Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 7803
Arveskatt og formue skatt er noe av det jeg syns er mest idiotisk med norge, betaler heller mer vanlig skatt!
Sitat av Outier Vis innlegg
Det som er litt morsomt, er å se på egoistene selv her inne, som skal kverulere mot andre som ikke "angriper" noen som helst, men heller setter et moralsk spørsmål i denne debatten. Jeg klager ikke på noe. Om du satt med 10, 6, 5, eller 2 milliarder, hadde du spikket og spart på de pengene til du hadde dødd, og latt arvingen ta over pengene som igjen gjør AKKURAT det samme som deg?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke kalle det egoistisk tankegang å spare store formuer til å føre slekta videre gjennom arv. Vi vet f.eks. ikke hvordan den "økonomiske overklassen" vil klare seg om 100 år, nå oljenasjonen Norge får tomme oljereservat.

Vil heller si det er en fornuftig tankegang...
@Outier "Totalt har han gitt over 700 millioner i pengegaver til forskjellige formål innen utdanning, forskning og idrett." wikipedia om Trond Mohn. vet at flere av de andre du nevner har vært ganske raus og.