Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 12375
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Det har kanskje noe med at mens andre folks ønsker er underrettet og faktisk har grunn til å bli fremmet, mens innvandrere ønsker seg alt mulig tull som ikke gagner andre enn dem selv.
Vis hele sitatet...
Nei gud forby at du skulle få gratis legehjelp, eller amenutdanning? Hva ganger det staten at du skal kunne noe om napoleon når du ville gitt dem mer intekt i en våpenfabrikk i 16 timer om dagen?

Går vi langt nok tilbake i historien var vi alle invandrere, det er ikke så kult om samene skulle nekte deg norskundervisning fordi at du må se til og lære deg samisk, for integrering er for homser og muslimer.
Sist endret av Hardcore; 28. februar 2009 kl. 00:35.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=537126 en muslimsk imam ble intervjuet av vg om snik islamering.

Først vil jeg si at jeg er faktisk litt enig i at det virker litt som om det er snikislamering, uansett hvor dumt det høres ut.

Tenk over det, Hva skjer med norge når vi ikke kan henge opp et bilde av en gris en gang? det er jo helt vilt synes jeg.
Skoler har begynt å dele opp gymundervisning??? hva skjer??? Det blir jo bare villere å villere, hvorfor skulle ikke barn få ha gym sammen med det motsatte kjønn?
Hva tenker muslimene på når dem har sånne regler, og hva tenker nordmannen på som godtar sånne regler?
Er for dumt!

Gjør meg lei når jeg ser hva som skjer med norge, at muslimene skal ha så stor innvirkning på oss og vi gir etter... er helt bak mål!

Og han som forsvarer snikislamering kan ikke norsk en gang og han har bodd her siden 85...
Det som er enda drøyere en det er at han sier at han prøvde å lære seg norsk og hadde 2-300 norsktimer, men alikevell må han ha tolk og han har bodd her siden 85, når han har bodd her så lenge og trenger tolk så er det ikke det at han suger til norsk, da er det han som ikke vil lære norsk!!
Sist endret av sykofant; 28. februar 2009 kl. 16:30.
1. Vi kan henge opp bilder av griser.
2. Det er en skole som har delt svømming, og det begynte de med for 20 år siden. Ikke fordi muslimene krevde det men fordi guttene dominerte undervisningen og gjorde det vanskelig for jentene. I tillegg var bassenget lite. Det er også andre skoler, helt uten muslimer, som har gjort det samme.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Imamen kan sansynligvis skrive sitt eget morsmål i det minste, noe det ser ut som VG journalisten har store problemer med. Jeg synes iallefall det var positive og forsonende ord fra han, og det er jo ganske imponerende i seg selv når man ser hva som kommer andre veien.
Sitat av commie Vis innlegg
1. Vi kan henge opp bilder av griser.
2. Det er en skole som har delt svømming, og det begynte de med for 20 år siden. Ikke fordi muslimene krevde det men fordi guttene dominerte undervisningen og gjorde det vanskelig for jentene. I tillegg var bassenget lite. Det er også andre skoler, helt uten muslimer, som har gjort det samme.
Vis hele sitatet...
Det var visstnok et sykehus som hadde et bilde av en gris på barneavdelingen, og dette måtte fjernes på grunn av klager fra muslimer. Grisen på lik linje med kua det viktigste og vanligste husdyret vi har i Norge til produksjon av matvarer..

Hva med alkoholfrie kvelder på utesteder fordi muslimer ikke drikker alkohol, eller halalkjøtt i fengsel?

En annen sak for noen år siden var en advokat som krevde strafferabatt for forsøk på æresdrap på vegne av sin klient.

Hvor langt skal vi strekke oss?
Strafferabatt - Advokater krever da strafferabatt og gudene vet hva på hvilke grunnlag som helst for alle sine klienter, helst ville de naturligvis hatt dem frikjent alle sammen, dette er, i tilfelle du ikke har fått det med deg, jobben til tiltaltes advokat i en straffesak.

Alkoholfrie kvelder - skjønner du ikke at det er vanskelig å bli "en av gjengen" (a.k.a. integrert) når man ikke drikker, og så og si alt av sosiale sammenhenger i norge har en tendens til å gå ut på å drikke seg mest mulig dritings? Om et utested har lyst til å gjennomføre dette er da helt opp til dem, og igjen, hva er galt med å komme med forslaget?

Halalkjøtt (eller i det minste "grisefritt" alternativ de dagene det er svinekjøtt til middag) som et alternativ i fengsel - hva i heiteste er egentlig problemet med dette? Hvis vi faktisk ikke har det, så burde vi hatt det.
Jeg fatter ikke hvordan folk kan ha så enorm indignasjon over at muslimene fronter noe av det de oppfatter som problematisk. Er vi ikke et demokrati? Ønsker vi ikke at meninger til innvandrere skal få lov til å komme frem i media? Hvorfor skal en del av disse ønskene som muslimer kommer med frontes slik at det virker som om det er ultimatumskrav fra en samlet muslimsk gruppe som bør bebreides for å komme med kravene? Hvorfor kan vi ikke bare si "fint at du ytrer din mening, men vi mener at fordi sånn og sånn så lar det seg ikke gjøre", men istedet roper om konspirasjoner og snik-islamering? Hvis en muslim skulle mene at griser på sykehuset er feil mens en annen ønsker halal-kjøtt i fengselet men ikke har noe formening om grisebilder på sykehuset, hvorfor fronter da avisene og FrP det slik at begge er krav fra alle muslimer?

Det med griser og islam har jo gått alldeles utifra proporsjonene. Islam har forbud mot å spise gris (vi har jo kulturelle forbud mot f.eks hund, katt, hest osv. så det er *overhodet* ikke en sær kulturell tradisjon). Det er såvidt jeg forstått helt ok for en muslim å tenke på en gris, se på en gris, ha en tegning av en gris, se på nasse nøff på TV og så videre.
Sist endret av Kinseek; 28. februar 2009 kl. 17:40.
Jeg syns alle som stemmer FrP burde kastes ut fra norge fordi de har kommet med så mange idiotiske forslag.
Hvis jeg hadde blitt satt i fengsel i Iran, får jeg da alle godene man får i norske fengsler som feks tv, internett, og folk som faktisk bryr seg? Nei, ikke faen. Jeg får sikkert bank til frokost og får servert tenna mine til middag.
Hvorfor vi i Norge skal gi relgiøse mennesker egen mat og undervisning i fengslene gir ikke mening, de kom hit av fri vilje, gjorde en forbrytelse, ble fengsla, og så bitcher de på maten. De burde takke allah for at de sitter i fengsel i norge istedenfor og bli hengt i Iran. Halal-kjøtt blir for drøyt. Jeg synes de kan la vær å spise gris, og heller få spise ku, men og slakte dyr på den måten syns jeg de bare kan glemme.
Argumentet ditt er feil.

Det er feil fordi våre moralske standard ikke dikteres av hva som foregår i Iran; men hva vi oppfatter bør være rett uansett. De har dødsstraff i Iran men det betyr ikke at det er greit med dødsstraff i Norge. Etter min mening er det helt uinteressant hva som foregår i Iran med tanke på hva vi gjør med fanger som kanskje har en bakgrunn fra Iran (eller bakgrunn fra hvilket som helst land; du kan da ikke bare slenge et slemt land opp i luften og si at det er slemt og derfor skal ikke muslimer ønske noe som helst).

Fengsel i Norge eksisterer ikke for å mest mulig bryte ned mennesker og vise at de er mindreverdige. Et viktig element i oppholdet er å gi en viss selvrespekt (en genuin mangel på dette fører ofte mennesker inn i kasjotten i det første). Selvsagt skal det ikke være identisk med frihet i fengsel, men hvis vi først har satt som prinsipp at det skal være en viss form for omsorg og lytting på fangenes behov så skal vi så absolutt vurdere halal-kjøtt. Undervisning skulle etter min mening være et krav framfor et tilbud i fengsel.
Sist endret av Kinseek; 28. februar 2009 kl. 19:03.
Yep, veldig godt poeng det der Kinseek - undervisning i fengsel burde faktisk være obligatorisk. Tross alt handler fengsel i norge primært om å hindre "tilbakefall" når folk kommer ut igjen, og da er undervisning noe av det mest effektive man kan gjøre. Så kan man kanskje gi privilegier (TV på cella, flere besøk, osv) ut fra innsatsen.
Utlendinger som gjør/har gjort kriminelle handlinger, burde sonet i hjemlandet sitt. Uansett. Og det er ikke bare en av FrPs meninger.

Snikislamisering for meg er alle de småforandringene som skjer rundt om i landet. Vi er nødt til å forandre oss til deres fordel. Men de kan ikke forandre seg til vår fordel. De har kanskje kommet til et nytt land med en annen kultur og annet språk og andre leveregler. Men de utlendingene jeg vet om nekter ihvertfall å gi slipp på sin kultur, sitt språk og sine leveregler. Nordmenn blir idag "tvunget" til å forandre seg til muslimers fordel, fordi de blir flere og flere i vårt land. Noe som er forståelig. Jeg forandrer meg gladelig, jeg. Hvis bare de kunne gjort et forsøk de også. Joda, jeg vet de prøver hardt med å tilpasse seg oss, men for all del ikke hardt nok.

La oss ta bilde av grisen på sykehuset. Den grisen mange norske barn har sitter og kost seg med. Den grisen mange barn har hatt gode stunder med mens de har vært syke. En gris som skaper stemning på sykerommet. Men fordi en muslim plutselig legger merke til at det faktisk er bilde av en gris på sykehusveggen, så er vi nødt til å ta den ned. I slike små tilfeller som dette, syns jeg faktisk at muslimene kan tilpasse seg oss. Dette er en gris som skaper stemning for nordmenn generelt. Men muslimene liker den ikke, så vi skal miste alle forhold vi har til den ene grisen. Jeg ser ikke hvorfor det er vi som er nødt til å tilpasse oss i slike saker.

Jeg er med på at det er vi som kan tilpasse oss i større sammenhenger, hvor noe faktisk hadde vært problematisk for muslimer. Men en jævla gris på en sykehusvegg kan jeg ikke se skal ødelegge for muslimers tilværelse i vårt land. Det er derfor det kalles snikislamisering. Det er de små forandringene som nordmenn alltid bøyer seg for. Som sagt i tråden, så er utlendingene ute etter respekt, noe jeg godt kan skjønne, siden jeg er ute etter det samme fra dem. Men jeg får det ikke. Hvis vi skal respektere deres mat (les: halalkjøtt i fengsel) så kan de respektere vår lille gris på sykehuset e.l. Dere tar poenget...
Sist endret av Boo-Boo; 28. februar 2009 kl. 19:18.
Til dere som forherliger innvandrere: Prøv å følge med i nyhetene! Der omtales våre nye landsmenn daglig!
*Avfyrte skudd på Karl Johan og rømte i bil
*Tre personer truffet - 22-åring hardt skadet
Vis hele sitatet...
Her er det IKKE snakk om en gris på en vegg......

Er det noen her som har sett halalslakting? Det kalles dyreplageri på Norsk!
Sist endret av woff; 28. februar 2009 kl. 19:21.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av woff Vis innlegg
Til dere som forherliger innvandrere: Prøv å følge med i nyhetene! Der omtales våre nye landsmenn daglig!

Her er det IKKE snakk om en gris på en vegg......

Er det noen her som har sett halalslakting? Det kalles dyreplageri på Norsk!
Vis hele sitatet...
Å i helvete. Det er ikkje snakk om forherligelse. Det er snakk om å innsjå at det faktisk er en forpult liten minoritet som står for kriminalitet - omtrent som med kriminelle nordmenn. Det står faktisk dagleg om nordmenn også i media... Det du kjem med er ikkje en gang et argument.

Og halalslakting? Ja, meg i ræva. Norske slakteri følger allerede stortsett den praksisen. Bedøving av dyret med straum eller boltmaske, og deretter kutte strupen på det for å tappe blodet. Det er strupekuttinga som drep. For at kjøt frå norske slakteri skal vere lovleg å selje skal dyret vere avliva på den måten. Norsk lov og halalpraksis fell altså saman. Forskjellen er at halalpraksis i tillegg seier at kjøtet skal velsignast. Eg ser ikkje på det som eit inngrep i mine rettar på nokon måte, og ser heller ikkje at det fører til meir dyreplageri.
Sitat av wikipedia
This method of slaughtering animals consists of a swift, deep incision with a sharp knife on the neck, cutting the jugular veins and carotid arteries of both sides but leaving the spinal cord intact.
Vis hele sitatet...
Muslimer har godtatt at dyret er bedøvd før snittet.

Forøvrig vil kutting av pulsårer føre til ekstremt hurtig fall i blodtrykket, og manglande oksygentilførsel til hjernen, noko som gjer at døden vil inntreffe ekstremt kjapt, så eg trur heilt ærleg dyreplageri er å ta i sjølv om ein ikkje bedøver dyret først.
Sist endret av vidarlo; 28. februar 2009 kl. 19:31.
Sitat av woff Vis innlegg
Til dere som forherliger innvandrere: Prøv å følge med i nyhetene! Der omtales våre nye landsmenn daglig!

Her er det IKKE snakk om en gris på en vegg......

Er det noen her som har sett halalslakting? Det kalles dyreplageri på Norsk!
Vis hele sitatet...
Kan du vennligst slutte å se på innvandrere som en helhetlig gruppe takk?
Akkurat som at jeg ikke vil kalle deg nazist selv om du har den samme kulturelle avstamningen som toppene i nazi partiet i tyskland på tredve tallet
Det er helt utrolig at så mange unge mennesker kan reagere som vettskremte bestemødre.

Her er litt nyheter til dere.
http://www.dagbladet.no/2009/02/28/k...islam/5083075/
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Utlendinger som gjør/har gjort kriminelle handlinger, burde sonet i hjemlandet sitt. Uansett. Og det er ikke bare en av FrPs meninger.
Vis hele sitatet...
For det første er det ofte umulig da vi ikke har (og ofte ikke burde ha) fangeutvekslinger til andre land. Hvorfor skulle Iran være interessert i å ta imot en Iraner som har bodd 10år i Norge og bruke ressurser på å fengsle ham? Tanken din om at vi må "gi problemet tilbake til problemlandet det kom fra" høres kanskje forlokkende ut i teorien, men i praksis ugjennomførbart og derfor bortkastet å bruke tid på.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Snikislamisering for meg er alle de småforandringene som skjer rundt om i landet. Vi er nødt til å forandre oss til deres fordel.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte da? Jeg har ikke måtte forandre meg et milligram på noe vis jeg finner plagsomt i forhold til islam. Selvsagt er det aspekter ved noen innvandrerkulturer som skal bekjempes (omskjæring f.eks) men der sier jo samfunnet allerede høyt at vi ikke aksepterer det (uansett så går mange av disse problemene ikke vekk bare vi sender dem ut av landet og later som om de da ikke blir omskjært)

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
La oss ta bilde av grisen på sykehuset. Den grisen mange norske barn har sitter og kost seg med. Den grisen mange barn har hatt gode stunder med mens de har vært syke. En gris som skaper stemning på sykerommet. Men fordi en muslim plutselig legger merke til at det faktisk er bilde av en gris på sykehusveggen, så er vi nødt til å ta den ned. I slike små tilfeller som dette, syns jeg faktisk at muslimene kan tilpasse seg oss. Dette er en gris som skaper stemning for nordmenn generelt. Men muslimene liker den ikke, så vi skal miste alle forhold vi har til den ene grisen. Jeg ser ikke hvorfor det er vi som er nødt til å tilpasse oss i slike saker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette en sak om oss og "de". Går det mange mennesker i gaten som kaller seg muslimer og krever at grisebilder ikke er tillatt? Hvis en person mener bildet var problematisk, sier det noe om gruppen? Hva om 99% faktisk ikke har problemer med grisebildet? Har du undersøkt?

Det er en million ting som kan skape litt stemning på sykerommet og hvis det plager èn pasient så er det for meg trivielt å ta det ned. Hvis et kreftsykt barn føler ubehag med en gris på veggen (som andre barn kanskje føler edderkopper gjør) så skjønner jeg absolutt ikke problemet med å fjerne det.

Det er en triviell ikke-sak. Enkelt og greit.

Sitat av woff Vis innlegg
Er det noen her som har sett halalslakting? Det kalles dyreplageri på Norsk!
Vis hele sitatet...
Tydeligvis ikke du da halal-slakting krever et rent kutt av hovedpulsåren på et levende dyr. Et bedøvet dyr er enda levende, ergo ikke plageri og fortsatt halal.

http://no.wikipedia.org/wiki/Halal
Sist endret av Kinseek; 28. februar 2009 kl. 19:36.
Sitat av atomet Vis innlegg
Strafferabatt - Advokater krever da strafferabatt og gudene vet hva på hvilke grunnlag som helst for alle sine klienter, helst ville de naturligvis hatt dem frikjent alle sammen, dette er, i tilfelle du ikke har fått det med deg, jobben til tiltaltes advokat i en straffesak.

Alkoholfrie kvelder - skjønner du ikke at det er vanskelig å bli "en av gjengen" (a.k.a. integrert) når man ikke drikker, og så og si alt av sosiale sammenhenger i norge har en tendens til å gå ut på å drikke seg mest mulig dritings? Om et utested har lyst til å gjennomføre dette er da helt opp til dem, og igjen, hva er galt med å komme med forslaget?

Halalkjøtt (eller i det minste "grisefritt" alternativ de dagene det er svinekjøtt til middag) som et alternativ i fengsel - hva i heiteste er egentlig problemet med dette? Hvis vi faktisk ikke har det, så burde vi hatt det.
Vis hele sitatet...
Å kreve strafferabatt fordi offeret ikke ville gå med på tvangsekteskap, bør slikt respekteres? For å ta et tilsvarende eksempel, hva ville du tenkt dersom et medlem i, la oss si Vigrid fikk strafferabatt fordi han angrep en svart person, siden det var i tråd med hans overbevisning? Det er omtrent like absurd.

Det med alkoholfrie kvelder var mer enn et forslag ettersom det ble foreslått at kommunen eller fylket skulle gi utesteder pålegg om å ha alkoholfrie kvelder. Du skjønner sikkert at ingen utesteder frivillig ville gått med på å ha alkoholfrie kvelder? 90% av inntektene til et utested kommer fra alkoholservering, og en håndfull muslimer som drikker brus og spiser potetgull veier ikke opp for dette. Det var faktisk utesteder som bukket under når røykeforbudet kom på banen, så dette sier noe om hvor skjørt dette markedet kan være.

Halalkjøtt i fengsel er jeg også i mot, ganske enkelt fordi jeg synes metoden er motbydelig og strider mot human behandling av slaktedyr. La fangene spise vanlig kjøtt, det smaker det samme og til tross for deres overbevisning så har det ingen overnaturlige konsekvenser. Når de først sitter i fengsel og kan klage over maten kan de samtidig takke Allah for at de ikke mistet en arm eller fot i straffeprosessen. Mener du forresten at det da skal produseres kun halalkjøtt, eller begge deler slik at ikke-muslimer fortsatt får vanlig kjøtt. Skal vi virkelig gå med på en slik merkostnad, for det er vel naturlig at enkelte ikke-muslimer kanskje ikke vil spise halalslaktet kjøtt?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av atomet Vis innlegg
Jeg syns alle som stemmer FrP burde kastes ut fra norge fordi de har kommet med så mange idiotiske forslag.
Vis hele sitatet...
Hvilket vil si at du misliker oss fordi vi har andre meninger enn deg, og derfor burde kastes ut av landet? Flott, i såfall forbeholder jeg meg retten til å misbruke et velkjent uttrykk og kalle deg rasist. Slik som vi som foretrekker norge som det er og ikke fremmer hat mot muslimer og andre religiøse grupper, men simpelthen ikke ønsker at religionen til "innvandrerne" skal ha en større innflytelse på norge blir kalt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Homercide Vis innlegg
Å kreve strafferabatt fordi offeret ikke ville gå med på tvangsekteskap, bør slikt respekteres? For å ta et tilsvarende eksempel, hva ville du tenkt dersom et medlem i, la oss si Vigrid fikk strafferabatt fordi han angrep en svart person, siden det var i tråd med hans overbevisning? Det er omtrent like absurd.
Vis hele sitatet...
Forsvarsadvokaten står fritt til å kreve at dommeren skal danse naken på skrivebordet sitt.

Det er opp til dommeren å dømme ut frå lovverket. Overbevisning er stortsett ikkje formildande omstendighet.

Eg ser faktisk ikkje problemet i at en forsvarsadvokat krever ditt og datt - vi har et lovverk som en domstol dømmer ut fra, og forsvarsadvokaten har absolutt et partsinnlegg. Det er ingen som har sagt at en skal gi strafferabatt, eller at det er praksis - kun at forsvarsadvokater argumenterer for det.
Sitat av Homercide Vis innlegg
Det med alkoholfrie kvelder var mer enn et forslag ettersom det ble foreslått at kommunen eller fylket skulle gi utesteder pålegg om å ha alkoholfrie kvelder.
Vis hele sitatet...
Det var meir enn eit forslag som vart foreslått?

Forøvrig står eg fritt til å foreslå at kommunen fører inn i politivedtektene sine at en skal gå på henda på fortauet, men eg er ikkje overbevist om at eg får med meg fleirtalet i kommunestyret på det. Det å kunne foreslå ting er del av det å leve i eit demokrati.
Sitat av Homercide Vis innlegg
Halalkjøtt i fengsel er jeg også i mot, ganske enkelt fordi jeg synes metoden er motbydelig og strider mot human behandling av slaktedyr.
Vis hele sitatet...
Det meste av kjøtet du et er slakta på ein måte som er godkjent som halalslakting av dei aller aller fleste muslimer - dyret blir bedøvd med boltpistol eller straum for å så bli tappa blodet av. Den prosedyren er fastsett ved LOV i norge, så å gjere det på anna måte er strengt tatt ulovleg.
Sitat av Homercide Vis innlegg
Å kreve strafferabatt fordi offeret ikke ville gå med på tvangsekteskap, bør slikt respekteres? For å ta et tilsvarende eksempel, hva ville du tenkt dersom et medlem i, la oss si Vigrid fikk strafferabatt fordi han angrep en svart person, siden det var i tråd med hans overbevisning? Det er omtrent like absurd.
Vis hele sitatet...
Nei og det respekters ikke heller av lovsystemet. Ikke bør det heller. De innvandrerne som ikke liker det er nødt til å respektere det. Om de er uenige får være så; men vi har lover. Så hvor er egentlig problemet?

Sitat av Homercide Vis innlegg
Halalkjøtt i fengsel er jeg også i mot, ganske enkelt fordi jeg synes metoden er motbydelig og strider mot human behandling av slaktedyr.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Halal

Sitat av Homercide Vis innlegg
Skal vi virkelig gå med på en slik merkostnad, for det er vel naturlig at enkelte ikke-muslimer kanskje ikke vil spise halalslaktet kjøtt?
Vis hele sitatet...
Du må jo selvsagt ta en helhetsvurdering av hva som fungerer best av straff og reform. Hvis halal virker positivt for reformarbeidet skal det absolutt være der. Den analysen tror jeg ikke mange motstandere er villig til å ta.
Til dere som tror landet blir så mye bedre med innvandrere i fri utfoldelse: http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=1
Og til de som eventuelt ikke tåler å se innvandrere definert som en gruppe, ta heller en diskusjon om dette her: http://www.norskinnvandrerforum.no/
Sitat av Kinseek Vis innlegg
For det første er det ofte umulig da vi ikke har (og ofte ikke burde ha) fangeutvekslinger til andre land. Hvorfor skulle Iran være interessert i å ta imot en Iraner som har bodd 10år i Norge og bruke ressurser på å fengsle ham? Tanken din om at vi må "gi problemet tilbake til problemlandet det kom fra" høres kanskje forlokkende ut i teorien, men i praksis ugjennomførbart og derfor bortkastet å bruke tid på.
Vis hele sitatet...
Det er greit nok. Jeg skjønner at det er et problem, men det er fortsatt noe jeg syns vi burde få til. Vi burde ha fangeutvekslinger til andre land. Det er frivillig for nordmenn å sone i Norge hvis de har gjort kriminelle handlinger i utlandet. Da får de komme til Norge med en gang. Men når utlendinger i Norge har gjort kriminelle handlinger så nekter hjemlandet deres å ta imot "sin mann". Jeg syns det burde bli en verdensregel at alle burde sone i sitt eget land. Uansett.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
På hvilken måte da? Jeg har ikke måtte forandre meg et milligram på noe vis jeg finner plagsomt i forhold til islam. Selvsagt er det aspekter ved noen innvandrerkulturer som skal bekjempes (omskjæring f.eks) men der sier jo samfunnet allerede høyt at vi ikke aksepterer det (uansett så går mange av disse problemene ikke vekk bare vi sender dem ut av landet og later som om de da ikke blir omskjært)
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke måttet forandre meg noe jeg heller. Men la oss ta grisen igjen, som er det letteste eksempelet. Så føler jeg litt irritasjon over at jeg er nødt til å fjerne mine grisebilder, for at muslimene skal få det bedre. Jeg har aldri tenkt over det grisebildet før. Men nå når jeg ikke får ha det lenger, så savner jeg det.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvorfor er dette en sak om oss og "de". Går det mange mennesker i gaten som kaller seg muslimer og krever at grisebilder ikke er tillatt? Hvis en person mener bildet var problematisk, sier det noe om gruppen? Hva om 99% faktisk ikke har problemer med grisebildet? Har du undersøkt?

Det er en million ting som kan skape litt stemning på sykerommet og hvis det plager èn pasient så er det for meg trivielt å ta det ned. Hvis et kreftsykt barn føler ubehag med en gris på veggen (som andre barn kanskje føler edderkopper gjør) så skjønner jeg absolutt ikke problemet med å fjerne det.

Det er en triviell ikke-sak. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Det er mange ting som kan skape stemning ja. At én pasient har følt ubehag aldri vært noe problem før, helt til muslimene kom. La oss ta meg, når jeg var på sykehus. Lå på rom med en annen fyr i eldre-årene. Jeg ville ha TV'en på. men han ville det ikke, fordi det plaget ham. Jeg fikk ha TV'en på, selv om det plaget ham. Det er det samme her. Hvis en muslim ville hatt TV'en av, fordi det gikk imot hans tro eller noe. Og jeg ville hatt den på. Så hadde sykehuset med en gang tatt TV'en av. Hvis ikke er de jo rasister som stemmer FrP.
Det er ikke så enkelt som du påstår.
Sist endret av Boo-Boo; 28. februar 2009 kl. 20:14.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av woff Vis innlegg
Og til de som eventuelt ikke tåler å se innvandrere definert som en gruppe, ta heller en diskusjon om dette her: http://www.norskinnvandrerforum.no/
Vis hele sitatet...
Hevder du i fullt alvor at vi bør sjå på mennesker som kjem frå mange ulike nasjoner, av mange ulike grunner, og som tilhører forskjellige religioner, som ei homogen gruppe? I så fall har du fundamentalt misforstått premissane for denne diskusjonen.

En debatt om innvandring er nyttig, og vi BØR ha en debatt om det, men debatten bør ikkje bygge på generalisering og stigmatisering slik du tar til orde for.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
DDet er frivillig for nordmenn å sone i Norge hvis de har gjort kriminelle handlinger i utlandet.
Vis hele sitatet...
Dette kommer i særdeles sterk grad ann på hvilket "utland" du snakker om. Mange av de avtalene er i vestlige land som ikke har problemer med soningsforholdene i norge kontra sine egne og ser det som uproblematisk at de soner straffen der. Hovedvekten er dog at vårt land ønsker nordmenn hjem for å sone. Det er ikke sikkert Iran ønsker en drapsmann hjem.



Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Men la oss ta grisen igjen, som er det letteste eksempelet. Så føler jeg litt irritasjon over at jeg er nødt til å fjerne mine grisebilder, for at muslimene skal få det bedre. Jeg har aldri tenkt over det grisebildet før. Men nå når jeg ikke får ha det lenger, så savner jeg det.]
Vis hele sitatet...
Bildene har ingenting med deg å gjøre og du lager en sak av det fordi du har andre motiver. Det høres ut som at du sier jeg ikke kan male huset mitt grønt fordi du vil savne at det er grått. Du høres ut som et lite barn som syter over at det må dele iskrem med sine søsken.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det er mange ting som kan skape stemning ja. At én pasient har følt ubehag aldri vært noe problem før, helt til muslimene kom.
Vis hele sitatet...
Og hva så? For det første bruker du ordet "muslimene" som om alle muslimer har denne oppfatningen om grisebilder. For alt jeg vet kan det ha vært sinnsforvirrede muslimer som ikke snakker for 99.9% av resten av muslimene. Jeg spurte deg spesifikt om du vet noe om det; men du unnlater å svare.

For det andre så oppstår nye "problemer" hver dag i det normale liv. At du ikke klarer å håndtere det faktum er din sak.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
La oss ta meg, når jeg var på sykehus. Lå på rom med en annen fyr i eldre årene. Jeg ville ha TV'en på. men han ville det ikke, fordi det plaget ham. Jeg fikk ha TV'en på, selv om det plaget ham. Det er det samme her. Hvis en muslim ville hatt TV'en av, fordi det gikk imot hans tro eller noe. Og jeg ville hatt den på. Så hadde sykehuset med en gang tatt TV'en av. Hvis ikke er de jo rasister som stemmer FrP.
Det er ikke så enkelt som du påstår.
Vis hele sitatet...
Å herregud...

Sier du til meg at i en verden med masse mennesker så må man faktisk avveie motstridene behov og ønsker en gang imellom? Jøss, det viste jeg ikke.

Jeg har avveid at det ikke er noen som har noe reelt behov for en gris på en sykehusvegg fremfor andre personer som for hvilken som helst grunn; religion, kunstkritikk, grisehat, sinnsforvirrethet eller hva enn ikke ønsker grisen. Jobber jeg på et sykehus og noen muslimer sier de ikke helt liker grisen på veggen foran deres kreftsyke datter så sier jeg bare "den kan vi fint ta vekk hvis dere ønsker". Noe annet er jo perverst.
Sist endret av Kinseek; 28. februar 2009 kl. 20:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg trur vi er på ville vegar om vi vil strupe ytringsfridomen til grupper som er i Noreg. Det er å gå mot ein aphartheidstat. Ein del av ytringsfridomen er at vi må tåle at grupper og personer kjem med utspel som strir i mot dei samfunnsnormene vi har. Vi treng ikkje å vere einige, men vi må tolerere at det blir framført.

Slik eg ser det så har Siv Jensen og FRP tatt til orde for at vi ikkje skal tolerere utspela ein gong - og det strir mot ein av dei mest fundamentale rettane vi har - retten til å ytre (omlag) kva vi vil uten at staten legg seg opp i det.

Ingen har plikt til å lytte til ytringane, og ingen har plikt til å gjennomføre forslaga. Vi kan velje å settje dei på dagsorden, slik media har gjort ved somme høve, eller vi kan velje å oversjå dei. Men i mitt verdsbilde er det ikkje rom for å kneble dei. Då er vi brått ein aphartheidstat der meiningar og rettar er forbeholdt ei bestemt gruppe i samfunnet, utfrå kriteria som ikkje definerer fellesskap.

Eg er også rimeleg overbevist om at ein professor ved universitetet i tromsø har meir fellesskap, sosialt, fagleg og livssynsmessig, med ein muslimsk professor ved universitetet i Ankara enn med ein søppelkjører frå tromsø. Sosiale skiljeliner har vi innad i Noreg, på mange plan. Mellom dei kristelige og dei sekulære (Norge idag vs. aftenposten f.eks.), mellom akademikarar og kroppsarbeidarar og mellom frilynne ungdomsrørsla og bedehusmiljø.
Innvandrermenn i Oslo begår kriminelle handlinger dobbelt så ofte som nordmenn.

Utenlandske menn på voldstoppen

1 av 2 voldsanmeldte har utenlandsk bakgrunn

Sjokk-tall om voldtekter i Oslo: To av tre anmeldte er innvandrere

To av tre ranere har innvandrerbakgrunn

Innvandrere topper krimstatistikken

Hvert 4. drap begått av utlendinger

Innvandrerungdom mest kriminelle

http://www.ivarjohansen.no/temaer/in...tasamling.html

Ikke så veldig relevant, og masse der er en del gamle undersøkelser. --

Greit nok, det er vanskelig for utlendinger og integrere seg i Norge. MEN det er ingen unnskyldning, det er heller en forklaring. Det burde bli bedre muligheter for innvandrere i Norge. Men jeg synes ikke at dette skal bare være et land med en blanding av kulturer fra hele verden, det her er Norge, og burde forbli Norge. Ikke at innvandrere skal ta med seg kulturen sin nedover hit og overta. Nei til snik-islamisering!
Hvorfor snakker du først om kriminelle innvandrere og så alle innvandrere? Hvis 99% av innvandrerne alldri begår lovbrudd, hvorfor skal du snakke til dem som om de er kriminelle?

De lovbruddene du nevner straffes som regel ekstremt mye hardere i kulturen til enkelte av hjemlandene deres; så å si at de "tar med seg kulturen sin" blir litt søkt også.

Selvsagt er det problematisk at kriminelle invandrere er overrepresentert blant kriminelle; men jeg kan ikke se hva du kan gjøre ovenfor de lovlydige slik det kreves.
Sist endret av Kinseek; 28. februar 2009 kl. 21:36.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvorfor snakker du først om kriminelle innvandrere og så alle innvandrere? Hvis 99% av innvandrerne alldri begår lovbrudd, hvorfor skal du snakke til dem som om de er kriminelle?
Vis hele sitatet...
Ehh? Jepp han snakker føsrt om kriminelle innvandrere og så om innvandrere generelt, men det betyr ikke at han sier at alle innvandrere er kriminelle. Hvis halvparten av voldsanmeldte har utenlandsk bakgrunn, og færre av Norges befolkning har utenlandsk bakgrunn, betyr jo det at det er flere med utenlandsk bakgrunn som utøver vold. Og det kan ha med integrering å gjøre. Jeg ser virkelig ikke problemet med appels innlegg.

Jeg har lest igjennom hele tråden og ser hele tiden at du prøver å vri andres poster til å virke "rasistiske."
snik islamering skjer og det er ikke noe mere å si på det!
Jeg ser at det skjer og syns det er sinnsykt dårlig av norge i det heletatt å gi etter de mange absurde krava.
Muslimer utnytter rett og slett våres gjestfrihet og tar seg virkelig til rette.
Vi bor i norge!!
Muslimer utnytter også det at norge apsolutt skal være så bra for alle og alle skal ha det bra, uansett hva.
Etter å ha hengt en stund på forumet nå begynner jeg faktisk å se hvem som er muslimer/utlendinger her.

Kan noen av dere muslimer svare meg ærlig på en ting?
Hva hadde skjedd vis en gjeng med nordmenn kom til landet deres og begynte å sette så mange krav til alt mulig rart, blande oss inn i hva dere vil ha på veggen i sykehuset, blande oss inn i hvordan undervisningen på skolen skal foregå, blande oss inn i fengselsmaten deres også videre, hva hadde dere tenkt? hadde dere/landet deres godtatt det?? Aldrig i værden! jeg tror ikke de muslimene som forsvarer seg selv i denne posten hadde godtatt det heller!

Må bare si en ting til, når en imam som har bodd i norge siden 85 trenger tolk, sier ikke det dere litt da? Han tilpasser seg ikke norge! vis han ikke tilpasser seg norge så må han jo tydligvis også mene innerst inne vi skal tilpasse oss han/dere
Noe av det viktigste i værden er å tilpasse seg og det har "vi" gjort siden før menneskene gikk på jorda og de som kommer til norge mener at vi skal tilpasse oss dem? vel, er vell heller motsatt og det kan ingen si seg uenige i!

Jeg skjønner det godt vis noen av dere kommer med et argument som inneholder at alt skal være likt over alt på jorden for alle og vi skal være en stor nasjon isteden for flere små, men sånn er det nå faktisk ikke og norge skal ikke være noe unntak!
Sist endret av sykofant; 28. februar 2009 kl. 23:06.
Hva er problemet med å kalle en spade for en spade? Når vi skriver om innvandrere som en gruppe, bør vel voksene folk klare å forstå hva som menes? Eller må det deles opp til 'rett' land, 'rett' religion, 'rett' spåk og så videre?
Og som vanlig kommer denne:
Jeg har lest igjennom hele tråden og ser hele tiden at du prøver å vri andres poster til å virke "rasistiske."
Vis hele sitatet...
Å være rasist, er det å være et normalt menneske med meninger om andre?
Missbruk av ordet rasisme er iallefall veldig ødeleggende for enhver diskusjon om innvandrere i Norge. Du verden så lett det er å stemple folk som tør å mene noe om innvandrere som rasister...
Forøvrig er det å benekte statistiske tall på kriminalitet blandt innvandrere ganske dumt. Enhvær oppegående person klarer vel å lese hva som skjer til daglig?
Og sjekk gjerne litt her: http://www.ssb.no/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av woff Vis innlegg
Hva er problemet med å kalle en spade for en spade? Når vi skriver om innvandrere som en gruppe, bør vel voksene folk klare å forstå hva som menes? Eller må det deles opp til 'rett' land, 'rett' religion, 'rett' spåk og så videre?
Vis hele sitatet...
Så du meiner det er naturlig å sammenligne ateistiske innvandrere med doktorgrad i petroleumsteknologi fra eit amerikansk universitet med innvandrere fra somalia uten skrivekunnskaper? Eller, kva med ein muslimsk innvandrer frå Kuwait med mastergrad i økonomi mot ein kurdisk irakar?
Sitat av woff Vis innlegg
Og som vanlig kommer denne:
Å være rasist, er det å være et normalt menneske med meninger om andre?
Vis hele sitatet...
Semantikk... Rasist er et godt definert ord som blir mykje misbrukt. At en del her inne har store fordommer, uten grunnlag, mot enkeltgrupper er derimot heva over tvil.
Sitat av woff Vis innlegg
Forøvrig er det å benekte statistiske tall på kriminalitet blandt innvandrere ganske dumt. Enhvær oppegående person klarer vel å lese hva som skjer til daglig?
Og sjekk gjerne litt her: http://www.ssb.no/
Vis hele sitatet...
"The very definition of news is "something that almost never happens." When something is so common that it's no longer news -- car crashes, domestic violence -- that's when you should worry about it. " -- Bruce Schneier.

Så snart noko blir dagligdags skriv ikkje avisene om det. Det vil sei at alvorleg kriminalitet heldigvis er relativt sjeldent. Forøvrig er avisene ubrukelige som statistisk grunnlag. Då er hendinga allerede filtrert gjennom fleire lag (var det journalist i samme baren? Sendte nokon MMS til media med bilder? Hadde redaksjonen tid?). Statistikk er upartisk framlegging av fakta.

Media har også den uvanen at dei skriver typisk "Pakistaner(29) ..." mens dei kun skriv "Mann(29) ..." om ein kvit, kristen nordmann gjorde det samme. Hadde media dekt saker med samme karakteristika for alle grupper hadde mediebildet vore... endra. Hadde media dekt familievold hadde du blitt sjokkert over kor mange nordmenn som er kriminelle.

Så argumentasjonen din heng svært lite på greip. Eg er totalt einig i at vi treng ein debatt, men eg ynskjer ikkje at du og dine likesinna skal få settje premissa for ein så viktig debatt ut frå eigne fordommer og antipatier.
Hva med deg og DINE likesinnede da? Jeg kan ikke se at du er fasiten heller? At du ikke skjønner begrepet 'innvandrere' som en gruppe gjør ikke saken bedre. Jeg prøvde å forklare, men du må tydligvis ha definert en gruppe ned til en enkelt person, og DA forsvinner grunnlaget for en debatt. Da går det på personforfølgelse.
Når du i tillegg ikke forstår innlegget mitt hvor jeg henviser til ren statistikk og prøver fortvilt å bortforklare med statistikk i aviser...
Men det er vel ikke annet å vente av enkelte..
Uansett er det vel lite tvil om at det foregår uønskede ting i forbindelse med våre 'gjester'. Og at flertallet av disse ikke er 'problemet' er jo for jævlig, men sånn er det nå engang, når vi ikke KAN definere grupper ned til enkeltpersoner hver gang......
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av woff Vis innlegg
Hva med deg og DINE likesinnede da? Jeg kan ikke se at du er fasiten heller? At du ikke skjønner begrepet 'innvandrere' som en gruppe gjør ikke saken bedre. Jeg prøvde å forklare, men du må tydligvis ha definert en gruppe ned til en enkelt person, og DA forsvinner grunnlaget for en debatt. Da går det på personforfølgelse.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje snakk om å gå på personnivå, men du generaliserer debatten til innvandrere, eller muslimer. Eg meiner dette ikkje er ei teneleg generalisering, all den tid dei store massane, i den grad dei er religiøse, er relativt lite ekstremistiske. Du har en liten, ekstremistisk, minoritet i alle religioner som er fordømt flinke til å lage støy. Det er DEI som er problemet, ikkje fleirtalet. Det gjelder forøvrig alle grupper av innvandrere. Dei aller fleste polakkar i Noreg oppfører seg heilt fint, men det finst enkelte av dei som reiser rundt og gjer innbrot. Det er difor ikkje spesielt interessant IMHO å diskutere muslimer eller innvandrere, men PROBLEMA enkelte minoritetsgrupper fører med seg.
Sitat av woff Vis innlegg
Når du i tillegg ikke forstår innlegget mitt hvor jeg henviser til ren statistikk og prøver fortvilt å bortforklare med statistikk i aviser...
Men det er vel ikke annet å vente av enkelte..
Vis hele sitatet...
Eg prøver ikkje å bortforklare statistikk i aviser. Eg tviler ikkje på SSB sine statistikker - eg påpeiker derimot at å nytte overskrifter i aviser som grunnlag for statistikk aldri vil fungere, uavhengig av saksområde, fordi avisene filtrerer innhaldet utifrå ein agenda.
Sitat av woff Vis innlegg
Uansett er det vel lite tvil om at det foregår uønskede ting i forbindelse med våre 'gjester'. Og at flertallet av disse ikke er 'problemet' er jo for jævlig, men sånn er det nå engang, når vi ikke KAN definere grupper ned til enkeltpersoner hver gang......
Vis hele sitatet...

Det foregår uønska ting i alle lag av samfunnet. Poenget mitt er at den generaliseringa du står for - innvandrere - ikkje er ei teneleg generalisering. For å greie å bli kvitt ekstremisme er eg overbevist om at vi må ha med oss dei moderate miljø - i alle lag i samfunnet. Også dei moderate innvandrarane. Om vi framandgjer dei i det norske samfunnet er eg veldig redd for at vi skaper fleire ekstremister, og det er vi ikkje tente med.

Ja til ein sakleg debatt som er bygd på eit sakleg grunnlag, utan fordummande fordommar hos folk!
Sist endret av vidarlo; 28. februar 2009 kl. 23:48.
Da var vi kanskje ikke så uenige alikevel da! Selv om jeg forenkler for mye for deg med å bruke betegnelsen 'innvandrere'.
Det vi alle BØR være enige om (håper jeg..) er at all slags bruk av vold fra noen av partene ikke hører hjemme i landet våres. Uansett om det er basert på tro, religion eller simpelthen uenighet i meninger!
Æresbegrepet til enkelte er helt på jordet, men det er vel en annen skål.
Sitat av sykofant Vis innlegg
snik islamering skjer og det er ikke noe mere å si på det!
Jeg ser at det skjer og syns det er sinnsykt dårlig av norge i det heletatt å gi etter de mange absurde krava.
Muslimer utnytter rett og slett våres gjestfrihet og tar seg virkelig til rette.
Vi bor i norge!!
Muslimer utnytter også det at norge apsolutt skal være så bra for alle og alle skal ha det bra, uansett hva.
Etter å ha hengt en stund på forumet nå begynner jeg faktisk å se hvem som er muslimer/utlendinger her.

Kan noen av dere muslimer svare meg ærlig på en ting?
Hva hadde skjedd vis en gjeng med nordmenn kom til landet deres og begynte å sette så mange krav til alt mulig rart, blande oss inn i hva dere vil ha på veggen i sykehuset, blande oss inn i hvordan undervisningen på skolen skal foregå, blande oss inn i fengselsmaten deres også videre, hva hadde dere tenkt? hadde dere/landet deres godtatt det?? Aldrig i værden! jeg tror ikke de muslimene som forsvarer seg selv i denne posten hadde godtatt det heller!

Må bare si en ting til, når en imam som har bodd i norge siden 85 trenger tolk, sier ikke det dere litt da? Han tilpasser seg ikke norge! vis han ikke tilpasser seg norge så må han jo tydligvis også mene innerst inne vi skal tilpasse oss han/dere
Noe av det viktigste i værden er å tilpasse seg og det har "vi" gjort siden før menneskene gikk på jorda og de som kommer til norge mener at vi skal tilpasse oss dem? vel, er vell heller motsatt og det kan ingen si seg uenige i!

Jeg skjønner det godt vis noen av dere kommer med et argument som inneholder at alt skal være likt over alt på jorden for alle og vi skal være en stor nasjon isteden for flere små, men sånn er det nå faktisk ikke og norge skal ikke være noe unntak!
Vis hele sitatet...
Jeg er (i likhet med deg) for strengere innvandringskriterier. Men det som er frustrerende, er at jeg blir assosiert med slike brøhuer som deg. Faen ass. At folk er uenige i debatter er helt vanlig, ellers villle det ikke hvert en diskusjon, noe som er essensielt i et flerkulturelt samfunn. Det som er synd, er at folk med så liten innsikt setter standaren for oss andre. Det er faktisk ytringsfrihet i dette landet, og folk må få fremme hvilke forslag de mener er nødvendig, hvorvidt det blir praktisert er en annen ting.

Til dere andre: vær så vennelig, ikke døm oss andre fra høyrefløyen etter hans påstander. ALLE ER IKKE LIKE TRANGSYNTE, vi har bare andre meninger og prioriteringer.

Takk.
Kan jeg spørre deg hvorfor du mener at jeg er trangsynt?
Selvfølgelig så kan folk komme med akkurat de forslaga de synes virker smarte, men jeg snakker ikke om forslag, men forslag som har blitt vedtatt eller at andre har synes at det virker logisk av en eller annen grund så de feks har valgt å fjerne bildet av grisen fra veggen
eller valgt å dele opp gymundervisningen.
Men jeg vil veldig gjerne høre hva du legger som grundlag for det du sier, så kan jeg selv tenke over det og kanskje bli litt smartere av det, hvem vet?

ja, hvorfor er jeg trangsynt? venter fremdeles på svar og ser at du hang en del inne på posten her etter at jeg svarte så...
Du mener kanskje jeg tok hard i når jeg skrev "snik islamering skjer og det er ikke noe mere å si på det!
Jeg ser at det skjer og syns det er sinnsykt dårlig av norge i det heletatt å gi etter de mange absurde krava" ?
Det er ganske drastisk å skrive det og det er jo absurd om det stemmer, men alt peker mot det, har du tenkt på at muslimene kanskje ikke ser det selv eller gjør det med vilje?
Men det skjer! og det er det jeg prøver å si, ble kanskje feil å skrive det slikt, men da får folk opp øynene!
Sist endret av sykofant; 1. mars 2009 kl. 02:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Kan jeg spørre deg hvorfor du mener at jeg er trangsynt?
Selvfølgelig så kan folk komme med akkurat de forslaga de synes virker smarte, men jeg snakker ikke om forslag, men forslag som har blitt vedtatt eller at andre har synes at det virker logisk av en eller annen grund så de feks har valgt å fjerne bildet av grisen fra veggen
eller valgt å dele opp gymundervisningen.
Men jeg vil veldig gjerne høre hva du legger som grundlag for det du sier, så kan jeg selv tenke over det og kanskje bli litt smartere av det, hvem vet?
Vis hele sitatet...
Ja, hvorfor ikke; la oss starte med innlegget jeg quota.


Sitat av sykofant Vis innlegg
snik islamering skjer og det er ikke noe mere å si på det!
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ganske mye å si om det. Når vi integrerer andre kulturer i vårt samfunn, må vi da tåle at de har sine krav? At vi er uenige i enkelttilfeller er helt fair; men de har da samme rettighetene som oss.

Sitat av sykofant Vis innlegg
Jeg ser at det skjer og syns det er sinnsykt dårlig av norge i det heletatt å gi etter de mange absurde krava.
Vis hele sitatet...

Mange av de absurde krava? Vi har ikke gitt etter veldig mange av dem nei, t.d. hijab-diskusjonen endte til din fordel; hva giriner du for? Skal dem ikke få lov til å legge det frem fordi dem er muslimer? For det andre var det noen som ville ha det. Flesteparten av muslimene ville ikke ha det selv engang, så det eneste du gjør er å dra alle under en kam.

Sitat av sykofant Vis innlegg
Muslimer utnytter rett og slett våres gjestfrihet og tar seg virkelig til rette.
Vis hele sitatet...
Gjestfrihet, huh? Du høres ut som en virkelig gjestfri mann - synes det er mangel på respekt å bruke det ordet når du selv står for å kaste dem på ræva ut. Og jeg håper da for guds skyld de tar seg til rette; står du virkelig for at vi skal slippe dem inn i landet; forså å gi dem dårligere tilbud enn oss nordmenn?

Sitat av sykofant Vis innlegg
Vi bor i norge!!
Vis hele sitatet...
Er det sant?

Sitat av sykofant Vis innlegg
Muslimer utnytter også det at norge apsolutt skal være så bra for alle og alle skal ha det bra, uansett hva.
Vis hele sitatet...
Ja, og det er på sin plass. Hvorfor i helvete skal de ha det noe dårligere enn oss? Bare fordi de ikke opprinnelig er herfra, fordi de har en annen religion? Fordi de har en annen hudfarge; bør de bli behandlet dårligere? Mener du virkelig at de skal ha det dårligere, evt. legge bort alle deres verdier og syn på livet fordi de kommer hit?

Sitat av sykofant Vis innlegg
Etter å ha hengt en stund på forumet nå begynner jeg faktisk å se hvem som er muslimer/utlendinger her.
Vis hele sitatet...
You don't say. Setter en 5'er på at du ikke har peiling på hvem som er muslimer på dette forumet. Beklager å måtte si det; men endel av forumet har noe høyere sosial intelligens enn deg. Og måten du setter andre religioner i bås på er ikke annet enn idiotisk.

Sitat av sykofant Vis innlegg
Kan noen av dere muslimer svare meg ærlig på en ting?
Hva hadde skjedd vis en gjeng med nordmenn kom til landet deres og begynte å sette så mange krav til alt mulig rart, blande oss inn i hva dere vil ha på veggen i sykehuset, blande oss inn i hvordan undervisningen på skolen skal foregå, blande oss inn i fengselsmaten deres også videre, hva hadde dere tenkt? hadde dere/landet deres godtatt det?? Aldrig i værden! jeg tror ikke de muslimene som forsvarer seg selv i denne posten hadde godtatt det heller!

Må bare si en ting til, når en imam som har bodd i norge siden 85 trenger tolk, sier ikke det dere litt da? Han tilpasser seg ikke norge! vis han ikke tilpasser seg norge så må han jo tydligvis også mene innerst inne vi skal tilpasse oss han/dere
Noe av det viktigste i værden er å tilpasse seg og det har "vi" gjort siden før menneskene gikk på jorda og de som kommer til norge mener at vi skal tilpasse oss dem? vel, er vell heller motsatt og det kan ingen si seg uenige i!
Vis hele sitatet...
Jeg velger faktisk å quote særemne jeg driver å skriver for tiden: så får satse på at ikke plagiatkontrollen kikker inn (haha):
Sitat av Særemne
Ettersom kulturmøter nødvendigvis oppstår i et flerkulturelt samfunn – vil det danne seg opp meninger. Det kan til tider være krevende, mye fordi vi kommer i kontakt med en annen måte å se virkeligheten på. Og konflikter skapes ofte fordi mange mener at deres kultur er den eneste rette kulturen. Med andre ord er den stridende kulturen mindreverdig. Det er flere måter å måle verdien og ”riktighetsgraden” av en kultur på. En måte kalles etnosentrisk betraktningsmåte, og går ut på at man regner ut verdien av andre kulturer på grunnlag av ens egne verdier. Vi kan kalle dette en subjektiv målestokk.

(--- Ja, dette var målestokken du bruker, og det blir for dumt ---)

For å forstå andre kulturer, og synet på kulturmøter – må vi gå utifra en annen målestokk. En målestokk som er mer riktig vil være den kulturrelative betraktningsmåten. Denne måten gir større innsikt og forståelse, nettopp fordi den tar utgangspunkt i å utforske, og forsøke å forstå bakgrunnen til den fremmede levemåten og ulike skikker. Hvis vi studerer begge kulturene objektivt, og leter etter disse sammenligningene, vil vi få en bedre innsikt før vi snakker om rett og galt, stygt og pent.
Vis hele sitatet...
[COLOR="DarkRed"]Ja, hvorfor ikke; la oss starte med innlegget jeg quota.[/COLOR]



[COLOR="DarkRed"]Det er faktisk ganske mye å si om det. Når vi integrerer andre kulturer i vårt samfunn, må vi da tåle at de har sine krav? At vi er uenige i enkelttilfeller er helt fair; men de har da samme rettighetene som oss. [/COLOR]

Selvfølgelig må vi tåle at folk har sine krav, men det må da finnes grenser for hvor mange krav og hvor rare krava skal være?
Man burde tenke seg om 2 ganger når du er "fremmed" i et land og kommer med krav.
Selvfølgelig har dem samme rettigheter som oss, noe annet har jeg ikke sakt!



[COLOR="DarkRed"]
Mange av de absurde krava? Vi har ikke gitt etter veldig mange av dem nei, t.d. hijab-diskusjonen endte til din fordel; hva giriner du for? Skal dem ikke få lov til å legge det frem fordi dem er muslimer? For det andre var det noen som ville ha det. Flesteparten av muslimene ville ikke ha det selv engang, så det eneste du gjør er å dra alle under en kam.[/COLOR]

Det er ikke meningen å dra alle under samme kam, men når man ser tendenser, ikke bare hos en, men hos flere så er det fort gjort å dra alle under samme kam.


[COLOR="DarkRed"]Gjestfrihet, huh? Du høres ut som en virkelig gjestfri mann - synes det er mangel på respekt å bruke det ordet når du selv står for å kaste dem på ræva ut. Og jeg håper da for guds skyld de tar seg til rette; står du virkelig for at vi skal slippe dem inn i landet; forså å gi dem dårligere tilbud enn oss nordmenn?[/COLOR]

Jeg står ikke for å kaste dem på ræva og ut for å få sakt det, tvert i mot! Det jeg står for er å skjenne sine begrensninger!
Selvfølgelig skal dem ta seg til rette og føle seg som hjemme, det er ingen tvil om det, det er her de skal bo resten av livet, men da burde dem kanskje ha tenkt på hvilket land de flyttet til vis dem må ta seg så tilrette som noen gjør, her mener jeg at landa er ganske foskjellige på mange måter.
På hvilken måte vil jeg gi dem dårligere tillbud en det en nordmann får? det lurer jeg noe veldig på.



[COLOR="DarkRed"]Ja, og det er på sin plass. Hvorfor i helvete skal de ha det noe dårligere enn oss? Bare fordi de ikke opprinnelig er herfra, fordi de har en annen religion? Fordi de har en annen hudfarge; bør de bli behandlet dårligere? Mener du virkelig at de skal ha det dårligere, evt. legge bort alle deres verdier og syn på livet fordi de kommer hit?[/COLOR]

På hvilken måte får dem det dårligere enn oss? selvfølgelig mener jeg ikke at de skal legge bort alle sine verdier og syn på livet!!
Men vis det innebærer å ha et dårlig liv fordet de ser et bilde av en gris på veggen, eller fordet nordmenn liker å ta seg noen pils eller fordet ungene dems må gymme med motsatt sjønn, da vil jeg si at de har et dårlig syn på livet.
En nordmann kan jo like gjerne si at han får et dårligere liv pga de overnevnte tinga.


[COLOR="DarkRed"]You don't say. Setter en 5'er på at du ikke har peiling på hvem som er muslimer på dette forumet. Beklager å måtte si det; men endel av forumet har noe høyere sosial intelligens enn deg. Og måten du setter andre religioner i bås på er ikke annet enn idiotisk.[/COLOR]

Setter jeg noen religioner i bås her? jeg synes det er flott at folk har forskjellige meninger og synspunkter, men det jeg sier er at det finnes en grense for meninger og synspunkter i noen saker også.
Selvfølgelig er jeg klar over at mange her har en høyere sosial intelligense en det jeg har, det skulle bare mangle.



Særemne sier du?

Sorry for at jeg "plager deg" det kan ikke jeg noe for, vi alle er forskjellige, noe heller ikke mange muslimer må glemme.


Mange muslimer er hyggelige og kule å være med, har selv noen venner som er muslimer han ene har jeg skjent siden 6 klasse og er en veldig grei fyr!


Men, Det finnes grenser.... ikke glem det.
Mulig det er noe surr her nå (begynner å bli trøtt) men da får du bare si ifra, så fikser vi på det

Til sist vil jeg si at de fleste hadde likt seg som gjester hos meg, helt til de begynner å bestemme hvordan tapet jeg skal ha på veggen
Sist endret av sykofant; 1. mars 2009 kl. 03:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Dette kommer i særdeles sterk grad ann på hvilket "utland" du snakker om. Mange av de avtalene er i vestlige land som ikke har problemer med soningsforholdene i norge kontra sine egne og ser det som uproblematisk at de soner straffen der. Hovedvekten er dog at vårt land ønsker nordmenn hjem for å sone. Det er ikke sikkert Iran ønsker en drapsmann hjem.
Vis hele sitatet...
Det skal ikke ha noe å si om Iran ikke ønske sine drapsmenn hjem. Det er "deres mann" som har utført handlingen; ergo burde han sone i sitt hjemland. Det burde vært en verdensregel at alle kriminelle soner i sitt hjemland.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Bildene har ingenting med deg å gjøre og du lager en sak av det fordi du har andre motiver. Det høres ut som at du sier jeg ikke kan male huset mitt grønt fordi du vil savne at det er grått. Du høres ut som et lite barn som syter over at det må dele iskrem med sine søsken.
Vis hele sitatet...
Vær så snill å fortelle meg hvilke motiver jeg har. Helvete heller. Klarer du virkelig ikke se poenget? Poenget var ikke bare at jeg savner den grisen så grådig mye. Det handler om prinsipper, og prinsippet i dette tilfellet er at vi bor i et fritt land, hvor jeg kan ha en gris på veggen hvis jeg vil det. Landet vårt er ikke fritt lengre hvis vi skal bøye oss for religionen til våre nye landsmenn. Hadde det vært en kristen mann som hadde sagt det samme, hadde vi ledd av han.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Og hva så? For det første bruker du ordet "muslimene" som om alle muslimer har denne oppfatningen om grisebilder. For alt jeg vet kan det ha vært sinnsforvirrede muslimer som ikke snakker for 99.9% av resten av muslimene. Jeg spurte deg spesifikt om du vet noe om det; men du unnlater å svare.

For det andre så oppstår nye "problemer" hver dag i det normale liv. At du ikke klarer å håndtere det faktum er din sak.
Vis hele sitatet...
Nå bruker du det samme argumentet som du og andre har brukt gjennom hele tråden. "Ikke slå alle under en kam". Jeg gjør da for all del ikke det. Det er en talemåte. Akkurat som alle sa "Amerikanerne er syke ass", når Bush ga ordren om å gå inn i Irak. Over halvparten av befolkningen hadde helt sikkert ikke samme mening som Bush.

Der tror jeg du fikk svaret du lette etter...

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Å herregud...

Sier du til meg at i en verden med masse mennesker så må man faktisk avveie motstridene behov og ønsker en gang imellom? Jøss, det viste jeg ikke.

Jeg har avveid at det ikke er noen som har noe reelt behov for en gris på en sykehusvegg fremfor andre personer som for hvilken som helst grunn; religion, kunstkritikk, grisehat, sinnsforvirrethet eller hva enn ikke ønsker grisen. Jobber jeg på et sykehus og noen muslimer sier de ikke helt liker grisen på veggen foran deres kreftsyke datter så sier jeg bare "den kan vi fint ta vekk hvis dere ønsker". Noe annet er jo perverst.
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Jeg er helt enig med deg. Men hvis grisen er på veggen i en korridor, og ikke inne på rommet til det lille kreftsyke barnet. Så blir det jo noe helt annet. Man har lov til å møblere rommene sine med bilder og blomster. Men når de skal fjerne grisen fra allmennheten, slik at -ingen- får se på den grisen lengre, da er det noe annet.
Sist endret av Boo-Boo; 1. mars 2009 kl. 03:57.
Dette er Norge. Norge tok inn innvandrere en gang i tiden, og gjør det fremdeles. De innvandrerene som kom hit første gangen integrerte seg svert dårlig. I steden for å integrere seg prøver de på å islamisere Norge. Dette er feil!! Norge er Norge og ikke Islam! Vi har norske lover og regler, vi har en kristen tro, vi snakker norskt og alt dette skal vi fortsette å gjøre til all fremmtid uavhengig av hvem som bor her!! Så mitt ønske ville vært at hvem som helst i verden kunne få bodd her, så lenge ALT som har med Norge å gjøre forblir norskt og slik det alltid har vært!
Sitat av BBoogieman Vis innlegg
Dette er Norge. Norge tok inn innvandrere en gang i tiden, og gjør det fremdeles. De innvandrerene som kom hit første gangen integrerte seg svert dårlig. I steden for å integrere seg prøver de på å islamisere Norge. Dette er feil!! Norge er Norge og ikke Islam! Vi har norske lover og regler, vi har en kristen tro, vi snakker norskt og alt dette skal vi fortsette å gjøre til all fremmtid uavhengig av hvem som bor her!! Så mitt ønske ville vært at hvem som helst i verden kunne få bodd her, så lenge ALT som har med Norge å gjøre forblir norskt og slik det alltid har vært!
Vis hele sitatet...
Vær så snill og ikke dra meg inn i den kristen troa di. Norge blir ikke islamert på grunn av noen fillesaker. Fatter ikke hvordan folk kjøper dette.
Sitat av BBoogieman Vis innlegg
Dette er Norge. Norge tok inn innvandrere en gang i tiden, og gjør det fremdeles. De innvandrerene som kom hit første gangen integrerte seg svert dårlig. I steden for å integrere seg prøver de på å islamisere Norge. Dette er feil!! Norge er Norge og ikke Islam! Vi har norske lover og regler, vi har en kristen tro, vi snakker norskt og alt dette skal vi fortsette å gjøre til all fremmtid uavhengig av hvem som bor her!! Så mitt ønske ville vært at hvem som helst i verden kunne få bodd her, så lenge ALT som har med Norge å gjøre forblir norskt og slik det alltid har vært!
Vis hele sitatet...
Ok, logget inn her for første gang på lenge, og dette her inlegget ditt plaget meg.

DERE kristne kan gjøre hva faen dere vil, så lenge dere ikke tvinger meg til å høre på maset deres om gud. Det er jo nesten snik-kristning i forhold til hvordan vi faktisk fikk religionen spredd rundt i landet her. Sorry, om jeg skal ta religion som et argument seriøst så skal du få vise at du respekterer andre religioner like mye som din egen. Hva rett har du til i praksis å si at din religion er bedre enn andres?

Og for all fremtid? Hva med det evige pisspreiket "vi" liksom trodde på før "vi" ble kristen? Odin og norrøn mytologi osv. Det holdt ikke "for all fremtid", så jeg tviler på at ditt nyere form for pisspreik vil holde "for all fremtid" heller.

Ok, men seriøst folkens. Hva i alle dager er det som er problemet med at innsatte vil ha mat som samsvarer med deres religion? Greit, fra nå av serverer vi kun drepte babyer, siden dette er imot stortsett alle religioner og livssyn. Bortsett fra satanistene da, de får værsågod ete brokkoli. Hvorfor forskjellsbehnadle noen religion? Fordi du tilhører majoriteten?

Og dere våger å krangle om en grisetegning? Ok, flott, om grisen skal få henge der, så skal jeg faen meg få henge opp bilder av drepte babyer hengende på brennende kors, med skjeggete menn som pisser på midt i barneavdelingen. Det kan være imot din og minsteparten (inkuldert barnene) sin samfunnsetikk og normer, men jaja, man kan ikke gjøre alle til lags. Synd det var dere denne gangen. For mitt ståsted er jo så vanvittig mye bedre enn deres.

Om at vi burde utdanne imamer? Visst faen burde vi. Hvordan i helvete skal vi ellers få en imam som kan hjelpe integreringen på bedre vei? Vi importerer imamer fra utlandet, og får som oftest ikke stort bedre tilbake. Imamer som ikke kjenner landet skal liksom komme og fortelle folk hvordan de kan være gode muslimer her? Er det så ille å ha en norsk imam som kansje forteller den nyankomne innvandrer at ting foregår på en litt annen måte her?

Resten av listen ble ganske godt oppsummert på side 1, med gode argumenter til hvorfor listen er dassvann med dagbladet sirup i.

"Vi blir snik islamisert". Få meg ikke til å le. Bare den tittelen er ille nok, men folk som argumenterer for denne listen får ikke stort mer en et langt sukk. Dere feilet toleranse testen. Det er ikke et grovt overtramp mot vår kultur å hjelpe innvandrere å føle seg mer hjemme her.


Angående hijab i politiet: Ikke faen. Hvis politiet skal være (tilsynelatende) nøytralt overfor alt annet enn loven NEKTER jeg å godta at de skal ha lov til å bære hijab. Eller kors. Eller jødekalott. Eller palestinaskjerf. Det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre heller, men uniformsreglement. Ingen nekter deg å ytre deg, men jobbuniform er jobbuniform.

Og til FRP: JEG SÅ EN UFO OVER ROSWELL OG DET ER HELT SANT FOR JEG LESTE DET I EN BOK ET STED KANSJE EN GANG, OG DE MÅ JO VÆRE MUSLIMER FOR DE HADDE PLANER OM Å STJELE ALL KULTURARV FRA OSS. RING MEG FOR TIPS.
Jeg må si det morer meg litt at det hele tiden henvises til denne ene skolen som et skrekk-eksempel på islamisering, når sannheten er denne:
http://www.dagbladet.no/2009/02/23/n...rtiet/4995603/

En annen artikkel som viser hvor populistiske FrP virkelig er:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2952074.ece
Sist endret av styx; 1. mars 2009 kl. 12:48. Grunn: feil url nr.2
mhm, leste noe annet i vg, der sto det også at det var flere skoler
Hvis du leser siste avsnittet i Aftenposten-artikkelen jeg linket til:
Sitat av Aftenposten
Den kjønnsdelte svømmeundervisningen på Møllergata skole ble innført allerede for 20 år siden. Tidligere rektor Pål Syrrist forteller at guttene dominerte kroppsøvingsfaget, så jentene syntes det var vanskelig å være med.

- Det lå kjønn i det, men ikke muslim, sier han om bakgrunnen. Han erkjenner at det var greit å ha ordningen når muslimske foreldre kom med sine bekymringer.

- Vi behøvde ikke bruke krefter på det, sier han, og understreker at også paktiske grunner taler for delingen på Møllergata. En av årsakene er at skolens basseng er i minste laget for hele klasser.
Vis hele sitatet...
Du kan jo veie kildene selv. VG/Tidligere rektor.

Har sett hvordan VG omtaler dette, men inget faktagrunnlag for å påstå det. De skriver at det er pga muslimer som om det var en almennt vedtatt sannhet.
Sist endret av styx; 1. mars 2009 kl. 13:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av boo-boo tror jeg det var
Det er frivillig for nordmenn å sone i Norge hvis de har gjort kriminelle handlinger i utlandet. Da får de komme til Norge med en gang. Men når utlendinger i Norge har gjort kriminelle handlinger så nekter hjemlandet deres å ta imot "sin mann". Jeg syns det burde bli en verdensregel at alle burde sone i sitt eget land. Uansett.
Vis hele sitatet...
Det første der stemmer ikke i det hele tatt. Vi har f.ex. for øyeblikket noen jentunger som sitter i et fengsel i columbia (var det vel) som nok gjerne skulle ønske at det var sånn, også tror jeg vi har noen som sitter i Thailand, som også nok gjerne skulle komme seg hjem til gode gamle gnore, men det skjer ikke. Jeg har også selv intervjuet en fyr som satt inne for drap, som hadde sittet ca halve tiden i spania, før han fikk komme hjem til norge, noe han var sjeleglad for. Ja, NORGE tar gjerne imot nordmenn som er dømt i utlandet, men det er ingen automatikk i at norske fanger får sone i norge.

Videre - du mener at alle burde få sone i hjemlandet? Tjah, hva skal man da gjøre når straffen for den aktuelle saken avviker voldsomt i hjemlandet, og gjerningslandet?

Hva med saken med Martine Vik Magnussen som ble drept i London i fjor? Fyren som sannsynligvis har gjort det, har jo rømt til Jemen, og kommer sannsynligvis ikke til å få noen straff i det hele tatt. Og hva hvis han faktisk hadde blitt dømt her eller i england, skulle han da ha blitt sendt tilbake til jemen, som så enten måtte gjøre unntak fra sin egen lov, som krever dødsstraff for drap, eller skulle man ha sendt han tilbake dit for å bli henrettet? For ikke å snakke om muligheten for at et land ikke i det hele tatt HAR straff for diverse ting, som vi har straff for? Eller hva hvis landet er så korrupt at dømte slipper ut på 1-2-3 hvis de har nok penger? Hva da?

Jeg kan forøvrig fortelle at jeg gikk på Møllergata skole selv, for ganske mange år siden (84-91). Da hadde vi enda ikke begynt med kjønnsdelt svømming, men jeg kan skrive under på at det kunne bli trangt i bassenget der hvis det var en stor klasse.

Hm, ser syrrist sier at det ble innført for 20 år siden... jaja, enten surrer jeg litt, eller så surrer han litt. Poenget er jo ihvertfall det samme.
Sist endret av atomet; 1. mars 2009 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av aybara Vis innlegg
Vi I USA finnes sekteriske kristne bevegelser (for eksempel mormonere) hvor polygami, tvangsgifting og alt det fører med seg fortsatt er vanlig i dag, uten at FRP retter kritikk mot amerikanere generelt på grunn av dette.
Vis hele sitatet...


Nå er vel jeg regnet som et inaktivt medlem, men alikevel føler jeg meg litt krenket. Mange har det for seg at polygami er no vanlig som fortsatt blir praktisert av mormonere den dag idag. det er bare bull. Polygami ble praktisert under/etter borgerkrigen i usa pågrunn av krigen hadde etterlatt seg mange enker. De trengte en mann til å forsørge dem. og det var flere kvinner en menn. Det ble ikke praktisert lenge, og det blir ikke praktisert den dag idag. Og tvangsgifting,wtf? Aldri vært no historie om det. Det skjer ikke. Mormonere følger " Man har frihet til å velge" so get your facts straight!
Polygamy foregår i USA idag, bare i Utah regner man med at det i 1998 levde 40.000 mennesker i slike familier
Sitat av Tortia Vis innlegg
Nå er vel jeg regnet som et inaktivt medlem, men alikevel føler jeg meg litt krenket. Mange har det for seg at polygami er no vanlig som fortsatt blir praktisert av mormonere den dag idag. det er bare bull. Polygami ble praktisert under/etter borgerkrigen i usa pågrunn av krigen hadde etterlatt seg mange enker. De trengte en mann til å forsørge dem. og det var flere kvinner en menn. Det ble ikke praktisert lenge, og det blir ikke praktisert den dag idag. Og tvangsgifting,wtf? Aldri vært no historie om det. Det skjer ikke. Mormonere følger " Man har frihet til å velge" so get your facts straight!
Vis hele sitatet...
Polygami i mormonerkirken oppstod før borgerkrigen. Jeg har ikke hørt om noen kilde som sier at fenomenet ble mer utbredt som følge av kvinner som ble enker til soldater under borgerkrigen.

I mormonerkirken ble det offisielt forbudt i 1890. "Utrbytergrupper", spesielt i Utah, bedriver det enda ulovlig (både i henhold til amerikansk lov og mormonske vedtekter altså)

http://en.wikipedia.org/wiki/Polygam..._United_States
Sist endret av Kinseek; 16. mars 2009 kl. 19:53.