Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3674
Hei, kom nettop hjem fra en kompis som har en uåpnet tau øl som det ligger en tusenbein oppi.. Noen som vet hva han kan få for den hvis han kontakter tau?:P Eller eventuelt en avis?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Han får sikkert en ny øl eller sine femten minutter med fame om han kontakter en avis.
Hadde åpnet og drukket den opp med engang! Ingen penger eller ekstra øl kan erstatte et tusenbein nedover halsen!
Gå til brygeriet om du er over 18 å si i fra, så kanskje du får litt øl
Dem har ikke lov å gi bort øl gratis. Var noen i området som fant en bille i øla deres, de fikk hente en kasse brus da det er ulovlig å gi bort øl (og sigaretter).
Så sats heller på dine 15 min fame fra vg eller noe.
Satser på å få noen flere øl :P Men Tau burde jo gi litt da siden det er ganske dårlig reklame om en avis hadde skrevet om dette ^^,
Jeg fant en liten geleaktig klump inni en cola-flaske fra automat...
Sende den inn til coca-cola, og fikk pengene for frakten av flaska tilbake, samt en "tilgodelapp" som jeg kunne bruke i hvilken som helst butikk for å "cashe inn" 1 kasse Coca-Cola produkter...

Snakk med produsenten, de vil heller gi deg gratis øl, enn at en feil på deres produkt kommer i avisen.

Skål!
Forklar at dette ødela hele kvelden, du skulle kose deg, du skulle slappe av med en kald øl også fant du ett tusenbein! Dette ødela hele kvelden, du ble kvalm og mistet smaken for øl i over en uke. Send bilde, klag masse!!!
Du får garantert gavekort eller en kasse eller to med øl tilbake.
Hold oss oppdatert

Colaen min satt seg fast i brusautomaten en gang, jeg ringte Coca Cola og sa hvilken automat det var (serialnumber elns) fikk ett kort i posten noen dager etterpå hvor det sto at jeg kunne hente 5 colaer på lokalbutikken
Sist endret av Lebowski; 8. april 2008 kl. 23:19.
Insektspray eller evt. en ny øl.

Det jeg ville gjort for å være mest mulig grei er bare å ha varslet i fra, men det er nå meg.
Tviler egentlig på at det er så mye å hente, hvis det er det han er ute etter? En beklagelse og en ny pils hadde ihvertfall på sin plass.

Du verden, 7 innlegg før jeg rakk å post min!
Sist endret av snowser; 8. april 2008 kl. 23:20.
Aner ikke åssen det er med øl, men det er ihvertfall lov til å gi bort sprit. Regelen er såvidt jeg har forstått at vi har lov til å gi bort, men ikke gi rabatt på sprit
Kjenner en som ringte coca-cola etter at en annen skulle prøve et triks på youtube. Han som ringte fikk 5 colaer!

Mye bedre enn det youtube-trikset med 2 brus til prisen av en. Fucke til automaten og få 5 gratis xD
Sitat av Dr_Alzheimer
Aner ikke åssen det er med øl, men det er ihvertfall lov til å gi bort sprit. Regelen er såvidt jeg har forstått at vi har lov til å gi bort, men ikke gi rabatt på sprit
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov til å gi bort noe alkoholholdig eller tobakkholdig. Var en hendelse der en fyr fannt en palle med pils, som hadde gått ut på dato. Og da skulle man før få det gratis, eller penger for produktet. De ble nødt til å gi penger, da de ikke hadde lov å gi bort alkohol.
Ja men det er vel butikker det er snakk om? Sikker på at bryggerier ikke har lov? Uansett kan det sikkert hende de bøyer reglene for å ikke få dårlig PR.
Vet ikke om det har så mye med saken å gjøre men.
Jeg kjøpte en Urge med en plastbit inni (var vel en liten del av de plastposene som sugerørene til feks Kuli har på seg, eller no lignende). Jeg ringte til Cola og fikk en adresse og et postnummer, sendte flaska i en konvolutt og fikk en kasse urge tilbake =P

Kan jo hende noe lignende vil skje med deg.
Hvis de gidder, så burde de vel ikke ha noe problem med å gi deg en kasse med øl. De gir jo bort kassevis med øl til tester o.l, så det burde ikke være noe problem for de.
Sitat av Restyle
Det er ikke lov til å gi bort noe alkoholholdig eller tobakkholdig. Var en hendelse der en fyr fannt en palle med pils, som hadde gått ut på dato. Og da skulle man før få det gratis, eller penger for produktet. De ble nødt til å gi penger, da de ikke hadde lov å gi bort alkohol.
Vis hele sitatet...
Det er ingen lov som tilsier det, det er butikkpolicy... Det er ingen lov imot å kompensere dårlig alkoholholdig drikk mot en ny alkoholholdig drikk.
Sitat av Restyle
Det er ikke lov til å gi bort noe alkoholholdig eller tobakkholdig. Var en hendelse der en fyr fannt en palle med pils, som hadde gått ut på dato. Og da skulle man før få det gratis, eller penger for produktet. De ble nødt til å gi penger, da de ikke hadde lov å gi bort alkohol.
Vis hele sitatet...
Dette tilfeller omhandler Kiwi, som har den policyen at en vare som har gått ut på dato får du gratis. I tilfellet du nevner var det to ungdommer på 15 og 16 år som "fant" denne pallen med utgått øl. Som du sikkert vet er det 18års aldersgrense for å kjøpe øl i Norge, derfor fikk dem penger istedenfor øl...

en annen ting: hvorfor ta med seg en palle med utgått øl, når man får pallens verdi i penger og kan kjøpe seg samme mengde med øl som _ikke_ har gått ut på dato?
Sitat av naiSt
Dette tilfeller omhandler Kiwi, som har den policyen at en vare som har gått ut på dato får du gratis. I tilfellet du nevner var det to ungdommer på 15 og 16 år som "fant" denne pallen med utgått øl. Som du sikkert vet er det 18års aldersgrense for å kjøpe øl i Norge, derfor fikk dem penger istedenfor øl...

en annen ting: hvorfor ta med seg en palle med utgått øl, når man får pallens verdi i penger og kan kjøpe seg samme mengde med øl som _ikke_ har gått ut på dato?
Vis hele sitatet...
Det er litt OT, men hvis du finner en vare som har gått ut på Kiwi (1 cola), får du samme vare (cola flaske) som ikke har gått ut på dato. Hvis butikken ikke har en varen (cola flaske) får du penger av verdien til varen (1 cola).
Det er ikke lov å gi ut øl gratis, sånn er det bare. Det kan gis som premie under quiz på kro og slikt, men det er spesielle regler for dette.

På samme måte er det ikke lov med tilbud på øl heller.
Sitat av Marcen
Det er litt OT, men hvis du finner en vare som har gått ut på Kiwi (1 cola), får du samme vare (cola flaske) som ikke har gått ut på dato. Hvis butikken ikke har en varen (cola flaske) får du penger av verdien til varen (1 cola).
Vis hele sitatet...
Noe Kiwi Bob tjener stort på .
Sist endret av Kinseek; 9. april 2008 kl. 09:05.
Sitat av Kinseek
Noe Kiwi Bob tjener stort på .
Vis hele sitatet...
Han tjener ikke stort på det. I en normal jobb ville man tjent mer enn det han har tjent.
Sitat av Marcen
Han tjener ikke stort på det. I en normal jobb ville man tjent mer enn det han har tjent.
Vis hele sitatet...
var i et jobbintervju på kiwi for en god stund tilbake... da ble kiwi-bob nevnt og daglig leder fortalte at han hadde tjent over 800k på et år... og han var ikke den eneste...
point being: 800k er mer enn en vanlig årslønn
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Var det ikke 800.000 på tre år? http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=191732 der står det 240 på ett år, og over 500000 siden 2002. Finner ikke noe om 800 på ett år. Men de 240 er jo skattefrie, så sånn sett er det jo grei lønn.

edit: men dette var jo ganske off-topic. Bittelitt mer on-topic kan jeg si at jeg også har prøvd meg på et ninjaknep for å få gratis cola, men at automaten slo seg vrang istedet. Da ringte jeg cola og fikk gavekort på fire cola hos nærmeste butikk.
Sist endret av Mr. Meow; 9. april 2008 kl. 10:16.
kan hende jeg tar feil på antall år... men 800k + masse gratis mat = WIN

når jeg var fattig student med 50kr til nytt stipend bestemte jeg meg for å utnytte kiwi's dobbel pris tilbake garanti på frukt og grønt... 50kr er VELDIG masse epler... valgte alle de stygge eplene og fikk krangla meg til 50kr i fortjeneste... men jeg må innrømme jeg følte meg ganske patetisk der jeg sto å krangla på at frukten jeg SELV hadde valgt ikke var bra nok...
Sitat av naiSt
kan hende jeg tar feil på antall år... men 800k + masse gratis mat = WIN
Vis hele sitatet...
Du kan trekke ifra den grusom-grønne og konstante diarèen du kommer til å få, om du bare skal spise utgått mat også, selv om du kanskje blir ganske herdet etter en stund.
Sitat av hyys
Du kan trekke ifra den grusom-grønne og konstante diarèen du kommer til å få, om du bare skal spise utgått mat også, selv om du kanskje blir ganske herdet etter en stund.
Vis hele sitatet...
Man får ikke den spesifiserte varen som man finner som har gått ut på dagen, men får den samme varen, men en ny som ikke har gått ut på dagen.
Sitat av drrogern
Hei, kom nettop hjem fra en kompis som har en uåpnet tau øl som det ligger en tusenbein oppi.. Noen som vet hva han kan få for den hvis han kontakter tau?:P Eller eventuelt en avis?
Vis hele sitatet...

Kontakt Tau (evt produsenten av ølet, dno om Tau er en egen produsent?)

Si at dere har funnet det å vil gå ut i media med det om du ikke får et års forbruk med øl, å du drikker MINST 50øl til helga!
Men da er det vel bare å peise på da vel. Selv om det kanskje kan kalles smålig og gå rundt i en butikk og direkte lete etter varer som er gått ut på dato.
Sitat av tore-
Det er ikke lov å gi ut øl gratis, sånn er det bare. Det kan gis som premie under quiz på kro og slikt, men det er spesielle regler for dette.

På samme måte er det ikke lov med tilbud på øl heller.
Vis hele sitatet...
Når du er så sikker i din sak kan du vel legge ved kilder? f.eks. link til lovdata?
For mener å huske selv at bunnpris ga bort pils en gang når de hadde den "gratis-mat-greia"..
Sitat av hyys
Men da er det vel bare å peise på da vel. Selv om det kanskje kan kalles smålig og gå rundt i en butikk og direkte lete etter varer som er gått ut på dato.
Vis hele sitatet...
du ser jo hvordan kiwi-bob ser ut... har ikke bare 1 skrue løs den fyren...

men back on track... ta kontakt med produsent og/eller butikken du kjøpte øl'en i... anbefaler produsent siden dem sikkert ikke har lyst at all pils dem selger inneholder rare skapninger...

en av to ting kommer til å skje:
#1: dem trekker tilbake all pils produsert på det tidspunktet den aktuelle øl'en er produsert og gir deg en liten "finders fee"
#2: dem gir deg en "finders fee" og later som ingenting har skjedd

ikke whine om media før du har hørt hva dem har å tilby...
Jeg ville heller tatt det med media. Det er med på å skape større press på produsentene med renslighet. Hva om det hadde skjedd med en boksøl, og man kunne ikke sett det før man plukket ut rester av et innsekt som hadde satt seg fast i mellom tenna!?

+ at du muligens får noe PR.
Synes ikke du skal gå til media for oppmerksomhet dersom dette ikke gjør noe positivt for deg, men skaper mye negativ kritikk overfor Ringnes.

Om du kan få øl gratis eller ei er jeg usikker på. Har hørt at du ikke kan det, men aldri sett noen lover/regler som faktisk sier dette. Du vil uansett få noe dersom du gjør som de sier over og klager litt på hvordan det ødela opplevelsen for deg osv.

Ps: Det heter Tou, ikke Tau!
Sitat av hyys
Jeg ville heller tatt det med media. Det er med på å skape større press på produsentene med renslighet. Hva om det hadde skjedd med en boksøl, og man kunne ikke sett det før man plukket ut rester av et innsekt som hadde satt seg fast i mellom tenna!?

+ at du muligens får noe PR.
Vis hele sitatet...
Produsenten vil nok ha like stort press uansett da de er pliktig til å melde fra til mattilsynet ved slike tilfeller, har jobba i matindustrien selv og opplevd at folk finner ting og "finner" ting i osten og mattilsynet er det hver gang...
Sitat av Popp
Når du er så sikker i din sak kan du vel legge ved kilder? f.eks. link til lovdata?
For mener å huske selv at bunnpris ga bort pils en gang når de hadde den "gratis-mat-greia"..
Vis hele sitatet...
Han er tydeligvis ikke sikker i sin sak. Det er kun i privat sammenheng at det er lov å bruke alkohol som premie. Quiz på en pub er vel ikke helt privat, er det vel?

Sitat av http://www.lovdata.no/all/tl-19890602-027-012.html#8-6
Det er forbudt å auksjonere bort eller bruke alkoholholdig drikk som gevinst eller premie, og å la dette skje.

Forbudet er likevel ikke til hinder for bruk av alkoholholdig drikk som gevinst eller premie i privat sammenheng.
Vis hele sitatet...
Sitat av tjobo
Kontakt Tau (evt produsenten av ølet, dno om Tau er en egen produsent?)

Si at dere har funnet det å vil gå ut i media med det om du ikke får et års forbruk med øl, å du drikker MINST 50øl til helga!
Vis hele sitatet...
Nei det hadde ikke vert feil =D
▼ ... over et år senere ... ▼
Ja og vis de gir deg øl, som jeg tror jeg fikk med meg at var ulovelig, kan du etter en stund komme tilbake å true med å gå til media om du ikke får regelmessig påfyll.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Ja og vis de gir deg øl, som jeg tror jeg fikk med meg at var ulovelig, kan du etter en stund komme tilbake å true med å gå til media om du ikke får regelmessig påfyll.
Vis hele sitatet...
Videre kan de anmelde deg for blackmailing. Det høres veldig smart ut.
Jeg og noen venner var på omvisning på Dahls-bryggeriet da vi gikk på ungdomsskolen, vi var tre-fire stykker fra klassen + en gjeng studenter. Ved slutten av omvisningen ble vi geleidet til en del av bryggeriet hvor vi åt lunsj og drakk Dahls-øl. Ikke værst bare det, lunsj med øl når man er 14 år.