Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 771
Heisann..

Min samboer på 19 år er underlagt mye hennes mors regler enda.
Hennes mor har faktisk hennes koder til nettbank/telebank/visa kort.
Jeg synes selv dette er helt sykt,og har aldri hørt om noe lignende:P
Så i teorien kan moren sjekke fks hvor hun har vert,og hva hun driver med.
Vi bor et ganske langt stykke fra familien hennes,og er skråsikker på at dette blir benyttet regelmessig.Hva mener dere? Er ikke dette litt på kanten?
Jo, men dette kan jo samboeren din endre på...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
hun kan bestemme over seg selv. Jeg synes det er sykt at din samboer tilater det.


EDIT: Fackit, to late =p
Hvis hun er over 18 kan hun vel bare fise over til banken og fortelle om problemet og få koder og den slikt endret?
om dere bor et annet sted, så kan det jo ikke akkurat være noe problem å skifte kode på nettbanken, adresse på mobil telefon, etc. Hun er myndig og det er hennes valg om hun vil la moren se hva hun har av penger.
edit: kom jo mange svar før jeg rakk å si noe :/
Og hvis hun synes det er ubehagelig å si fra kan jo f.eks du være mann nok til å sette en stopper for praksisen? For: ja, dette er litt på kanten, som du sier selv.
Dette er absurd, men så lenge det er greit for samboeren din, så har ikke du noe du skulle ha sagt på det..
Ja, uff..dette var litt ekstremt i mine øyne. Hun er da ikke et lite barn lenger. Har de noen som helst grunn til å utføre dette, hva er grunnlaget til foreldrene?
Hun er myndig og kan nekte foreldrene tilgang om hun ønsker det. At hun ikke har gjort det tyder vel mest på at hun synes det er greit at dei har tilgang...
Så må gjentagelser her...

Hvis hun ikke liker det så kan hun lovlig gjøre noe med det, og hvis hun ikke føler for det så forsetter det vel bare slik det er...

Case closed?
Hun kan jo F.Eks "ta kontroll" og endre koden. Eller skjelle moren ut etter nioter.
Moren hennes har jo ingen som helst rett på disse kodene. Ikke nå lenger.
Og det er jo ikke verre en at hun kan endre kodene.
Trådstarter
48 0
Takk for alle svar.Mitt eneste mål med innlegget,var å vise min samboer hva dere svarte.For å vise at det ikke bare er jeg som synest det er sykt Nå har hun oppfattet signalet for å si det sånn..Lol
Hvis dette er snakk om sparepenger så har vell foreldrene lov og følge med eller nekte tilgang til pengene til hun er 20 år gammel. Men dette er en avtale som må gjøres med banken før vedkommende fyller 18 år. dette gjøres hvis foreldre tror at man ikke klarer og ta vare på penger, og er helt lovlig.
Trådstarter
48 0
Tror nok at alt av kontroll fra foreldrene utløper dagen barnet fyller 18 du:P