Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 28735
Foreslår at du i neste time du har hun trer inn i klassen kun iført boxern, med buksa på skuldern. Så spør du: Hvorfor i helvete ler du ikke? For det kommer hun ikke til å gjøre.. Da er du mann!!
Sitat av thh Vis innlegg
Foreslår at du i neste time du har hun trer inn i klassen kun iført boxern, med buksa på skuldern. Så spør du: Hvorfor i helvete ler du ikke? For det kommer hun ikke til å gjøre.. Da er du mann!!
Vis hele sitatet...
Jada klart det. Om det hadde vært en TV-serie...

Hvorfor dra det lenger når læreren allerede har fått sin straff? Er ikke noe vits å kaste salt i åpne sår
Greit at hun drar en prank, men det høres ut som at det var feil måte å gjøre det på, med tanke på risikoen for at bokseren ble med i samme slengen, men det kan hende du hadde buksa ganske løst fra før. Hva vet vel jeg?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Denne artikkelen passer jo veldig godt til tråden.

En 44 år gammel lærervikar ydmyket en 14 gammel elev i Finland ved å dra ned elevens bukser foran klassen....Nå har tingretten dømt læreren til å betale en bot på 180 euro for ærekrenking samt 700 euro i skadeerstatning.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du handlet helt riktig! En offentlig ansatt i skolesektoren har ingen rett til å gjøre dette, og at hun blir satt på plass enten hun mente det på gøy eller ikke er på sin plass. Om hun mente det på gøy så får hun lære at det der ikke er en måte å lage moro på, det er jo egentlig en nokså alvorlig sak, enten eleven tok det godt eller ikke!

Om du føler deg krenket så vil jeg tro at det i hvertfall vil få konsekvenser for læreren. Hvor store kommer vel an på situasjonen.

Hadde dette vært min lærer hadde jeg blitt dritsur og sagt fra med en gang, det er ikke alle som føler for å stå med buksen på knærne foran hele klassen.
Sitat av therer2 Vis innlegg
Læreren har lagt seg helt flat og unnskyldt flere ganger på det møtet. Foreldrene mine var i dag i 8 tiden på kvelden i et møte med klasseforstanderen min, så nå er det blitt en personal sak hun vil få en skriftlig refs som vil ligge i mappen hennes. Vi skal ha et møte med rektor etterhvert der hun garanterer at dette skjer og at vi får en unnskyldning fra hun og på vegne av skolen. Jeg vil ikke gå noe videre med det, jeg synes det at hun får det i papirene sine er straff nok siden får følger i videre jobber og lignende, hvertfall det jeg ble fortalt, men nå går jeg og legger meg tidlig opp i morgen og
Vis hele sitatet...
Så bra det ble tatt tak i på en ordentlig måte. Synes også det er bra av deg å ikke ville dra den videre, der viser du at du tross alt er litt mer oppegående enn læreren som ikke visste når hun skulle stoppe spøken. Uakseptabel oppførsel som heldigvis fikk den rette konsekvensen, da ble det jo litt glad-sak over hele greia til slutt.
Noe av det samme skjedde i Finland: http://www.abcnyheter.no/node/100262
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Det ville være dårlig av eleven å ødelegge karieren hennes sånn pga. en tabbe.
Vis hele sitatet...
Yeah! Læreren gjorde ikke dette med vilje, det bare putselig skjedde når læreren var i nærheten av eleven.

Sitat av sabeehs Vis innlegg
Men en tann for en tann, hvordan kan folk si at det er urettferdig? Dreper du noen fortjener du å bli drept, voldtar du fortjener du å bli voldtatt evt få kappet av jensen. Driver du med dop, tja hvorfor faen skal staten bry seg? Og det er ulovlig å ta livet sitt, dette skal liksom hvere et frittland haha.
Vis hele sitatet...
Du høres ut som britney. Hva skulle liksom straffen blitt for den som tok selvmord?
Sist endret av Spelly; 27. november 2009 kl. 12:38.
Hvis jeg ville hvert deg ville jeg tatt dette opp med lokalavisen, hvis ikke skolen tar deg seriøst. Du kan ikke akseptere at læreren og ledelsen behandler deg sånn!
Jeg leste i VG eller Dagbladet på jobb i dag at en liknende hendelse hadde skjedd! Det sto
En 44 år gammel lærervikar ydmyket en 14 år gammel elev i Finland ved og dra ned elevens bukser foran klassen. Det melder avisen Wakauden lehti. Hendelsen fant sted i mars i en sløydtime på en skole i den finske byen Varkaus. Nå har tingretten dømt læreren til og betale en bot på 180 euro for ærekrenking samt 700 euro i skadeerstatning.
Vis hele sitatet...
Så, håper dette hjelper deg i saken. Synes at det er ok med en liten spøk, men dette var og ta det litt langt!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Stemmer for at trådstarter kontakter lærer og får henne til å registrere seg på nFF.
Er det noe denne diskusjonen trenger nå så er det lærerens forklaring på det hele.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder denne saken så virker trådstarter svært berørt av saken.
Lærerens versjon ville nok gitt litt balanse i framstillingen.

Få henne på forumet og vis henne denne tråden da vel.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fikk du en skriftlig unnskyldning av den her læreren etter det møte?
Hvordan har det jer påvirket din skolegang fra 10.nov helt til nå? F.eks forholdet mellom deg og den læreren, andre elever osv...
Sitat av tariffen Vis innlegg
hahaha. Hva er det med folk nå til dags som ikke tar en liten spøk?
Vis hele sitatet...
hahaha. Hva er det med folk nå til dags som ikke kjønner alvoret?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva faen? Det er totalt uakseptabelt! Hvordan kan noen bare gå bort til noen de ikke kjenner og dra av dem buksa? Det er uvesentlig om det var for å kødde eller ikke. Det er å gå ganske langt over streken når en LÆRER drar ned buksene på en elev for moro skyld. Uvesentlig hvilket kjønn eller alder de er (om en mann gjorde det, ville han fått sparken - hvorfor skal en dame bli unnskyldt?) Nei, dette var helt absurd. Jeg har blitt hengt ut og latterliggjort av rektoren min, så jeg vet hvor fucka "autoritetspersoner" på skoler kan være.
Jeg hadde ikke godtatt det. Selv om TS skrev dette på slutten av 09, er det fortsatt ikke for sent å gjøre noe. Hvem bryr seg om karrieren hennes blir ødelagt? Dama er åpenbart skutt i huet (eller fortjener å bli det)
Og tviler STERKT på at dere som sier han overreagerer når han ikke liker det, ville latt det gå med et smil om noen dere ikke kjente dro ned buksa deres foran en hel forsamling.
Leste bare igjennom 2sider av tråden, blir for mye med fulle 9sider.

Har ved flere tilfeller opplevd å få buksa dradd ned, en gang med bokseren på knærene også. I en sånn situasjon så må du bare le med og spille på selvironi. Tvisten er jo at det var en lærer som helt ut av det blå gjorde dette, og da tror jeg nesten jeg hadde klapsa til hun i ren refleks. Hvordan reagerte foreldrene dine når du fortalte hendelsen? Var det meg, ville moren min korsfesta den læreren uten nåde. Det er en vesentlig forskjell på en lærer og en kompis om du ser hvor jeg vil hen..

Forresten, noen som har lest hele tråden som gidder å gi en oppsummering?
Oppsumnering:

Sitat av therer2 Vis innlegg
ok, i dag ble jeg utsatt for noe veldig rart noe, jeg stod med en medelev i et klasserom da plutselig en lærer kom og dro ned buksen på meg(kvinnlig lærer jeg er en gutt) forran hele klassen, så når jeg snudde meg og spurte hvorfor hun gjorde det så stod hun å lo av meg, jeg spurte 3 ganger hvorfor hun gjorde det og hun lo fremdeles, så jeg spurte om hun kunne være med ut på gangen å forklare seg så vi slapp å stå forran hele klassen men det ville hun ikke og hun fortsatte og le.
Har nå tatt det opp med rektor og avdelingsleder og skal i møte i morgen med læreren, sjefen til hun, rektor og min klasseforstander.

Det jeg lurer på er hvilkne lover hun har brutt og hva slags følger det burde bli?
Går ikke det under sextrakkaserings paragrafen eller noe?
Den gjelder jo begge veier, det er som at vist en 50 år gammel lærer hadde dratt ned buksen på en 17 år gammel jente hadde han blitt buret inne, så sånn sett burde det få samme konsekvensene samme hvilket kjønn det er.
Jeg vil høre deres meninger om saken og hvilkne regler hun har brutt?
Vis hele sitatet...
Sitat av therer2 Vis innlegg
Jeg hadde ikke snakket med henne før det skjedde engang, ikke 2 cm jeg snakker om at jeg stod med buksen under knærene.
Vis hele sitatet...
Sitat av therer2 Vis innlegg
dette er snakk om en dame i 40 årene jeg har ikke noe veldig forhold til henne har hatt henne 2 timer til sammen..
Vis hele sitatet...
Sitat av therer2 Vis innlegg
Hadde hun bare hatt en god tone med klassen hadde det vært noe annet, men som sagt jeg kjenner omtrent ikke dama hun har nesten ikke hatt oss i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det var nok uansett et forsøk på å skape en god tone, og fremstå som hip og cool overfor klassen din, tror du ikke?
Poenget er ihvertfall at hun antageligvis ikke mente å være slem, men bare opptrådte utrolig klønete uten å forstå det selv.
Vis hele sitatet...
Sitat av therer2 Vis innlegg
Drite meg ut gjør jeg nok av ganger, men synes ikke det er oppførselen en offentlig ansatt burde ha..
Vis hele sitatet...
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Humor eller ikke, så forstår jeg faktisk problemet og poenget til trådstarter!

Hvorfor kan ikke slike ting gå begge veier? hva hadde skjedd om han hadde gjort det på henne fremfor hele klassen? selv om dette kan være svært arti (jeg hadde sikkert ledd godt), så ser jeg absolutt at enkelte mennesker ikke liker denne typen oppmerksomhet - og helst vil at andre ikke skal dra av dem buksa.

Da må vedkommende ha respekt for dette, sant?

Uansett, du kan jo bare gjøre det samme henne en dag? Ta litt godt tak slik at du kanskje drar av henne trusa også, og se hvordan hun reagerer på det
NÅr du hun deretter konfronterer deg, så bare le - så får vi se om hun synes det er like gøy. Forstår GODT, at du følte deg provosert når hun ikke en gang kunne gi deg ett ordentlig svar eller en god unnskyldning, men feiget heller ut ved å prøve å le seg unna det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Vegardino Vis innlegg
Nå er jo handlingen gjort på den måten at han skal ha ett møte med vedkommende, og da gjør man ikke samme peket tilbake. Det er uaktsom handling. Hadde han gjort det med henne rett etter han selv hadde buksene på knærna, da hadde det blitt anderledes.
Vis hele sitatet...
Sitat av therer2 Vis innlegg
Jeg fant etterhvert min klasseforstander og snakket med han så snakket jeg med avdelingslederen, snakket og med en lærer som mente jeg bare måtte glemme det og det var ikke noe big deal.
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skal han sitte igjen med en god følelse for å ha sørget for at en klønete lærer får sparken? Jeg er enig i at han absolutt bør ta opp saken på en skikkelig måte med skolens ledelse, men herregud, det får da være måte på. Flytt til USA..
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg ser alvoret i situasjonen, og jeg har gitt uttrykk for det flere ganger. Men jeg ser også at vi bare er mennesker alle sammen, og at alle bør kunne drite seg ut uten at man skal bli helt rabiate av den grunn. Det er snakk om at dama skal få en oppvekker og lære noe av det som har skjedd, ikke at man skal hevne seg på henne.

Ok.
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
En alvorlig prat med rektor samt en skriftlig advarsel er konsekvens nok IMHO, så lenge dette er og blir et engangstilfelle. Det er et sterkt signal om at læreren må ta kritikk, og sørge for å endre sin adferd.

Det hadde vært noe annet hvis hun til stadighet mobbet elever, eller klådde på dem. At hun lo av episoden viser at hun ikke forsto alvoret der og da, men det betyr ikke at hun ikke kan forstå det i etterkant.
Vis hele sitatet...
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Lærere som slår elevere slipper i mange tilfeller unna med en krass advarsel første gangen det skjer. Det er nok til at skolen både får beholde sårt trengt lærekraft, samtidig som læreren får en kraftig oppvekker om at man ikke gjør sånt. Og her snakkes det om å få læreren sparket og gudenevethva fordi hun dro ned buksa på en elev? Ta dette innlegget til ettertraktning, og legg av dere den hevngjerrige småungeholdningen.
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg går ut i fra at det i denne saken er snakk om et relativt stort barn. Jeg mener ikke at en tenåring skal måtte tåle slik oppførsel fra sin lærer, men det kan ihvertfall forventes en noe mer rasjonell reaksjon og håndtering av saken enn hvis det gjaldt et lite barn.

Personlig ville jeg ha tatt en prat med dama før jeg i det hele tatt vurderte hvordan jeg skulle reagere som forelder. Jeg har jobbet i skolen selv, og har sett flere eksempler på hvordan holdningen man har til konflikter som oppstår kan endres etter en liten oppvask.
Vis hele sitatet...
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Nå må vi ikke blåse denne saken høyt opp i skyene. Er det så vanskelig for folk her inne å tilgi andre? Må læreren krype på sine knær før det går an å tilgi? Skadevirkningene var tydeligvis ikke så store, boxershorts var på o.l. Nå får det bare bli med at læreren får vite at det var ubehagelig, og får muligheten til å beklage.

Helt seriøst, folk her inne må virkelig roe seg ned. Læreren dummet seg ut, og angrer sikkert ekstremt mye nå. Jeg tviler ikke et sekund på at en beklagelse vil finne sted etter at hun er blitt gjort oppmerksom på hvor dumt det hele ble.
Vis hele sitatet...
Sitat av therer2 Vis innlegg
Jeg har i dag vært i møte med hun, sjefen huns, rektor, avdelingsleder og min klasseforstander, hun la seg helt flat og sa unnskyld.
Hun hadde vist forstått at det hun gjorde var galt og hun skulle skrive et brev til meg og min familie der hun beklagde seg, så tror jeg det ble til at hun fikk en muntlig advarsel av sjefen, men vi var ikke helt enige om hun skulle få en skriftlig advarsel det måtte vist rektor og avdelingsleder drøfte.
Vis hele sitatet...
Og så var saken grei.
Sist endret av Veggen; 19. februar 2010 kl. 01:38.
Takker for at du lagde en komposisjon av alle sidene i ett innlegg methewall!

Til trådstarter, det er alltid lett å være etterpåklok, men når det har gått så lang tid (?) fra dette peket ble gjort så er det vel ganske lite som vil skje, spesielt når læreren har hele skolestaben i ryggen. For all del, stå på krava og få en unnskyldning, men mer utover det tror jeg ikke du får.
Nå har jeg ikke lest alt, eller så veldig mye egentlig, her, men jeg kan påpeke at jeg synes det er urettferdig behandling av oss mannfolk dersom slike saker skal gå oversett, mens mannfolk som gjør likedan får sparken på flekken.

"Du er ikke verdt mer enn andre", som det står så fint i Janteloven, er ikke noe vi lengre ser i Norge, eller samfunnet generelt, da slike forskjellsbehandlinger skjer.

Jeg savner én ting i vårt samfunn; likestilling sett fra menns synspunkt, for hvem kan nekte for at likestillingsdebatten ikke er ført til et mer kvinnedominert, og ikke likestilt, samfunn?
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av waf Vis innlegg
Nå har jeg ikke lest alt, eller så veldig mye egentlig, her, men jeg kan påpeke at jeg synes det er urettferdig behandling av oss mannfolk dersom slike saker skal gå oversett, mens mannfolk som gjør likedan får sparken på flekken.
Vis hele sitatet...
Vel, sant nok.. men jeg synes ikke løsning på at folk mister fullstendig hode når det er snakk om jenter og seksualitet er at vi skal miste fullstendig hode når det gjelder gutter også.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Vel, sant nok.. men jeg synes ikke løsning på at folk mister fullstendig hode når det er snakk om jenter og seksualitet er at vi skal miste fullstendig hode når det gjelder gutter også.
Vis hele sitatet...
Det er mer en prinsippsak, sånn det er i dag må jo menn kjempe for litt likestilling på en del områder.
Sitat av antring Vis innlegg
Du er klar over du postet i en tråd som nærmer seg tre år?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal alle se problemet med dette?

Må forresten si meg enig med Dumdidum. Selv om likestilling er viktig så forandrer det ikke det faktum at gutter og jenter er forskjellige.

Selv om jeg i likhet med waf' ikke har lest hele tråden selv.
Sist endret av Mofse; 30. november 2012 kl. 14:20.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Hvorfor skal alle se problemet med dette?

Må forresten si meg enig med Dumdidum. Selv om likestilling er viktig så forandrer det ikke det faktum at gutter og jenter er forskjellige.

Selv om jeg i likhet med waf' ikke har lest hele tråden selv.
Vis hele sitatet...
Fordi den "saken" han hadde med læreren er ferdig for 3 år siden. Er unødvending og prøve og hjelpe han, 3 år seinere.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Mange komiske kommentarer på første side... En autoritetsperson som dreger buksa ned på en elev? Det er jo svært alvorlig. Jeg ville fyrt meg skikkelig og lurt på hva i all verden hun gjorde som lærer i den norske skole. Og selvfølgelig har det vel med likestilling også å gjøre, men man må ta i betrakning at en autoritetsperson som gjør noe slikt ikke har noe å gjøre som autoritetsperson.
Jeg har ikke lest resten av tråden, men for 3 år siden var det jo høysesong for sagging, og gutta mistet buksa bare man knipset på dem. Just sayin'..
jeg hadde gått så langt jeg kunne med dette >
Hvis hun var digg så hadde jeg utnyttet dette til sex..
Blackmailing..
Sitat av Norskjævel Vis innlegg
Hvis hun var digg så hadde jeg utnyttet dette til sex..
Blackmailing..
Vis hele sitatet...
hadde du sikkert kommet langt med :P
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg har ikke lest resten av tråden, men for 3 år siden var det jo høysesong for sagging, og gutta mistet buksa bare man knipset på dem. Just sayin'..
Vis hele sitatet...
Og det er forsatt HØYSESONG, Folk sagger som aldri før.
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Og det er forsatt HØYSESONG, Folk sagger som aldri før.
Vis hele sitatet...
Nja... Er det nå det?
Jeg tenkte på dette for noen uker siden og kom frem til at det er særdeles lite sagging og silkeboxere å se i både Farsund og Flekkefjord ihvertfall.
Sitat av Knask Vis innlegg
Nja... Er det nå det?
Jeg tenkte på dette for noen uker siden og kom frem til at det er særdeles lite sagging og silkeboxere å se i både Farsund og Flekkefjord ihvertfall.
Vis hele sitatet...
njaa silkeboxere er en annen sak, men ser masseviss av sagging i Arendal/Kr.sand
hadde kjønnsrollene vært reversert hadde læreren vært bura inne allerede.
ligg med læreren da
Sitat av Knask Vis innlegg
Nja... Er det nå det?
Jeg tenkte på dette for noen uker siden og kom frem til at det er særdeles lite sagging og silkeboxere å se i både Farsund og Flekkefjord ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Og det er forsatt HØYSESONG, Folk sagger som aldri før.
Vis hele sitatet...
Nah, her var det allefall flere som sagget før, nå er buksen bare litt lenger ned enn vanlig. Før var den langt nede
Det innkluderer meg selv, har lært meg å dra på meg buksa, iallefall litt..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Nah, her var det allefall flere som sagget før, nå er buksen bare litt lenger ned enn vanlig. Før var den langt nede
Det innkluderer meg selv, har lært meg å dra på meg buksa, iallefall litt..
Vis hele sitatet...
Det gjør de iallefall her, noen ned til knæra...
Ha avføringsmiddel i kaffen hennes
Sitat av maniiac Vis innlegg
Ha avføringsmiddel i kaffen hennes
Vis hele sitatet...
Tråden er 3 år gammel...
Sist endret av Juicekongen; 1. desember 2012 kl. 14:53.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Tråden er 3 år gammel...
Vis hele sitatet...
"Revenge is a dish best served cold"
Sitat av Knask Vis innlegg
"Revenge is a dish best served cold"
Vis hele sitatet...
ja, for nå forventer hun det ikke, så du slipper unna!
Sitat av Knask Vis innlegg
Nja... Er det nå det?
Jeg tenkte på dette for noen uker siden og kom frem til at det er særdeles lite sagging og silkeboxere å se i både Farsund og Flekkefjord ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Har tenkt samme tanken jeg og. Men det ble utløst av at jeg så en gutt som sagget, og da tenkte jeg over at det er det lenge siden jeg har sett nå.

Det fører meg jo til et spørsmål igjen. Hva er egentlig greia med sagging? Vise frem den nye tøffe boxeren? - Eller er det dårlig økonomi? Belte koster jo litt.
Sist endret av Fuzzybossen; 1. desember 2012 kl. 15:36.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Har tenkt samme tanken jeg og. Men det ble utløst av at jeg så en gutt som sagget, og da tenkte jeg over at det er det lenge siden jeg har sett nå.

Det fører meg jo til et spørsmål igjen. Hva er egentlig greia med sagging? Vise frem den nye tøffe boxeren?
Vis hele sitatet...
Nja, er vell en blanding av stil,vaner og komfort*

*Hvis du er vandt til å sagge, så er det ganske ubehagelig å gå med buksene "vanlig"
Selv forstår jeg ikke hvordan folk klarer å gå i trange jeans. Jeg personlig føler meg svært ukomfortabel,. og må ha vide bukser. Gjerne et nummer for store i lengde og bredde. Dropper sagging da Viktig at junior får en sted å boltre seg der nede og
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Det gjør de iallefall her, noen ned til knæra...
Vis hele sitatet...
Ser du, Dipsy.

Fortsatt en liten diskusjon som ble melket ut av denne gamle tråden.