personlig. Det er jo ikke det de fleste reagerer her, men tror det heller er hvordan dere ble fremstilt på vg-tv (slæsker). Om dette er sant eller ikke, ikke vet jeg, men ble litt satt ut!
Hvis det er så lett å skrape sammen 1.7 millioner til bruk over 17 dager, hvordan har det seg da at det eneste stedet folk "gidder" er i Asker/Bærum?
jeg syntes det var dritkult det kompisen din sa :P
"de har det sikkert like morro i van... NAT" elns
hahahahahha:P holdt på å le meg i hjel :P

stå på og ha det gøy

hilsen fotruss :-/
Sitat av TheButcher
nFF er et diskusjons forum der man diskuterer hva man syns personlig. Det er jo ikke det de fleste reagerer her, men tror det heller er hvordan dere ble fremstilt på vg-tv (slæsker). Om dette er sant eller ikke, ikke vet jeg, men ble litt satt ut!
Vis hele sitatet...
Greit det. Da synes jeg det er teit og lage en diskusjon over noen stakkars ungdommer som har spart opp noen titusener hver til en russebuss. Hvorfor er det ingen som lager en diskusjon når folk bruker flere tusen kroner på å reise til syden?

Deres penger, deres valg...slesk eller ikke slesk.
Sitat av ^ProXo^
Greit det. Da synes jeg det er teit og lage en diskusjon over noen stakkars ungdommer som har spart opp noen titusener hver til en russebuss. Hvorfor er det ingen som lager en diskusjon når folk bruker flere tusen kroner på å reise til syden?

Deres penger, deres valg...slesk eller ikke slesk.
Vis hele sitatet...
Du drar fortsatt opp at det er pengene det er så mye snakk om...Det er det og, men jeg har sagt nå bra mange ganger at det er HOLDNINGEN!
Ja hele det der prinsippet med å vise seg frem mest mulig og virke rike/kule er ikke helt min ting. Og ikke kom her å si at det ikke er det det dreier seg om, for det er jo akkurat det dere gjør. Kjører rundt og viser dere frem. Vi hadde en skranglekasse til 20k (delt på 9) som vi hadde d jævlig gøy i, og jeg angrer ikke et sekund på det. Kunne kanskje brukt et par k på annlegg, men er ikke så nøye. Gidder ikke bruke penger på å vise meg frem.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hehe, 56k på russefeiring og for å tjene det skal du jobbe i kassa på rimi?
Med min inntekt som er vesentlig høyere en kassadamejobb så tar to mnd og tre uker på jobb for å få utbetalt den summen. Du må du altså jobbe på rimi samtidig som du går på skole minst ett halvt år og legge så og si alle pengene til side for å ha muligheten til å feire 17dager på den måten.
Tør jeg spørre hvor du får penger fra så du har råd til mat, klær, øl og morro i det tidsløpet? Pappa?
jeg er selv på bussen, og personen som ble intervjuet er en god venn av meg. han er for øyeblikket ganske oppgitt over hvordan han ble framstilt i intervjuet, noe jeg skjønner godt, for han er ikke spesiellt klysete til vanlig.

som det er blitt sagt her tidligere er intervjuet blitt klippet til så han blir framstilt så klysete som mulig. jeg er enig at noe av det han sa var litt på kanten, men det er ikke noen som hadde reagert på det i en annen setting, fordi da hadde alle skjønt at han spøkte. jeg har ikke tenkt å diskutere det noe videre, for han er som sagt en god venn, og jeg vet at han ikke er den personen han ble framstilt som i intervjuet.

jeg forstår at folk reagerer på pengebruken, men det er ganske frustrerende for oss på bussen at vi får høre hvor klysete vi er osv av alt og alle. omtrent alle på bussen har jobbet for pengene selv, og vi har hatt dugnader omtrent hver helg i et år. vi har også lagt ned utallige timer i arbeid på bussen. når vi har brukt så mye tid og krefter på prosjektet er det leit for oss å bli møtt med sånne reaksjoner. folk burde heller vært imponert over at en gjeng 19-åringer klarer å få til et så omfattende prosjekt uten nevneverdig hjelp fra voksne.

hadde det ikke vært for alle som bruker mye penger på buss hadde alle russetreffene vært stusselige. det er faktisk bussene, med sine lyd og lysanlegg som står for hoveddelen av underholdningen på russetreffene.
Ja, det er kvalmt, og det er nok alle enige om, men dere generaliserer så vilt mye.

Det har blitt mer og mer likhet i landet med tanke på økonomi. Det er fortsatt Asker og Bærum som er de rikeste kommunene, men det er ikke så jævla stor forskjell lenger. Som en tidligere nevnte så er det ekstremt skjeldent at det kommer en buss full av pappagutter som bruker alt de har på dette. Dette er ekstremt, også i bærum, og bærum består virkelig ikke bare av pappagutter slik som det fremståes her.

Sitat av vbfk
jeg er selv på bussen, og personen som ble intervjuet er en god venn av meg. han er for øyeblikket ganske oppgitt over hvordan han ble framstilt i intervjuet, noe jeg skjønner godt, for han er ikke spesiellt klysete til vanlig.

som det er blitt sagt her tidligere er intervjuet blitt klippet til så han blir framstilt så klysete som mulig. jeg er enig at noe av det han sa var litt på kanten, men det er ikke noen som hadde reagert på det i en annen setting, fordi da hadde alle skjønt at han spøkte. jeg har ikke tenkt å diskutere det noe videre, for han er som sagt en god venn, og jeg vet at han ikke er den personen han ble framstilt som i intervjuet.

jeg forstår at folk reagerer på pengebruken, men det er ganske frustrerende for oss på bussen at vi får høre hvor klysete vi er osv av alt og alle. omtrent alle på bussen har jobbet for pengene selv, og vi har hatt dugnader omtrent hver helg i et år. vi har også lagt ned utallige timer i arbeid på bussen. når vi har brukt så mye tid og krefter på prosjektet er det leit for oss å bli møtt med sånne reaksjoner. folk burde heller vært imponert over at en gjeng 19-åringer klarer å få til et så omfattende prosjekt uten nevneverdig hjelp fra voksne.

hadde det ikke vært for alle som bruker mye penger på buss hadde alle russetreffene vært stusselige. det er faktisk bussene, med sine lyd og lysanlegg som står for hoveddelen av underholdningen på russetreffene.
Vis hele sitatet...
Bra. Jeg er selv fra Asker, og kommer nok fra en mer gjennomsnittlig rik familie enn vanlig, men jeg forstår når folk jobber litt for det. Jeg var ute og rullet litt med noen kompiser, og så denne bussen, og jeg forstår egentlig godt at dere satser litt på dette. Det er jo selvfølgelig en prioriteringssak, men jeg syns dere fortjener mer positiv kritikk enn det dere har fått, i og med at dere har hatt dugnader ofte, og jeg veit at dere har jobbet ekstremt mye på bussen. At dere bruker så mye penger, det er som sagt en prioriteringssak, personlig hadde jeg ikke brukt så mye, men dere får mer negativ kritkk enn det dere fortjener syns jeg.

Bussen er flott, dere har jobbet mye på den, noe som jeg syns er bra, men dere har i mine øyne brukt litt mye penger
Sist endret av bendiks; 14. mai 2008 kl. 14:51.
Sitat av Mith
Hehe, 56k på russefeiring og for å tjene det skal du jobbe i kassa på rimi?
Med min inntekt som er vesentlig høyere en kassadamejobb så tar to mnd og tre uker på jobb for å få utbetalt den summen. Du må du altså jobbe på rimi samtidig som du går på skole minst ett halvt år og legge så og si alle pengene til side for å ha muligheten til å feire 17dager på den måten.
Tør jeg spørre hvor du får penger fra så du har råd til mat, klær, øl og morro i det tidsløpet? Pappa?
Vis hele sitatet...
nå har det jo seg slik at alle på bussen bor hjemme, og derfor ikke har utgifter til mat, bolig osv.. de fleste får jo hvertfall litt lommepenger av mor og far, så det er faktisk ikke et stort problem å spare opp dette beløpet i løpet av 1-2 år.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av vbfk
nå har det jo seg slik at alle på bussen bor hjemme, og derfor ikke har utgifter til mat, bolig osv.. de fleste får jo hvertfall litt lommepenger av mor og far, så det er faktisk ikke et stort problem å spare opp dette beløpet i løpet av 1-2 år.
Vis hele sitatet...
Mhm, men hvis du jobber så du får råd til russebuss og får penger fra mor og far til annen morro vil jeg si far sponser russebussen.
Poenget med en jobb når man bor hjemme, hvertfall der jeg kommer fra, må vel være at mor og far skal slippe en del utgifter. Det er heller ikke helt uvanlig at "voksne" folk med jobb som bor hjemme betaler for seg, eller i det minste har stolthet nok til å ikke ta i mot penger og kjøper skolematen sin selv.
Sitat av Mith
Mhm, men hvis du jobber så du får råd til russebuss og får penger fra mor og far til annen morro vil jeg si far sponser russebussen.
Poenget med en jobb når man bor hjemme, hvertfall der jeg kommer fra, må vel være at mor og far skal slippe en del utgifter. Det er heller ikke helt uvanlig at "voksne" folk med jobb som bor hjemme betaler for seg, eller i det minste har stolthet nok til å ikke ta i mot penger og kjøper skolematen sin selv.
Vis hele sitatet...
jeg sier ikke at folk får penger til alt av foreldrene, og det jeg siktet til var mat hjemme, bolig, og kanskje litt ekstra. du kan ikke i fullt alvor mene at det er uvanlig at en 19-åring som fortsatt går på skole, bor og spiser gratis hjemme. sier ikke at ingen i landet betaler for seg, men jeg vil våge å påstå at de fleste 19-åringer i norge bor og spiser gratis hjemme. folk på bussen vår har prioritert å betale bussen i stedet for å kjøpe klær, dra på byen, feriere osv..
men sannheten er at de fleste har hatt råd til å betale bussen, og leve forholdsvis normalt ved siden av. vi har hatt innbetalinger på ca 3-4000 annenhver måned i ca to år. en jobb på f.eks kiwi gir deg kanskje 4-5000 i måneden, og det er nok for de fleste, selv med russeinnbetalinger.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av vbfk
jeg sier ikke at folk får penger til alt av foreldrene, og det jeg siktet til var mat hjemme, bolig, og kanskje litt ekstra. du kan ikke i fullt alvor mene at det er uvanlig at en 19-åring som fortsatt går på skole, bor og spiser gratis hjemme. sier ikke at ingen i landet betaler for seg, men jeg vil våge å påstå at de fleste 19-åringer i norge bor og spiser gratis hjemme. folk på bussen vår har prioritert å betale bussen i stedet for å kjøpe klær, dra på byen, feriere osv..
men sannheten er at de fleste har hatt råd til å betale bussen, og leve forholdsvis normalt ved siden av. vi har hatt innbetalinger på ca 3-4000 annenhver måned i ca to år. en jobb på f.eks kiwi gir deg kanskje 4-5000 i måneden, og det er nok for de fleste, selv med russeinnbetalinger.
Vis hele sitatet...
Det jeg sier er at det er uvanlig å få lommepenger av mamma og pappa når du tjener en 4-5000 kroner i mnd og slipper å betale hus og mat.