Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 795
Hei!

Kjøpte meg kamera forrige uke, og var ute for å ta noen bilder i dag, så nå er jeg ute etter noen tilbakemeldinger. Jeg tåler alt, men konstruktiv kritikk er naturligvis ønsket.

http://nff.bitsex.net/967.jpg

Bildet er tatt i tre eksponeringer(-2 0 +2)
EOS 400d
shutter speed: 1/20
aperture: f/16
ISO: 200
focal length: 31mm

Jeg la på en ramme bare for å ha prøvd det, men vet ikke om det var noen vits, egentlig?

På forhånd takk.
Mange fine farger, skarpt og tydelige detaljer... A+
Vet ingenting
Utrolig pent bilde! Mye fine farger og det der er virkelig sommer Større oppløsning?
Ikke vits med ramme. Litt dårlig teknisk arbeid her - men et fint motiv. Kanskje litt kjedelig - med unntak av himmelen, som var helt utrolig. For meg blir det litt lite "vår" også. Om du da ikke mente "Våres benk"
Benken er fin som et motiv, men da syntes jeg skogen og steinene i bakgrunnen ødelegger harmonien.

Håper å se mer til deg!
Fint bilde, men litt feil med den tåken over yterste delen av skogen og benken var kanskje litt for lang ellers var fargene veldig fine.
Synes bildet er veldig bra. Har ikke så mye "dårlig" å si om det.
Men, noen få ting som irriterte meg litt.

1: Tok du bildet gjennom et vindu? Hvis ikke kan det se ut som du har fått en liten flekk på linsa di. Der hvor skogen slutter sammen med benken er det noe som er grått/røykfyllt. Dette er noe som irriterer meg og tar fokus for min del.
2: Kan også virke som om du ikke fikk tatt bildene helt på samme måte, synes noen steder er litt uklare. Det kan også bare skyldes komprimering.

Angående rammen så mener jeg at en ramme er grei å ha, men mener at den bør være litt mindre. Synes også at det er unødvending med dobbel ramme.
patches's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mushy
Ikke vits med ramme. Litt dårlig teknisk arbeid her - men et fint motiv. Kanskje litt kjedelig - med unntak av himmelen, som var helt utrolig. For meg blir det litt lite "vår" også. Om du da ikke mente "Våres benk"
Benken er fin som et motiv, men da syntes jeg skogen og steinene i bakgrunnen ødelegger harmonien.

Håper å se mer til deg!
Vis hele sitatet...

Det er notert! Takk for hjelpen.

Hehhe, ja.. Tittelen er litt intern.. Kjæresten min og jeg pleide å sitte der hele tiden i fjor, så det er liksom "vår benk" Dro opp dit for å ta et bilde av den, og ble heldig med himmelen.

Sitat av Nutterz
Synes bildet er veldig bra. Har ikke så mye "dårlig" å si om det.
Men, noen få ting som irriterte meg litt.

1: Tok du bildet gjennom et vindu? Hvis ikke kan det se ut som du har fått en liten flekk på linsa di. Der hvor skogen slutter sammen med benken er det noe som er grått/røykfyllt. Dette er noe som irriterer meg og tar fokus for min del.
2: Kan også virke som om du ikke fikk tatt bildene helt på samme måte, synes noen steder er litt uklare. Det kan også bare skyldes komprimering.

Angående rammen så mener jeg at en ramme er grei å ha, men mener at den bør være litt mindre. Synes også at det er unødvending med dobbel ramme.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte ikke stativ, så en skjelven hånd forklarer kanskje de uklare stedene. Vind spiller jo også inn på trærne i bakgrunnen. Hvis man zoomer langt inn, så blir det ganske tydelig at bildene ikke ligger helt 100% over hverandre. Jeg er enig.. svært irriterende.

Takk skal du ha!
cyan/magentastikk!

ordne hvitbalansen i color balance.
Sist endret av ErikH; 25. juni 2007 kl. 00:16.
Det var fint
Jeg er ikke så fan av den lille hvite rammen, though. La raskt merke til den gråe delen, kanskje du kan prøve å trikse litt i PS?

Utsnittet var fint, med vinkelen på benkne og alt. Likte også at det var litt luft på venstresiden av benken, men kanskje gresset ble litt blass i fargen nederst til høyre? Elsker himmelen og vannet, det var utrolig fint.
Stort sett var egentlig bildet kjempefint, men prøv å bygg deg et stativ selv om du ikke har tilgang til et, du kan sikkert få til enda bedre resultat.