Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1577
Hei, porten til blokka moren min bor på kan åpnes via telefon. Man skriver inn nummeret på leiligheten, så blir hun ringt opp av maskinen og skriver inn et firesifret tall, og porten åpnes.

Hadde det vært mulig å lage en app som gjør dette automatisk i bakgrunnen? (Til Android)

Selv har jeg ingen erfaring med programmering, men en venn av meg kan Java. Lurer på hvor vanskelig det hadde vært å lage noe slikt, for jeg vil ikke be han om det hvis det blir for tidskrevende
Ikke så veldig vanskelig. Om den skal være fullautomatisk, så må den sjekke om du er på en viss gps lokalisasjon som trigger at den ringer opp og taster inn nummeret.

Litt stress om den setter av åpneren bare du nærmer deg porten tho..
DCH
Trådstarter
75 4
Neida, greia er at jeg ringer henne opp når jeg er ved porten, så åpner hun den fra et annet sted.

Bare jeg som ikke har brikke for porten, og det hadde gjort livet hennes enklere om prosessen ble automatisk på hennes side
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Øh. Du skal ha telefonen til å plukke opp et anrop, finne ut om det er du eller noen andre som ringer (mens nummeret er konstant fordi det kommer fra automaten), og så "skrive inn" en kode (man må vel begynne å generere pulser/toner, da?)

Jeg aner ikke hvordan dette systemet funker, men fra det jeg skjønner, vil jeg ikke si det er praktisk gjennomførbart i det hele tatt.
Sist endret av robhol; 8. oktober 2016 kl. 20:26.
DCH
Trådstarter
75 4
Nei, det er et konstant nummer som tilhører den automaten. Koden er 5555 eller noe, og den skriver man inn slik som typ. "Press 9 for English" på et kundeservice nummer.

Altså telefonen blir oppringt av 12345678, og man skriver inn 5555, etter det åpnes porten og samtalen blir automatisk avsluttet.

Er det mulig da å automatisere hele prosessen på mottakertelefonen sin side?
Burde heller ikke være noe big deal. Her har du kode som kan svare når noen ringer.
http://stackoverflow.com/questions/2...d-5-0-lollipop

Burde ikke være vanskelig å få den til å taste inn noen nummere heller...
Sitat av DCH Vis innlegg
Bare jeg som ikke har brikke for porten, og det hadde gjort livet hennes enklere om prosessen ble automatisk på hennes side
Vis hele sitatet...
Det enkleste er vel å skaffe en brikke.
Hvorfor ikke bare kjøpe en ekstra brikke? Jeg kan kjøpe min hos styret. Sef må *hun* kjøpe brikken, eller du må ha med fullmakt.
DCH
Trådstarter
75 4
Løsningen var ikke bare tenkt til meg, er også små barn som flyr inn og ut av blokka og har mistet 2 brikker til nå. Derfor er ny brikke uaktuelt.
Sitat av DCH Vis innlegg
Løsningen var ikke bare tenkt til meg, er også små barn som flyr inn og ut av blokka og har mistet 2 brikker til nå. Derfor er ny brikke uaktuelt.
Vis hele sitatet...
Mistet 2 brikker ja, du må jo først tenke ut en løsning som ikke kan mistes. En android app vil jo kjøre på noe som kan mistes.

Er det fysiske knapper i porten som barna kan trykke på?
DCH
Trådstarter
75 4
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Mistet 2 brikker ja, du må jo først tenke ut en løsning som ikke kan mistes. En android app vil jo kjøre på noe som kan mistes.

Er det fysiske knapper i porten som barna kan trykke på?
Vis hele sitatet...
Telefonen er trygg hos mamma, og det er fysiske knapper i porten. Poenget er vel et alternativ til brikken, så lenge sagt Android telefon er påslått og appen er installert ordentlig.