Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5043
Jeg handler ganske mange forskjellige merker røyk, liker å prøve forskjellige brands. Har alltid fått det jeg har betalt for her i Norge med de gode merkene som Marlboro, Blue master, Lucky, Camel, Prince osv.

Men sist jeg var i Sverige og kjøpte en kartong blå Camel så var det 19 sigaretter i hver "20" pakk.

Og her en dag så fikk jeg 18 sigaretter av merket Next når jeg ba om en tjuepakk. En kompis av meg kjøpte siden en pakke Next på samme sted og fikk 20 i pakka. Det sto 18 på den med 18 og 20 på den med 20, har også hørt at man kan få 17 i ei pakke. Der går grensa ass, da hadde jeg følt meg snytt!

Hva er dette for noe tull? Er det plutslig blitt random om man får 17, 18, 19 eller 20 sigaretter i en vanlig pakke?
Dette gjøres i flere land. Jeg ble forklart av noen tyskere at fremfor å slenge 1€ på prisen på pakken hvert år, slik som vi gjerne gjør her, fjerner de en sigarett fra pakken.

Edit: Dersom det faktisk stod 18 på den med 18 sigaretter i, og 20 på den med 20, så er det jo ikke helt tilfeldig hvilken du får. Du må sjekke med pakken hvor mange sigaretter den inneholder. Den med 18 sigaretter i var kanskje ett par kroner billigere?
Sist endret av møkk; 23. juli 2010 kl. 01:17.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
min far fikk 19 i en 18 pakke :P kan være fabrikk feil
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av møkk Vis innlegg
Dette gjøres i flere land. Jeg ble forklart av noen tyskere at fremfor å slenge 1€ på prisen på pakken hvert år, slik som vi gjerne gjør her, fjerner de en sigarett fra pakken.

Edit: Dersom det faktisk stod 18 på den med 18 sigaretter i, og 20 på den med 20, så er det jo ikke helt tilfeldig hvilken du får. Du må sjekke med pakken hvor mange sigaretter den inneholder. Den med 18 sigaretter i var kanskje ett par kroner billigere?
Vis hele sitatet...
Arg, jeg husker ikke hva jeg betalte. Men kunne jeg klagd og forlangt 20 sigaretter om jeg hadde fått 18 og like vel betalt genuin pris?
jeg fikk 14 sigg da jeg kjøpte en 20pak med prince engang i tiden. rart :s
Ikke dersom butikken selger den varen for samme pris. Og dersom det står 18 på pakken, kan du nok se langt etter muligheten til å gå ned og klage for at du ikke fikk 20. Når det står 18 på pakken, så er du jo egentlig blitt opplyst om det faktum at du ikke kjøper en 20pakk.

Edit: kakelol, dersom det står at pakken skal inneholde 20 sigaretter, og du faktisk har fått feil antall sigaretter i pakken ville jeg gått tilbake til butikken. Om de tror på deg varierer gjerne fra gang til gang.
Sist endret av møkk; 23. juli 2010 kl. 01:23.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av kakelol Vis innlegg
jeg fikk 14 sigg da jeg kjøpte en 20pak med prince engang i tiden. rart :s
Vis hele sitatet...
Hva fan det er uakseptabelt da

Sitat av møkk Vis innlegg
Ikke dersom butikken selger den varen for samme pris. Og dersom det står 18 på pakken, kan du nok se langt etter muligheten til å gå ned og klage for at du ikke fikk 20. Når det står 18 på pakken, så er du jo egentlig blitt opplyst om det faktum at du ikke kjøper en 20pakk.

Edit: kakelol, dersom det står at pakken skal inneholde 20 sigaretter, og du faktisk har fått feil antall sigaretter i pakken ville jeg gått tilbake til butikken. Om de tror på deg varierer gjerne fra gang til gang.
Vis hele sitatet...
Men jeg ber om en 20pk, og regner med å ha fått en 20pk. Går ut av butikken og skal tenne seg en, da ser jeg at det er 18. I teorien ble jeg lyvet til av kassadama da. Skal få med meg kvitteringa heretter though, kanskje det er forskjell i prisen.
Fikk en gang 30 stk snus i en Skruf boks
Sitat av kakelol Vis innlegg
jeg fikk 14 sigg da jeg kjøpte en 20pak med prince engang i tiden. rart :s
Vis hele sitatet...
Kanskje noen har tatt de andre 6 ^^?
Hm, dette må jeg begynne å sjekke ;p Har faktisk aldri sett etter, alltid trodd at det alltid var 20 uansett
Lucky fra Nederland (TaxFree) inneholder bare 19 i hver pakke. Dette står det også uten på pakken.

Jævla irriterende forsåvidt, når man ikke ser det før_etter_ man er kommet hjem, og innser at -"Faen!!" "Jeg kunne tatt med meg en pakke til.."
Sist endret av KulaKanon; 23. juli 2010 kl. 01:39.
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Lucky fra Nederland (TaxFree) inneholder bare 19 i hver pakke. Dette står det også uten på pakken.

Jævla irriterende forsåvidt, når man ikke ser det før_etter_ man er kommet hjem, og innser at -"Faen!!" "Jeg kunne tatt med meg en pakke til.."
Vis hele sitatet...
"faaaaaen, 79 kroner i tapte besparelser"


I tyskland kommer i hvertfall marlboro med kun 17 sigaretter og en reklame"lapp" i hver pakke. Seff pris deretter.
Da jeg var i Sverige for en måned siden hadde de bare 25 pakker. Det manglet ikke noen i dem. Det at det mangler røyk har aldri skjedd med meg, synes det er merkelig at det kan skje for pakkene blir jo fylt opp slik at sigarettene sitter tett.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Fikk en gang 30 stk snus i en Skruf boks
Vis hele sitatet...
Tror nesten du juger.. I en snus boks på 24 er de allerede pressa akuratt nok til at boksen kan lokkes. Hvordan kunne du da få 30 i en boks? Skruf poser er også litt kraftig i str.
Åpnet nettopp en pakke Prince menthol kjøpt i sverige. Og fader! Det er kun 19! :S Tok de til og med ut å telte siden jeg trodde jeg hadde telt feil.
Vanskelig å bevise at det ikke var 20 sigaretter i pakken, om du kommer tilbake etter en stund.

Tror dere må starte å åpne pakken i butikken, og så telle over
Bryr meg ikke så hardt at det er verdt det. Står uansett ikke nå på røykpakken at det skal være 20 i den heller. Og siden prince menthol kun finnes i en størrelse så spør jeg aldri etter tjue i butikken heller
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Kanskje noen har tatt de andre 6 ^^?
Vis hele sitatet...
Pakka var ikke åpnet i det hele tatt kjøper da faen ikke en åpna pakke da xD
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men jeg ber om en 20pk, og regner med å ha fått en 20pk. Går ut av butikken og skal tenne seg en, da ser jeg at det er 18. I teorien ble jeg lyvet til av kassadama da. Skal få med meg kvitteringa heretter though, kanskje det er forskjell i prisen.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvordan det er med Next, da vi ikke fører merket, men Smart selges også i 18pk. Der finnes det ikke noe 20pk-alternativ, så når kunden spør om "20 smart", får h*n en 18pk. Jeg som selger regner med at de som røyker vet hva de røyker, eller er smart nok til å kunne lese. Derfor antar jeg at det er selve pakken med røyk som er viktig, og ikke at de SKAL ha 20 Smart, og ikke de 18 som er i pakken.
Det betyr ikke at jeg "lyvet" til deg, det betyr bare at du ikke vet hva du kjøper.

Kjøper du derimot en 20pk av noe (Prince, Marlboro, Lucky, Camel, Paramount, Petterøe's etc..) og får 19, er det ikke ansatte i butikken som har lurt deg. Du bør sjekke pakken der og da, slik at du kan få ny.

Ellers kan du jo kjøpe Rockets, og tro du lurer butikken for 20 sigaretter
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Lucky fra Nederland (TaxFree) inneholder bare 19 i hver pakke. Dette står det også uten på pakken.

Jævla irriterende forsåvidt, når man ikke ser det før_etter_ man er kommet hjem, og innser at -"Faen!!" "Jeg kunne tatt med meg en pakke til.."
Vis hele sitatet...
En halv pakke iallfall. For det er vel maks 200 sigaretter, er det ikke?

Har aldri opplevd det sjøl. Det vil si; jeg har iallfall ikke lagt merke til det. Og med de prisene det har vært i de landene jeg har handla det har det ikke heller hatt så stor betydning om det var "bare" 19 istedetfor 20. Godt gjort å få med seg at det mangler 1 hvis det står 20 på pakken.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Det er jo ikke vanlig å ha 10 pakninger i andre land enn Norge, så det at vi sier at vi skal ha "20 Marlboro" i utlandet spiller nok heller liten rolle, da de selger de pakkene de har. Er det 19 røyk i den, som i Nederland, så har du fått det du har betalt for. Og du kan nok ikke klage på det at du sa "20 Marlboro" og fikk 19 stk. Da de ikke fører 20 pakninger.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Tror nesten du juger.. I en snus boks på 24 er de allerede pressa akuratt nok til at boksen kan lokkes. Hvordan kunne du da få 30 i en boks? Skruf poser er også litt kraftig i str.
Vis hele sitatet...
Tror faktisk at det originalt er 23 snus i hver boks, selv om det står at boksen inneholder 24 gram. Har hvertfall vært 23 snus i hver eneste boks jeg har sjekket.
en gang jeg kjøpte 20 camel fikk jeg en sigarett med svart elektrikker teip nedover siggen


og posjon snus som ikke har tette poser
Jeg spurte mannen i disken ved tobakks-utsalget sist jeg var i sverige, han sa det var noe nye EU-regler som gjorde at det var 19 røyk i hver "20" pakke.
Sitat av Z0|\/|B1E Vis innlegg
en gang jeg kjøpte 20 camel fikk jeg en sigarett med svart elektrikker teip nedover siggen
Vis hele sitatet...
Da fikk du en sigarett der personalet nettopp har byttet papirrullen, men glemt å fjerne den berørte sigaretten fra samlebåndet

Jeg har sett samme fenomenet når jeg jobbet hos sørlandschips, når det ble skjøtet på en ny rull med folie til posene
Sist endret av VivaLatrina; 23. juli 2010 kl. 14:48.
Kort fortalt, det jeg har hørt.. Er at det liksom skal være bedre å røyke en cigg mindre om dagen.. De som røyka 20, røyker nå 19.. Eller så har den sisste ciggen fått dem til å ta opp en ny pakke.. Å da kan de jo røyke fler enn 19... Bare fordi det mangla EN CIGG..
Neida, vetta faen jeg
Kjøpte akkurat en 20 pakning med marlboro, telte og smilte når jeg så at det faktisk var 20 i pakka.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Tror nesten du juger.. I en snus boks på 24 er de allerede pressa akuratt nok til at boksen kan lokkes. Hvordan kunne du da få 30 i en boks? Skruf poser er også litt kraftig i str.
Vis hele sitatet...
Alt var utrolig pressa sammen, ble selv overaska, fordi skruf sine poser pleier å være sammen i en klump, men tro hva du vil, jeg fikk fortsatt 30 stk i boksen, så jeg er like glad...
Det har vist noe med skatter og avgifter å gjøre hørte jeg sist jeg var i england At det er vist mye dyrere for eu land og selge over 19 :S
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Står jo ganske klart merket utenpå de svenske røykpakkene at det bare er 19 i pakken...
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av cos Vis innlegg
Står jo ganske klart merket utenpå de svenske røykpakkene at det bare er 19 i pakken...
Vis hele sitatet...
Njaei jeg så ikke det gjennom plasten som dekket pakkene, pga dromedarer og dritt utover hele
Jeg skue kjøpe en boks snus, og tilfeldigvis ble jeg nektet fordi legetimasjon min lå hjemme, åsså skue jeg legge den på plass, å med et uhell la jeg tilbake den gammle boksen min med brukte snus i.

satan jeg fikk en god latter seinere.
Sitat av Z0|\/|B1E Vis innlegg
en gang jeg kjøpte 20 camel fikk jeg en sigarett med svart elektrikker teip nedover siggen
Vis hele sitatet...
Leste du ikke på nettet at han som fant en camel røyk med svart teip på, måtte sende den inn medfulgt av et brev med navn og adresse, så hadde han vunnet en million dollar ?!
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Leste du ikke på nettet at han som fant en camel røyk med svart teip på, måtte sende den inn medfulgt av et brev med navn og adresse, så hadde han vunnet en million dollar ?!
Vis hele sitatet...
Link til hvor du leste det?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av randomfish Vis innlegg
Link til hvor du leste det?
Vis hele sitatet...
Fy faen hvor dum... nei...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får bitche til butikken neste gang du føler deg snytt. Geez for en gjeng sytepaver.