Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3054
Jeg og noen venner har tenkt oss på Roskildefestivalen. Det blir første gang, men det er sikkert mange her som har vært der før og kan svare på noen spørsmål:
Hvor tidlig bør vi kjøpe billetter? Hvor mye penger trengs for hele turen? Hva bør vi bruke penger på? Hva bør vi ikke bruke penger på? Om det er noe annet jeg bør vite, så bare gjør meg oppmerksom.
GLED DEG!

I fjor ble det utsolgt omtrent en mnd før festivalen, så vil anbefale deg å kjøpe så tidlig som du kan:-)

Utenom penger til billett og reise ned dit, så vil jeg tro at det er greit å ha mellom 6000++ kr med deg. Det er mange uforutsette utgifter + kanskje du gjerne vil ta en tur til tivoli eller noe. ( Transport er noe som det fort blir penger av... du tar toget ofte)

Hva du ikke bør bruke penger på? Spørs jo litt hvordan du prioriterer. De selger telt, presenninger, stoler, "lamper" og alt du trenger til campen der nede, men det er litt dyrere enn f.eks i byen.

Dusjene koster også penger, du betaler 30-40 kr, så får du såpe + håndkle, så ikke vits å drasse dette med deg.

Ta med dasspapir - det er ekkelt der + alltid kjekt med lambi

Husk lommelykt, det blir mørkt.

Ta med TYKKE klær, det blir veldig kaldt om natten!


wehu, see you there!
Sitat av shroombabe
Transport er noe som det fort blir penger av... du tar toget ofte
Vis hele sitatet...
hmm... jeg har vært der to ganger, men kan ikke si jeg har tatt toget noe serlig. men så holder jeg meg enten på festivalområdet eller i roskilde by, og bussene er vel gratis (eller nesten i alle fall). budsjetter minst en kasse øl hver dag (180 kr på festivalen/ 50 + pant i byen) kankje du bør ha med spenn til mat og. kan anbefale å kjøpe grillmat i byen og lage grillfest. Vi kjøpte drittmasse mat og inviterte alle som kom forbi på grillfest. kjempesuksess!
Sier bare en ting: GODT fottøy og gjerne flere par. Det gjelder egentlig de fleste festivaler. Dersom det begynner å regne kommer du til å angre som pesten på at du ikke hadde med deg ordentlig sko. Tar alltid med meg feltstøvler eller lignende når jeg drar på slike ting.
Aaah, Roskilde! Gled deg masse, har hatt noen av mine beste stunder der!!
Du skal få et godt tips i forbifarten: slå aldri opp teltet ut mot en av "gatene" på campen, da blir det herpet av gjørme etter noen timer med regnvær. Jeg vil også anbefale å campe på West, det området som ligger nærmest togstasjonen. Erfaringsmessig er det litt bedre forhold der bla. a. med tanke på regn etc.
Har vært der mange ganger, bare spør hvis det er noe spes du lurer på. God festival!
Dere bør bruke penger på kilt, og løper rundt med kilt uten boxer.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Var på roskilde i fjord, første gang på MANGE år at billettene hadde blitt utsolgt. Er ikke så dyrt å reise inn til roskilde by. Brukte rundt 4k der nede, kjøpte riktignok ikke kilt. Da du er kommet ned så kjøper du sånne pinnestoler, partytelt og en kasse øl. Vannpipe og frukttobakk er heller ikke en dum ide! Jeg hadde min kuleste fylla der nede. Vi stakk på et sånn steakhouse flere dager i roskilde by, veldig greit å få mat som ligger godt i magen, samt et fint toalett du kan drite ned! Forresten blir det regn i år viss vi skal tro ryktene. Siden det skal være knallvær 2 år og drittvær det tredje. Uansett er det bare å glede seg, er utrolig gøy!

PS var det noen som såg noen som gikk rundt med en oppblåsbar ku, rosa hatt og kondomboxer i fjord, og to typer i kilt? Det var meg og to av kompisene mine.
Kjøp støvler eller army boots, hvis det regner, blir det gjørme over alt og her to år tilbake var støvle køa JÆVLIG stor. Kjøp kanskje en tralle hvis dere ikke greier og bære et par kasser med pils sjøl, men den funker dårlig i gjørma. Kjøp gode og vanntette klær, mange skift med sokker o.l.

Hvis det ikke regner, kan det blir sinsykt varmt i teltet når sola skinner, så slike sølv telt kan hjelpe på det. Dere vil nok også ha et party telt, koster nok litt. En pressening som man kan brette sammen og ha over deg og dinne kompiser på konserter funker også.

Hvis du er som meg, og drikker i uke eller to i strekk, er tunfisk på bosk en grei måte og få inn næring på, så få med deg det.

En radio er greit og ha når man våkner og røyker en tulipan, og er en god attraksjon på camping området. Husk og drit, uansett hvor kjipe dassene er, hvis det er kaldt blir det enda kaldere hvis du ikke har driti på noen dager.

God tur
BOBCAT's Avatar
Trådstarter
24 0
Hva trenger jeg som jeg får kjøpt der? Da tenker jeg i første omgang på stoler og telt.
Grillfest? Høres konge ut, men er det bare å smelle opp bål, eller går det i engangsgrill?
Mange gode ideer her. Nå gleder jeg meg til sommeren!
Du må holde deg til de angitte grillplassene hvis du skal ha levende flammer utover en lighter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ta med noe med hjul på. Dritkjipt å bære alt utstyr og proviant. For ikke å snakke om 4 kasser øl. Avstandene er store der nede og kreftene blir ikke større utover uka.

Partytelt er digg uansett regn eller sol. Også kjekt med partytelt over teltet for å lage skygge i sviende julisol. Har følt meg som Ace Ventura ut av en neshornræv mange ganger.

Hermetikk og en liten gassbrenner å varme det på. Lapskaus, sodd og tomatbønner er 1000 ganger mer fristende der enn her.

Kondomer kommer sikkert mora di til å pese om så det nevner ikke jeg.

Ikke kjøp noe du ikke vil bruke hjemme. Mye usmakelig å få kjøpt der.

Have fun
▼ ... over en måned senere ... ▼
BOBCAT's Avatar
Trådstarter
24 0
Veldig bra innlegg her. Vi gleder oss mer og mer. Går ut ifra at det er massevis av kåte damer der, selv om ingen har nevnt noe om det. Men that goes without saying, da.

Har lest litt rundt her om weed på Roskilde. Er det blitt noe større problem å røyke nå enn før? Hvilke risker tar man av å fyre opp? Er det bare piss at politiet er så snille?
Vi både fyrte og mekka mens vaktene tassa rundt utenfor teltet.
De sa ingenting om det, bare snudde og gikk andre veien igjen.
Vil tippe de "ser med det blinde øyet".

Så lenge man ikke står i full offentlighet og trekker bøtte, er det vel ikkenoe problem.
Litt drastisk eksempel, men..

Du kommer nok til å kose deg! Det skal jeg ihvertfall
Ikke røyk på en "provoserende" måte og vær litt forsiktige når dere skal inn på campen, da skal det nok gå ganske greit. Og om dere kommer i kontakt med politiet så må dere være kjekke og høflige gutter, så går det nok bra. Skulle dere bli tatt slipper dere 99% sikkert unna med en advarsel første gang.

Det er masse kåte damer der som overalt ellers i samfunnet. Husk at det er vanskelig å få noe skikkelig "privatliv" på festival, men det er jo bare moro.

Ha en fin festival!
▼ ... over en uke senere ... ▼
BOBCAT's Avatar
Trådstarter
24 0
Har et spørsmål til: Når åpner området og når bør en dra ned for å få bra plass på den derre "west"?
Tror det var alt. Føler meg klar, men all opplysning er velkommen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vi har avreise søndag 1. juli. Så er vi der nede sent på kvelden. Da burde det være en grei plass å få! Er veldig enig i at camp-west er best, men har andre år vært på handicap-campen pga. en kompis i rullestol. Dette har vært helt sykt konge! Har vi ønsket ro om natta er dette perfekt. Bare synd han ikke skal være med i år!

Så satser vi på digg vær, øl, pot og masse flotte opplevelser!

ser dere der!
Jeg har vært veldig fornøyd med alltid å ha med meg våtservietter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
helvete, gleder meg som en unge, selger de kilter der hvert år?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Noen som har tips ang. kjøp av et billig og stort telt?

Har hørt noe rykter om at lidl har hatt tilbud på et 8-mannstelt, men at det tilbudet er over

Foreløpig ser vi på en lavvo fra XLL til 2000 (2850 med bunn)...
Syns east campen er best.. kortere å gå.

I fjor tok jeg toget en gang.. så kjørte vi en gang. brukte ikke særlig penger på det akkurat. men i år skal jeg ta en litt større tur til byen og kjøpe mye mat og sprit i begynnelsen, spiste mye fra bbutikkene på campen i fjor. Men sprit bør du kjøpe på vei ned. Sprit på området er dyrere, mer stress (mindre butikk, kø).

Vi reiser ned 29. Som i fjor skal vi stå der når de åpner for å få en god plass. Ikke helt sikkre om vi skal sove utenfor eller i køben.
Syntes å huske at det er 18 på sprit der nede, sånn over 22% men jeg husker ikke om dette stemmer??
Sitat av AlcoholicPanda
Syntes å huske at det er 18 på sprit der nede, sånn over 22% men jeg husker ikke om dette stemmer??
Vis hele sitatet...
Feil det er 15.(eller muligens 16 hvis dem har gjort om noen regler siste 3 årene)
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av frgz
Feil det er 15.(eller muligens 16 hvis dem har gjort om noen regler siste 3 årene)
Vis hele sitatet...
Det har de:
http://147.29.40.91/_GETDOC_/ACCN/A20040021330-REGL

Ble endret til 16år i 04.
øl og slikt e 16 det kjøpte jeg forie gang jeg var der, men jeg trodde virkeligt det var 18 på spritus
Sitat av SilverKhan
Noen som har tips ang. kjøp av et billig og stort telt?

Har hørt noe rykter om at lidl har hatt tilbud på et 8-mannstelt, men at det tilbudet er over

Foreløpig ser vi på en lavvo fra XLL til 2000 (2850 med bunn)...
Vis hele sitatet...
Tenkte selv å handle dette her:

http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=85221
Sist jeg var i danmark stod det sånne små skilt på flere steder, hvor det stod "sterke drikker må ikke selges til personer under 18 år."
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av slækkern
Sist jeg var i danmark stod det sånne små skilt på flere steder, hvor det stod "sterke drikker må ikke selges til personer under 18 år."
Vis hele sitatet...
Det står på Smirnoff Ice helflaskene at de ikke er anbefalt til personer under 18år, sikker på at det ikke var et slikt skilt du så...?

Jeg har fått kjøpt sprit i butikker der da jeg var 14 (det er riktig nok noen år siden) og 17 år (ikke så lenge siden)...
Ja.. Det var på døren til en butikk, samt over baren på en pub.. Ingen av oss ble spurt om legg noen gang i løpet av den turen, though. Vi var vel.. 17 - 18.
Haha, jeg digger Danmark ass.. det er som en liten fristat rett over vannet.. Plutselig ser du sprit og hardcore porr på bensinstasjoner. : D
Så de har ikke lov å selge smirnoff ice til folk under 18?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av AlcoholicPanda
Så de har ikke lov å selge smirnoff ice til folk under 18?
Vis hele sitatet...
Jo... Hvis du sjekker linken jeg postet over fra retsinfo.dk(de sender folk videre til en ipadresse, ikke spør meg hvorfor), så ser du:

Sitat av retsinfo.dk
§ 1. Tobaksvarer må ikke sælges til personer under 16 år.
Vis hele sitatet...
De Smirnoff Ice-flaskene jeg hadde var bare ikke anbefalt til personer under 18år... Antageligvis fordi den inneholder sprit og smaker godteri. For unge mennesker med lite alkoholerfaring kan det være en farlig kombinasjon
Ang. transport nedover. Er det noen som har noen billige tips?
Si ifra hvis noen har en billet å selge til MEG! Jeg angrer, jeg vil dra likevel
Jeg er også på jakt etter en billett!
Klarte selvfølgelig å glemme å hente billetten som jeg hadde reservert, og dermed var det utsolgt. Hvis noen har en å selge er det bare å si fra.
la oss si at jeg har en billett... hvem løfter lommeboka si høyest?
Sannsynligvis ikke meg ...
Da kan jeg like gjerne prøve på finn.no. Jeg er egentlig på jakt etter en billett til ordinær pris, men det spørs om ikke jeg må se langt etter det.
sengetøy lageret/jysk har ganske greie telt og de er ikke spes dyre heller
Fly koster vell ikke så mye. Ett par hundrelapper, ganske billigt egentli