Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2135
#1 Doctor Who fan
22 0
Trenger hjelp til å finne et tv program jeg så på som liten. Det handlet om en mann som eide en blå bil med masse forskjellig duppe ditter. Det var en astronaut med et romskip. En bonde som alltid hadde strå i munnen. Hovedpersonen snakket med dialekt. Det handlet om å fikse bilene til de andre innbyggerne, innbyggerne kunne trykke på en knapp for å varsle den blå bilen så begynte episoden med med at de skulle finne ut hvordan å fikse bieln.
Da kan væra greit å veta kva tid du var liten. 70 tallet eller kva?
Huskar du programleiareane kanskje?
Orsak.
Har null peiling men kan det vær "Brødrene Dal og Spektralsteinene" ?
Sitat av TARDIS Vis innlegg
Trenger hjelp til å finne et tv program jeg så på som liten. Det handlet om en mann som eide en blå bil med masse forskjellig duppe ditter. Det var en astronaut med et romskip. En bonde som alltid hadde strå i munnen. Hovedpersonen snakket med dialekt. Det handlet om å fikse bilene til de andre innbyggerne, innbyggerne kunne trykke på en knapp for å varsle den blå bilen så begynte episoden med med at de skulle finne ut hvordan å fikse bieln.
Vis hele sitatet...
Høres ut som Mekke Mikkel. Men bilen hans er rød.
Første jeg tenkte på når jeg leste det car mekke mikkel?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Tegnefilm, eller vanlige folk?
Jeg vet ikke når du var liten, så du må komme med ca årstall...

Sitat av Exonize Vis innlegg
Har null peiling men kan det vær "Brødrene Dal og Spektralsteinene" ?
Vis hele sitatet...
Er du full??
Sitat av Exonize Vis innlegg
Har null peiling men kan det vær "Brødrene Dal og Spektralsteinene" ?
Vis hele sitatet...
Ka du har røyket?
Sitat av TARDIS Vis innlegg
Trenger hjelp til å finne et tv program jeg så på som liten. Det handlet om en mann som eide en blå bil med masse forskjellig duppe ditter. Det var en astronaut med et romskip. En bonde som alltid hadde strå i munnen. Hovedpersonen snakket med dialekt. Det handlet om å fikse bilene til de andre innbyggerne, innbyggerne kunne trykke på en knapp for å varsle den blå bilen så begynte episoden med med at de skulle finne ut hvordan å fikse bieln.
Vis hele sitatet...
Veit akkurat hva du mener! Men husker dessverre ikke navnet på det sjøl...
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Veit akkurat hva du mener! Men husker dessverre ikke navnet på det sjøl...
Vis hele sitatet...
Så kjekt, da kan du komme med et årstall da du var barn da!

TS har drukna ellerno...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Her skal dere få en liten nøtt å bryne deg på. Det har hvert fall jeg hatt, ute at det har gitt noen gode oppklaringsvar..

Denne filmen er norsk, handler om en skolegutt, denne gutten må reise til et gutten pangsjonat/hjem, på grunn av at han har blitt syk. Jeg tror det er snakk om struma eller noe sånt noe. Han må hvert fall gå med et skjerf gjennom hele filmen. Så vidt jeg husker så var den i svart hvitt. Jeg så den bare en gang og da på nrk. Tror det må ha vært sånn ca 1987 eller 1988.

Denne filmen gjorde uslettelig inntrykk på meg. Og det hadde vært supert om noen der ute som kunne gi meg et fornuftig svar. På forhånd takk.