Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2391
http://www.aftenposten.no/nyheter/ne...icle846883.ece

Hva vil dette si i praksis? Og blir karen tatt balletak på av industrien igjen?
Forstår han aldri når det er nok? Jeg tror myndighetene begynner å bli temmelig lei nå..
damn, han har hode i behold han der....

gilgamesj: det tror jeg nok, tviler på at de VIL tjene mindre penger akkurat.
Jeg ser egentlig ikke problemet. Syns ikke han har gått for langt.
Jeg synes det er OK at han gjør det
DVD-Jon gikk fra å være en helt til å bli en arrogant tulling.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg syntes at det er greit, håper han vinner saken som kommer mot han, så får vi noen flere dommer som gjør datalivet enklere for oss.
Opprinnelig postet av Marken
DVD-Jon gikk fra å være en helt til å bli en arrogant tulling.
Vis hele sitatet...
Når ble han det ?
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Jeg lurer fortsatt på HVA det er karen har gjort. Det som stod på aftenposten.no sa meg ikke så mye. Har han lagd software som kan "tappe" data som reiser via trådløse nettverk?
Dvd- jon, er jo en helt.. sykt at folk kritiserer han, men laste ned dvd ripper skal de!! helt hull i hode...
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Jeg lurer fortsatt på HVA det er karen har gjort. Det som stod på aftenposten.no sa meg ikke så mye. Har han lagd software som kan "tappe" data som reiser via trådløse nettverk?
Vis hele sitatet...
Det handler om denne lille dinsgen fra apple:
http://www.apple.com/airportexpress/

Det er en greie du putter i støpselet ved anlegget ditt, så kan du sende musikk trådløst gjennom trådløst nettverk. Apple gjorde slik at du bare kunne bruke iTunes til dette, men denne krypteringa har da DVD-Jon knekt. Derfor kan en kanskje i fremtida bruke bruke f.eks en plugin i winamp til dette i steden.

Syns ikke det er ille at det blir gjort, siden jeg ikke er så veldig fan av bli tvunget til å bruke visse produkter når du kjøper hardware...spesielt når det er noe så enkelt som lydsignaler.
DVD-Jon er ikke mannen bak knekkingen av kodene, dette er andre karer som gjør. DVD-Jon er bare idioten som elsker PR og gruppens "annsikt utad"... dvs han er maskotten deres som viser alt arbeidet de andre i gruppen har gjort.
Ikke diss GUI-Jon da.. Føler meg sikker på at han kan GUI i det minste..
Opprinnelig postet av Croyfer
Når ble han det ?
Vis hele sitatet...
Når han IGJEN utfordret lykken. Dette er noe annet enn at en ukjent cracker sitter og koser frem programvare. For all del, jeg har ingen problemer med det han gjør, men han legger hodet på blokka en gang til. Spørs om noen igjen forsøker å hugge.
Opprinnelig postet av KozmiC
DVD-Jon er ikke mannen bak knekkingen av kodene, dette er andre karer som gjør. DVD-Jon er bare idioten som elsker PR og gruppens "annsikt utad"... dvs han er maskotten deres som viser alt arbeidet de andre i gruppen har gjort.
Vis hele sitatet...
Har du noe som bekrefter dette? Bortsett fra den gamle txt fila hvor en kar skriver drit om han..
Tror ikke han har dekryptert signalene, de sa jo det samme når han skrev en wrapper som for itunes som bare kopierte musikken ved å lure quicktimes avspiller.
Lurer på om vår godeste Jon henger på forumet jeg?
Jeg syntes at det er ganske tøft at han klarer det?
Han er fra samme by som det jeg er


Han blir vel stoppet snart
Opprinnelig postet av duxo
Lurer på om vår godeste Jon henger på forumet jeg?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør han nok ikke, men han henger på EFN-mailing listene hvis du absolutt vil lese hva han diskuterer.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Nei, det gjør han nok ikke, men han henger på EFN-mailing listene hvis du absolutt vil lese hva han diskuterer.
Vis hele sitatet...
Greit, greit, Mr. Know-it-all.
-> fredrikweb

Er du fra Svarstad?
/me liker ikke den pr-kåte fyren der...

skjønner ikke at han vil rote seg borti mer trøbbel, fordi det er jo ikke annet enn trøbbel han får når han stiller seg i lyse og forteller om hacksa hans.
Det er vel snart på tide at markedsfundamentalismen forstår at nazisme er ut.
Opprinnelig postet av fredrikweb
Jeg syntes at det er ganske tøft at han klarer det?
Han er fra samme by som det jeg er


Han blir vel stoppet snart
Vis hele sitatet...
Han er vel fra larvik ?
Var ikke han fra Sandefjord da?

Han var kansje ikke det

Husker jeg feil? Jeg syntes det var mye om at han var fra Mosserød ommerådet i Sandefjord, men han var vel ikke det da..
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Faen, som dere diskuterer irrelevante ting, da. Tulling eller ikke, er det et snev av idealisme i det DVD-Jon driver med, eller er det bare skryte-egotripping?
Han er fra Lardal, men studerer i franrike.

Det han driver med er vel bare å tilpasse teknologien til tankene. Han forbedrer vel i realiteten halvferdige applikasjoner. Og han hjelper mennesker som ikke forstår sitt eget beste( DeCSS )
Samfunnet trenger slike som DVD-Jon. Når jeg f.eks kjøper en cd blir den ganske ubrukelig om jeg ikke kan få den inn på iPod'en. Hører jo tross alt på musikk andre steder enn i cd-spillern hjemme. Dette er jo blant annet noe av det han får til.
noen som vet hva adressa til sia til dvd jon er?
Det står i artikkelen hvis du hadde giddet og lest den...

www.nanocrew.net/blog/

Siden er forøvrig _veldig_ treg.
jeg leste den, men så ikke internettadressen. Beklager, jeg er et forferdelig menneske.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hadde han knekket f.eks. Windows Media sin beskyttelse.. greit. Men å knekke en av de snilleste beskyttelsene i verden.. WTF, why? De fleste trenger ikke åpne den engang pga. av det faktum at du kan brenne filene så_mange ganger du vil, kopiere til så mange iPoder du vil og spille av på 5 datamaskiner. Jeg kan ikke si jeg har noe særlig i mot det siste han har gjort. Men han bryter bedrifters tiltro til Apple og DRM. Vi kan alle takke han når alle P2P nettverk er blitt slått ned, ingen vil levere musikk til online tjenester og eneste stedet vi kan få musikk er i butikken. Okey.. ganske usansynlig, men i verste fall må vi hande online musikk med WMA... Som ikke er på langt nær så snill som Fairplay.

Så er det det med DVD greia da... Ja.. Hm.. kult å lage et windows GUI til et eksisterende DVD-rippe program og ta all æren. All hail the mighty DVD-Jon!
SkyFex: Og hadde Apple åpnet airtunes slik at folk kunne skrevet plugins for andre programmer selv, så hadde dette aldri skjedd "in the first place". Når de nekter å gi ut iTunes for linux, så ergrer de på seg en haug med folk som vil ha muligheten til å bruke utstyret de også. (Jeg tror personlig han bare har skrevet en wrapper slik han gjorde forrige gang han knakk en kryptering (iTunes nettverklytting), så dette er vel ikke akkurat ødeleggelse av krypteringen)
Han knakk nok ikke kryperinga nei. Og å si at Jon henger på EFN-listene er nok å overdrive, men et par innlegg har kommet fra han ja. Leser sikkert en del også.

Han gjorde også mer enn å lage frontenden til DeCSS. Om jeg ikke tar feil var det han som fant ut hvor man skulle lete etter nøkkelen (betaversjoner av DVD-spillere)?

Han er også med i VideoLAN-utviklinga.
I like turtles
Skyfex's Avatar
IvIoyner: Jeg er enig i at det er teit at Apple ikke gir ut QuickTime og iTunes til Linux. De som generelt sett støtter Open-Source ellers. Men de erkjenner vel ikke Linux som et stort Desktop OS. Ikke vet jeg.

Men herregud, det er snakk om en liten, og etter min mening halvveis ubrukelig gadget. Og min kritikk var mest rettet mot det at han "cracket" Fairplay. Det må da være noen andre som har online musikk butikk som støtter Linux? Uansett.. om du har lyst på ubeskyttet musikk så kjøp en CD. Eller last ned fra P2P el. lign. Jeg bare synes det er stygt av han å ødelegge en av de beste online musikk tjenestene der ute.
-> minno

DeCSS ble hentet ut fra en EPROM på en HITACHI spiller som ikke var laget eXecute only, men som kunne leses som en vanlig ROM.
Opprinnelig postet av SkyFex
IvIoyner: Jeg er enig i at det er teit at Apple ikke gir ut QuickTime og iTunes til Linux. De som generelt sett støtter Open-Source ellers. Men de erkjenner vel ikke Linux som et stort Desktop OS. Ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...

Det mest nærliggende er jo selvsagt at godeste Apple vil holde godene for seg selv. En stor musikkbutikk for linux bidrar jo med en "killer app" for skrivebordsbrukere. Apple ønsker nok å holde på andreplassen som tilhørighet til skrivebordsmaskiner.

Men herregud, det er snakk om en liten, og etter min mening halvveis ubrukelig gadget.
Vis hele sitatet...
Den er jo plutselig ikke ubrukelig for ikke-iTunesbrukere lenger

Og min kritikk var mest rettet mot det at han "cracket" Fairplay. Det må da være noen andre som har online musikk butikk som støtter Linux?
Vis hele sitatet...
Nope. Apple støtter ikke linux, Microsoft støtter ikke linux med sin websjappe (duh!), Real Inc kjenner vel neppe til noen andre plattformer enn der pengene er.
Uansett.. om du har lyst på ubeskyttet musikk så kjøp en CD. Eller last ned fra P2P el. lign. Jeg bare synes det er stygt av han å ødelegge en av de beste online musikk tjenestene der ute.
Vis hele sitatet...
Oppfordring til piratkopiering her på nFF? Sjokkerende!
Selv kjøper jeg helst cd-er, hvis jeg skal laste ned sanger bruker jeg emule eller noe.
Hvis Apple ikke ville at noen skulle "ødelegge" tjenesten, så skulle de jo kanskje hindret at folk kunne snappe opp streamen rett fra Quicktime sin musikkbehandler da? Totalt umulig. Det blir det samme som å bruke et program som tar opp musikken som spilles, han automatiserte bare prosessen. Han knakk ikke krypteringen, han gikk forbi den. Og det kan selv en dimling med kasettspiller gjøre.

Om iTunes er en god musikktjeneste? Tja, den er ikke stort bedre enn alle de andre. Det er fremdeles platebransjen som sitter med balletak på hele greia.