Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3685
Hei,
Jeg ble tatt av en vakt på et utested for å ta noe fra baren (verdi 400 kr), og ble senere "identifisert" av vakten til militærpolitiet (MP), som sa at DE skulle anmelde saken.
Jeg er i militæret, og ble fortalt at jeg skal til MP på avhør på mandag (i morgen). Jeg nektet for å ha tatt noe som helst, ettersom de ikke hadde noen beviser mot meg (ikke noe videokamera e.l.).
Hva bør jeg gjøre, og hva vil sannsynligvis skje videre?
Jeg nektet jo til MP for alt, jeg bare sa at jeg ble kastet ut pga. jeg hadde vært et sted jeg ikke hadde lov å være, som jo er sant.
Hvis jeg blir "dømt", vil det gå videre til politiet, eller blir det bare hos MP, som vil si at jeg bare får det på militært rulleblad? Jeg har ikke vært i kontakt med politiet ang. saken.
Det er 400 kr.. Innrøm det, glem det og gå videre.
Ta med deg din tmo-guy til avhør. Veit ikke om du får refs for det. Men som Leiha sier, bare innrøm det.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Leiha Vis innlegg
Det er 400 kr.. Innrøm det, glem det og gå videre.
Vis hele sitatet...
Problemet i militæret at det gjerne betyr kakebu ei uke og ødelagt tjenesteuttalelse. Hvis du mener de ikke har noe på deg så er det bare å nekte for det. Det er opp til MP om det blir en sivil straffesak, noe det i mange tilfeller blir. Hvis de ikke får noe fornuftig ut av avhørene eller noen gode vitner så vil nok politiet bare henlegge saken. Du kan også snakke med dine overordnede, da de kan blokkere en eventuell sak internt.
det er snakk om 400.- så nekt for alt. Ærlig talt hvor langt tror de vil gå med en sak om 400.- Kripos blir neppe koblet inn i saken.
Leiha, ikke vær så ignorant! det er ikke snakk om å erstatte tapt verdi, dette er snakk om å ha stjålet fra en bar. Han ble så pekt ut av vakten på baren til MP.

horus:
Hvordan er muligheten for å nekte å forklare seg til MP?
Vær en mann, stå for dine handlinger og ta refsen.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Problemet i militæret at det gjerne betyr kakebu ei uke og ødelagt tjenesteuttalelse. Hvis du mener de ikke har noe på deg så er det bare å nekte for det. Det er opp til MP om det blir en sivil straffesak, noe det i mange tilfeller blir. Hvis de ikke får noe fornuftig ut av avhørene eller noen gode vitner så vil nok politiet bare henlegge saken. Du kan også snakke med dine overordnede, da de kan blokkere en eventuell sak internt.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke kakebu. Iværstefall blir det noen kroner i refs. Når det gjelder tjenesteuttalelse så betyr den ikke en møkk om du tar høyere utdanning.
Sist endret av mo3; 27. juni 2010 kl. 15:30.
Trådstarter
8 0
Tror ikke man kan nekte å forklare seg for MP..?
Men kan de dømme meg for det basert kun på et vitne eller to?
Hvis jeg innrømmer det, vil jeg ikke da få det på rullebladet? eller kommer det kun i tjenesteuttalelsen/militært rulleblad?
Vil tro at hvis jeg innrømmer det, så vil MP ta saken videre til politiet, og det er det jeg er redd for, for jeg vil ikke få noe på rullebladet (har blankt) pga. noe tull jeg gjorde på fylla...
Sitat av horus Vis innlegg
Men kan de dømme meg for det basert kun på et vitne eller to?
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg ville tro at en vakt på et utested går som veldig troverdig vitne når han hevder at du stjal.
Sist endret av Kinseek; 27. juni 2010 kl. 17:03.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av horus Vis innlegg
Tror ikke man kan nekte å forklare seg for MP..?
Men kan de dømme meg for det basert kun på et vitne eller to?
Hvis jeg innrømmer det, vil jeg ikke da få det på rullebladet? eller kommer det kun i tjenesteuttalelsen/militært rulleblad?
Vil tro at hvis jeg innrømmer det, så vil MP ta saken videre til politiet, og det er det jeg er redd for, for jeg vil ikke få noe på rullebladet (har blankt) pga. noe tull jeg gjorde på fylla...
Vis hele sitatet...
Med tanke på at det er dørvakten som er det ene vitnet mot deg så stiller du meget svakt ovenfor MP. Jeg tror din beste utvei er å spille med åpne kort til MP og satse på at det kommer en intern løsning på idiotien din. Mest sannsynlig blir ikke politiet koblet inn på en såpass lav sum, og skulle de bli det ser jeg ikke for meg at det blir en sak som påtalemyndighetene går videre med.

Som tidligere sagt, vær en mann, ta straffen du fortjener og lær til neste gang.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Ja. Jeg ville tro at en vakt på et utested går som veldig troverdig vitne når han hevder at du stjal.
Vis hele sitatet...
Problemet i slike saker er at de også må kunne redegjøre for hva som er borte. Hvis han ikke hadde forlatt stedet med tingene så er det teknisk sett ikke tyveri engang. Jeg tror ærlig talt de har en svak sak.

Stort sett alle straffesaker blir oversendt Politiet i militæret. Det vil si at du teknisk sett kan få refselse/kakebu i militæret samtidig som du blir behandlet av politiet.
Sist endret av Deezire; 27. juni 2010 kl. 17:09.
Jeg tok det litt for gitt at han ble observert av vakten idet han tok noe konkret, altså at vitnet kan fortelle hva han tok. Hvis dørvakten på utested klart kan si "jeg så han forsvant bort med to av våre premium Champagne-flasker uten lov" så er vel saken ganske greit?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg tok det litt for gitt at han ble observert av vakten idet han tok noe konkret, altså at vitnet kan fortelle hva han tok. Hvis dørvakten på utested klart kan si "jeg så han forsvant bort med to av våre premium Champagne-flasker uten lov" så er vel saken ganske greit?
Vis hele sitatet...
Det har ingenting å si. Det er ikke tyveri før du forlater området med det. Enkelt og greit.
Jeg hadde innrømt det med en gang hadde jeg vært deg. Tror ikke det får så store konsekvenser akkurat.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det har ingenting å si. Det er ikke tyveri før du forlater området med det. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Trådstarter var ikke spesifikk nok i om han fikk det med seg bort eller ikke. Om han ble stoppet i døren så kan han bli tatt for tyveriforsøk - og det er vel like strenge straffer?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Nå er jeg litt uklar på regelverket rundt akkurat dét, men slik jeg ser det har han bare "trespassed", uten et bedre norsk ord for det. Slik det fungerer i butikk er at det ikke er tyveri med mindre kunde har bært det ut av butikken, jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være annerledes på et utested. Jeg vil tro noen med relevant utdanning kan uttale seg videre om det, slik som en vekter.
Ja, slikt kommer på rullebladet ditt.
Sitat av Deezire Vis innlegg
NSlik det fungerer i butikk er at det ikke er tyveri med mindre kunde har bært det ut av butikken, jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være annerledes på et utested.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg blir busta med en av butikkens iPhone på innerlommen hos elkjøp så har jeg ikke gjort noe galt siden jeg ikke har klart fått den ut av butikken?

Forsøk på kriminalitet er jo ulovlig det også. Nå vet ikke jeg alle omstendighetene rundt saken til trådstarter, men det virker som om dørvakten fikk en åpenbar og klar oppfatning om intensjonene (å stjele noe). Står man i en gullsmedbutikk klokken 2 om natten tror jeg få ville betvile at man prøvde rane butikken. Siden det her ble nevnt konkrete verdier ville jeg tro han ble busta på vei ut med noe i hånden han ikke hadde betalt for -ergo tyveriforsøk.
For å oppklare litt:

Han var i ein bar, han tok noko som hadde(?) ein verdi på 400kr. Det er mest sannsynelig drikke som har blitt drukket?

Tar eg feil?

Plis gi oss detaljer, det hjelper oss med å kategorisere dette som eit kjempe problem eller ikkje.

Visst du drakk opp beviset så har dei ingen sak :P...
Sist endret av Fyllingz; 27. juni 2010 kl. 17:50.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Står du i en gullsmedbutikk klokken to på natten er det innbrudd, ikke tyveri. Hvis du skulle bli tatt senere med varer fra gullsmeden er det innbrudd og tyveri. For at det skal være klart tyveri må han forlate området helt. Slik jeg tolker reglene - og det er godt mulig jeg tar feil - så skal det være en mye mer betydelig sak enn dette her for at det skal kunne gå under som tyveriforsøk. Ifølge regelverket så er dette også nasking, noe som har enda lavere strafferamme enn tyveri.
Greit, det er nasking. Poenget er vel at det ikke er så veldig vanskelig å dømme noen for nasking hvis en utevakt kan være vitne på at det ble foretatt nasking av verdier til 400kr. Hvilken konkret lov han settes opp mot blir litt på siden, når det virker klart at han kan dømmes for noe, om vi velger kalle det nasking, tyveri eler tyveriforsøk.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Problemet slik jeg enda ser - selv om han er litt vag med opplysningene - er at han ikke har forlatt området med det. Det er hvertfall slik jeg tolker det. Og da vil Politiet hvertfall henlegge saken, siden de ikke har noe håndfast å gå etter. Nasking og tyveri har samme grunnlaget, det er bare alvorligheten av lovbruddet som avgjør om det er nasking eller tyveri. Men igjen - det er jo nesten umulig å diskutere så sparsom med opplysningene som han har vært.
Nekt å si at det så ut om noe det ikke gjorde. og gjør det klart at det kanskje ikke var en grunnløs påstand men at det ikke var det det så ut som. som du sa, de har ingen bevis. Tviler på at de får gjort noe uten en tilståelse.
Trådstarter
8 0
Okei, dette skjedde:
Jeg skulle på do, så jeg gikk ut av "hovedrommet" i lokalet, der det var et slags sceneshow, så jeg fikk ikke lov å gå inn igjen når jeg først hadde gått ut. I den delen av lokalet jeg da kom til, var det nesten ingen folk. Det var en tom bar der (ingen som jobbet der), og jeg gikk inn og tok med meg en vinflaske. Ettersom jeg ikke kunne komme meg tilbake til hovedrommet den veien jeg kom ut, så gikk jeg inn på "bakrommet" der det er en trapp opp til 2. etasje (dit jeg skulle). På vei opp trappen møtte jeg en som jobbet på stedet og en vakt. De tok fra meg vinflasken, som var uåpnet (!) og ba meg om å vise id, noe jeg ikke ville gjøre, de har ingen rett til å kreve det av meg heller (tror jeg). Så begynte de å si at jeg ikke hadde lov å være der jeg var, jeg sa ingenting imot og beveget meg vekk (oppover mot 2. etasje). Så begynte de å dra meg i armen, så jeg dro tilbake og gikk fra dem. Så blir jeg slengt i bakken av dørvakta (forstua hånden), også kastet han meg ut fra utestedet.
1 time senere kom MP og snakket med meg om saken, og hu jenta som jobbet der kom og pekte meg ut...

Ettersom jeg ikke tok med meg vinflasken fra stedet, og ikke hadde åpnet den, så har jeg jo teknisk sett ikke gjort noen lovbrudd? Jeg kunne ha forklart meg med at jeg skulle prøve å finne noen å betale for flaksen til (ettersom det ikke var noen i baren), men da innrømmer jeg jo at jeg har tatt den...?
Lurt å snakke om det her da
Trådstarter
8 0
Sitat av Ladejarlen Vis innlegg
Lurt å snakke om det her da
Vis hele sitatet...
how come? jeg er ikke meg
Sitat av horus Vis innlegg
Okei, dette skjedde:
På vei opp trappen møtte jeg en som jobbet på stedet og en vakt. De tok fra meg vinflasken, som var uåpnet (!)
Vis hele sitatet...
Da har du blitt observert og hindret for å ha prøvd naske/stjele en vinflaske.

Sitat av horus Vis innlegg
og ba meg om å vise id, noe jeg ikke ville gjøre, de har ingen rett til å kreve det av meg heller (tror jeg).
Vis hele sitatet...
Ikke bare har utesteder rett til å kreve id, de har plikt til å være sikre på at alle inne på stedet har id og er over 18. De kan miste skjenkebevilgningen om de ikke kontrollerer id.

Sitat av horus Vis innlegg
Så begynte de å si at jeg ikke hadde lov å være der jeg var, jeg sa ingenting imot og beveget meg vekk (oppover mot 2. etasje). Så begynte de å dra meg i armen, så jeg dro tilbake og gikk fra dem. Så blir jeg slengt i bakken av dørvakta (forstua hånden), også kastet han meg ut fra utestedet.
Vis hele sitatet...
Mao. du gav inntrykk om at du ikke brydde deg om hva de sa. En fyllings som reker rundt og tar ting. Selvfølgelig må de gjøre noe fysisk mot deg.

Sitat av horus Vis innlegg
Ettersom jeg ikke tok med meg vinflasken fra stedet, og ikke hadde åpnet den, så har jeg jo teknisk sett ikke gjort noen lovbrudd? Jeg kunne ha forklart meg med at jeg skulle prøve å finne noen å betale for flaksen til (ettersom det ikke var noen i baren), men da innrømmer jeg jo at jeg har tatt den...?
Vis hele sitatet...
Du forsøkte ta vinflasken med deg og grunnen til at den ikke ble tatt helt ut var ikke fordi du fikk endringer i samvittighet, men at du ble busta. Klart du har gjort et lovbrudd.

EDIT: Ok. kaaanskje du kunne klart trekt i land at du lette etter noen å betale flaska til, men jeg tror ikke helt du er flink nok til den oppgaven...
Sist endret av Kinseek; 27. juni 2010 kl. 18:40.
Trådstarter
8 0
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Da har du blitt observert og hindret for å ha prøvd naske/stjele en vinflaske.
Vis hele sitatet...
Hva er konsekvensene for forsøk på nasking?


Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du forsøkte ta vinflasken med deg og grunnen til at den ikke ble tatt helt ut var ikke fordi du fikk endringer i samvittighet, men at du ble busta. Klart du har gjort et lovbrudd.
Vis hele sitatet...
Jo, og det var utrolig dumt av meg, men hva kan jeg nå gjøre, hva er alternativene mine? Hva bør jeg si i avhøret?
Og hvor sterke er bevisene dems? De har jo egentlig ingen beviser, bare vitner, og jeg ga tilbake vinflasken.


Sitat av Kinseek Vis innlegg
EDIT: Ok. kaaanskje du kunne klart trekt i land at du lette etter noen å betale flaska til, men jeg tror ikke helt du er flink nok til den oppgaven...
Vis hele sitatet...
Hvis jeg sier det, så kan de vel ikke "dømme meg" for naskeri, eller forsøk på det, ettersom jeg ikke tok noenting med meg?
Sist endret av horus; 27. juni 2010 kl. 18:46.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Da har du blitt observert og hindret for å ha prøvd naske/stjele en vinflaske.


Ikke bare har utesteder rett til å kreve id, de har plikt til å være sikre på at alle inne på stedet har id og er over 18. De kan miste skjenkebevilgningen om de ikke kontrollerer id.


Mao. du gav inntrykk om at du ikke brydde deg om hva de sa. En fyllings som reker rundt og tar ting. Selvfølgelig må de gjøre noe fysisk mot deg.


Du forsøkte ta vinflasken med deg og grunnen til at den ikke ble tatt helt ut var ikke fordi du fikk endringer i samvittighet, men at du ble busta. Klart du har gjort et lovbrudd.

EDIT: Ok. kaaanskje du kunne klart trekt i land at du lette etter noen å betale flaska til, men jeg tror ikke helt du er flink nok til den oppgaven...
Vis hele sitatet...
De har 1) ikke rett til "å hindre deg i å naske". Det er ikke nasking før du har forlatt området. Det ville vært som om hver butikk skulle sendt en dørvakt på deg fordi du la en vare i handlevognen din. 2) De har ingen rett til å se ID. De har derimot rett til å fravise deg fra stedet om du ikke vil vise dette. Du har KUN indentifikasjonsplikt ovenfor Politiet.
Kan komme med litt-on-topic:
Når man blir anmeldt i militæret så må DIN SJEF godkjenne anmeldelsen/straffen.
Trådstarter
8 0
Sitat av Deezire Vis innlegg
De har 1) ikke rett til "å hindre deg i å naske". Det er ikke nasking før du har forlatt området. Det ville vært som om hver butikk skulle sendt en dørvakt på deg fordi du la en vare i handlevognen din. 2) De har ingen rett til å se ID. De har derimot rett til å fravise deg fra stedet om du ikke vil vise dette. Du har KUN indentifikasjonsplikt ovenfor Politiet.
Vis hele sitatet...
Så hva tror du jeg bør gjøre? Kunne jeg stått på saken min med at jeg skulle finne noen å betale til? Eller kan jeg nekte for i det hele tatt å ha tatt noe som helst, ettersom jeg ikke tok med meg noe ut fra stedet, og ikke åpnet flasken?


Og, ettersom jeg senere på kvelden sa til MP at jeg ikke hadde tatt noe fra stedet, hvordan bør jeg gå fram med tanke på ikke å forandre forklaringen min. Og er dette viktig, kan de dømme med for "falsk forklaring" ellernoe?
Du får et lite forklaringsproblem når du nektet si noe til vakten som stoppet deg om hva du skulle med flasken, og at du nektet følge anmodningen hans om å vise id (du valgte å ralle forbi noe som betød han måtte kaste deg ut). Hvorfor spurte du ikke om å få betale for flasken eller bli dirigert til en betjening på stedet som du kunne betale til? En etterforsker med litt kritisk sans ville jo spørre deg om det. Hele situasjonen din preges av mangel på å ville samarbeide på stedet, og det skinner igjennom at du ikke hadde til intensjon om å betale for flasken. Er du veldig flink kan du kanskje klare lage en liten historie om at du forvillet deg bort, fant en flaske, ville finne noen å betale til, men ble satt ut av en morsk vakt og fikk panikk men la ifra deg flasken. Men for å bli tatt seriøst må du ha litt skills, og jeg mistenker du ikke har det og at det ville lønne seg å legge seg flat for din del.


Sitat av Deezire Vis innlegg
De har 1) ikke rett til "å hindre deg i å naske". Det er ikke nasking før du har forlatt området. Det ville vært som om hver butikk skulle sendt en dørvakt på deg fordi du la en vare i handlevognen din..
Vis hele sitatet...
Urettferdig eksempel fra din side. Hva om jeg fyller innerlommene mine med gullsmykker hos gullsmeden, kan de ikke gjøre noe som helst før jeg forlater stedet? Jeg mener det fint holder å kunne sannsynliggjøre intensjonene. Det er kanskje lettere hvis man slipper naskeren ut døren og forbi "her må du betale sonen", men ikke et absolutt nødvendighet. If it quacks like a duck...

Sitat av Deezire Vis innlegg
2) De har ingen rett til å se ID. De har derimot rett til å fravise deg fra stedet om du ikke vil vise dette. Du har KUN indentifikasjonsplikt ovenfor Politiet.
Vis hele sitatet...
Semantisk og ubetydelig forskjell i forhold til hva jeg sa. Han kunne uansett ikke forvente å få reke fritt rundt på utestedet samtidig som han ikke ville vise id.
Sist endret av Kinseek; 27. juni 2010 kl. 19:05.
er jævla med på det Deezire sier, har et par kammerater som er vektere og kan ganske ordrett sitere dem med at de som vektere har ikke lov å gjøre noe som helst før du har forlatt siste betalingspunkt i kjøpslokalet dersom dette utpeker seg selv (kassa på rema f.eks), om ikke er det lokalets inngang/utgang som gjelder om de kjører en mer åpen løsning som f.eks bensinstasjoner. Grunnen til at de ikke har lov til dette er jo det faktum at du enda ikke har gjort noe ulovlig da, siden vektere ikke har andre rettigheter enn oss andre, og de først etter at du har gått kan gjennomføre en sivil arrest.

Shits her tror jeg hadde vært å tilstått, for du har jo ikke gjort noe ulovlig, utestedet hadde bare av en eller annen grunn valgt å sette ut alkohol uten tilsyn, noe som kansje kan backfire på dem, men drit i det nå først og fremst.
Trådstarter
8 0
Sitat av blueshift Vis innlegg
Shits her tror jeg hadde vært å tilstått, for du har jo ikke gjort noe ulovlig, utestedet hadde bare av en eller annen grunn valgt å sette ut alkohol uten tilsyn, noe som kansje kan backfire på dem, men drit i det nå først og fremst.
Vis hele sitatet...
Så du mener jeg bør nekte, og stå ved historien om at jeg ikke tok noe? Kunne jeg sagt at jeg bare fant flasken 'ved' baren, eller et annet sted i lokalet?

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du får et lite forklaringsproblem når du nektet si noe til vakten som stoppet deg om hva du skulle med flasken, og at du nektet følge anmodningen hans om å vise id (du valgte å ralle forbi noe som betød han måtte kaste deg ut). Hvorfor spurte du ikke om å få betale for flasken eller bli dirigert til en betjening på stedet som du kunne betale til? En etterforsker med litt kritisk sans ville jo spørre deg om det. Hele situasjonen din preges av mangel på å ville samarbeide på stedet, og det skinner igjennom at du ikke hadde til intensjon om å betale for flasken. Er du veldig flink kan du kanskje klare lage en liten historie om at du forvillet deg bort, fant en flaske, ville finne noen å betale til, men ble satt ut av en morsk vakt og fikk panikk men la ifra deg flasken. Men for å bli tatt seriøst må du ha litt skills, og jeg mistenker du ikke har det og at det ville lønne seg å legge seg flat for din del.
Vis hele sitatet...
Hvordan ville du gått fram? For det virker jo som jeg har muligheten til å nekte for å ha gjort noe ulovlig.. Jeg vil veldig gjerne slippe å få noe dritt på rullebladet. Kunne jeg ha sagt at jeg fant flasken et random sted, og visste ikke at den ikke var betalt for?

Takk for hjelpen alle sammen!!
Sitat av horus Vis innlegg
S
Hvordan ville du gått fram? For det virker jo som jeg har muligheten til å nekte for å ha gjort noe ulovlig.. Jeg vil veldig gjerne slippe å få noe dritt på rullebladet. Kunne jeg ha sagt at jeg fant flasken et random sted, og visste ikke at den ikke var betalt for?
Vis hele sitatet...
Du vet vel selv best hvordan omstendighetene rundt det at du ble tatt og slikt var. Hvis du mener det går greit å si "jeg var full og rangla rundt og trodde jeg fant drikke noen andre som også var fulle og rangla rundt hadde satt igjen og som jeg kunne ta. Jeg burde jo latt den stå, men i festlige omgivelser har jeg tendens til å tenke at drikke ute i det åpne er fritt vilt".

Om det er butikkens lager langt nede i kjelleren og borte fra folk og det var en million flasker å velge mellom og du bare forsyner deg så får du kanskje et problem med den storyen der. Jeg vet ikke hvordan lokalene så ut der du tok flaska.
Trådstarter
8 0
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du vet vel selv best hvordan omstendighetene rundt det at du ble tatt og slikt var. Hvis du mener det går greit å si "jeg var full og rangla rundt og trodde jeg fant drikke noen andre som også var fulle og rangla rundt hadde satt igjen og som jeg kunne ta. Jeg burde jo latt den stå, men i festlige omgivelser har jeg tendens til å tenke at drikke ute i det åpne er fritt vilt".

Om det er butikkens lager langt nede i kjelleren og borte fra folk og det var en million flasker å velge mellom og du bare forsyner deg så får du kanskje et problem med den storyen der. Jeg vet ikke hvordan lokalene så ut der du tok flaska.
Vis hele sitatet...
Jeg lener mot å gå for den historien, for det var jo nesten det som skjedde.. Lokalet (i 1 etasje) er et relativt stort åpent rom, med baren i det ene hjørnet, og inngang til "bakrommet" og trappen opp til 2. etasje er rett bak baren. Så jeg gikk jo fra rommet der det er bar og en del sitteplasser (og det kunne stått igjen drikke fra noen andre) og inn på bakrommet og gikk trappen oppover mot 2. etasje.