Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1303
Hallo, har seg sånn at ingen av veggene våre på innsiden er isolert. Derfor lurte jeg på om jeg kan kjøpe en tjukkere dør for å isolere rommet mer, sånn at det blir mindre lyd. Vil helst sleppe å rive opp veggen for å etterisolere.
hjelper sikkert lite å bytte ut 10% av rommet med en isolert dør. Får isoasjon du sprøyter inn i veggen, så slipper du rive ned alt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av discfarmer Vis innlegg
Hallo, har seg sånn at ingen av veggene våre på innsiden er isolert. Derfor lurte jeg på om jeg kan kjøpe en tjukkere dør for å isolere rommet mer, sånn at det blir mindre lyd. Vil helst sleppe å rive opp veggen for å etterisolere.
Vis hele sitatet...
Så... det du spør om er om døra vil hjelpe på resten av veggen...? Svaret er jo åpenbart nei, om det ikkje er isolasjon i veggane er det eit større problem enn tynn dør, ettersom veggane antakeleg dekker eit større areal.

Tenke sjølv?
Sitat av discfarmer Vis innlegg
Hallo, har seg sånn at ingen av veggene våre på innsiden er isolert. Derfor lurte jeg på om jeg kan kjøpe en tjukkere dør for å isolere rommet mer, sånn at det blir mindre lyd. Vil helst sleppe å rive opp veggen for å etterisolere.
Vis hele sitatet...
Artig at du sier det, har fått ny dør i klassen "30db". Du kan snakke høylytt i rommet uten at man hører det på andre siden, har vanelig gipsvegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MrZone Vis innlegg
Artig at du sier det, har fått ny dør i klassen "30db". Du kan snakke høylytt i rommet uten at man hører det på andre siden, har vanelig gipsvegg.
Vis hele sitatet...
Tynn gipsvegg, eller innervegg med 5cm isolasjon? Det er himmelvid skilnad på dei to tinga...
Gips i seg selv isolerer mot lyd ganske godt, ettersom det ikke vibrerer likt som tre. Om man virkelig skal stoppe lyden brukes det fuge imellom skøyter topp og bunn med et dobbelt lag. Dette gjøres på begge sider og da får man en mye bedre lydisolering og brannhemmende effekt. Når man gjør dette, skal man overlappe platene, slik at skøytene ikke kommer på samme sted. Om det er pes og åpne en gammel vegg, kan du lekte utpå eksisterende, og fylle dette laget med isolasjon for å få best mulig effekt. Og husk at man ikke bør bruke akryl til dette formålet, men heller bruke en rimelig god fuge.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tynn gipsvegg, eller innervegg med 5cm isolasjon? Det er himmelvid skilnad på dei to tinga...
Vis hele sitatet...
Innervegg titegn