Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 8867
Hei freaks! Etter mye om og men sliter jeg litt med at jeg har fått 3 SpendOn kort som skulle vært kontant.

Noen som har en måte å få pengene fra kortene til kontant?

Har prøvd på uttak i Kiwi butikk, men kom "ikke godkjent korttype", har søkt litt rundt på nettet og lest litt om Neteller, men usikker på å gi mye sensitiv informasjon for å lage konto. Er inntak/uttak hos norsk tipping en løsning? Eller noe helt annet...

Takk for alle svar!

Det opprinnelige var å bruke kontant hos Western Union for en overføring, men ble avslått av de kun godtok kort. Deretter funket ikke SpendOn kortene hos WU..
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Minibank?

Det følger jo med en pinkode så hadde ikke forundra meg om det gikk an.
Får ikke ut cash på spend-on i minibank. Var nå slik når jeg fikk noen spend-on i gave for et par år siden.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
ok, hva med å gå den tungvinte turen gjennom paypal så inn på konto å så minibank? :P
Men om du kan gjøre innskudd på tippekortet ditt med spend on så kan du jo bare gå innom en plass der en kan levere spill for norsk tipping og ta ut penger derifra. Tippekortet kan ha opptil 10.000 kroner.

alternativt kan du vel overføre via paypal til deg selv?
Kjøp en vare på elkjøp, returner den. Tar litt tid, men det vil jeg tro alle løsninger gjør.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Kjøp en vare på elkjøp, returner den. Tar litt tid, men det vil jeg tro alle løsninger gjør.
Vis hele sitatet...
Det fine er at du kan retunere den rett etter du har kjøpt den og
Sitat av ompapa Vis innlegg
Men om du kan gjøre innskudd på tippekortet ditt med spend on så kan du jo bare gå innom en plass der en kan levere spill for norsk tipping og ta ut penger derifra. Tippekortet kan ha opptil 10.000 kroner.

alternativt kan du vel overføre via paypal til deg selv?
Vis hele sitatet...
Dette er nok den enkleste løsningen. Da kan du bare ta ut pengene hos en kommisjonær som har nok penger i kassa til å gi ut.
Sitat av Melcor Vis innlegg
ok, hva med å gå den tungvinte turen gjennom paypal så inn på konto å så minibank? :P
Vis hele sitatet...
Er det noen som kan gå god for at denne metoden funker? Lite artig å overføre pengene og ikke kunne ta de ut.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Men om du kan gjøre innskudd på tippekortet ditt med spend on så kan du jo bare gå innom en plass der en kan levere spill for norsk tipping og ta ut penger derifra. Tippekortet kan ha opptil 10.000 kroner.

alternativt kan du vel overføre via paypal til deg selv?
Vis hele sitatet...
Vet du om det er mulig å sette inn 5000 (max grensen på spendon) og deretter bytte kortinformasjon til ett annet spendonkort?

Sitat: Originalt skrevet av Volch0k
Kjøp en vare på elkjøp, returner den. Tar litt tid, men det vil jeg tro alle løsninger gjør.
Det fine er at du kan retunere den rett etter du har kjøpt den og
Vis hele sitatet...
Vil man kunne få penger tilbake? Trodde de gidde bare en tilgodelapp..
Kan du ikke bare kjøpe noe i en vanlig butikk og si: kan jeg ta ut 300kr? så skriver de bare opp 300kr extra på prislappen og gir deg pengene kontant.

Dette går hvertfall der jeg bor.
Sitat av TroubledDude Vis innlegg

Vet du om det er mulig å sette inn 5000 (max grensen på spendon) og deretter bytte kortinformasjon til ett annet spendonkort?
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du tenker at det er vanskeligere enn det det egentlig er.

1. Gå på Narvesen
2. Si du skal sette inn x-antall kroner på spillerkortet
3. Betal med SpendOn i kortterminalen

Når du maxgrensen på spillerkortet, da tar du ut før du setter inn på ny. Om du ikke gjør det, så er det heller ikke så farlig da restbeløpet blir overført til kontoen din.
Sist endret av FarmerJoe; 11. august 2012 kl. 00:12.
Sitat av TroubledDude Vis innlegg
Har prøvd på uttak i Kiwi butikk, men kom "ikke godkjent korttype", har søkt litt rundt på nettet og lest litt om Neteller, men usikker på å gi mye sensitiv informasjon for å lage konto.
Vis hele sitatet...
Ingenting å være usikker på. Neteller er sikkert mer legit enn banken din.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Får ikke ut cash på spend-on i minibank. Var nå slik når jeg fikk noen spend-on i gave for et par år siden.
Vis hele sitatet...
Vis du fikk det for noen år siden, er det ikke sikkert de fortsatt er aktive. Leste noe om at de bare er aktive i 3 mnd etter kjøp, men er dog ikke sikker på om dette stemmer.

Uansett, lykke til
Sitat av TroubledDude Vis innlegg
Vil man kunne få penger tilbake? Trodde de gidde bare en tilgodelapp..
Vis hele sitatet...
Da må du gå i en butikk som gir deg returrett og penger i retur. Vanligvis har man ingen returrett ved kjøp over disk.
Max utbetaling (kontant) hos Norsk Tipping kommisjonær er vel 1000,-? Er iallefall det på PREMIER, så ville tro det gjald vanlig utbetaling fra spillerkonto også..

Men har brukt mitt Spendon i minibank vel og merke, kanskje for noen mnd siden sist. Følger med en pin kode som sagt ovenfor her.
Elkjøp har 30 dagers ubetinget returrett, og ja, man får pengene tilbake uten spørsmål dersom man ønsker det.
Får man ikke PIN kode på spendon kort idag da? Kan vel ta ut fra minibank da.
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Max utbetaling (kontant) hos Norsk Tipping kommisjonær er vel 1000,-? Er iallefall det på PREMIER, så ville tro det gjald vanlig utbetaling fra spillerkonto også..

Men har brukt mitt Spendon i minibank vel og merke, kanskje for noen mnd siden sist. Følger med en pin kode som sagt ovenfor her.
Vis hele sitatet...
Neida... Du kan ta ut så mye du vil, så lenge kommisjonæren er villig til å gi deg det. Ved uttak over 1000kr må du signere en kvittering når du gjør uttaket.

Maks utbetaling av premier over 1000 gjelder vel isåfall kun på lodd, da premier i fra andre spill går inn på spillekortet.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Vis du fikk det for noen år siden, er det ikke sikkert de fortsatt er aktive. Leste noe om at de bare er aktive i 3 mnd etter kjøp, men er dog ikke sikker på om dette stemmer.

Uansett, lykke til
Vis hele sitatet...

Hehe nei du de gavekortene forsvant raskt skal jeg si deg.
Det ble kjapt en handletur på elkjøp da jeg oppdaget at jeg ikke kunne få ut kontanter i minibank eller butikk fra spend-on. kjøpte varer på elkjøp for alle gavekortene og dro tilbake med varene dagen etter. Hun som stod i kassen bablet om å overføre pengene tilbake til kortet men da sa jeg at jeg hadde betalt med gavekort og siden kortet ble tømt så kastet jeg kortet etterpå. Det løste det problemet.

Sitat av smokeeye Vis innlegg
Max utbetaling (kontant) hos Norsk Tipping kommisjonær er vel 1000,-? Er iallefall det på PREMIER, så ville tro det gjald vanlig utbetaling fra spillerkonto også..

Men har brukt mitt Spendon i minibank vel og merke, kanskje for noen mnd siden sist. Følger med en pin kode som sagt ovenfor her.
Vis hele sitatet...
Nei om kommisjonæren har 10K i cash så kan de betale ut opptil 10K. Noen har likevel egne regler men da kan du bare vise til reglene til norsk-tipping.

Rart at du har brukt ditt spendon kort i minibank.......enten husker du feil eller så....

det har nemlig ikke vært mulig tidligere og les hva de skriver på nettsiden til spend-on:

Kan jeg ta ut kontanter i minibank?
Nei. Kortet kan kun benyttes til varekjøp i fysisk handel eller internett som er registrert som Visa brukersted.
Vis hele sitatet...
For all del, skal ikke blånekte på at jeg kan ta feil, men til gjengjeld er jeg ganske sikker på at jeg gjorde det. Men har jo vanlig VISA så ikke akkurat ofte jeg bruker Spendon.
Du kan kjøpe noe hos en nettbutikk og bruke angreretten. Hvis ikke kan betale du betale en invoice til deg selv med 3,4% + 2,8 kr i avgifter til PayPal for å overføre pengene på den måten.

Edit: Det går vel kanskje også an å gå i banken og overføre penger der. Man kan ihvertfall betale regninger i banken, så ser ikke noen grunn til at man ikke kan dra kortet for å overføre penger også.
Sist endret av drittunge; 11. august 2012 kl. 16:42.
Skriv en regning til deg selv, gå i Post i butikk, betal den. Ta ut cash.
Har brukt SpendOn en del før, men har ikke fått lov å bruke det på matbutikken. Tviler veldig stert på at du får tatt ut i kontant. Kanskje det går ann å bytte kortet med en venn som kun har kontanter?
Sitat av ompapa Vis innlegg
Hehe nei du de gavekortene forsvant raskt skal jeg si deg.
Det ble kjapt en handletur på elkjøp da jeg oppdaget at jeg ikke kunne få ut kontanter i minibank eller butikk fra spend-on. kjøpte varer på elkjøp for alle gavekortene og dro tilbake med varene dagen etter. Hun som stod i kassen bablet om å overføre pengene tilbake til kortet men da sa jeg at jeg hadde betalt med gavekort og siden kortet ble tømt så kastet jeg kortet etterpå. Det løste det problemet.



Nei om kommisjonæren har 10K i cash så kan de betale ut opptil 10K. Noen har likevel egne regler men da kan du bare vise til reglene til norsk-tipping.

Rart at du har brukt ditt spendon kort i minibank.......enten husker du feil eller så....

det har nemlig ikke vært mulig tidligere og les hva de skriver på nettsiden til spend-on:
Vis hele sitatet...
Vel, da ble problemet løst uansett da, så fint
SpendOn kortene ble avslått hos norsk tipping i butikk, ikke gyldig korttype.
Har du spillerkort hos norsk-tipping?
Om du har så gå til NT's nettsider og gjør endringer i profilen din slik at du legger inn kortnummret til SpendOn.
Så forsøker du å velge å overføre penger til NT kontoen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan jeg gå i banken og betale en regning/giro med Spendon?
Fikk latterlig nok et gavekort på 4000kr, jeg trenger pengene mer i kontanter enn gavekort for å si det sånn..
Eventuellt kan jeg legge det til på paypal og betale pengene til feks venninna mi så tar hun de ut fra kontoen sin til meg?
Sitat av Starcraftdama Vis innlegg
Kan jeg gå i banken og betale en regning/giro med Spendon?
Fikk latterlig nok et gavekort på 4000kr, jeg trenger pengene mer i kontanter enn gavekort for å si det sånn..
Eventuellt kan jeg legge det til på paypal og betale pengene til feks venninna mi så tar hun de ut fra kontoen sin til meg?
Vis hele sitatet...
Kommer det ikke ganske klart frem i tråden, alt det du spør om?
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Kommer det ikke ganske klart frem i tråden, alt det du spør om?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, leser andre steder på nettet at det IKKE går å betale regninger over skranken på posten med det, feks. Derfor lurer jeg på om noen her har forsøkt noe konkret, fått det til å fungere?
Mange skriver det går, men virker ikke som noen kan garantere det.
Du kan betale noe til vennina di sin PayPal med det kortet, så kan hun overføre det til sin konto, ta det ut i minibank og gi pengene til deg.

Men du må regne med gebyrer og alt sånn, gratis er det ikke.
Ok, takk! Orker å miste litt i gebyr, verre er det å bruke gavekortet på noe.