Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2146
Jeg kjøpte et par hodetelefoner på Lefdal, et nokså billig men solid gamingheadsett. Men får ikke noe høy lyd i de? Selv når jeg kjører full output på PCen får jeg mye lavere lyd i dem enn i det gamle headsettet....hva skjer med det?

Alle volumspaker er helt på fullt, det er en volumkontroll på selve ledningen til headsettet også, står på fullt den også. Likevel er det et volumnivå hvor du fint kan høre en samtale ved siden av deg.

Finns det noen forsterker-programmer e.l mon tro? Eller andre tips? Levere tilbake driten?
Noen hodetelefoner er mer dritt en andre. Hvilke hodetelefoner er det snakk om?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er en viss motstand i hodetelefoner, jo høyere ohm, jo mer motstand for å få høyere lyd, hva er motstanden på dine gamle og nye?

Du kan kjøpe en ekstern hodetelefonforsterker, men syntes selv det er litt jalla.

Om du finner ut at det er mer ohm på de nye, så bytt de og kjøp noen bedre.
Trådstarter
Det er blant de billigste fra Phillips, til 199 elns. Headset av den store tjukke typen.
Sitat av d-set Vis innlegg
Det er blant de billigste fra Phillips, til 199 elns. Headset av den store tjukke typen.
Vis hele sitatet...
Er rett og slett et skikkelig dritt headset det. Har du flaks holder det i noen uker.

Sennheiser 205HD anbefales, veldig fornøyd! Solid headset med bra lyd, kjøpte det for 40 euro i Tyskland, koster vel rundt 3-400 i Norge vil jeg tippe.
Sennheiser er en helt annen klasse enn Phillips til knappe 200 kroner da.. :P
Du har rett og slett kjøpt deg et rævva headset, TS!
Kjøp en amp.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Er rett og slett et skikkelig dritt headset det. Har du flaks holder det i noen uker.

Sennheiser 205HD anbefales, veldig fornøyd! Solid headset med bra lyd, kjøpte det for 40 euro i Tyskland, koster vel rundt 3-400 i Norge vil jeg tippe.
Vis hele sitatet...
Jeg har netopp dette headsettet. Veldig god lydkvalitet, men lydvolumet går ikke så veldig høyt :P
Har en Phillips headsett, koblet mot en mixer, fungere knall.