Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvordan tror du universet oppstod?
Big Bang 187 52,53%
Gud 37 10,39%
"Dette" - da har det ikke oppstått, det har alltid "vært". 82 23,03%
Annet 50 14,04%
Stemmegivere: 356. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  52 3737
Sitat av Rindae
Men så er jo ikke Big Bang fastsatt, det er jo bare en teori fra forskerne.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å bli lei av at man i HVER tråd omhandlede vitenskap må forklare forskjellen på en vitenskaplig teori og en teori om hvem som tok den siste pilsen i kjøleskapet.

Jeg quoter slashdot fra en annen tråd.

Sitat av slashdot
Han har ikkje forstått at teori innen vitenskapen er så nært opptil bevis som det går an å komme. Tyngdekrafta er fortsatt ein teori, men eg trur ikkje du finn så jævlig mange, religiøse fanatikarar eller fysikarar, som faktisk tviler på at den er høgst reell. Men vitskapen omtaler det som teori. Evolusjonslære og big bang er på samme viset: det er rimelig klart at det foregår, og når det gjeld evolusjon kjenner vi alle detaljar om prinsippet. Når det gjeld big bang kjenner vi ei skisse, men vi har ikkje klarlagt alle detaljar endå. Men det kjem nok
Vis hele sitatet...
Jeg vet det skal være en bedre forklaring, men jeg tok bare ett enkelt søk og tok første og beste.
Sist endret av Dinithion; 30. juni 2008 kl. 14:12.
Heilt canooon
Sitat av Dinithion
Jeg begynner å bli lei av at man i HVER tråd omhandlede vitenskap må forklare forskjellen på en vitenskaplig teori og en teori om hvem som tok den siste pilsen i kjøleskapet.

Jeg quoter slashdot fra en annen tråd.



Jeg vet det skal være en bedre forklaring, men jeg tok bare ett enkelt søk og tok første og beste.
Vis hele sitatet...
Jadda, men de har jo selv begynt å tvile på den teorien.
Sitat av Rindae
Jadda, men de har jo selv begynt å tvile på den teorien.
Vis hele sitatet...
Hvem har det? Og hvorfor?

Eller tar du en forskers skepsis som grunnlag for å si at "de selv" har begynt å tvile?